Kalendarz Pucharu Świata 2011/2012

  • 2011-04-09 12:48

W Zurichu odbyło się spotkanie Międzynarodowej Federacji Narciarskiej, podczas którego ustalono wstępny kalendarz Pucharu Świata w skokach narciarskich na sezon 2011/2012.

Ostateczna wersja kalendarza zostanie zatwierdzona na konferencji FIS, która w tym roku odbędzie się w czerwcu w słoweńskim Portoroz.

Tradycyjnie już rozpoczęcie sezonu w skokach odbędzie się w Kuusamo (25-26.11.2011). Nowością w kalendarzu są trzy konkursy u naszych południowych sąsiadów Czechów. W dniach 9-11.12.2011 w Harrachovie odbędą się dwa konkursy indywidualne i jeden drużynowy. Podobnie będzie w Planicy na zakończenie sezonu. Słoweńcy wzorem lat ubiegłych będą organizatorami finału Pucharu Świata w dniach 16-18.03.2012.

Zakopane będzie gościć najlepszych skoczków w dniach 20-21.01.2012. Pierwotnie zakładano trzy konkursy w Polsce - jeden w Wiśle oraz dwa w Zakopanem. Na chwilę obecną FIS zaproponował kalendarz bez zawodów w Wiśle. Wszystko rozstrzygnie się jednak w Słowenii podczas konferencji FIS.

Niespodzianką jest również brak zawodów w fińskim Kuopio. FIS już wcześniej sygnalizował, że nie jest zadowolony z ich organizacji.

Do najważniejszych imprez w tym sezonie z pewnością zaliczyć można Turniej Czterech Skoczni odbywający się na skoczniach w Niemczech oraz Austrii. FIS może utrudnić plany organizatorom i nie dopuścić Garmisch-Partenkirchen do organizacji zawodów pucharowych. Niemcy muszą zainstalować kurtyny chroniące skocznię przed wiatrem. FIS już wielokrotnie zwracał organizatorom na to uwagę, jednak nie zostały podjęte żadne kroki w tym kierunku.

Pod koniec lutego na największej obecnie skoczni świata w Vikersund odbędą się Mistrzostwa Świata w lotach narciarskich (24-26.02.2012).

Do kalendarza Pucharu Świata powróciły takie miejscowości jak Bad Mitterndorf (14-15.01.2012) oraz Predazzo (04-05.02.2012), gdzie w 2013 odbędą się Mistrzostwa Świata w narciarstwie klasycznym.

Kalendarz Pucharu Świata 2011/2012
DataMiejscowośćKrajHSOpis
25.11.2011 Kuusamo FIN 142 PŚ/drużynowy
26.11.2011 Kuusamo FIN 142
03.12.2011 Lillehammer NOR 138
04.12.2011 Lillehammer NOR 138
09.12.2011 Harrachov CZE 142
10.12.2011 Harrachov CZE 142 PŚ/drużynowy
11.12.2011 Harrachov CZE 142
17.12.2011 Engelberg SUI 137
18.12.2011 Engelberg SUI 137
30.12.2011 Oberstdorf GER 137 Turniej Czterech Skoczni
01.01.2012 Garmisch-Partenkirchen GER 140 Turniej Czterech Skoczni
04.01.2012 Innsbruck AUT 130 Turniej Czterech Skoczni
06.01.2012 Bischofshofen AUT 140 Turniej Czterech Skoczni
14.01.2012 Bad Mitterndorf AUT 200 PŚ w lotach
15.01.2012 Bad Mitterndorf AUT 200 PŚ w lotach
20.01.2012 Zakopane POL 134
21.01.2012 Zakopane POL 134
28.01.2012 Sapporo JPN 134
29.01.2012 Sapporo JPN 134
04.02.2012 Predazzo ITA 134
05.02.2012 Predazzo ITA 134
11.02.2012 Willingen GER 145 Team Tour
12.02.2012 Willingen GER 145 Team Tour
15.02.2012 Klingenthal GER 140 Team Tour
18.02.2012 Oberstdorf GER 213 Team Tour/loty
19.02.2012 Oberstdorf GER 213 Team Tour/loty/drużynowy
24.02.2012 Vikersund NOR 225 MŚ w lotach
25.02.2012 Vikersund NOR 225 MŚ w lotach
26.02.2012 Vikersund NOR 225 MŚ w lotach
03.03.2012 Lahti FIN 130 PŚ/drużynowy
04.03.2012 Lahti FIN 130
09.03.2012 Trondheim NOR 140
11.03.2012 Oslo NOR 134
16.03.2012 Planica SLO 215 PŚ w lotach
17.03.2012 Planica SLO 215 PŚ w lotach/drużynowy
18.03.2012 Planica SLO 215 PŚ w lotach

Anna Szczepankiewicz, źródło: berkutschi.com
oglądalność: (93461) komentarze: (143)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • blazej0923 początkujący
    @fanka_Malysza

    Też tęsknię oby Kamil go godnie zastąpił

  • anonim
    Szkoda Kuopio

    Wszystko fajnie, tylko dla mnie osobiście szkoda Kuopio:( myślę , że lepsze warunki będą mimo wszystko we wspomnianym wyżej Kuopio niż w Czeskim Harrachovie!

  • fanka_Malysza bywalec

    ja już tęsknię za Adamem...
    kurde, tyle miesięcy czekać na nowy sezon! szok...
    oby pojawiły się nowe talenty w naszym kraju:)

  • HKS profesor

    Kazachstan dostał PŚ w kombinacji norweskiej i zobaczymy jaka będzie frekwencja, bo mogą się dzięki temu wybić na PŚ w skokach. W ogóle z 14 konkursów w zeszłym sezonie zrobiło się ponad 30 konkursów w KN. Szanse dostanie Estonia i Kazachstan. PK w Rosji i Turcji.

  • skokib doświadczony
    Harrachov

    W dniach 9-11 grudnia 2011 w Harrachovie będzie super weekend..... tzn. brak śniegu albo tak jak w tamtym roku przekładanie i w ostateczności odwołanie z powodu silnego wiatru... Brawo panowie z FIS-u.

  • anonim
    @luthor

    Nie narzekam, tylko wykazuje głupotę w tworzeniu tzw. "swoich kalendarzy" i tyle.

    A co d narzekania na to, ze po 2 dniach były następne zawody, to sie mylisz bo wielu zawodników zgłaszało swoje zastrzeżenia do tego typu rozwiązań.

  • JacHOPPsen stały bywalec
    Z gory przepraszam moderatorow, ale to o Adamie

    Na fan page'u RMF Caroline Team na Facebooku pojawila sie informacja, ze 21 kwietnia zostanie ogloszony SECRET MAN.

    Czyzby Wielki Czwartek byl wielkim dniem w karierze Adama Malysza?

  • Luthor weteran
    @pavel

    Właśnie w tym roku już dwa dni po T4S (8.01) zawodnicy przystąpili do kolejnych zawodów i to od razu na mamuciej skoczni w Harrachovie. I jakoś nikt nie protestował. Przestań więc narzekać na wszystko jak stara baba, bo to staje się już irytujące.

  • skokib doświadczony
    @skladak998

    http://berkutschi.com/en/front/calendars?season=2011&sort=summer_gp
    Polecam ten link, chyba jednak ja mam racje bo tam są najnowsze kalendarze

  • skladak998 stały bywalec
    @skokib

    http://www.fis-ski.com/data/document/gp_calendar_jp-111.pdf

    polecam Ci ten link... to kalendarz podany na stronie FIS-u... moze wtedy zmienisz zdanie :)

  • skokib doświadczony
    @skladak998

    W moim kalendarzu nie ma błędu, w poprzedniej wersji było rzeczywiście było tak jak piszesz w nowym jest już tylko jeden konkurs w Zakopanem a drużynowy jest w Hinterzarten.

  • skladak998 stały bywalec
    @skokib

    w twoim kalendarzu jest blad...
    w Zakopanem jest konkurs druzynowy i indywidualny a w Hinterzarten tylko jeden indywidualny...
    Mianowicie taki jest kalendarz :)

    17.07 - Wisła (POL)
    20.07 - Szczyrk (POL) - nocny
    22.07 - Zakopane (POL) - Druzynowy - nocny
    23.07 - Zakopane (POL) - nocny

    7.08 - Hinterzarten (GER)
    12.08 - Courchevel (FRA) - nocny
    14.08 - Einsiedeln (SUI) - nocny

    26.08 - Hakuba (JPN) - nocny
    27.08 - Hakuba (JPN) - nocny
    30.08 - Almaty (KAZ) - nocny

    1.10 - Hinzenbach (AUT)
    3.10 - Klingenthal (GER) - nocny

  • skokib doświadczony
    Kalendarz LGP 2011

    Kalendarz LGP 2011
    17.07 Wisła
    20.07 Szczyrk
    23.07 Zakopane
    06.08 Hinterzarten druż.
    07.08 Hinterzarten
    12.08 Courchevel
    14.08 Einsiedeln
    26.08 Hakuba
    27.08 Hakuba
    30.08 Ałma-Ata
    01.10 Hinzenbach
    03.10 Klingenthal

  • anonim

    Kalendarz totalnie beznadziejny... Harrachov można wyrzucić a nie dawać tam 3 konkursy bo i tak będzie wiało i nic się nie odbędzie...

  • Boy profesor

    No i zdaj sobie sprawę ile zawodów byś wtedy opuścił, albo ile zawodów ludzie nie mogliby obejrzeć ze względu na studia czy pracę.

  • anonim
    -

    Po co komu 3 konkursy w Harrachov, mogła by byc Wisła lub zawody w turcji czy kazachstanie. Sezon mógłbybyć dłuższy i trwac do 25 marca tak jak w 207 roku. Można by tez zaryzykowac jeden konkurs skoku do celu i bardzie zagescic kalendarz skokami np w srody. Wtedy bedzie ciekawsza rywalizacja i puchar swiata wygra najsilniejszy.

  • anonim
    @daro

    Twój kalendarz sypie się już na wstępie, w październiku nie ma śniegu w Oslo niemal rok w rok. To samo dotyczy Predazzo. Następnie planujesz 2 dni po T4S następny konkurs, dla mnie głupota.

    Nie układajcie już tych kalendarzy bo są żałosne.

  • anonim

    Patrząc po ilości postów w stylu "mój kalendarz" uznałem, że układanie kalendarza musi być fajną zabawą, więc samemu też postanowiłem jakiś stworzyć. Jednakże, żeby nie było za łatwo i zbyt na poważnie postanowiłem przyjąć zasadę, że organizację zawodów przyznaje się federacjom w nagrodę za dobre wyniki ich zawodników. Regula jest prosta: każdy skoczek w czołówce klasyfikacji generalnej to dla kraju jedna skocznia, na której odbędą się zawody. Akurat przyszłoroczny kalendarz pozwala uwzględnić aż 21 pierwszych skoczków ostatniego sezonu. Wśród nich jest: 6 Austriaków, 5 Norwegów, 2 Polaków, 2 Niemców, 2 Finów i po 1: Szwajcarze, Japończyku, Czechu oraz Słoweńcu. Dodatkowo prawo organizacji dostają na kredyt Włosi, jako organizatorzy próby przed mistrzostwami. Kalendarz wyglądałby tak:

  • HKS profesor

    @Emil

    To jest bardzo, bardzo wstępny kalendarz;) Tym nie mniej pokazuje, że jakieś negocjacje trwają. Nie spodziewam się jednak tak egzotycznego i długiego sezonu w kombinacji.

