Mimo słabych wyników w ostatnim sezonie, 34-letni Martin Schmitt nie zamierza się poddać. Niemiecki zawodnik ogłosił, że będzie kontynuował karierę w nadchodzącym sezonie.
"Chociaż ostatni sezon był rozczarowujący i borykałem się z problemami ze ścięgnami w kolanie, nie straciłem motywacji i radości, jakiej dostarczają mi skoki narciarskie. Być może łatwiej byłoby po prostu zrezygnować i rozpocząć nowy etap życia. Ale uważam, że wciąż mam szanse skakać na najwyższym poziomie i postanowiłem podjąć się tego wyzwania, podchodząc do niego z pełną pasją i dyscypliną ", powiedział Schmitt w ogłoszeniu Niemieckiego Związku Narciarskiego.
Martin ostatni raz w zawodach Pucharu Świata startował 1 stycznia, w Garmisch-Partenkirchen. Po obozie treningowym w Whistler zawodnik rozpoczął swój powrót na początku kwietnia od Mistrzostw Kanady, na których w obu konkursach zajął drugie miejsce za Mackenziem Boyd-Clowesem.
Pomimo problemów zdrowotnych i ostatnich słabych wyników, główny trener, Werner Schuster pozostawia drzwi do narodowej kadry otwarte dla doświadczonego zawodnika.
"Martinowi już nie doskwierają bóle, dzięki czemu znów ma szanse skakać na wysokim poziomie. W centrum treningowym w Hinterzarten Martin będzie przygotowywał się indywidualnie, a następnie rozpocznie pracę z doświadczonymi trenerami, takimi jak Stefan Horngacher i Jens Deimel. Jeśli Martin będzie w stanie trenować stale i na odpowiednio wysokim poziomie, nie wykluczam, że będzie miał szanse zasłużyć dobrymi rezultatami na powrót do kadry " - powiedział Schuster.
-
jozek_sibek profesor
M.Schmitt w PŚ
Martin Schmitt w PŚ - ur.29.01.1978:
1996/1997 - 55 miejsce -.-- 45 pkt - 6 Niemiec
1997/1998 - 27 miejsce ... 218 pkt - 4
1998/1999 ... 1 miejsce - 1753 pkt - 1
1999/2000 ... 1 miejsce - 1833 pkt - 1
2000/2001 ... 2 miejsce - 1173 pkt - 1
2001/2002 ... 5 miejsce ... 795 pkt - 2
2002/2003 - 23 miejsce ... 253 pkt - 3
2003/2004 - 20 miejsce ... 276 pkt - 3
2004/2005 - 37 miejsce -.-- 90 pkt - 7
2005/2006 - 39 miejsce -.-- 64 pkt - 5
2006/2007 - 17 miejsce ... 355 pkt - 2
2007/2008 - 19 miejsce ... 273 pkt - 2
2008/2009 ... 6 miejsce ... 829 pkt - 1
2009/2010 - 29 miejsce ... 150 pkt - 5
2010/2011 - 30 miejsce ... 137 pkt - 4
2011/2012 - 65 miejsce ----- 8 pkt - 7
Najsłabszy sezon w historii jego startów. -
jozek_sibek profesor
Niemcy w PŚ - 3 ostatnie sezony
Niemcy w PŚ 2009/2010
12.UHRMANN Michael -- 424 pkt
19.BODMER Pascal -.-.- 336
20.NEUMAYER Michael - 285
21.WANK Andreas -.-.-- 259
29.SCHMITT Martin -...- 150
42.FREUND Severin ----- 75
54.SPAETH Georg ------- 42
74.MECHLER Maxymilian - 8
80.HOCKE Stephan ------- 3
90.BOGNER Tobias -.--.-.- 1
90.FREITAG Richard ------ 1
Niemcy w PŚ 2010/2011:
7.S.Freund -.-.-.- 769 pkt
21.M.Uhrmann ... 314
22.M.Neumayer - 306
30.M.Schmitt ---- 137
31.S.Hocke ------ 132
33.P.Bodmer ---- 122
38.R.Freitag ----- 105
51.F.Schoft --.--.-- 46
58.M.Mechler -...-- 15
64.A.Wank -.-.---.-- 9
Niemcy w PŚ 2011/2012:
6.R.Freitag -..-.- 1031 pkt
8.S.Freund -.--.-- 857
21.M.Neumayer - 236
22.A.Wank ----.-- 227
27.M.Mechler ---- 180
36.S.Hocke ------ 107
65.M.Schmitt ------- 8
67.F.Schoft -----.--- 6
71.M.Eisenbichler .- 1
----------------
00.P.Bodmer ------- 0
00.D.Winkler ------- 0 -
jozek_sibek profesor
Niemcy w Pucharze Narodów