  • anonim
    @Emil

    Ogólnie to średnio chce mi się wierzyć, ze przeciętny Koreańczyk wie co to kombinacja norweska i dlatego takowych nie maja.

    PS ta nie ma pewnie z obawy, ze jak to bywa często w Japonii przyjadą same słabiaki, a i frekwencja na trybunach będzie marna.

  • Emil profesor

    A w Pyeongchang będzie PŚ w kombinacji norweskiej. Ciekawe czemu skoro Korea nie ma aktualnie żadnych kombinatorów (a jeśli ma to na poziomie amatorskim) a skoczków ma. Nie wierze że chcieli robić PŚ w kombinacji a w skokach nie. Skokowy beton pewnie zawetował propozycje i znowu te same obiekty...

  • anonim
    Rozczarownie....

    No tak, tego się można było spodziewać, czy Hoferowi brakuje na starość odwagi żeby cokolwiek zmienić? Nie będę się rozpisywać, bo już wszystko poprzednicy powiedzieli, ale denerwuje mnie konserwatyzm i brak otwarcia się na nowe miejsca, tak samo jak konsekwentne olewanie od dłuższego skoczni średnich :/ No i ta Wisła, tyle było zapewnień, że będzie tam PŚ w przyszłym sezonie... Choć tu muszę przyznać, że niestety sami sobie zaszkodziliśmy bałaganem związanym z awarią wyciągu. Ogólnie dla mnie kalendarz na przyszły sezon jest jednym wielkim rozczarowaniem....

  • jedrek10 bywalec

    http://www.youtube.com/watch?v=51dgZ_HZV8U Nowa piosenka o Adamie Małyszu ;) ''Adam leć,Adam leć,Adam leeeeć''

  • Luthor weteran

    Zainteresowanie konkursami skoków w Kazachstanie jest podobno bardzo wysokie i na skocznie przychodzą tłumy. Wolę taką skocznię w PŚ niż Sapporo, gdzie na widowni co roku jest garstka ludzi. Mam nadzieję, że podczas LGP Kazachowie przekonają FIS, że należy im się PŚ.

  • starysceptyk doświadczony

    HKS
    Nie lubię zgadywać. Ale myślę że zimowa Uniwersjada w Turcji była:
    1. Bardzo rozleklamowana, jako pierwsze tego rodzaju zawody zimowe w Turcji
    2. Wejście było za darmo lub za symboliczną kwotę.
    3. Pieniądze na organizację były z budżetu państwowego.
    A zawody PŚ w skokach to już proza życia i jak się finasowo wyrobicie to zgłaszajcie udział, a jak nie to nie.
    To samo dotyczy Kazachstanu i zimowych Igrzysk Azjatyckich.
    Jak w dyskusji o czymkolwiek, 3/4 wypowiedzi jest o pieniądzach (skąd wziąść, ile tego będzie, ile zarobimy, skąd weżmiemy jak będzie niedobór itd) to mówią ludzie dorośli, znający życie, że kasa to fundamet jakiejkolwiek działalności. Jak gada się o wszystkim tylko nie o pieniądzach, to hm... dyskutują młodsze roczniki.

  • Boy profesor

    Jeśli zabieracie się za układanie własnego kalendarza PŚ to róbcie to w opracie o najnowszą listę skoczni z homologacją FISu :)

  • Boy profesor

    Skocznia duża w Lake Placid jest przestarzała jak świat, już się na niej w ogóle nie skacze, dlatego nie rozumiem dlaczego ktoś niżej sugerował ten obiekt do organizacji PŚ.

  • Boy profesor

    Klasyfikacja generalna PŚ mogła by wyglądać trochę inaczej jeżeli byłyby jakieś konkursy na skoczniach normalnych. Wtedy 'lotnicy' nie mogliby się tak wykazać jak na mamutach. Jednak obecnie bardziej faworyzuje się lotników, bo jest coraz więcej zawodów na mamutach, do tego nowe duże skocznie typu HS140 też mają w sobie wiele z mamutów.

  • HKS profesor

    @starysceptyk

    To teraz mi powiedz ile konkurs z tego kalendarza będzie miał większą frekwencję niż Erzurum podczas Uniwersjady (kilkanaście tysięcy)? Zdaniem "iklklklkkll" frekwencja jest bardzo ważna. Nowoczesna skocznia jest, zainteresowanie jest więc czemu ma nie być Pucharu Świata? Bo skoczków nie ma? No tak lepiej robić w krajach gdzie skoczkowie są a zainteresowanie żałosne.

  • starysceptyk doświadczony

    Usiadłem sobie, żeby zobaczyć co na mojej ulubionej stronie. O, kalendarz na następny sezon i poczytajmy wypowiedzi.
    I tylko jedna roządna, czyli iklklklkkll.
    Robicie z Hofera Pana Boga, a on w ustalaniu kalendarza wcale nie ma tak dużo do powiedzenia.
    To organizatorzy konkursów są kluczowi.
    Po pierwsze muszą chcieć, po drugie muszą dać gwarancje organizacyjne i finansowe. A tego jest multum. Wynagrodzenia, zakwaterowania, dojazdy, jakieś doświadcenie itd.
    Większość krajów to nie Polska, gdzie frekfencja (nawet bez Małysza) jakoś zbilansuje wydatki.
    Nie ma konkursów w Wiśle? A może było tak. Pytanie FIS-u, czy na na konkurs w zimie wszystko będzie gotowe (np. wyciąg) i czy dajecie na to gwaracje finasowe, nie to dziękujemy.
    Nie ma konkursów w USA czy Kanadzie. A kto je sfinasuje? Bo polscy internauci mają taką ochotę? wolne żarty.
    Lepiej pisać wymyślone przez siebie kalendarze.

  • JacHOPPsen stały bywalec
    Pomysl / Turniej Nordycki / Wikipedia

    Wystarczyloby wprowadzic tzw. dwuletnia rotacje i polaczyc miasta w pary (wedle kraju, lub mamutow), np:

    Kuusamo - Kuopio
    Lillehammer - Trondheim
    Harrachov - Liberec
    Engelberg - Einsiedeln
    Kulm - Oberstdorf
    Sapporo - Hakuba
    Harrachov - Vikersund
    Willingen - Neustadt
    Oberhof - Klingenthal
    Villach - Kranj
    Otepaeae - Erzurum
    Wisla - Almaty
    Predazzo - Pragelato

    Poza dyskusja: TCS, Zakopane, Lahti, Oslo, Planica

    A tak poza tym, nie zdziwie sie, jak od sezonu 2012/13 Turniej Nordycki bedzie tak wygladal:

    - Lahti (sobota, niedziela)
    - Kuopio/Falun (wtorek)
    - Vikersund (piatek, sobota)
    - Oslo (niedziela)

    Po prostu wydaje mi sie niemozliwe, aby FIS pominal najwieksza skocznie swiata, a poniewaz kalendarz jest "zapachany do niemozliwosci", to Vikersund wskoczy (a w zasadzie wleci) do Turnieju Nordyckiego...

    Mam takze apel do wikipedystow od artykulow o skokach: wstawcie prosze kalendarz PS Kobiet do artykulu o PS w skokach 2011/2012 - na wzor artykulow o PS w biegach ;)

  • Luthor weteran
    @pavel

    W Zakopanem przeważnie pada lub wieje? O czym ty w ogóle piszesz? Od 2002 r. zaledwie dwa razy odwołano tam konkursy (w zasadzie raz, bo w 2008 r. przeniesiono jeden na niedzielę). Jest wiele bardziej problematycznych skoczni (niesławny Harrachov, Sapporo, Kuusamo) i to nad zasadnością ich bycia w kalendarzu można się zastanawiać.

    I wyobraź sobie, że wcale nie trzeba odbierać nam zawodów w Zakopanem, by wprowadzić inne skocznie do PŚ. Spokojnie można zabrać trochę konkursów Niemcom, bo mają ich za dużo w stosunku do prezentowanego przez nich poziomu (nawet Austriacy tyle ich nie mają). Norwegowie też organizują sporo zawodów (zwłaszcza, że teraz pewnie na stałe wejdzie do kalendarza ten największy mamut w Vikersund) i mogą ustąpić trochę miejsca innym.

    Wcale nie jest też powiedziane, że jakaś skocznia musi definitywnie odpaść z kalendarza. Może zmieniać się z inną i co dwa lata wracać.

  • anonim
    cdn.

    W Zakopanem przeważnie pada lub wieje, to może właśnie zamiast tej skoczni wstawimy jakaś w Ameryce, na która pójdzie 10 kibiców i nikt z czołówki PS? Wiec dlaczego komuś chcecie zabrać PS, jak wam by zabrali to wyobrażam jaki podniósłby się płacz.

    A co do Wisły to niestety obecny sezon zimowy pokazał, ze PS to zbyt wiele jak na ta skocznie, niech świadczą o tym odwołane MP. Inna sprawa, ze ciężko jest logistycznie w z piątku na sobotę przetransportować się z Wisły do Zakopanego. Sam dojazd jest tak żałosny, ze jakby kibice ruszyli na PS to dojechaliby na zawody chyba w niedziele.

    Ktoś tam płacze, ze z dużo jest mamutów, ale niestety dla 90% niedoglądających, w tym również dla mnie, sa one dużo ciekawsze niz te na k120.

  • anonim

    Płaczecie, ze kalendarz nudny i się nie zmienia, no cóż, żeby weszła nowa skocznia jakaś musi odpaść i to dyskusji nie podlega.

    Wiec idźmy dalej, którą ze skoczni wywalamy? Moze Zakopane? I co fajnie teraz?

  • Alina88 doświadczony
    @granda6

    Rzeczywiście też mi się rzuciła w oczy ogromna ilość konkursów w Szczyrku. Ale ja się cieszę, bo mam do Szczyrku najbliżej, poza tym to mój okręg sędziowski ;)

    Szczyrk wygrywa z Wisłą nie tylko nowoczesnymi skoczniami, ale i dojazdem oraz noclegiem dla drużyn - w COS-ie mają wszystko - salę gimnastyczną, basen, odnowę itp., a wszystko tuż pod skocznią. No i wyciąg działa bez problemów...

  • anonim

    Z tego kalendarza wynika, że znowu nie będzie TN.
    O tyle o ile rozumiałam to, że nie było go w ub.sezonie tak teraz tego nie rozumiem, coś co było bardzo ciekawe wyleciało.

  • anonim

    Dwie wielkie plamy dał FIS:
    Po pierwsze - harrachowski weekend w grudniu. W ciągu ostatnich pięciu lat na trzy próby zorganizowania zawodów na Certaku w grudniu trzy skończyły się niepowodzeniem.
    Po drugie - brak Turnieju Nordyckiego, ciekawej rywalizacji w Skandynawii. Pozostawiono FIS Team Tour, którego sposób prowadzenia zupełnie mi się nie podoba. Możecie uznać mnie za "świętkokradcę", lecz chętniej zrezygnowałbym z TCS, niż ze skandynawskiego tournee.
    Brak PŚ w Wiśle jest akurat zasłużony, nagrabiliśmy sobie mocno tym blamażem z wyciągiem.

  • gina profesor
    Fanka

    A ja nie wierzę, że cokolwiek się zmieni w czujnikach. Szefostwo FIS jest przecież bezbłędne, jedyne czego szukają to zmian wśród zawodników. Pewnie za jakiś czas usłyszymy od nich parę gładkich zdań, że cały czas pracują nad udoskonalaniem systemu, że jest to trudna i skomplikowana praca itp...