Niemcy w Pucharze Narodów od sezonu 1999/2000:
1999/2000 - 3 miejsce - 4395 pkt
2000/2001 - 5 miejsce ... 370 (punktowano tylko drużynówki
2001/2002 - 1 miejsce - 4812
2002/2003 - 4 miejsce - 3101
2003/2004 - 4 miejsce - 2777
2004/2005 - 4 miejsce - 3327
2005/2006 - 4 miejsce - 1869
2006/2007 - 6 miejsce - 1711
2007/2008 - 5 miejsce - 1688
Kadencja Wernera Schustera
2008/2009 - 4 miejsce - 3134
2009/2010 - 3 miejsce - 2884
2010/2011 - 4 miejsce - 3155 (3 miejsce POLSKA)
2011/2012 - 3 miejsce - 4353 -
jozek_sibek profesor
Trener Niemiec Werner Schuster bedąc zawodnikiem
Werner Schuster w PŚ - ur.4.09.1969:
1985/1986 - bez pkt PŚ
1986/1987 - bez pkt PŚ
1987/1988 - 26 miejsce - 30 pkt ... 5 Austriak
1988/1989 - 57 miejsce ... 6 pkt ... 9
1989/1990 - bez pkt PŚ
1990/1991 - 43 miejsce - 10 pkt ... 9
1991/1992 - 49 miejsce ... 4 pkt - 10
1992/1993 - 54 miejsce ... 2 pkt - 10
---------------------------
1993/1994 - 52 miejsce - 47 pkt ... 7
1994/1995 - 93 miejsce ... 1 pkt - 11
W sezonach 79/80 do 92/93 punkty zdobywało tylko pierwszych 15 zawodników konkursu:
1 = 25 pkt
2 = 20
3 = 15
4 = 12
5 = 11
15 = 1
Miejsca w "15" konkursu:
2 miejsce ... 19-12-1987 Sapporo
6 miejsce ... 26-03-1988 Planica
11 miejsce - 06-01-1989 Bischofshofen
12 miejsce - 13-03-1991 Trondheim
12 miejsce - 30-03-1991 Strbske Pleso
12 miejsce - 25-01-1992 Oberstdorf
14 miejsce - 23-02-1991 Tauplitz/Bad Mitterndorf
14 miejsce - 30-01-1993 Tauplitz/Bad Mitterndorf
15 miejsce - 10-12-1988 Lake Placid
----------------------------
52 zdobyte pkt PŚ - w sezonach 87/88 do 92/93 - stara puktacja. -
anonim
:) Dalej Martin !!!
Wspaniała wiadomość, oby Martinowi się powiodło i znowu zajmował wysokie lokaty; jeden z najsympatyczniejszych zawodników:)
-
Maciek5052 profesor
Miło było zobaczyć Go znów w czołówce w sezonie 2008/09 , ale szczerze wątpie czy uda mu się wrócić do podobnej dyspozycji w następnym sezonie.
-
Emil profesor
To ciekawe czemu jak jakiś kierowca robi sobie dwa sezony przerwy w ściganiu się to po powrocie jest dużo słabszy i często nigdy nie wraca do dawnej dyspozycji (Villeneuve) lub zajmuje mu to bardzo długo (Schumacher)
-
anonim
@piotr
Wiesz co? nie obraź się ale jesteś tak śmieszny, że szok:))))
Po prostu nie chce mi się już ciebie nawracać niech się inni męczą:) -
krwisty weteran
WinterSzus.pl
"Kierowca wyścigowy nie musi jakoś specjalnie udoskonalać swoich umiejętności, Wystarczy utrzymywanie zwykłej sprawności fizycznej" - ale brednia hahaha. To po co te tysiące godzin przejechanych na treningach, ta ciągła nauka i rozwój danego kierowcy, ten pot wylany za kółkiem, te bolące mięśnie, kręgosłup itp.
-
krwisty weteran
WinterSzus.pl
Sport motorowy – dziedzina sportu[1], obejmująca współzawodnictwo na pojazdach lądowych napędzanych silnikami, najczęściej spalinowymi, odrzutowymi, turbinowymi lub rakietowymi[2]. Zadania polskiego związku sportowego w dziedzinie sportu motorowego realizuje Polski Związek Motorowy[3].
Sport motorowy dzieli się na cztery dyscypliny[1]:
sport kartingowy,
sport motocyklowy,
sport samochodowy,
sport żużlowy. -
krwisty weteran
WinterSzus.pl
Według encyklopedii
Sport – forma aktywności człowieka, mająca na celu doskonalenie jego sił psychofizycznych, indywidualnie lub zbiorowo, wg reguł umownych.