  • Sadzio105 doświadczony

    Boże, co za beznadziejny kalendarz. Ciągle chcą zawodów w tym Harrachovie, a znów pewnie śniegu nie będzie, albo wiatr uniemożliwi zawody. Czyli będą znowu 3 konkursy w Engelbergu. W dodatku teraz wszystkie skocznie buduje się w takim samym stylu, ten sam profil. Kiedyś to skoczek na każdą skocznię musiał się inaczej nastawiać. Teraz takich skoczni jest niewiele i w dodatku FIS chce zrezygnować z przeprowadzania na nich zawodów. Mam na myśli takie charakterystyczne obiekty jak: Skocznia Lugnet (Falun), Puijo (Kuopio), skocznia w Bischofshofen (chociaż po modernizacji już tak ciężko sie nie skacze).

  • HKS profesor

    Tajner jak zawsze papla na lewo i prawo i nic z tego dobrego nie wychodzi. Najpierw była mowa o PŚ w biegach (na 99%), później o PŚ w Wiśle ("wszystko już ustalone") i co będzie? Najprawdopodobniej nic. O przepraszam, będzie PŚ w kombinacji, bo najprawdopodobniej FIS po wpadce w tym sezonie (14 konkursów w kombinacji) ostro wszystkich przycisnął. Nie wierzę tu w jakąkolwiek dobrą wolę PZNu, bo doskonale wiedzieli, że na kombinacji nie zarobią więc szeroko ją omijali.

  • kibic_malysza profesor

    PZN "Zgodnie z zapowiedziami zimą Polska miała zorganizować Puchar Świata zarówno w Zakopanem, jak i w Wiśle. Będziemy musieli jednak poczekać jeszcze rok, aby zobaczyć najlepszych zawodników rywalizujących na skoczni w Malince. FIS uznał, że jest jeszcze zbyt wcześnie, Polska musi poczekać, dobrze przygotować letnie Grand Prix i może za rok uda się wpisać Wisłę do zimowego kalendarza. "

    W takim razie ja nie widzę wogóle, żeby kiedykolwiek Wisła dostała PŚ. Jeśli była szasa to właśnie w przyszłym roku, z każdym rokiem ze skokami w Polsce będzie coraz gorzej, jeden Kamil Stoch też nie zdziała cudów i nie będzie cały sezon skakać wyśmienicie, pozostała część kadry to skoczkowie o średniej klasie sportowej więc trudno przypuszczać aby zainteresowanie skokami pozostało a nie malało. A bez widowni ciężko będzie prosić o organizacje jakiejkolwiek imprezy.

  • granda6 doświadczony
    Alina88

    Najbardziej z wszystkiego zapamiętałem że Wisła znowu musi dobrze zorganizować LGP i MOŻE! w przyszłym roku znajdzie się w kalendarzu! TO MOŻE to dla nas jak nic. Jeszcze nie dawno było że organizujemy napewno a teraz za rok może. Ogólnie to Wisła straciła bardzo dużo. Jest na razie tylko LGP i PK zimowy bez daty. Szczyrk ogólnie ma więcej niż Malinka. Prawda jest taka że mamy władze z Wisły a one nie potrafią o swoje walczyć. Szkoda że my kibice możemy tylko tylko pomóc swą obecnością i w tym jesteśmy najlepsi na Świecie! Pozdro

  • 123456789 początkujący
    -

    od.mod.
    jeśli wkleisz link jeden raz to wystarczy po co wklejasz po trzy, cztery razy to samo ?dostosuj się a jeśli nie to już nic tutaj nie wkleisz.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(36), 2011-04-10 11:31:31 ***

  • 123456789 początkujący

    http://www.youtube.com/watch?v=ckUhBQYRnDo
    Super film!

  • anonim

    Głównie zmieni się to,że nie bedzie Adama.Bez niego to już nie to samo.Przyzwyczailiśmy się,że zawsze był.Bedzie dziwnie.Kalendarz się niczym specjalnym nie wyróżnia.A kto bedzie rozdawał karty? A pewnie wciąż Morgen,Schlieren i Ammann...Nie stracą formy tak po prostu.strata formy była możliwa tylko u naszych zawodników po okresie letnim,gdy skakali zaskakujaco,a gdy przyszła zima juz fatalnie.Nie rozumiałem tego.

  • anonim

    Znowu zmiana przepisów odnośnie BMI i nie tylko, wszystko jest na berkutschi.
    A ja bym chciała wiedzieć czy coś się zmieni w kwestii ilości czujników na skoczniach służacych do pomiaru wiatru bo tak jak było w ub.sezonie to śmiech na sali, na dużychy skoczniach jak i mamucich było ich tylko 5.
    A w Sapporo tylko 3.
    Czy nikt na tych zjazdach tam nie porusza tej kwestii?

  • Alina88 doświadczony
    @ granda i inni

    Polecam zajrzeń na PZN.pl - tam podane są terminy wszystkich FIS-owskich imprez, rozgrywanych w Polsce tego lata i przyszłej zimy z wyjaśnieniem, dlaczego niektórych imprez brakuje.

  • granda6 doświadczony
    Oficjalna wypowiedź!

    Ja bardzo chciałbym wysłuchać co mają do powiedzenia nasi Prezesi PZN na temat pominięcia Wisły w klendarzu. Teraz pan Prezes Tajner powinien oficjalnie powiadomić nas kibiców dlaczego obiecywali nam Wisłę a jej nie ma. Umie ładnie i spokojnie występować w roli prezentera więc nie będzie tremy! Tak jak pan V-ce prezes Wąsowicz który przed awarią wyciągu był jej dyrektorem a gdy wyszły problemy już nie(dymisja). Ale oczywiście otrzymanie zaraz po dymisji propozycję nowej funkcji. Przytoczę cytat pana Wąsowicza z rozmowy z krwistym w styczniu: Padło pytanie czy pełni pan jeszcze jakąś funkcję poza V-ce prezesem PZN? Jestem Prezesem Śląsko-Beskidzkiego Związku Narciarskiego, dołączył do nas Śląski Związek Narciarski i tam zaproponowano mi pewną funkcję! Wydaje się że powinno paśc pytanie kto jest odpowiedzialny za karygodne działanie na szkodę skoczni Malince i odpowiedź jest taka: Pan Wąsowicz pełnił funkcję od 2008 kiedy skocznia została oddana do użytku i został jak podaje menadżerem skoczni. Od 17 grudnia zeszłego roku pan Wąsowicz został wysłany przez pana dyrektora COS w Szczyrku pana Grzegorza Kotowicza na zaległy urlop wypoczynkowy i na tym się kontrakt skończył. W tym czasie jak podaje w rozmowie z krwistym pan Wąsowicz udostępnił skocznię turystom,URUCHOMIŁ WYCIĄG! dlatego piszę dużymi żeby było jasne kto go uruchomił! Otworzyliśmy kawiarenkę i handel u góry. Odbywały się zawody MP 3razy,PK 3 razy i LGP 1raz z czego dołożenie dodatkowej trybuny na czs zawodów kosztowało 67tys.zł! Teraz odpowiedź pana Kotowicza: Powodem nie przedłużenia kontraktu ze specjalistą do spraw obiektu Wisła Malinka panem Wąsowiczem była troska o skocznię w Wiśle! Pan Wąsowicz nie był nigdy dyrektorem tego obiektu tylko specjalistom do tego obiektu. Pan Kotowicz przypominał na zebraniach o pilnowanie terminów przeglądu wyciągu w ramach gwarancji za które odpowiedzialny był specjalista od Skoczni w Malince. Niestety kończyło sie na próbach wyciagniecia z COS dodatkowych pieniędzy na kolejne zlecenia pozagwarancyjne. Tak można dookoła zastanawiac sie kto jest winny. Całe rozmowy z panem Wąsowiczem i panem Kotowiczem możecie przeczytać na na blogu krwistego.Są to wypowiedzi ze 10 stycznia i 30 stycznia. Miłej lektury. Pozdro

  • Luthor weteran
    @bozenka92

    A czy jest lepszy sposób na spopularyzowanie tej dyscypliny w tych krajach niż organizacja w nich PŚ? Na skokach w Japonii co roku są pustki i jakoś dalej je organizują. A poza tym skoro w PK bez problemu odbywają się konkursy w Korei, USA czy Kazachstanie, to dlaczego nie można zorganizować PŚ? W tym roku Kazachowie dostali organizację LGP w Ałmatach. Mam nadzieję, że już niebawem dostąpią organizacji Pucharu.

    Podróże nic nie mają do rzeczy. Bywały sezony, że zawodnicy lecieli do Ameryki, tydzień później do Japonii, a dwa tygodnie potem cykl wracał do Europy. I jakoś nie miało to wpływu na ich formę. Przypadek Jacobsena był wyjątkowy, on w Sapporo kombinował z proszkami nasennymi i to przez nie całkowicie się rozregulował, niestety sam był sobie winny.

  • anonim

    Tak narzekacie na Harrachov a co roku Polskich kibiców jest tam od groma ! Mimo iż nie odbywają się zawody ! Przestańcie tam jezdzić to może dorzucą nam jakiś konkurs !

  • Alina88 doświadczony
    @JacHOPPsen

    PŚ kobiet w Polsce to nie jest ostatnia niespodzianka, jaka cię czeka w najbliższym czasie.

  • JacHOPPsen stały bywalec
    Redakcja troche spi...

    Na Berkutschi zostal ujawniony niezatwierdzony kalendarz PS Pan 2011/2012. W kalendarzyku (bo tych konkursow zbyt duzo nie jest...) sa dwa konkursy w Polsce - konkretnie w Szczyrku.

    Ale teraz najwieksze "jaja" - oprocz PS Pan bedzie nadal rozgrywany CoC Pan, ale uwaga! NIE ROWNOLEGLE!

    To moze oznaczac, ze np. Daniela Iraschko w jednym sezonie bedzie triumfatorka PS i CoC! (To niemal jak Kamil Stoch, ktory latem wygral CoC i byl 2. w LGP)...

    Jest tez nowy wskaznik BMI. Zamiast 20,5 - 21 procent...

  • anonim

    Ja jestem przeciwny żeby na tym pudle w Wiśle rozgrywano zawody.Prędzej ktoś sobie tam krzywde zrobi.
    Ja chcę zawody w Ameryce, tam są porządne skocznie, albo w Kanadzie.W Ameryce skaczą i w Kanadzie też.Wole tam zawody.Dobrze ze dalej jest Zakopane.
    A Japonia musi być.I dobrze że jest

  • kibic_malysza profesor

    Wisła najpierw niech sobie poradzi sama z sobą a dokładniej z kłopotami jakie czyhają kibiców którzy jadą na skoki np. pociągiem,nie może być tak że w lecie na Grand Prix jedzie naładowany nabity ludźmi pociąg z Wisły i nagle trzeba wysiadać w Tychach bo nie wiadomo co sie dzieje, później czekać godzine czasu na jakąś informacje o zastępczym pociągu.

  • bozenka92 doświadczony

    Nie ma konkursów w USA, Korei, Kanadzie, bo stamtąd jest mało zawodników (czyt. prawie wcale) i tam skoki raczej nie są tak popularne. W USA sponsorów nawet zawodnikom ciężko znaleźć, więc nie ma co się dziwić, że tam zawodów nie ma. Większość jest z Europy, a takie podróże z dużą różnicą czasu źle wpływają na kondycję niektórych zawodników np weźmy pod uwagę przykład Jacobsena, który po powrocie z Sapporo nie mógł dojść do siebie i się przestawić. A oby PŚ nie wychodził na zbyt europejski, to powinno się np robić zawody w Kazachstanie (leży w większości w Azji, a i Kazachowie skaczą dość regularnie w PŚ) A o zawodach w Kanadzie czy USA można by pomyśleć wtedy, gdy kraje te bardziej spopularyzują skoki u siebie. Na razie mimo wszystko dodałabym oprócz Sapporo jakiś jeden jeszcze konkurs w Japonii (ci zawodnicy, którym zależy na dobrym miejscu by pojechali tam) Chociaż teraz w związku z tym trzęsieniem ziemi, to ciekawe czy i Sapporo dojdzie do skutku. FIS na razie uwzględnia Sapporo, więc chyba wszystko będzie tak jak ustalone:)

  • anonim
    .

    nie potrafie zrozumieć dlaczego nie ma konkursów w usa. korei, kanadzie, kazachstanie. jeszcze niedługo odwołaja sapporo i to bedzie puchar europy a nie świata. i powinni budować na świecie więcej mamutów. i dlaczego miałoby nie być wisły

  • Luthor weteran
    @iklklklkkll

    No normalnie ręce opadają... Za kogo ty się masz, że nazywasz pasjonatów skoków gimnazjalistami? Paru z tych "gimnazjalistów" ogląda skoki od długich lat (jeszcze przed Małyszem) i zjadłoby cię jeśli chodzi o znajomość tego sportu. Trochę pokory zanim zarzucisz komuś ignorancję. A teraz do rzeczy:

    1) Jeśli tak jest, to wytłumacz mi po co ktokolwiek organizuje zawody w Sapporo, skoro ogląda je tylko garstka osób i nikogo tam skoki specjalnie nie obchodzą?
    2) Ale jest szereg skoczni, które ją mają i mogą być brane pod uwagę przy organizacji PŚ, choć aktualnie nie ma ich w kalendarzu.
    3) A skąd wiesz, że nie chcą? Może po prostu nie mają szans przebić się przez fisowski beton?
    4) W USA, Korei czy Kazachstanie też ten sport się uprawia. To nie Mozambik. Zwłaszcza, że w Kazachstanie podobno na konkursy skoków (ostatnie igrzyska azjatyckie) przychodzą tłumy - dlaczego więc z góry odbierać temu krajowi szansę na organizację PŚ? Mają tam nowiutkie skocznie.
    5) W niektórych przypadkach spokojnie można konkursy przeprowadzać na zmianę (ta sama skocznia co dwa lata).
    6) Bez komentarza, ale to tylko świadczy o poziomie autora.
    7) Tak, wszyscy lądują niemalże w tym samym miejscu i to sprawia, że są one ciekawe! Różnice są minimalne, co generuje emocje. Poza tym tak samo jak skocznie mamucie skocznie normalne to w pewnym sensie inna specjalizacja skoków narciarskich. Jest grupa skoczków, którzy mają mocne odbicie, co czyni ich specjalistami w tej dziedzinie (pierwszy przykład - Morgenstern).

  • piotr186 profesor
    VEGX

    a TYM SIĘ FIS kieruje zęby Puchar świata był pucharem świata a nie europy (A japońskie konkursy są jednymi poza europejskimi)

    Tak w ogóle to miała być tak elastyczność, więcej konursów i otwarcie na wschód itd. A mamy zero zmian. .widać FIS poszedł na to "żeby nie było problemów robimy PŚ tam gdzie zwykle" lub w najlepszym razie "lepsze znane kłopoty niż zupełnie nowe"

  • anonim
    cienizna...

    nudny i oklepany kalendarz, FIS się nie wysilił, co roku robią imprezę w Sapporo i co roku mało kto poza żółtkami tam jedzie. Czyżby pana Hofera dopadała demencja starcza?

  • vegx redaktor

    @Skoczek12
    Jesli chodzi o ilosc kibiców, to czym sie kieruje FIS organizujac zaowdy w Japonii, gdzie kibiców jest garstka?

  • anonim
    @tomek

    Nie tyle co przez zepsuty wyciąg, tylko głównie przez koniec kariery Małysza. Wiadomo że teraz zyski byłyby o wiele mniejsze.

  • tomek stały bywalec

    Zaskoczylo mnie nieco że nie bedzie zawodow w Wiśle oraz w Kuopio .
    Wisła dzięki wyciągowi zepsutemu dowiodła FIS że nie zasługuje na PŚ.
    A jeśli chodzi o Kuopio - niespodzianka.Ale z drugiej strony nie dziwi mnie to bo w Kuopio jest bardzo mrożno temp. do -20 stopni Celsjusza.
    Póżniej słaba oglądalność i małe zainteresowanie kibiców na trybunach wydaje mi się że słusznie nie bedzie tam konkursów.3 konkursy w Harrachovie-szczerze to jakieś nie porozumienie.Miejsce w ktorym ciągle wieje i ostatnie zawody udało się przeprowadzić w 2004 roku nawet nie powinny mieć miejsca w pś .Zamiast Wisły konkurs dróżynowy powinien mieć Zakopane.Ale cóż taki jest kalendarz FIS.Mysłe jednak że w 31 maja 2011 zamiast Kuopio FIS zastąpi Falun i bedzie TN

  • granda6 doświadczony
    Jestem zły!

    Ale taka jest prawda. Jeżeli organizujemy zawody PK w Wiśle i zamiast coś dodać extra jako do finału sezonu żeby nabić sobie punktów w staraniach o PŚ to zawodników przywitano nieczynnym wyciągiem! Brawo Brawo! Teraz zamiast nabitych punktów,nabito nas w butelkę! Tak bardzo liczyłem na ten dodatkowy PŚ w Wiśle a tak wszystko zaczyna iść nie w tą stronę. Mam nadzieję że Adam nie da się wciągnąc w te rajdy tylko da się namówić na jakąś konkretną propozycję stanowiska ze stony PZN i pozostanie przy skokach bo słabo to wszystko widzę. Była szansa pokazania Wisły zimą i ją zmarnowalismy. LGP w Wiśle będzie dopiero w Lipcu więc po konferencji FIS i wtedy jeżeli nam wszystko wyjdzie może będziemy w rezerwie(TYLKO!)

  • 123456789 początkujący

    http://www.youtube.com/watch?v=btJjw0pjGyQ
    Super film!

  • luck191 stały bywalec

    Jeszcze mnie denerwuje,że jest aż tyle konkursów lotów,to trochę za dużo,powinny być zawody organizowane w dwóch miejscach w Planicy i na zmianę Vikersund,Kulm,Obersdorf,Bad Mitterndorf,chyba,że jest rok MŚ w lotach to trzy konkursy w sezonie(MŚ i dwa Puchary Świata)

  • luck191 stały bywalec

    No i jak większość piszę znowu FIS nie zdecydowało się wprowadzić jakiejś skoczni K-90,wielka szkoda,a po drugie ten kalendarz staję się trochę nudny,liczę,że Wisła jednak otrzyma organizację zawodów

  • anonim

    Kalendarz nudny w kółko jedno i to samo :(
    Kuusamo - wiecznie są problemy z wiatrem i w ogóle z warunkami
    Lillehammer - ok nie mam nic przeciwko
    Harrachov - mogę powiedzieć od razu że zawody będą odwołane z powodu warunków zamiast tego można by dać Ramsau(tak jak w kombinacji norweskiej) albo Liberec(ale to też zależy od warunków)
    Engelberg - spoko chociaż też są problemy z warunkami(czasami) jeśli by była taka sytuacja że będą 3 konkursy jeden można dać w Sankt Moritz(K90)
    Turniej Czterech Skoczni - spoko chociaż w Innsbrucku też są czasem problemy z wiatrem a zamiast Ga- Pa skoro chcą się go tak pozbyć można dać Oberhof(bo dawno nie było tam zawodów najwyższej rangi)
    Kulm - ok lepsze to niż Harrachov(mamut)
    Zakopane - bo tam jest zarąbista zawsze atmosfera nieraz tam byłem i było cool ale mogło by być tak że w piątek konkurs w Wiśle a w weekend w Zakopanem
    Sapporo - fajnie że tam będą zawody bo lubię tam oglądać zawody w Japonii ale mogło by byc tak że w piątek Hakuba(której dawno nie było kalendarzu) a w weekend Sapporo
    A po Japonii mógł by być PŚ w Rosji (Soczi) albo w Kazachstanie (Ałma- Ata) albo w Korei (Peyong Chang) zamiast tych głupich skoczni W FTT
    Predazzo - nic dziwnego bo za rok MŚ
    Willingen - ta skocznia też jest trochę wietrzna ale spoko ale po co Niemcom tyle konkursów zamiast tego Klingenthal mogła by być estońska Otepaa skoro były tam MŚJ to czemu nie PŚ? I
    FIS TEAM TOUR jest bez SENSU
    Vikersund - MŚwL fajne że akurat tam
    Lahti - fajna skocznia przyjemnie się ogląda zawody tylko szkoda że też czasem są problemy z wiatrem ale w kalendarzu jak najbardziej może być
    Potem powinno być Kuopio tam są problemy z wiatrem ale nie aż takie jak w Kuusamo
    Trondheim - fajnie że wraca czekałem na to
    Oslo - też skocznia fajna ale tez warunki nie zawsze są łaskawe mimo to dobrze że jest w kalendarzu
    No i na koniec Planicę oczywiście w porządku

  • luck191 stały bywalec

    Harrachov dostał trzy konkursy,a my dwa to jest śmieszne,w Zakopanem można zorganizować zawody drużynowe,a nie w Czechach,ale pomysł

  • Konrad stały bywalec

    Skoro według niektórych skoki na K90 są "mało widowiskowe" to tym bardziej powinno się zrezygnować z nich w trakcie Olimpiad czy Mistrzostw Świata no bo jak to możliwe żeby zawody tak wysokiej rangi rozgrywały się na małej skoczni?heh

    Tragedii chyba by nie było, gdyby choć JEDEN weekend był poświęcony rywalizacji na małej skoczni prawda? I o zyski czy popularność aż tak bym się nie martwił bo gdyby np. zawody rozegrać w Villach w Austrii gdzie skoki są bardzo popularne to myślę że problemu by nie było.

  • anonim
    FIS Team Tour

    Chyba zapomnieli o drużynówce w Willingen, bo co to za turniej zespołowy z 1 drużynówką zaledwie i 4 indywidualnymi, pewnie znowu będzie 2/3. Cieszy drużynówka w Harrachovie, bo wtedy by było ich 6+ na MŚL.

  • skladak998 stały bywalec
    moje uwagi do Waszych kalendarzy :P

    - nie bedzie konkursow w Hakubie a szkoda :( tamtejszy zwiazek, klub ostatnio przezywaja powazny kryzys finansowy, chodzily sluchy ze podobno zima skocznia byla dlugo nieczynna, a druga uwaga to odstep jednego dnia miedzy Sapporo a Hakuba a to odleglosc ponad 1000 km miedzy miastami - jednego roku sie tak zdarzylo ze konkurs w Hakubie byl przeniesiony na piatek, a Sapporo goscilo w sobote i niedziele
    - watpliwe sa takze konkursy w Ameryce - brak odpowiednio przygotowanych skoczni, male zainteresowanie, brak srodkow a dokladniej sponsorow do organizacji takiej imprezy, a przede wszystkim FIS stawia na ekspansje na wschod, ktorej dalej nie widac ;/
    - brak konkursow na skoczni sredniej - i znow szkoda i oburzenie :( ;/ ... FIS znow chce uatrakcyjnic skoki za pomoca odleglosci... Dla mnie jest to bzdura gdyz nie ma PŚ na skoczni sredniej a na MŚ i IO jest rywalizacja na srednim obiekcie... moze niedlugo w programie tych imprez bedzie tylko skocznia duza i mamucia ?
    - zbyt duzo konkursow w tygodniu i w np piatek... zawodnicy mialiby zbyt malo odpoczynku

    A teraz troche z innej beczki... moim zdaniem kalendarz robi sie nudny... co roku to samo wlasciwie....
    Gdzie konkursy w USA jak juz pisaliscie ? gdzie konkursy chociaz by w Hakubie, Pyeonchang, Erzurum, Almatach czy nawet Yabuli lub calkiem malo znane Zao?
    nie wspominajac o blizszych skoczniach:
    Rovaniemi, Vuokatti, Falun, Strbskie Pleso, Otepaeae, Courchevel, Pragelato, Liberec, Kranj...
    Nawet konkursy w Austrii (Ramsau, Villach, Hinzenbach)...
    i jak dla mnie zbyt duzo konkursow w niemczech... nie zebym mial cos do Team Tour... ale poprostu co roku taka sama sytuacja ze Niemcy "blokuja" innym droge...