Rodzaje sportu:
sport wyczynowy - forma działalności człowieka, podejmowana dobrowolnie w drodze rywalizacji dla uzyskania maksymalnych wyników sportowych.
sport profesjonalny - rodzaj sportu wyczynowego uprawianego w celach zarobkowych
W ramach rekreacji, rozumianej tu jako odrębne pojęcie, brak jest elementu rywalizacji. Różne realizowane w jej ramach czynności, poza pracą, czy nauką, są wykonywane w miejscu zamieszkania, czy pobytu, co różni ją z kolei od turystyki - podróży w celu poznawania świata i ludzi.
Innymi słowy wyjazd za miasto na rowerze będzie miał charakter sportowy, gdy celem rowerzysty będzie np. dojechanie najszybciej z grupy, szybciej niż "wczoraj" do danego miejsca czy pokonanie dłuższego dystansu. O charakterze rekreacyjnym wyjazdu będzie świadczyło potraktowanie roweru jako przyjemnego środka transportu a poświęcanie uwagi zajęciom w miejscu docelowym np. na "majówce". Przy wyjeździe turystycznym najbardziej istotna będzie możliwość podziwiania okolicy ale przede wszystkim zmiany planu wycieczki (trasy, harmonogramu) z uwagi na ciekawe miejsca, spotkanych ludzi czy obiekty warte zwiedzenia.
W niektórych ujęciach sport to również kultura fizyczna, dbanie o własne ciało, podziwianie piękna zawodników uprawiających dane dyscypliny. -
anonim
@HKS
Od ciebie przynajmniej mogę usłyszeć jakieś normalne i logiczne wyjaśnienie o kierowcach rajdowych:)
Jednak jestem zdania, że w sportach gdzie trzeba wiele godzin spędzić trenując i udoskonalać swoje umiejętności a w tym przypadku kierowcy rajdowego to są sportowcy:)
Oczywiście uzależnieni od samochodów głównie. -
Emil profesor
@piotr186 Definicji sportu jest wiele. Ale jestem przekonany że taki kierowca wyścigowy na najwyższym poziomie trenuje ciężej niż skoczek narciarski.
-
Emil profesor
@piotr186 Np w F2 jest tak że samochód widzisz dopiero w dniu treningów i kwalifikacji. Po prostu dostajesz z góry gotowy produkt. Kiedyś były wyścigi narodowych reprezentacji A1GP (też mieli identyczne samochody). Jednak nie cieszyły się one dużą popularnością i szybko przestano je rozgrywać.
-
piotr186 profesor
Emil
co od precyzyjności przepisów - zawsze można je obejść, tak jak to robią Austriacy w skokach narciarskich z kombinezonami.
W F1 były i są podobne kombinacje - wszyscy widzą ze coś jest nie tka,ale kontrole wykazują co innego... -
piotr186 profesor
Emil
Jakoś powątpiewam czy w tych niższych seriach wyścigowych bolidy są takie same... Gdyby tka było to nie startowałby tam teamy fabryczne/prywatne tylko reprezentacje narodowe...
-
Emil profesor
@HKS W wyścigach samochodowych takich jak GP2, F2 czy nawet obecnie IndyCar każdy ma taki sam bolid. Dopiero w F1 pojawiają się różnice w samochodach ale taka idea tej rywalizacji żeby walczyli nie tylko kierowcy ale i konstruktorzy. Przepisy w F1 są tak precyzyjne i ograniczone że mnie dziwi że między samochodami są aż takie różnice. To możemy dojść do dziwnego wniosku że kierowca kiedy awansuje do F1 przestaje być sportowcem :)
-
HKS profesor
@Emil
Dla mnie rywalizacja gdzie główną rolę odgrywa maszyna nie jest sportem. W kolarstwie rower ma każdy taki sam. -
piotr186 profesor
Emil
Gra w karty (konkretnie brydż sportowy) to tez niby sport... Wiadomo pojecie sportu jest szerokie, ale i na tyle prestiżowe że każdy kto żyw che swoją dyscyplinę podpiąć pod definicje sportu i stąd mamy uznać jako "sport" brydż,szachy czy wyścigi samochodowe albo motocyklowe....