  • anonim
    ah

    zapomniałbym

    7) Loty narciarskie są atrakcyjniejsze dla widzów niż skoki na K90, generują większe zyski, więc tym samym to logiczne, że lotów będzie więcej. Skoki na K90 są może i fajne w pewnym sensie, ale wszyscy lądują w tym samym niemalże miejscu, więc... wystarczy raz na dwa lata na MŚ i co 4 na IO..

  • anonim

    Ehhhh... i już gimnazjaliści wypisują swoje błyskotliwe kalendarze pucharu świata bez uwzględnienia jakiejkolwiek organizacji, chęci organizacji, logistyki czy w końcu ilości kibiców na skoczni. Więc parę wskazówek:
    1) Tak, dla FISu liczy się ilość kibiców. może nie jest to wyznacznik nr 1 ale jest to ważne
    2) Nie, jeżeli skocznia nie ma homologacji, nie można tam zorganizować PŚ
    3) Jeśli zarządcy skoczni nie chcą organizować zawodów FIS ich do tego nie zmusi
    4) Skoki to jednak sport głównie europejski i naturalne jest, że najwięcej zawodów jest w Europie, tak jak logiczne jest że w futbol australijski gra się w Australii a w mistrzostwa świata w krykiecie nie odbędą się w Polsce...
    5) Fakt, to nudne, że co roku kalendarz wygląda właściwie tak samo, ale dla poszczególne skocznie chcą mieć ten puchar co roku, sprawdzają się, więc w sumie czemu nie dawać im z powrotem?
    6) Nie, widzimisię gimnazjalistów nie ma znaczenia.

    Sorry, ale musiałem to napisać, bo to aż irytujące, gdy widzę te komentarze z "moim pucharem świata na przyszły sezon"...

  • bozenka92 doświadczony
    james09

    Mi się wydaje, że się mylisz. Mimo, że Adama już nie będzie, to skoki tak czy siak będą cieszyć się dużą popularnością, będzie dużo ludzi na trybunach, a w Wiśle zwłaszcza, gdyż to pierwsze zawody takie w tym mieście, więc wielu ludzi z ciekawości chociaż zechce je zobaczyć:) zwłaszcza teraz gdy Kamil ostatnio bardzo dobrze się sprawuje i daje nam duże nadzieje na jeszcze więcej:)

  • anonim

    może organizatorzy skapneli się, że nie ma Adama to nie ma po co robić PŚ w Wiśle. Albo po tych problemam z wyciągiem i bardzo dobrze bo po co 3 konkursy PŚ w POlsce jak nie ma Adama. Z dwoma konkursami będzie problem zapełnić całe trybuny.

  • bozenka92 doświadczony

    Ja również jestem zwolenniczką, by skocznie normalne powróciły do PŚ. Właściwie nie wiem co kierowało FISem, że postanowili usunąć takie skocznie z PŚ? Stwierdzili, że są mało widowiskowe te zawody i w związku z tym przynoszą zbyt małe korzyści? Mi się jednak wydaje, że zawody na takich skoczniach są równie fajne i zawsze to jakieś urozmaicenie PŚ:)

  • Luthor weteran
    @Jerzy

    Thunder Bay to już dawno zarosło. ;) Od MŚ w 1995 nikt nie oddał tam skoku. ;) A co do "obiektywności" normalnych skoczni, to różnie z tym bywa. Tegoroczny konkurs indywidualny MŚ pokazał, że i na takich skoczniach wiatr potrafi platać figle. Choć oczywiście podkreślam, że bez względu na to jestem gorącym zwolennikiem powrotu takich skoczni do kalendarza PŚ.

  • kuba1998 doświadczony
    Mój kalendarz

    Początek jak zawsze w Kuusamo, potem Norwegia. Konkurs w Wiśle a dzień i dwa dalej w bliskim Libercu, w tym jeden na skoczni HS100. Konkursy w Villach. Po weekendzie w Zakopanem po konkursie w Sapporo, Hakubie oraz Pyeongchang. Rywalizacja przenosi się do USA, gdzie są konkursy w Iron Mountain i Park City. Willingen i MŚwL. Konkursy w Lahti, 1 zawody w Falun, Trondheim i dwa w Oslo. Na zakonczenie Letalnica.

    25.11 - Kuusamo HS140 nocny, drużynowy
    26.11 - Kuusamo Hs140
    03.12 - Lillehammer HS138
    04.12 - Lillehammer HS138 nocny
    09.12 - Wisła HS134 nocny
    10.12 - Liberec HS100 nocny
    11.12 - Liberec HS134 nocny
    17.12 - Villach HS98
    18.12 - Villach HS98
    30.12 - Oberstdorf HS137 TCS,nocny
    01.01 - Ga-Pa HS140 TCS
    04.01 - Innsbruck HS130 TCS
    06.01 - Bischofshofen HS140 TCS, nocny
    14.01 - Tauplitz HS200 loty, drużynowy
    15.01 - Tauplitz HS200 loty
    20.01 - Zakopane HS134
    21.01 - Zakopane HS134
    22.01 - Zakopane HS134 nocny
    28.01 - Sapporo HS134
    29.01 - Hakuba HS131 nocny
    31.01 - Pyeongchang HS140 nocny
    04.02 - Iron Mountain HS133
    05.02 - Iron Mountain HS133
    11.02 - Salt Lake City HS134
    12.02 - Salt Lake City HS134
    18.02 - Willingen HS145 drużynowy
    19.02 - Willingen HS145
    24.02 - Vikersund HS225
    25.02 - Vikersund HS225
    26.02 - Vikersund HS225 nocny
    03.03 - Lahti HS130 nocny
    04.03 - Lahti HS130 nocny, drużynowy
    06.03 - Falun HS124
    08.03 - Trondheim HS140 nocny
    10.03 - Oslo HS134
    11.03 - Oslo HS134 nocny
    16.03. - Planica HS215 loty
    17.03. - Planica HS215 loty,drużynowy
    18.03. - Planica HS215 loty

    - 36 konkursów (nie licząc MŚwL w Vikersund),
    - 3 konkursy na skoczni normalnej,
    - 5 konkursów lotów (nie licząc MŚwL w Vikersund),
    - 28 konkursów na skoczniach dużych,

  • anonim

    kuusamo powinno zostać . Fajna skocznia, super się ogląda zawody,dużo zawodników. jeden problem wiatr. ale team tour jest wogóle niepotrzebny tak samo harrachov. to już pś pań jest lepszy

  • anonim

    Lestek - Domniemam że Turniej Nordycki to konkursy w Lahti, Trondheim i Oslo, wzeszłym roku się nie dobył z wiadomych przyczyn (MŚ w Oslo), więc w tym chyba powinien - to jednak już kilkunastoletnia historia. No chyba że FIS sobie coś wymyśliło i wycofało ten turniej.

  • anonim

    Brakuje małych skoczni... Nie rozumiem tego, jak na IO czy MŚ mogą odbywać się konkursy na małych obiektach a nie ma ich w ogóle w kalendarzach PŚ... Ponadto są one bardziej obiektywne, mniejsze znaczenie ma wiatr. Nie mówię od razu że są bardziej widowiskowe od lotów, ale na prawdę to nie oznacza że nie są one ciekawe, poza tym sam Puchar Świata byłby bardziej sprawiedliwy, wiadomo że są skoczkowie radzący sobie lepiej na obiektach mamucich i małych. Można by także przyznawać małe kryształowe kule na wzór narciarstwa alpejskiego gdzie każda konkurencja jest także osobno nagradzana.

    FIS powinno na tym pomyśleć, urozmaicić sezon. 4-6 konkursów na małych skoczniach, 16-18 na normalnych i 5-7 na mamutach.

    Na dodatek mogliby trochę pozmieniać kalendarz - ja wiem że Planica, Oslo czy skocznie TCS są obowiązkowe, ale ten start w Kuusamo już mi zbrzydł. Jest tyle skoczni - Salt Lake City, Vancouver,, Villach, Falun, Liberec, Predazzo (duża i mała), być może Thunder Bay, Hakuba... Sapporro już też zrobiło się nudne. To Predazzo co prawda wróciło, ale pewnie tylko ze względu na MŚ, choć no w 2008 tam także skakali.

  • Lola początkujący

    Mi tam obojętne czy będzie trzeci w Wiśle, czy w Zakopanem, chociaż wiadomo, że trzeci będzie w Wiśle, nie ukrywam tego, że lepiej by było w Zakopanem. W tym roku było świetnie, nie wiem dlaczego wolą Wisłę ...

  • Maciek5052 profesor

    Całe szczęście że Zakopane zostało(ciekawe na jak długo) ....tylko przydała by się chociaż jedna mała skocznia , od kilku lat jedno i to samo....

  • anonim

    @Luthor

    Nie ma i dlatego zawody odbywają się w godzinał od 13.30 mniej więcej.
    Przecież mówili o tym przy okazji transmisji tego roku w Engelbergu.
    To nie jest oświetlenie potrzebne do przeprowadzenia zawodów w razie potrzeby wieczorem.

  • Lestek weteran
    -

    Szkoda Kuopio, szkoda Wisły... Po co tyle drużynówek? Po co ta w Czechach? Znów za dużo mamutów, brak skoczni normalnych. Jedyne plusy to powrót Trondheim i Predazzo. Jaki jest cel rozgrywania Team Touru? Co z Turniejem Nordyckim? Gdzie skocznie ze Szwecji, USA, Kanady, Francji...

  • anonim

    a widzieliście dziś dzień dobry TVN był tam Kamil Stoch i czatował twierdzi że będzie robił kurs pilota szybowca

  • Piotr stały bywalec

    A może zamiast Saporro dać Koreańskie Muju, lub chińskie Yabuli. FIS wielokrotnie mówiło o orientacji skoków na wschód, i jakoś nadal tylko Saporro.

  • Luthor weteran

    A poza tym za dużo się robi tych konkursów z oświetleniem, a coraz mniej jest tych z naturalnym światłem. Podobno mają oświetlić Letalnicę, a tego sobie nie wyobrażam. Jak dla mnie jak Planica to tylko porankiem (lub popołudniem) i to najlepiej z piękną słoneczną pogodą. Skoczni w Engelbergu też pasują dzienne konkursy.

  • Luthor weteran

    Jak Engelberg nie ma sztucznego oświetlenia? http://www.youtube.com/watch?v=BHjqKkHrTGI - no chyba że od tamtego czasu je rozebrali.