-
Emil profesor
Często są mylone dwa pojęcia. Sport i rekreacja. Ja codziennie przynajmniej przed dwie godziny jeżdżę na rowerze a w życiu nie nazwałbym się sportowcem kolarzem :) Z kolei szachista co nie podejmuje żadnego wysiłku fizycznego jest sportowcem bo podejmuje rywalizację. Kierowca wyścigowy czy rajdowy jest także sportowcem a dodatkowo podejmuje on olbrzymi wysiłek fizyczny. Jazda takim bolidem F1 to ekstremalny wysiłek porównywalny z przyjechaniem etapu w kolarstwie. Kierowcy F1 intensywnie trenują codziennie przejeżdżają wiele kilometrów na rowerze, wzmacniają mięśnie które są im potrzebne bo działają na nich olbrzymie przeciążenia.
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl
- Zanim zadasz pytanie na forum - zobacz czy poniżej ktoś już nie dał na nie odpowiedzi.
- Redakcja serwisu Skijumping.pl zastrzega sobie prawo do usuwania oraz modyfikowania komentarzy łamiących regulamin - nie związanych z tematem newsa, zawierających obraźliwe treści, atakujących osoby publiczne (a w szczególności zawodników, trenerów, działaczy, polityków), napisanych wulgarnym językiem, spamu, powielania treści newsa itp.
- Zabrania się reklamowania innych stron, blogów itp.
- Forum to miejsce na przemyślane wypowiedzi i opinie. Do komentowania bieżących wydarzeń na skoczni oraz luźnych pogaduszek służy nasz czat. Komentarze o zerowej wartości merytorycznej typu "Ammann Słabo, Stoch - 125m, co tu tak cicho, czemu nie skaczą" - również będą usuwane.
- Komentarze powinny być rzeczowe, napisane poprawnie językowo i bez rażących błędów ortograficznych.
- Zapytania, opinie i uwagi skierowane do redaktorów serwisu Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres email. Nasi redaktorzy nie czytają wszystkich komentarzy, często mogą więc wcale nie odpowiedzieć. Zapytania, opinie i uwagi skierowane do moderatorów forum Skijumping.pl, prosimy przesyłać na nasz adres admin@skijumping.pl.
- Wszystkich użytkowników forum, prosimy o kulturalną dyskusję. Do rozwiązywania wszelkich sporów i kłótni służy email, gadu-gadu lub inne środki komunikacji.
- Aby uniknąć bałaganu i nieporozumień, zabrania się tworzenia i korzystania użytkownikom z więcej niż jednego konta/nicka oraz podszywania się pod innych użytkowników, poprzez tworzenie bardzo podobnych nazw/nicków. W przypadku wykrycia takiego działania, konta będą kasowane, a w skrajnym przypadku (nagminne tworzenie kolejnych kont), użytkownik banowany.
- Wszelkie komentarze, atakujące bezpośrednio poszczególnych użytkowników (w tym także oskarżenia o pisanie pod wieloma nickami), moderatorów lub redaktorów, będą bezzwłocznie usuwane, podobnie jak spory między użytkownikami, nie mające nic wspólnego z tematem artykułu. Konta użytkowników, którzy obrażają moderatorów, administratorów, bądź atakują Redakcję Skijumping.pl, mogą być blokowane.
- Wszelkie narzekania na to, że komentarze są "bezpodstawnie" usuwane, będą również kasowane. Jeśli ktoś uważa, że jego komentarz był zgodny z regulaminem, a mimo to został usunięty, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Jeśli uważasz, że dany użytkownik nagminne łamie regulamin, wywołuje kłótnie i utrudnia dyskusję w komentarzach, prosimy o kontakt emailowy na adres admin@skijumping.pl.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania wpisów bądź blokowania użytkowników, którzy używają niecenzuralnego języka, nagminnie wywołują konflikty, spory oraz prowokują innych uczestników forum do kłótni.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania użytkowników, których nazwy (ksywki) zawierają wulgaryzmy lub brzmią podobnie do niecenzuralnych słów.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności, w przypadku, gdy adres IP zablokowanej osoby, jest adresem całej sieci lokalnej. Ewentualne cofnięcie blokady może nastąpić jedynie w przypadku, gdy winny użytkownik zaprzestanie szkodliwych działań na forum.
- Redakcja nie odpowiada za treści i opinie prezentowane przez użytkowników forum. Jeśli wypowiedzi naruszają prawo, ich autorzy mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- W przypadku "bana" użytkownika, zabronione jest tworzenie nowego konta, przez 7 dni od momentu blokady konta.
- W przypadku nagminnego łamania regulaminu forum oraz ogólnych zasad dobrego wychowania, Redakcja zastrzega sobie prawo do powiadomienia odpowiednich służb, wraz ze wszystkimi posiadanymi danymi użytkownika (adres IP, logi, dane kontaktowe).
Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu
Zaloguj się