  • anonim

    Ciekawe czy Engelberg dostanie nakaz zbudowania nareszcie oświetlenia na skoczni bo to ewenement jakiś gdzie go jeszcze nie ma.
    Często tam konkursy się przeciągają a potem odwołują bo po ciemku skakać nie można.
    W zasadzie ten kalendarz bez urozmaiceń, kompletnie już wypadły skocznie normalne.
    A w Planicy przecież jest konkurs drużynowy, są dwa indywidualne i jeden drużynowy.

  • bozenka92 doświadczony

    Wisła na pewno będzie. Hofer kiedyś gadał, że oficjalnego kalendarium PŚ jeszcze nie ma, ale że Wisła na pewno może być pewna organizacji zawodów:)

  • Fan_Happonena bywalec

    Z każdym sezonem kibice i skoczkowie są skazani praktycznie na te same obiekty. Powtarzające się skocznie na prawdę mogą być nieco monotonne.
    Mi również jak wielu osobom brakuje skoczni K90.
    Uważam, iż można by było chociaż zorganizować konkursy na skoczniach normalnych w tych miejscowościach, w których obok siebie są skocznie duże i normalne - taka sytuacja jest w Trondheim, czy Lillehammer. W jeden dzień konkurs byłby na dużej, w drugi na normalnej.
    Rywalizacja na skoczniach normalnych zawsze jest bardzo zacięta ze względu na mniejsze różnice w odległościach, a i wiatr tak bardzo nie wypacza wyników jak na skoczniach większych.
    Cieszy, że powrócił Trondheim, a martwi brak Kuopio.

  • piotr186 profesor

    No i oczywiście Harrachov w grudniu i to trzy konkursu. Już je można wykreślać z kalendarza z powodu warunków.. że będzie odwołane... Nie wiem co to za myślenie jest...

  • Boro bywalec

    25.11. - Kuopio HS127 nocny
    26.11. - Kuopio HS127 nocny
    03.12. - Lillehammer HS138 nocny
    04.12. - Lillehammer HS138
    10.12. - Liberec HS134 nocny, druż.
    11.12. - Liberec HS100
    17.12. - Engelberg HS137
    18.12. - Engelberg HS137
    29.12. - Oberstdorf HS137 nocny, TCS
    01.01. - Garmisch-Partenkirchen HS140 TCS
    04.01. - Innsbruck HS130 TCS
    06.01. - Bischofshofen HS140 nocny, TCS
    11.01. - Villach HS98 nocny
    14.01. - Bad Mitterndorf HS200
    15.01. - Bad Mitterndorf HS200
    19.01. - Hakuba HS131 nocny
    21.01. - Sapporo HS134 nocny
    22.01. - Sapporo HS98
    26.01. - Wisła HS134 nocny
    28.01. - Zakopane HS134 nocny
    29.01. - Zakopane HS134 nocny
    04.02. - Predazzo HS134 nocny
    05.02. - Predazzo HS134
    11.02. - Iron Mountain HS133
    12.02. - Iron Mountain HS133 druż.
    18.02. - Titisee-Neustadt HS142 nocny
    19.02. - Titisee-Neustadt HS142
    24.-26.02. MS w lotach Vikersund
    03.03. - Lahti HS97 nocny, druż.
    04.03. - Lahti HS130 TN
    07.03. - Falun HS98 nocny, TN
    09.03. - Trondheim HS140 nocny, TN
    11.03. - Oslo HS134 TN
    17.03. - Planica HS215
    18.03. - Planica HS215

  • piotr186 profesor

    Przecież jest turniej Nordycki:

    Jest Lahti X2 (Drużynowy i indywidualny),Trondheim i Oslo. W czym problem? TN będzie.


    Ale generalnie to ten kalendarz jest nudny jak flaki z olejem. Od prawie 10 lat mamy prawie to samo...

    A co od Wisły - Hofer zwietrzył sprawę ze Adam Małysz zakończył karierę i na zawodach w Polsce już tyle nie zarobi... źdźbła oryginalności nie ma a mogłyby być nowiutkie skocznie w kalendarzu takie jak Ałma-Aty (Kazachstan) czy Erzurum w Trucji... byłoby ciekawie. ....

  • Antek doświadczony
    @Skoczek12 (*386.xdsl.centertel.pl),

    Może tak, ale przede wszystkim pewnie dlatego nie ma Wisły, że tak ciągle przebudowy, nie ma wyciągu, trybuny małe. Po co im ta skocznia, skoro okaże się 2 dni przed zawodami, że skoczkowie albo muszą wchodzić na piechote albo samochodami wjeżdżać?

  • JacHOPPsen stały bywalec
    I Ameryki zal...

    Dla mnie zawody w Ameryce zawsze mialy w sobie ta niezwyklosc, cos, co mnie sie z tych przekazow, nie wiedziec czemu, podobalo. Moze tez dlatego, ze sa przy dziennym swietle, kiedy u nas jest juz wieczor;)

    Jeszcze w okresie IO w Calgary konkursy Pucharu Swiata rozgrywano m.in. w Lake Placid, pozniej w 1995 rozegrano MS w Thunder Bay. Ten marcowy mundial mial w sobie to cos, polubilem zawody w Kanadzie, na ktore (w przypadku skokow) musialem potem dlugo czekac.

    Kolejne konkursy w Iron Mountain, wreszcie konkursy w Park City.

    Poczatkowo w 2001 (wygrane Malysza i Japonczykow) mialem obawy, ze po Igrzyskach w 2002 (dublet Ammanna i sukces Niemcow) skocznia pojdzie w odstawke. Ku mojemu zdziwieniu i radosci w 2004 Park City wrocilo do PS (ta walka Kasai z Ammannem...), ale nie wiedziec czemu (upadek Malysza? odwolany konkurs?) cos sprawilo, ze PC zniknelo z PS na dobre.

    2009 - W Whistler Schlierenzauer skacze tylko 3m blizej od rekordu Ahonena w Willingen. Marzylem, ze moze to uratuje obiekt w PS. Na prozno.

  • Luthor weteran

    Za Wisłę można wprowadzić Szczyrk, za jeden z Engelbergów Sankt Moritz, do tego Rovaniemi w TN, weekend w Ottepaeae i już mamy 5 konkursów i małą kulę można przyznać. ;)

  • anonim
    Tajner mówił

    w środku sezonu że Wisła ma zapewnione właściwie PŚ, a teraz co? Nic, Małysz skończył karierę i to przede wszystkim pewnie wpłynęło na decyzję FIS'u...

  • anonim

    Bez Adama to już nie będzie to samo ;( Z nim każdy konkurs był wyjątkowy, nieważne gdzie,nieważne, o której godzinie. Zobaczenie Orła z Wisły było nagrodą za wszystko.

  • pawelj0307 początkujący
    dm

    troche tutaj za duzo tych normalnych ja bym proponowal 4-5 konkursów.I bez Zakopanego

    Moj Kalendarz

    Kuopio hs127 druz
    Kuopio hs127
    Lillehammer hs138
    Lillehammer hs138
    Park City hs130
    Park City hs100(nie wiem czy dobry podalem)
    Engelberg hs137
    Engelberg hs137
    TCS
    Oberstdorg hs137
    Ga-Pa hs140
    Innsbruck hs130
    Bischoschofen hs140
    Kulm/Vikersund/Harrachov/Oberstdorf (co rok zmiana)
    Kulm/Vikersund/Harrachov/Oberstdorf (co rok zmiana)
    Sapporo hs100
    Sapporo hs134
    Wisła hs134
    Zakopane hs134
    Zakopane hs134 druż
    Predazzo/Pragelato (co 2 lata na zmiane/duza skocznia)
    Predazzo/Pragelato (co 2 lata na zmiane/mala skocznia)
    Willingen hs145
    Willingen hs145 druż
    Otepaa/Strbske Pleso
    Otepaa/Strbske Pleso
    Impreza Sezonu
    TS
    Lahti hs130 druż
    Lahti hs130
    Falun hs124
    Oslo hs134
    Planica hs215
    Planica hs215 druż
    Planica hs215

  • Davidsson doświadczony

    bez sensu ten kalendarz . skoki potrzebują troche ożywienai i nowych miejsc. PŚ powinno dostać USA, Francja, Rosja lub Kazachowie czy Turcy.

  • Luthor weteran
    @JacHOPPsen

    Zgadzam się za dużo tych mamutów w kalendarzach. Powinny być nie więcej niż trzy skocznie skocznie mamucie w kalendarzu. A mała KK za loty to świetny pomysł, szkoda że nierealny. Cztery konkursy na normalnej wystarczyłyby chyba do małej kuli.

  • anonim

    Mój kalendarz
    Rovaniemi
    Rovaniemi druż
    Lillechamer
    Lillechamer
    Sochi/Almaty (co rok zmiana)
    Sochi /Almaty
    Einseldein
    Einseldein
    TCS
    Kulm/Harrachov/Oberstorf (co rok zmiana)
    Kulm/Harrachov/Oberstorf druż
    Sapporo k90
    Sapporo k90
    Szczyrk
    Szczyrk
    Predazzo
    Predazzo druż
    Willingen
    Willingen druż
    Chaux ne vre czy jakoś tak Francja k 105
    Chaux ne vre czy jakoś tak Francja k 105
    Vikersund MŚWL
    Lahti druż
    Lahti
    Kuopio
    Trondheim
    Oslo
    Planica
    Planica druż
    Planica
    Hofer wyrzucił Kuopio bo Greg nienawidzi tej skoczni

  • JacHOPPsen stały bywalec
    Pomysly, na ktore FIS nigdy nie wpadnie...

    2. KONKURSY NA SKOCZNIACH K90

    W XXI wieku rozegrano w ramach PS 5 (slownie: piec) konkursow na skoczniach K90-95. Przy czym jeden z konkursow odbyl sie w Villach w zastepstwie Kranj, zas w innym przypadku przelozono w Lahti z K116 na K90...

    08.12.2001 - Villach (1. Malysz)
    09.12.2001 - Villach (1. Finlandia)
    13.12.2007 - Villach (1. Morgenstern)
    14.12.2007 - Villach (1. Morgenstern)
    08.03.2009 - Lahti (1. Schlierenzauer)

    Co wiecej, odkad w 2008r. swiat odkryl, ze Schlierenzauer jest doskonalym lotnikiem, FIS przywrocil mala KK za loty, zapominajac o drugiej, za konkursy na K90 i K120. Efekt? Mamy cztery weekendy na mamutach. Mnie osobiscie to cieszy, ale zmniejsza to szanse na skocznie K90 w PS.

    Moznaby wiec stworzyc jeszcze 2 male KK - za skocznie normalne i duze.

    WYNIK: FIS chcac niechac musialby organizowac co roku 4-5 konkursow. Skoki na K90 moglyby byc rozgrywane np. w Sapporo, Lillehammer, Kuopio, Predazzo, Hinterzarten, Szczyrku, Otepaeae, Erzurum... Mozliwosci byloby wiele...

  • pawelj0307 początkujący

    i po co Team Tour skoro w trakcie niego tylko jedna drużynówka i to na mamucie.I w Harrachovie 3 konkurs w zeszłym roku ledwo na mamucie im sie udalo a na K-125 nic sie nie dzialo.Jak dla mnie pasowalo by wstawic jakies miasto z USA do kalendarza i tego Kuusamo sie trzymaja,a eliminuja Kuopio.i Falun mogli by dac.A przede wszystkim gdzie skocznie normalne.Ostatni raz Villach bylo w 2007 roku.A widzialem na Wikipedii ze 2012/2013 znowu ma byc duzo mamutow bo chyba aby Vikersund zbraknie

  • kojot83 doświadczony

    Obczajcie grafiti z Adamem -niezłe
    http://wiadomosci.wp.pl/gid,13298247,title,To-zdarzylo-sie-w-Polsce,gpage,19,img,13298321, galeria.html

  • Luthor weteran

    No to ja też dołożę swój osobisty PŚ. ;)

    25.11. - Kuusamo HS142 - druż.
    26.11. - Kuusamo HS142
    3.12 - Lillehammer HS138
    4.12 - Lillehammer HS138
    10.12 - Courchevel HS132
    11.12 - Courchevel HS132
    16.12 - Engelberg HS137
    17.12 - Engelberg HS137 - druż.
    18.12. - Engelberg HS137
    30.12. - 6.01 - Turniej Czterech Skoczni
    14.01 - Oberstdorf HS213 / Harrachov HS205 / Bad Mitterndorf HS200 (co rok zmiana)
    15.01 - Oberstdorf HS213 / Harrachov HS205 / Bad Mitterndorf HS200 (co rok zmiana)
    18.01 - Wisła HS134
    20.01 - Zakopane HS134 - druż.
    21.01 - Zakopane HS134
    28.01 - Sapporo HS134 / Hakuba HS131 (co rok zmiana)
    29.01 - Sapporo HS134 / Hakuba HS131 (co rok zmiana)
    4.02 - Predazzo HS134 / Pragelato HS140 (j.w.)
    5.02 - Predazzo HS134 / Pragelato HS140 (j.w.)
    11.02 - Willingen HS145
    12.02 - Willingen HS145 - druż.
    15.02 - Titisee Neustadt HS 142 / Oberhof HS 140 (j.w.)
    18.02 - Iron Mountain HS133
    19.02 - Iron Mountain HS133
    24.02-26.02 - MŚwL
    3.03 - Ottepaeae HS100 / Strbske Pleso HS100
    4.03 - Ottepaeae HS100 / Strbske Pleso HS100
    10.03 - Lahti HS130 - druż.
    11.03 - Lahti HS130
    13.03 - Rovaniemi HS100
    16.03 - Trondheim - HS140
    18.03 - Oslo - HS134
    23.03 - Planica HS215
    24.03. - Planica HS215 - druż.
    25.03 - Planica HS215

    Oczywiście chciałoby się jeszcze upchać jakieś zawody w Rosji, Korei czy Kazachstanie, ale wtedy sezon musiałby trwać chyba do maja. :P

  • JacHOPPsen stały bywalec
    Pomysly, na ktore FIS nigdy nie wpadnie...

    1. UATRAKCYJNIENIE PS W SAPPORO

    Do Sapporo rzadko leca czolowi zawodnicy PS, przez to m.in. mamy tam czesto pseudozawody, gdzie 90m lub mniej starcza na awans do II serii.

    A wystarczyloby poszerzyc wycieczka interkontynentalna o Ameryke. Najlepiej na sam start sezonu, gdzie w 90 proc. skocznie juz sa osniezone, np:

    24.11.2011 (czwartek) - Iron Mountain (kwal.)
    25.11 (piatek) - Iron Mountain
    26.11 (sobota) - Iron Mountain
    27, 28.11 - przenosiny do Park City
    29.11 (wtorek) - Park City druzynowy
    30.11 (sroda) - Park City (kwal. + konkurs)

    Konkursy w godz. 9:00-11:00 cz. lokalnego (ok. 17:00-19:00 w Europie)

    01, 02.12 - przenosiny do Sapporo
    03.12 (sobota) - Sapporo Miyanomori (kwal. + konkurs)
    04.12 (niedziela) - Sapporo Okura (kwal. + konkurs)

    Oba konkursy przy sztucznym oswietleniu (ok. 9:00-11:00 cz. polskiego)

    WNIOSEK: Zawodnicy marzacy o KK na pewno nie pozwoliliby sobie na utrate na starcie 500pkt PS i praktyczne pogrzebanie szans na odrobienie dystansu.

    WYNIK: 85 proc. czolowki zjezdza do Sapporo

  • lol doświadczony
    lol

    niestety u japońców konkursy sa nudne jak flaki z olejem :D co roku to samo ludzi .. no wlasnie prawie niema .. wczesna pora na skoki w tv ogolnie zenujace i ta melodyjka miedzy skokami taka zryta ... no ale skoczkowie sa wiec nalezy im sie ale niech sie zastanowia nad promocja itp...

  • Talar weteran

    Jestem zawiedziony troszkę tym kalendarzem.. Kuusamo i Harrahov to co rok jedna wielka loteria -zrezygnowałbym z przeprowadzania tam konkursów najwyższej rangi.. już lepszy wybór to byłby Kuopio i Liberec..
    Engelberg to chyba najnudniejsze konkursy sezonu gdy się je ogląda przed TV ( fatalna kamera).. proponowałbym w zamian konkursy w Einsiedeln..
    Sapporo mogłoby się co rok wymieniać z Hakubą - tak dla odmiany
    No i szkoda że prawdopodobnie Wisła nie dostanie organizacji..
    A już o jakimś konkursie na normalnej skoczni to mogę chyba tylko pomarzyć..

  • anonim
    Adaśko

    No może i większość to Niemcy ale kalendarz powinien być w wielu miejscach, krajach. Jeżeli tak dalej będzie to niedługo cały kalendarz PŚ będzie w Niemczech.

  • anonim

    @magiczny17: Ja tam sie wcale nie dziwie ze w niemczech bedzie 9 konkursów, bo zapewne wiekszośc działaczy do spraw skoków w fis-ie to Niemcy.

  • anonim
    JacHOPPsen

    Fajny pomysł z tymi małymi kulami tylko że nikt z Fisu tak nie pomyśli.

  • tomek_92 doświadczony

    Niby nie ma wielkich zmian, ale cieszy powrót Predazzo i Trondheim :)

  • anonim

    W przypadku takich krajów jak USA, Szwecja, Francja czy Włochy zawody można robić co roku na innych skoczniach, np. w Stanach jeden rok Lake Placid, za rok w Iron Mountain, w następnym roku w Park City i od nowa Lake Placid itd. W Szwecji Falun mogłoby się wymieniać z Solleftea lub Oernskoeldsvik, we Francji Courchevel z Chamonix lub Chaux Neuve, we Włoszech Predazzo z Pragelato. Szkoda, żeby ładne i nowoczesne skocznie stały bezużytecznie - niech Puchar Świata odbywa się tam choćby co 2 lata.

  • JacHOPPsen stały bywalec
    FALUN

    Skocznia K115 w Falun od kilku lat jest nieczynna, dlatego wieksze szanse ma wciaz czynna skocznia K90 :) Poza tym skocznie Lugnet czeka przebudowa w zwiazku z MS2015...

    FIS moglby podniesc prestiz skokow wprowadzajac 3 male KK (ale kto z FISu na to wpadnie...)

    - Mala KK za loty (K185-195)
    - Mala KK za skoki (K115-130)
    - Mala KK za "podskoki" ;) (K90-95)

    Jeszcze w sezonie 2000/01 byly 2 male KK - klas. w lotach (wygral ja Schmitt), oraz klas. pozostalych konkursow (bez lotow), ktorej OSTATNIM zwyciezca byl... Adam Malysz (stad na zdjeciach z Planicy 2001 duza i mala KK w rekach Adama). Potem FIS zrezygnowal z malych KK, a w sezonie 2008/09 reaktywowal tylko KK za loty...

    Co do Whistler - slyszalem o rozebraniu tych skoczni, ale jeszcze nie widzialem z tego zadnych zdjec, zreszta w 2009 Szaranowicz w ciagu 2 dni podal 3 sprzeczne informacje (ze to bedzie nowa mekka kanadyjskich skokow, ze zostana wyburzone, ze zostana przetransportowane do Francji)...

    Gdyby co - to zamiast Whistler - np. Iron Mountain :)

  • bozenka92 doświadczony

    Powinien być chociaż jeden konkurs np w Rosji. W każdym liczącym się kraju startującym w PŚ są zawody, więc i w Rosji powinny się odbyć. Mi się wydaje, że jednak Wisła będzie organizatorem tak jak zapowiadano.

  • JA :D doświadczony

    W zasadzie z roku na rok kalendarz nie ulega jakimś wielkim zmianom. Szkoda, bo powtarzanie w kółko tego samego robi się troszkę nużące.

  • Kolos profesor
    Kalendarz

    25.11. Kuusamo
    26.11. Kuusamo
    27.11. Kuopio
    03.12. Trondheim
    04.12. Trondheim
    10.12. Courchevel
    11.12. Courchevel
    17.12. Engelberg
    18.12. Engelberg
    29.12. Oberstdorf (TCS)
    01.01. Ga-Pa (TCS)
    04.01. Innsbruck (TCS)
    06.01. Bischofshofen (TCS)
    14.01. Harrachov
    15.01. Harrachov
    21.01. Zakopane
    22.01. Zakopane
    28.01. Sapporo (Japan Tour)
    29.01. Sapporo (Japan Tour)
    30.01. Hakuba (Japan Tour)
    04.02. Iron Mountain
    05.02. Iron Mountain
    11.02. Willingen
    12.02. Willingen
    18.02. Predazzo
    19.02. Predazzo
    24-26.02. MŚ w lotach
    03.03. Lahti
    04.03. Lahti (TN)
    06.03. Falun (TN)
    09.03. Lillehammer (TN)
    11.03. Oslo (TN)
    16.03. Planica
    17.03. Planica
    18.03. Planica

  • anonim
    JacHOPPsen

    Aż 9 konkursów w Niemczech? Trochę bez sensu i jak już pisałem bez FTT to ten twój kalendarz tez byłby niezły. Oczywiście to tylko moje zdanie.

  • anonim
    JacHOPPsen

    W Whistler nie ma już skoczni, zostały zdemontowane po IO. Ale można w zamian wyremontować skocznie w Thunder Bay.

  • pietrek94 stały bywalec

    25.11 Courchevel K 120
    27.11 Predazzo K 120
    03.12 Iron Mountain K 120
    04.12 Iron Mountain K 120 (druż)
    10.12 Salt Lake City K 90
    11.12 Salt Lake City K 120
    17.12 Engelberg K 125
    18.12 Engelberg K 125
    29.12 Oberstdorf K 120 TCS
    01.01 Ga-Pa TCS
    03.01 Insbruck TCS
    05.01 Bischofshofen TCS
    08.01 Ramsau K 90
    14.01 Harrachov K 185
    15.01 Harrachov K 185
    20.01 WIsła K 120
    21.01 Zakopane K 120
    22.01 Zakopane K 120
    28.01 Sapporo K 90
    29.01 Sapporo K 120 (druż)
    04.02 Yabuli K 125
    05.02 Yabuli K 125
    11.02 Willingen K 130
    12.02 Willingen K 130 (druż)
    17.02 - 20.02 MŚ w lotach Vikersund K 195
    02.03 Lahti K 116 (druż)
    04.03 Kuopio K 90
    06.03 Falun K 115
    09.03 Lillehammer K120
    11.03 Oslo K 120
    16.03 Planica K 185
    17.03 Planica K 185 (druż)
    18.03 Planica K 185

  • JacHOPPsen stały bywalec
    Moj kalendarz - PS Mezczyzn 2011/2012

    25.11.11 Whistler K95
    26.11.11 Whistler K125
    29.11.11 Park City K120 druz.
    30.11.11 Park City K120
    03.12.11 Sapporo K90 n.
    04.12.11 Sapporo K120 n.
    10.12.11 Lillehammer K90 n.
    11.12.11 Lillehammer K123
    17.12.11 Engelberg K125
    18.12.11 Engelberg K125
    30.12.11 Oberstdorf K120 n.
    01.01.12 Ga-Pa K125
    04.01.12 Innsbruck K120
    06.01.12 Bischofshofen K125 n.
    12.01.12 Courchevel K120 n.
    14.01.12 Predazzo K120 n. druz.
    15.01.12 Predazzo K120
    21.01.12 Neustadt K125 n.
    22.01.12 Neustadt K125 n.
    27.01.12 Wisla K120 n.
    28.01.12 Zakopane K120 n.
    29.01.12 Zakopane K120
    04.02.12 Willingen K130 n. druz.
    05.02.12 Willingen K130
    08.02.12 Klingenthal K125 n.
    11.02.12 Oberstdorf K185 n.
    12.02.12 Oberstdorf K185 druz.
    18.02.12 Harrachov K185 n.
    19.02.12 Harrachov K185
    24-25.02.12 Vikersund K195 n. MSL
    26.02.12 Vikersund K195 druz. MSL
    03.03.12 Lahti K116 n. druz.
    04.03.12 Lahti K116
    06.03.12 Falun K90 n.
    09.03.12 Trondheim K123 n.
    11.03.12 Oslo K120
    16.03.12 Planica K185
    17.03.12 Planica K185 druz.
    18.03.12 Planica K185

    n. - nocny

  • Luthor weteran

    Kalendarz jest po prostu beznadziejny.
    1. Zamiast zdjąć w ogóle Harrachov dokłada się im jeszcze trzeci konkurs. Ta skocznia niemal co rok znajduje się w kalendarzu, a ostatni raz udało się na niej przeprowadzić konkurs 6 lat temu. Spokojnie w ten weekend mogłyby odbywać się zawody na skoczni normalnej albo w kraju, w którym od dawna nie odbywał się PŚ. Francuzi od kilkunastu lat czekają na organizację - dlaczego nie umieścić w tym miejscu Courchevel? Można też w ten weekend pojechać do Ameryki. Jak za trudne to można już nawet przenieść do Liberca.
    2. Trzeci konkurs (drużynówka) mógłby odbyć się w Engelbergu albo w Zakopanem, jeśli faktycznie nie będzie Wisły. Tam już były ekstraweekendy i się sprawdziły.
    3. Wyrzuca się Kuopio i nie daje nic w zamian. Bezsens. To nie ma żadnych innych skoczni w Skandynawii? Można zawody przenieść np. do Rovaniemi, przynajmniej byłby jakiś konkurs na skoczni normalnej. Albo do Szwecji (ale to już w ogóle byłoby za piękne).
    4. Po kiego Niemcom zawsze tyle konkursów? To już nie są czasy Schmitta i Hannawalda. A jak już muszą być to można zamiast tego nudnego Klingenthal (które i tak jest latem) wrzucić Oberhof albo Neustadt, gdzie można skakać bardzo daleko.
    5. Wiecznie te same skocznie. Zupełby brak rotacji. Kiedyś kalendarze PŚ co sezon zmieniały się niemal w całości. Dzisiaj to beton. Tylko Predazzo dołożyli z musu, bo musi być próba generalna przed MŚ.

  • Kolos profesor
    Kalendarz

    Znów nudny kalendarz. Mogli by dać jakieś konkursy w USA, w Korei, w Szwecji. A ty ciągle to samo :(

  • anonim
    Lunardi

    No właśnie ja tez bym wrócił tylko szkoda że Walter Hofer nie chce wrócić. Taki kalendarz byłby przypasowany dla każdego skoczka. Były by mamuty dla lotników, małe skocznie tych tych którzy na lotach sobie nie zbyt dobrze radzą i skocznie duże dla wszystkich.

  • HKS profesor

    Jak każdy wrzuca swoje kalendarze to wrzucę i swój;)

    26.11. Kuopio HS127 druż.
    27.11. Kuopio HS127
    03.12. Lake Placid HS130
    04.12. Lake Placid HS130
    10.12. Chaux Neuve HS118
    11.12. Chaux Neuve HS188
    17.12. Engelberg HS137
    18.12. Engelberg HS137
    29.12. Oberstdorf HS137 TCS
    01.01. Ga-Pa HS140 TCS
    04.01. Innsbruck HS130 TCS
    06.01. Bischofshofen HS140 TCS
    08.01. Ramsau HS98
    14.01. Harrachov HS205
    15.01. Harrachov HS205
    20.01. Wisła HS134
    21.01. Zakopane HS134
    22.01. Zakopane HS134
    28.01. Sapporo HS134
    29.01. Sapporo HS134 druż.
    31.01. Hakuba HS131
    04.02. Erzurum HS109
    05.02. Erzurum HS140
    11.02. Willingen HS145 druż.
    12.02. Willingen HS145
    18.02. Predazzo HS134
    19.02. Predazzo HS134
    24-26.02. MŚ w lotach
    03.03. Lahti HS130 druż.
    04.03. Lahti HS97 TS
    06.03. Falun HS124 TS
    09.03. Lillehammer HS140 TS
    11.03. Oslo HS134 TS
    16.03. Planica HS215
    17.03. Planica HS215 druż.
    18.03. Planica HS215

  • anonim

    Poza Predazzo, które jest tylko dlatego że za rok są MŚ nic nowego. W dodatku brak Wisły, jeśli to się nie zmieni to będzie żenada....oczywiście zacyznamy od loteryjnego Kuusamo :/

  • anonim
    magiczny17

    Właśnie w Sapporo, Lake Placid czy Predazzo można dać jeden konkurs na mniejszych skoczniach - kiedyś w PŚ często organizatorzy przygotowywali na zawody dwie skocznie, teraz wróciłbym do tego.

  • anonim

    26.11. Kuopio HS127 druż.
    27.11. Kuopio HS127
    03.12. Lillehamer HS140
    04.12. Lillehamer HS140
    10.12. Lake Placid HS130
    11.12. Lake Placid HS130
    17.12. Engelberg HS137
    18.12. Engelberg HS137
    29.12. Oberstdorf HS137 TCS
    01.01. Ga-Pa HS140 TCS
    04.01. Innsbruck HS130 TCS
    06.01. Bischofshofen HS140 TCS
    08.01. Ramsau HS98
    14.01. Bad Mitterndorf HS200
    15.01. Bad Mitterndorf HS200
    20.01. Wisła HS134
    21.01. Zakopane HS134
    22.01. Zakopane HS134
    28.01. Sapporo HS95
    29.01. Sapporo HS134
    31.01. Hakuba HS131druż.
    04.02. Pyeongchang HS105
    05.02. Pyeongchang HS140
    11.02. Willingen HS145 druż.
    12.02. Willingen HS145
    18.02. Predazzo HS134
    19.02. Predazzo HS134
    24-26.02. MŚ w lotach
    03.03. Lahti HS130 druż.
    04.03. Lahti HS97 TS
    06.03. Falun HS124 TS
    09.03. Lillehammer HS140 TS
    11.03. Oslo HS134 TS
    16.03. Planica HS215
    17.03. Planica HS215 druż.
    18.03. Planica HS215

    Kalendarz prawie taki sam jak podał Lunardi ale zastanowił bym się jeszcze nad Kuusamo i Kuopio gdzie zacząć PŚ. Ramsau albo Villach tu też bym się zastanowił i jeszcze nad zawodami w Korei. Nie robiłbym FTT bo za dużo tych turniejów. I taki kalendarz pasował by mi najbardziej.

  • anonim
    pietrek94

    Courchevel jest dobrym pomysłem, bałbym się tylko jednego - przed laty zdarzało się, że konkursy nie odbywały się z tam z powody wysokich temperatur i braku śniegu (a były zaplanowane na grudzień lub styczeń). Jeśli dałoby się tego uniknąć, można śmiało zaczynać sezon we Francji. Iron Mountain to faktycznie świetna skocznia, zasługuje na PŚ, a Lake Placid dałem dlatego, że ewentualnie można tam zorganizować konkursy na dwóch skoczniach - normalnej i dużej, które są obok siebie.

  • anonim
    pietrek94

    Jeżeli chodzi ci o Planicę że wystarcza 3 konkursy to wiem tylko ten drugi to myślałem że będzie drużynowy ale 3 indywidualne to nawet lepiej.

  • anonim
    Lunardi

    Podałeś ciekawy kalendarz. Tylko np. dałbym na małej skoczni w Sapporo jeden konkurs. Konkursy dałbym za Harrachov a jako drugi weekend Lillehamer. Chociaż za chwilę podam swój kalendarz jaki bym chciał zobaczyć.

  • pietrek94 stały bywalec
    Lunardi

    Kalendarz świetny. Wprowadziłbym tylko troszkę zmian:
    - Na początek za Kupio idzie Courchevel. A zawody na średniej skoczni w Kuopio wchodzą za konkurs na K90 w Lahti.
    - Zamiast Lake Placid wsadziłbym Iron Mountain bo to naprawdę fatastyczny obiekt. Jeszcze jeden z tych starszych ;)

  • HKS profesor

    Jak dla mnie priorytetem powinna być frekwencja i nie ma co wciskać zawodów na siłę. Na pewno Erzurum sobie zasłużyło na PŚ. Pokusił bym się też o zawody w USA i wtedy by było jak dla mnie idealnie;) Problem tylko co wyrzucić.

  • anonim

    myslalam nie odbeda sie w nastepnym sezonie konkursy w Japonii, ze wzgledu na te trzesienia ziemi, ale to fajnie ze tam beda, zgadzam sie z poprzednikiem, ze powinny sie konkursy odbywac poza Europa, bo PS to nie tylko Japonia, ale inne kraja, fajnie ze wraca konkurs w trondheim

  • anonim

    @pietrek94

    masz racje cały czas ten sam kalendarz nic nowego. zamiast predazzo i team tour powinno być erzurum,ałmaty,kuopio,falun,albo coś w francji,korei lub usa

  • pietrek94 stały bywalec
    magiczny17

    3 konkursy wystarczą. Tak już było wielerazy.

  • anonim
    Widać że panowie z FIS-u

    nie nauczyli się wiele po nauczce od przyrody a mowa o harrachovie i kuusamo gdzie zawsze są problemy z aurą, a szczególnie na skoczni w harrachovie. Dziwi mnie brak kuopio, ale cóz pojawiło się trondheim, a dlaczego nie ma w kalendarzu Wisły, a rozumiem skoro Małysz skończył karierę to po co Puchar świata w jego rodzinnej miejscowości.

  • anonim

    Nawet nawet kalendarz tylko jak zwykle brakuje jakiegoś nowego miejsca i przecież miała być Wisła. Bez sensu drużynówka w Harrachowie. W Willingen bez drużynowego ? Dziwne . No i jak zwykle nie ma konkursów na małej skoczni. A takie by się przydały i można by zrobić ze 4 czy 5 konkursów i skoczkowie walczyli by o małą kulę tak jak w lotach.

  • Konrad stały bywalec

    Ja wiem że to nierealne ale marzyłby mi się cykl Pucharu Świata, na który po 1/3 przypadałyby zawody na skoczniach małych, dużych i mamucich. Byłoby to świetne urozmaicenie sezonu no i rywalizacja o Puchar Świata byłaby bardziej emocjonująca bo np. nie każdy lubi małe skocznie ale za to może świetnie latać na mamutach.

  • pietrek94 stały bywalec

    Żałosny kalendarz. Znowu jedno i to samo. Hoferowi na starość coś odwala bo w latach 90 potrafił zmieniać konkursy co sezon a teraz to już tragedia. Kolejny rok zapowiadają się nudy.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl