PŚ w Bad Mitterndorf: Ostatni konkurs przed MŚ w lotach, kwalifikacje odwołane! (lista startowa) [aktualizacja]

  • 2018-01-14 11:20

Przed nami ostatni dzień weekendu z lotami narciarskimi w Bad Mitterndorf (HS235). Już o 14:15 ma rozpocząć się niedzielny konkurs Pucharu Świata na skoczni Kulm. Na starcie zobaczymy sześciu Polaków. Rywalizację może zakłócić zbyt silnie wiejący wiatr.

Tak było w sobotęTak było w sobotę
fot. Tadeusz Mieczyński
Kamil StochKamil Stoch
fot. Tadeusz Mieczyński

Sobotnie zawody na skoczni w Kulm były popisem w wykonaniu reprezentantów Norwegii. Po pierwsze pucharowe zwycięstwo w karierze poszybował Andreas Stjernen, a tuż za nim znalazł się Daniel Andre Tande. Trzecią pozycję wywalczył Simon Ammann. Dla czterokrotnego mistrza olimpijskiego było to pierwsze podium od blisko trzech lat.

Słabiej spisali się reprezentanci Polski. Po raz pierwszy, odkąd naszą kadrę przejął Stefan Horngacher, żaden z Biało-Czerwonych nie zajął miejsca w czołowej dziesiątce konkursu. Najlepszy okazał się Stefan Hula, który ukończył zmagania na czternastej pozycji. Trener i skoczkowie przyjmują jednak te wyniki ze spokojem i zapewniają, iż jest chwilowa sytuacja i niedługo ich dyspozycja powróci do normy.

Niedzielny konkurs w Bad Mitterndorf ma wielu faworytów. Największe szanse na sukces przypisuje się Norwegom, u których o wygraną mogą powalczyć zarówno Andreas Stjernen i Daniel Andre Tande, jak również Johann Andre Forfang i Robert Johansson. Słoweńcy przede wszystkim liczą na braci Domena i Petera Prevców oraz Jerneja Damjana. Nadzieją gospodarzy na świetny wynik jest obrońca Małej Kryształowej Kuli, Stefan Kraft. Polscy kibice liczą z kolei, iż w niedzielę Biało-Czerwoni spiszą się lepiej niż podczas sobotniego konkursu.

Bez względu na wyniki dzisiejszych zawodów, Kamil Stoch pozostanie liderem Pucharu Świata. Polak ma obecnie 22 punkty przewagi nad nieobecnym w Austrii Richardem Freitagiem, a także 148 pkt. nad trzecim Andreasem Wellingerem.

Niedzielny konkurs na skoczni Kulm będzie ostatnim przetarciem zawodników przed zaplanowanymi na przyszły tydzień Mistrzostwami Świata w lotach narciarskich w niemieckim Oberstdorfie. Już w czwartek odbędą się kwalifikacje do czteroseryjnego konkursu indywidualnego.

Na liście startowej niedzielnych kwalifikacji w Bad Mitterndorf znajdują się nazwiska 57 zawodników z siedemnastu reprezentacji narodowych. Zawodnicy ustawieni zostali na podstawie aktualnej klasyfikacji Pucharu Świata w lotach narciarskich. O awans do konkursu powalczy sześciu reprezentantów Polski - Jakub Wolny (nr 15), Dawid Kubacki (nr 18), Maciej Kot (nr 35), Kamil Stoch (nr 37), Piotr Żyła (nr 41) i Stefan Hula (nr 44).

Niedzielna rywalizacja na skoczni Kulm może być jednak zagrożona przez warunki pogodowe. Nad Styrią przechodzi front z opadami śniegu. Na skoczni jest zdecydowanie wietrznej niż w poprzednich dniach. O ewentualnych zmianach w programie będziemy informowali na bieżąco.

Rekordzistą skoczni Kulm jest od 2016 roku Peter Prevc. Aktualny mistrz świata w lotach, podczas ostatniego czempionatu w Tauplitz/Bad Mitterndorf, poszybował na odległość 244 metrów.

Murowanymi faworytami bukmacherów (STS) do zwycięstwa w niedzielnym konkursie są Norwegowie. Stawiając 100 PLN na triumf Daniela Andre Tandego można zarobić 308 PLN. Analitycy STS do zakładają powtórkę wczorajszego sukcesu Andreasa Stjernena, za którego dziś można "zgarnąć" 418 PLN, inwestując 100 PLN. W przypadku zwycięstwa Roberta Johanssona można wygrać 528 PLN, stawiając 100 PLN na Norwega. Wygrana Kamila Stocha, przy wspominanej stawce, oznacza wygraną w wysokości 2640 PLN (wszystkie kursy na godz. 10:30, 14.01.2018).

Na 12:30 wyznaczono początek kwalifikacji. Sam konkurs ma rozpocząć się o 14:15.

Transmisję z zawodów przeprowadzą stacje TVP1 (14:00) i Eurosport 1 (14:15).

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Aktualizacja: Sprawdzają się prognozy organizatorów zawodów. Zaplanowane na 12:30 kwalifikacje zostały przesunięte o pół godziny. Powodem zbyt silny wiatr na skoczni.

Aktualizacja 2: Na skoczni Kulm wciąż wieje zbyt mocno. Kwalifikacje zostały odwołane. W zaplanowanym na 14:15 konkursie weźmie udział komplet 57 zgłoszonych zawodników.

Program zawodów:
GodzinaWydarzenieTransmisja
Niedziela, 14.01.2018
13:00 Kwalifikacje
14:15 Pierwsza seria konkursowa TVP1, Eurosport 1

Lista startowa konkursu PŚ w Bad Mitterndorf (HS235); 14.01.2018
NrZawodnikKrajRocznikRekord życiowy
1 INSAM Alex 1997 232.5 m, Planica 2017
2 HLAVA Lukas 1984 217.5 m, Planica 2013
3 NOMME Martti 1993 170.5 m, Bad Mitterndorf 2018
4 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991 224.0 m, Planica 2016
5 PEIER Killian 1995 188.0 m, Planica 2017
6 AHONEN Janne 1977 233.5 m, Planica 2005
7 HUBER Daniel 1993 203.5 m, Planica 2017
8 ROMASZOW Aleksiej 1992 212.5 m, Planica 2017
9 SCHULER Andreas 1995 213.0 m, Oberstdorf 2017
10 ŻAPAROW Marat 1985 185.0 m, Planica 2017
11 KORNIŁOW Denis 1986 232.0 m, Vikersund 2012
12 GLASDER Michael 1989 209.0 m, Oberstdorf 2017
13 DESCOMBES SEVOIE Vincent 1984 230.5 m, Vikersund 2016
14 DESCHWANDEN Gregor 1991 221.5 m, Vikersund 2015
15 WOLNY Jakub 1995 197.0 m, Bad Mitterndorf 2018
16 RHOADS William 1995 207.0 m, Planica 2017
17 SCHLIERENZAUER Gregor 1990 243.5 m, Vikersund 2011
18 KUBACKI Dawid 1990 232.0 m, Vikersund 2017
19 KOBAYASHI Junshiro 1991 219.0 m, Planica 2015
20 GEIGER Karl 1993 243.5 m, Planica 2017
21 HAUER Joachim 1991 243.0 m, Vikersund 2016
22 ALTENBURGER Florian 1993 184.0 m, Vikersund 2015
23 NAZAROW Michaił 1994 210.0 m, Planica 2017
24 COLLOREDO Sebastian 1987 221.0 m, Planica 2017
25 JELAR Ziga 1997 220.0 m, Planica 2017
26 WANK Andreas 1988 217.0 m, Planica 2017
27 KLIMOW Jewgienij 1994 220.0 m, Planica 2017
28 FORFANG Johann Andre 1995 245.5 m, Vikersund 2017
29 DAMJAN Jernej 1983 228.5 m, Bad Mitterndorf 2018
30 KOBAYASHI Ryoyu 1996 219.5 m, Planica 2016
31 PASCHKE Pius 1990 201.5 m, Vikersund 2015
32 ZOGRAFSKI Władimir 1993 213.5 m, Planica 2013
33 GRANERUD Halvor Egner 1996 220.0 m, Vikersund 2017
34 BICKNER Kevin 1996 244.5 m, Vikersund 2017
35 KOT Maciej 1991 244.5 m, Vikersund 2017
36 TAKEUCHI Taku 1987 240.0 m, Vikersund 2016
37 STOCH Kamil 1987 251.5 m, Planica 2017
38 LEYHE Stephan 1992 220.0 m, Planica 2016
39 POPPINGER Manuel 1989 222.5 m, Vikersund 2016
40 BARTOL Tilen 1997 224.0 m, Planica 2017
41 ŻYŁA Piotr 1987 245.5 m, Vikersund 2017
42 FANNEMEL Anders 1991 251.5 m, Vikersund 2015
43 WELLINGER Andreas 1995 245.0 m, Vikersund 2017
44 HULA Stefan 1986 218.0 m, Bad Mitterndorf 2018
45 KOZISEK Cestmir 1991 226.0 m, Vikersund 2016
46 HAYBOECK Michael 1991 241.5 m, Vikersund 2017
47 PREVC Domen 1999 243.5 m, Vikersund 2017
48 EISENBICHLER Markus 1991 248.0 m, Planica 2017
49 KRAFT Stefan 1993 253.5 m, Vikersund 2017
50 SEMENIC Anze 1993 238.0 m, Planica 2017
51 AIGNER Clemens 1993 216.5 m, Bad Mitterndorf 2018
52 PREVC Peter 1992 250.0 m, Vikersund 2015
53 KASAI Noriaki 1972 241.5 m, Vikersund 2017
54 JOHANSSON Robert 1990 252.0 m, Vikersund 2017
55 AMMANN Simon 1981 239.5 m, Vikersund 2017
56 TANDE Daniel Andre 1994 242.0 m, Vikersund 2016
57 STJERNEN Andreas 1988 249.0 m, Vikersund 2016

Kursywą oznaczono rekordy życiowe ustanowione na testach mamucich skoczni.


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (46652) komentarze: (235)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • piopix bywalec
    gdfdfgdfg

    fgdgfdgfd

  • piopix bywalec
    aaa

    aaaaa

  • Kibicpl początkujący
    @jma @jma

    Mi sie marzy medal w drużynówce.Ale będzie bardzo trudno.

  • jma profesor
    Dobranoc Kulm

    W sumie nie ma tego złego... Zobaczymy na MŚwLN. Ja nadal liczę na jakiś medal.

  • sosik333 doświadczony

    Nienawidzę, kiedy konkursy są odwoływane

  • PudelkoZapalek profesor

    Może dla Stocha i lepiej

  • PudelkoZapalek profesor

    Odwołany

  • KamO doświadczony

    A tak z innej beczki
    O której są konkursy za tydzień na MŚ w lotach i o której są konkursy olimpijskie bo już od dawna o tym myślę :)

  • jma profesor
    15:00

    Zobaczymy czy w ogóle

  • sosik333 doświadczony

    Chyba ktoś usunął za dużo komentarzy XD

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @SebaSzczesny

    Nie wiesz to nie gadaj ja wiem że z nim rozmawiał ;) pozdro buntowniku

  • jma profesor
    Wskaźniki mówią "skaczemy".

    Ale nie tylko wskaźniki decydują. Niestety, głównym problemem są nagłe podmuchy, które szczególnie na dużych obiektach są groźne dla bezpieczeństwa. Moim niefachowym okiem szanse rozegrania zawodów oceniam na 40%.

  • skijumpingexpert profesor
    Nie wygląda to najgorzej

    Jak pokazali skocznie to 1/2 m/s w porywach do trzech na całej długości tylko na samym dole koło 220m było 5m/s

  • SebaSzczesny profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Bzdura, założe się że Regulski sam sobie to dopowiedział a ze Stochem nawet nie rozmawiał.
    To się tylko tak mówi że się lepiej czuje i chciałby skakać żeby kibiców uspokoić

  • czarnylis profesor
    @Janeman @Mc15011

    To tylko dowodzi, że nie ma sztywnych reguł uznania rekordu z racji tego że te rekordy są nieoficjalne, podobnie zresztą jak rekord świata w długości lotu. Dlatego też panuje bałagan w ich zatwierdzaniu.

    Inna ciekawostka. Kiedyś Red Bull wpadł na pomysł by w Austrii na lodowcu zbudować ze śniegu skocznię K300. Plany porzucono, ale co by było z rekordami gdyby taką tymczasową skocznię uruchomiono?

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @fanstocha

    Po pierwsze Kot a Stoch to jest różnica po 2 powiedział coś innego a po 3 jak Kamil tak bardzo chce latać i mówi że się czuje bardzo dobrze fizycznie to trzeba mu uwierzyć że będzie lepiej

  • sosik333 doświadczony
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    nie żebyś nie miał tego pod artykułem

  • SebaSzczesny profesor
    Autorze ujawnij się !

    Ten kto pisał ten artykuł powinien zostać wyrzucony z tej redakcji..!
    To jest SKANDAL że temu komuś nie chciało się sprawdzić prognoz tylko wkleił te z wczoraj.
    Jeszcze o 12 było że ma wiać tylko 1 m/s a gdy odwołali kwali to teraz nagle ktoś zmienił tekst i pisze że zawody są zagrożone. Ten gościu jest jakimś nie porozumieniem

  • kibicsportu profesor
    -=

    Jest pokaz wiatru. I często jest na biało. Przeważnie pod narty.

  • skijumpingexpert profesor
    @erytrocyt_ka @skijumpingexpert

    O szczegóły to proszę spytać Regulskiego:D

  • anonim
    @skijumpingexpert @Eve744

    Pewnie powiedział coś w stylu,że dziś będzie lepiej i wiedzą gdzie popełnia błąd..Z samej gadki nic nie wynika.Kot gada tak samo,a wszyscy wiedzą jak się to kończy.

  • skijumpingexpert profesor
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Że dzisiaj czuje się dużo lepiej fizycznie i byłby bardzo zawiedziony jakby zawody się nie odbyły

  • eve744 weteran
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    o jaką wypowiedz Kamila Ci chodzi?

  • rmateja bywalec
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    A co powiedział Kamil?

  • erytrocyt_ka profesor
    @skijumpingexpert

    Co powiedział Kamil?

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Według prognoz nieznacznie ma ten wiatr osłabnąć a słuchając tego co powiedział Kamil chciałbym dzisiaj zobaczyć obie serie

  • polotajner stały bywalec

    Niech odwołają ten konkurs. Będzie lepiej dla naszych, wszyscy poza Hulą skaczą na Kulm słabo.

  • skifightero doświadczony

    lepiej niech to odwołują, bo Tande nic nie podgoni

  • skijumpingexpert profesor
    A jednak

    Nie wiem co tam za debili zapraszają do TVP info i wprowadzają wszystkich błąd ..

  • Olcia_C stały bywalec
    @Olcia_C @Jannush

    Nooo byłoby ciekawie! :D Chociaż kibicuję też Kobayashim, może któryś z nich dzisiaj trochę lepiej sobie poradzi. Taki loteryjny konkurs, choć często niesprawiedliwy, potrafi być super ciekawy. Mam nadzieję, że Polakom powieje pod narty! :)

  • pawel96 profesor
    @DDjon @jma

    Jak były zawody w Harrachovie, to część naszych, zwłaszcza z dalszego zaplecze jechała jako testerzy skoczni - oczywiście na własną rękę, bez wsparcia PZN.

  • Rafcioo_1994 stały bywalec
    @Olcia_C @Jannush

    Wolałbym podium

    1.Amman - pierwsze wygrana na mamucie w PŚ
    2.Kasai - najstarszy zawodnik na podium ( nowy rekord )
    3.Stoch - powrót formy !

  • pawel96 profesor
    @Olcia_C @Jannush

    Wiało przez prawie całą serię, a na sam koniec warunki były lepsze i TOP3 to było TOP3 generalki. W takich sytuacjach zawsze lepiej być pod koniec listy, jakiegoś Nomme puszczą z 2 m/s w plecy, ale skoczka z TOP10 generalki już nie.

  • alo profesor

    Jak przesuniety to bedzie 1 seria bo nie ma tam oswietlenia

  • Rafcioo_1994 stały bywalec
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    myslałem ze przy skoczni jestes i sprawdzasz prędkośc miernikiem ehhh :D hahaha

  • jma profesor
    @DDjon @DDjon

    A umiesz czytać? :)

    To rekordy z testów skoczni. Swoją drogą może by nasz PZN fundował niektórym skoczkom wysłanie na testy skoczni. Zawsze to jakiś trening na mamucie.

  • alo profesor

    Malysz pisze na fb ze wieje nadal

  • Jannush profesor
    @Olcia_C @Olcia_C

    Jest możliwe.

    Śmieszy mnie, że wielu tutaj już odwołuje konkurs. W Neustadt też już wszyscy na 100% odwoływali (w tym ja), a konkurs choć loteryjny odbył się.
    Dziś może być tylko jedna seria i to przeciągnięta, ale wolę to niż nic.
    Jak będzie loteriada to może wygra Kasai, a Aigner z Koziskiem będą na podium. :P

  • Kibicpl początkujący

    Ja tam w sumie bym sie cieszył jak by odwołali konkurs.Naszym tu nie idzie i więcej czasu na odpoczynek.

  • pawel96 profesor
    @DDjon @DDjon

    Rekordy życiowe uzyskane w trakcie trwania testów skoczni, nie zaś w treningach lub zawodach PŚ.

  • Stoszek profesor

    Skijumpingexpert wprowadził ludzi w błąd

  • DDjon bywalec

    Może mi ktoś wytłumaczyć drodzy użytkownicy dlaczego PB Jelara i Schulera są inną czcionką wyszczególnione ? :)

  • pawel96 profesor
    @DDjon @pawel96

    w głębokim poważaniu, a nie głębokim tłumaczeniu*

  • RET_RET doświadczony
    Kulm

    Pierwsza runda przesunięta na 14:45. Decyzja Jury.

  • kibicsportu profesor
    -

    KOnkurs przesunięty na 14:45.

  • pawel96 profesor
    @DDjon @grzmiwuj

    W Innsbrucku także FIS nalega od dłuższego czasu na montaż oświetlenia, ale władze Innsbrucka mają ich w głębokim tłumaczeniu, bo i tak nie odbiorą im ani PŚ, ani TCS. Najnowsze tłumaczenie jest takie, że nie mają środków po montażu torów lodowych.

  • Olcia_C stały bywalec
    @Olcia_C @krzych

    Hmm, nie wiedziałam że była modernizacja :D to może faktycznie jest oświetlenie. Pamiętam, że tam nie było, i te godziny konkursów jeszcze to sugerują. Ale może ktoś się lepiej orientuje :D

  • Azarius początkujący

    Moim zdaniem to, że liczą się rekordy życiowe uzyskane podczas testów skoczni jest bez sensu. Co jeśli podczas takich testów padłby rekord skoczni? albo rekord świata (tak wiem, że te nie są oficjalne). No ale trochę chora sytuacja by była jakby dany zawodnik miał rekord życiowy na skoczni X dłuższy niż rekord tej skoczni czy tym bardziej rekord świata. Brakuje FISowi konsekwencji w wielu zapisach regulaminów...

  • razor78 bywalec

    Co ciekawe, Kozisek zdobywał punkty 8 razy w swojej trwającej już 11 lat karierze, z czego 7 razy na skoczniach mamucich. Skoro Żyła jest uważany za lotnika, to co powiedzieć o takim zawodniku jak Kozisek!

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @Rafcioo_1994

    Też się cieszę nie jestem przy skoczni ale na TVP info mówili tam co chwilę są świeże informacje.:)

  • jma profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Mam nadzieję, że oprócz autokorekty, wiatr uczcił także fantastycznego zwycięzcę 66 Turnieju Czterech Skoczni Kamila Stocha. Oraz że uczci go w nadchodzącym konkursie.

  • dervish profesor
    @Stinger @Stinger

    Az sprawdzilem na planerze:

    Kraków - Zakopane 2h 20 min.

    Kraków - Bad Mittendorf - autem 7:20

    Kraków - Wiedeń samolotem 1.05
    Wiedeń- Bad Mittendorf -autem 2:47

  • skijumpingexpert profesor
    @erytrocyt_ka @fanstocha

    Nikt ci nie każe głaskać po głowie ale trochę więcej wiary w lidera Klasyfikacji generalnej pucharu świata i jednego z najlepszych skoczków w historii skoków narciarskich

  • eve744 weteran
    @SebaSzczesny @skijumpingexpert

    na tej skoczni po przebudowie najdalej poleciał 214 m.

  • Rafcioo_1994 stały bywalec
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    :D to zajebiscie :D
    brawoooooooooooooooooooooooooo

  • Mc15011 doświadczony
    @Janeman @czarnylis

    Mówisz testy? A czemu rekord golasa Graneruda wynosi tylko 220 metrów, a nie 240 (co byłoby wówczas rekordem świata juniorów - obecnie nieoficjalnym rekordzistą świata juniorów jest Domen Prevc 243,5 metra), a to było właśnie podczas oficjalnego testu skoczni? Wtedy on padł ofiarą tego idiotycznego systemu który na szczęście został już zlikwidowany i przez co nie mógł skakać w poprzednim sezonie na mamucie w Vikersund, a z początku był zgłoszony.

  • Stoszek profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Jesteś przy skoczni?

  • grzmiwuj doświadczony
    @DDjon @DDjon

    Powiem, że te konkursy będą o 21.30 czasu koreańskiego, a w Pjongczang jest oświetlenie. Nie po to FIS wymaga od organizatorów montowania sztucznego oświetlenia (wyjątkiem jest Innsbruck, ale tam nie za bardzo jest inne wyjście), żeby przekładać konkursy na czwartek na 10.

  • Krzych stały bywalec
    @Olcia_C @Olcia_C

    Nawet nie przyszło mi do głowy, ze po tak wielkiej modernizacji nie dołączyli oświetlenia.

    Czy to na pewno jest Austria? Niektórym widać wolno więcej.

  • skijumpingexpert profesor
    Dobre informacje ze skoczni do was niosę:)

    Wiatr zdecydowanie uczcił i skoki dzisiaj się odbędą :-)

  • anonim
    @erytrocyt_ka @skijumpingexpert

    Jestem fanem Stocha,ale też staram się być obiektywny..A co mam głaskać go po głowie?

  • Olcia_C stały bywalec

    Hmm, ciekawa sytuacja. 57 zawodników bez oświetlenia - na stówę będzie jedna seria.

  • skijumpingexpert profesor
    @erytrocyt_ka @fanstocha

    I oczywiście żeby nie było nic się nie stanie jeśli Kamil w tym sezonie KK nie zdobędzie no jeszcze nikt w jego wieku tego nie osiągnął jeśli chodzi o wiek to jak wygra w tym sezonie 2 konkursy i będzie samodzielnym liderem pod względem liczby zwycięstw po 30 roku życia to jako wielki fan Stocha i naszych rodaków bede szczęśliwy i poruszony tym co w tym sezonie osiągnął.

  • czarnylis profesor
    @Janeman @Janeman

    Wygląda na to, że testy też liczą, tak samo jak rekord ustanowiony jako przedskoczek a nawet na treningu przedskoczków. To wszystko ma charakter oficjalny, bo w sumie "prywatne" treningi na mamutach są zabronione (choć nie wierzę że takich się po cichu nie organizuje jeśli już skocznia na konkurs przygotowana).

  • erytrocyt_ka profesor
    @fanstocha

    No tak ale... gdyby tylko dało się to przewidzieć ;)

  • skijumpingexpert profesor
    @erytrocyt_ka @fanstocha

    Powiem Ci niby fanstocha a same najgorsze dla niego scenariusze zakładasz i zero wiary w Kamila

  • skijumpingexpert profesor
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    Na pewno się nie będzie frustrował taki profesjonalista jak Stoch sam wczoraj powiedział że potrzebuje trochę spokoju i cierpliwości

  • Stinger profesor
    @Stinger @dervish

    Jasna sprawa, podróże podróżami ale wiesz jak to jest, sam Kamil mówił, że przydałoby mu się tydzień, a nawet dwa tygodnie solidnego odpoczynku więc "szukam" mu takiej możliwości nawet w tych najmniejszych szczegółach - mimo wszystko zobaczymy co będzie ale taka "lekka" loteria mile widziana, a nóż Polacy trafią lepiej niż wczoraj.

  • anonim
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Albo w drugą stronę może też okazać się,że kilka punkcików będzie brakowało do KK.

  • DDjon bywalec
    @DDjon @grzmiwuj

    Nie zgodzę sie z tym ja nie widzę w tym nic złego ;) A co kolego powiesz o konkursach ZIO w Pjonczangu za 3 tygodnie ? Najprawdopodobniej wszystkie konkursy o 13 :D

  • dervish profesor
    @Stinger @Stinger

    Oj tam, oj tam nie przesadzajmy z tymi podróżami.
    Podróż z Krakowa do Zakopca zapewne równie uciążliwa i długotrwała jak z Krakowa do Bad Mittendorf. :)

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Niby mało punktów Kamil zdobędzie w ten weekend, ale może się okazać na koniec sezonu, że nawet te kilka punkcików będzie na wagę złota, a raczej na wagę KK.

  • SebaSzczesny profesor

    Dzień bez skakania to dodatkowy odpoczynek. Dla Stocha lepiej żeby konkurs się nie odbył. Nawet jeśli będzie loteria i będzie miał dobre warunki to co z tego ? Ile skoczy ? 205 metrów pewnie coś koło tego. Nie jest przypadkiem że na 6 skoków ani razu nie skoczył powyżej 205.
    A tyle metrów to inni skaczą w złych warunkach , tylko się znów będzie frustrował słabymi skokami. Trzeba poczekać do Oberstdorfu tam powinno być zdecydowanie lepiej

  • Stinger profesor
    @Stinger @dervish

    Tak tylko tymi podróżami Kamil ani nikt inny sobie nie odpocznie, a to także byłaby jedną z zalet gdyby Polacy odpuścili Kulm.
    Mimo wszystko nie ma co narzekać - ja po prostu czekam na MŚ w lotach, a potem Zakopane, tam się wszystko wyjaśni, a o tym ew. odpuszczeniu piszę tak czysto hipotetycznie ponieważ teraz to łatwo się "wymądrzać".

    PS Chociaż o Kocie i Żyle pisałem, że mogliby nie jechać tylko potrenować ale suma summarum to nie oni, a Dawid nie wszedł do 2 serii, a Kamil był ledwo numerem 3 w naszej drużynie więc... wiadomo.

  • W_S profesor
    Najlepszy scenariusz na dziś

    to żeby odwołano konkurs. Nie ma sensu narażać zdrowia zawodników, zaraz MŚwL, później IO, lepiej odwołać. Dla naszych też korzystniej będzie jak odwołają ten konkurs.

  • DDjon bywalec
    @Bartt @miki19

    To jednak wszystko wporządku na stronie FIS jest błąd.

  • grzmiwuj doświadczony
    @DDjon @DDjon

    Konkurs był w czwartek o 10. Jaki jest sens organizowania konkursów w środku tygodnia o 10? Dla kogo się to robi? Jestem przeciwnikiem takich rozwiązań, nie służy to też wizerunkowi dyscypliny.

  • Stinger profesor
    @Stinger @skijumpingexpert

    Tak ale Kamil przede wszystkim mówi o zmęczeniu, a nie treningu, a więc to też trzeba wziąć pod uwagę.
    Tutaj poza tym, że skaczą i trenują trzeba było przyjechać, wrócić itp. a to także działa na zmęczenie, a siedząc w domu można odpocząć i uniknąć tego.
    Mimo wszystko jak pisałem niżej łatwo się teraz pisze - oby w konkursie jeśli się odbędzie Kamil pokazał, że zmęczenie zmęczeniem, trening treningiem ale ta słabsza dyspozycja jest chwilowa.

  • Stochoman doświadczony

    W sumie odwołanie dzisiejszego konkursu byłoby może i dobre, ale czy na pewno.
    Mamy sytuację, w której brakuje Freitaga, więc każdy ewentualny punkt wzmacnia Stocha na pozycji lidera PŚ. Ok mogą pojawiać się inni skoczkowie, Tande, Welinger, ale oni nie są na tyle mocni, a ich strata jest na tyle duża, że Kamilowi póki co nie zagrożą. Fajnie by było po Zakopanem zostać w żółci

  • dervish profesor
    @Stinger @Stinger

    To zalezy jak na to patrzeć.
    Jezeli starty w Bad M, potraktowac jako zamiennik odpuszczenia startów czyli po prostu zmiana miejsca treningu z Zakopanego na Bad M to masz tu dodatkowy zysk w postaci ekstra punktow PŚ których nie dostałbyś gdybys w tym czasie trenował w Zakopcu. :)

  • DDjon bywalec
    @DDjon @grzmiwuj

    Wtedy nie było dwóch konkursów popołudniowych (czwartek-piątek) ? W sobotę i niedzielę były o 10 :P Skakać zaczęli już w środę :D 5 dni lotów było :)

  • skijumpingexpert profesor
    @Stinger @Stinger

    No jakby Kamila tu nie było to byłyby jeszcze większe straty w nawet jeśli ten trening ma dać drobne punkciki i odpowie na kilka pytań co poprawić ? To jestem za ;)

  • Miki19 stały bywalec
    @Bartt @Bartt

    http://www.pzn.pl/skoki-narciarskie/aktualnosci/art3542,alpen-cup-w-hinterzarten-kinga-rajda-na-podium.html

  • winner24 początkujący
    Oby nie odwołali

    Mam nadzieje ze konkurs się odbędzie .
    Zawsze fajnie pooglądać długie loty niezależnie czy polaków .

  • DDjon bywalec
    @SebaSzczesny @tik_tak

    Zakopane odpada nie przeniosą ;)

  • grzmiwuj doświadczony
    @DDjon @DDjon

    Pamiętam i do dziś to wspominam jako przykład totalnej głupoty. OK, nie ma nic złego, tylko kto ma to oglądać o tej porze? Wydaje mi się, że zawody powinno się przeprowadzać dla kibiców i telewidzów, a nie tylko po to, żeby się odbyły.

  • skijumpingexpert profesor
    @pawel96 @pawel96

    Hahah Ty zawsze najlepiej to sformułujesz :-D

  • erytrocyt_ka profesor
    @pawel96

    Ja w sumie tylko czekam, aż ktoś wpadnie na pomysł żeby może Kamil odpuścił IO bo z beznadziejną formą i tak nie zdobędzie medalu, a jak odpuści to może przynajmniej chociaż KK uda się zdobyć

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Ja wiem, ty wiesz, oni wiedzą - posypią się Horngacher-outy. I z najlepszego trenera świata, stanie się człowiekiem znienawidzonym. To co, że pracuje dopiero 1,5 roku, a Kruczek miał 6-letni kredyt zaufania, przecież on może Żupanowi buty czyścić i wogóle się do niczego nie nadaje. Olejmy to, że mamy Wolnego czy Pilcha których muszą szkolić dobrzy trenerzy i go zwolnijmy. Zwolnijmy, za brak medalu Kota na IO, jakby w tym sezonie miał wogólę formę na TOP10. Narzekajmy na wszystko i na wszystkich, powiem co konkurs 7 polaków powinno być w top7, najlepiej 7 polaków z tą samą notą i na 1 miejscu ex aequo. Tylko to w pełni zadowoli nas kibiców :D No bo wogóle, Stoch nie wygra więcej konkursów, wygrał je przez przypadek i przy pomocy sędziów (przewaga > 20 pkt jest niemal niezauważalna). Bo gdyby Freund skakał, Prevc zjadł podwawelską, Kraft jadłby z talerzy mytych Kraftem, to oni wszyscy deklasowali Stocha, któremu kilka razy podwiało. A w Planicy to on nie skoczył powyżej 250 m, to ewidentny błąd sędziów. Tak wogóle to podparł. Wręcz zjeżdżał po zeskoku. A Polacy to wogóle nie potrafią skakać. No wogóle. jak bum cyk cyk. No forma tragiczna, po co jeździć na zawody i się kompromitować? Można zwijać interes zwany PZN, bo i tak już nikogo po Stochu nie będzie. Wogóle nic nie będzie. Chaos, koniec świata, zemsta Hannawalda.

    Przepraszam, że pod twoim postem, ale generalnie nie wytrzymałem treści wypowiedzi plecionych na tym serwisie. Czy w jakimś innym kraju, ludzie tak przeżywają skoki, że pchają się do tak dziwnych zachowań? Taki sezon jak 2015/2016 przynajmniej miał taką zaletę, że było zdecydowanie mniej Januszostwa.

  • DDjon bywalec
    @Bartt @Bartt

    Chyba konkursy odwołane tak mi sie wydaje .

  • tik_tak stały bywalec
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    No co ty, najlepiej niech przenoszą od razu do Zakopca

  • skijumpingexpert profesor
    @Miki19 @miki19

    Peter Prevc to 2 lata temu chyba że bierzesz pod uwagę że będzie 1 seria

  • Stinger profesor
    @Stinger @dervish

    Trening pod MŚ w lotach? Jak najbardziej może być dobry ale jeśli Kamil znowu zdobyłby te małe punkty, a rywale te największe to wiesz co Ci powiem? Taki trening raczej mało komu się spodoba, a przynajmniej mogą być spore straty punktowe w PŚ.

  • pawel96 profesor

    Teraz (w razie odwołania konkursu), to każdy mądry, bo po fakcie. A gdyby Polacy rzeczywiście odpuścili byłoby:
    - "hurr, burr duru duru, jak to nie jado"
    - skandal, Kamil w formie, wygra wszystko
    - przewaga nad Freitagiem w PŚ - nie będzie
    - kuli nie będzie
    - próba przed MŚwL
    - na mamutach się nie trenuje, warto jechać
    - Hula i Kubacki w formie
    - rekordy życiowe
    - mała kula
    - Horngacher out
    - Kruczek out
    - Ziobro out
    - Małysz out
    - Igrzysk nie będzie, Kuli nie będzie

    Zapomniałem jeszcze o spadających meteorytach.

  • Janeman profesor
    @Janeman @czarnylis

    Czytałeś mój komentarz ?
    Jak mają się do przytoczonej regułki testy skoczni ?
    Czy skok Ammanna z Vikersund , gdzie dostał noty świadczące o podpórce ?

  • Bartt stały bywalec
    Alpen Cup

    Ktoś coś może wie o wynikach Alpen Cup który odbywa się w ten weekend w Hinterzarten?

  • Stinger profesor
    @Stinger @TandeFan23

    Richard Freitag i Andreas Wellinger to jedno ale chyba zapominasz o Danielu Andre Tande i Stefanie Krafcie, którzy tutaj wyglądają lepiej, a Norweg wczoraj nawet bardzo dobrze.

    Oczywiście Austriak ma pewną stratę punktową ale w loterii także on może wygrać więc to też jest ryzyko - zresztą podobnie jak i Wellingera, którego "skreślasz" na starcie.

    Mimo wszystko uważam, że taka loteria mogłaby nam wyjść na lepsze niż sprawiedliwy konkurs ale z drugiej strony poza tym, że Polacy (głównie Kamil Stoch) mogą trafić na świetne warunki to także rywale mogą je mieć nie gorsze - a mówię tutaj głównie o Wellingerze, Tande czy Krafcie bo reszta raczej i tak większych szans nie ma za zagrożenie Kamilowi w walce o KK.
    Jest jeszcze oczywiście Richard Freitag ale siłą rzeczy on dzisiaj nie zagrozi - ogólnie w drugiej części sezonu jak najbardziej.

    A to na kogo byśmy wyszli? W sumie nie uważam żebyśmy wyszli na looserów z prostego powodu - jakby było wiadomo na 100%, że wczorajszy konkurs będzie mniej sprawiedliwy, a dzisiejszy odwołany to myślę, że Polacy uwzględniliby to, że może nie warto jechać, a tak? Tak ciężko powiedzieć bo jednak pamiętaj, że za tydzień MŚ w lotach i nam tutaj łatwo pisać, a taki "trening" na Kulm przed MŚ także mógłby wyjść na dobre.

  • OjciecMarek profesor
    @Janeman @czarnylis

    Problem w tym, że nawet nieustane próby są czasem zaliczane jako rekordy życiowe. Patrz ubiegłoroczny skok Ammanna w Vikersund. Nikt nie wie, jak to działa, bo już na przykład Bardalowi podpartych skoków ze starej Letalnicy nie zaliczano. Także mamy tu bałagan typowy dla FISu.

  • DDjon bywalec
    @DDjon @grzmiwuj

    Już kiedyś był przeprowadzony taki manewr i ja tam nic złego w tym nie widzę .

  • dervish profesor
    @Stinger @Stinger

    Przecież zgodnie z zapowiedzią trenera dzisiejszy konkurs ma byc dla naszej kadry właśnie spokojnym treningiem.
    Jeżeli dojdzie do konkursu to kadra połączy przyjemne (trening) z pożytecznym (punkty do PŚ).
    Punktowany trening to jest to. ! Dwa w jednym. :)

  • Miki19 stały bywalec

    Faworyci na dziś:

    Andreas STJERNEN
    Daniel Andre TANDE
    Peter PREVC

    Poziom dzisiejszych zawodów wynosi 68 pkt.

    Skala:

    91< - niski
    60-90 - średni
    41-59 - wyskoki

    Poziom obliczany jest na podstawie rankingu FIS WRL oraz klasyfikacji generalnej PŚ. Suma miejsc zawodników w tych rankingach jest dzielona przez liczbę startujących w 1 serii.

  • TandeFan23 weteran
    @Stinger @Stinger

    Gdyby dzisiaj konkursu nie bylo to wyszlibysmy na totalnych looserow.Nie dosc ze pojechalibysmy do Austrii na tylko jeden konkurs to jeszcze konkurs w naszym wykonaniu beznadziejny.Jesli bedzie loteria to zawsze jest szansa ze sie uda zrobic dobry wynik.Freitaga nie ma,a Wellinger wczoraj pokazal ze jest zmęczony podobnie jak nasi

  • czarnylis profesor
    @Janeman @Janeman

    W przeciwieństwie do rekordów skoczni, które są oficjalne, ustanawiane tylko w zawodach i musowo w pełni ustane bez podpórki, rekordy życiowe w długości skoku nie są oficjalne. Podawane są tylko w ramach ciekawostki, więc i ich ustanawianie nie jest obarczone żadnym regulaminem. Wystarczy by skok był ustany i odbył się w czasie oficjalnej serii, a czy to jest konkurs, czy trening nie ma znaczenia.

  • grzmiwuj doświadczony
    @DDjon @DDjon

    W czwartek o 10? Nie ma to najmniejszego sensu. Lepiej już do Vikersund, ale wątpię, by w Raw Air komuś przyszło do głowy dokładać skoczkom dodatkowe serie i konkursy.

  • przemek32143 profesor

    Jeżeli będzie 1 seria to istnieje duża szansa że Peter Prevc wróci na podium pucharu świata.

  • Stinger profesor

    Tak się zacząłem zastanawiać po wczorajszym konkursie czy nie lepiej byłoby odpuścić ten weekend na spokojnie dojście do sił, a także jakiś spokojny trening?

    Tak wiem, teraz to łatwo mówić ale skoro Kamil Stoch serio czuł się zmęczony, a Piotrek z Maćkiem są w słabszej formie od dłuższego czasu to myślę, że warto by było poświęcić ten weekend na regeneracje i jakiś trening.
    Oczywiście to też byłoby ryzyko bo za tydzień MŚ w lotach, a więc tutaj na Kulm mógł być dobry trening przed MŚ ale szkoda trochę tych potraconych wczorajszych punktów - mimo wszystko łatwo mi teraz mówić.

    Co dzisiaj? Jeśli byłaby loteria na której zyskaliby Polacy, a w szczególności Kamil Stoch ze względu na kl. generalną PŚ to byśmy mogli jechać dalej ale jeśli będzie loteria na której Polacy jeszcze więcej stracą to będzie szkoda... co robić? Cóż, niby chciałbym żeby ten konkurs się odbył bo ogólnie nie lubię odwoływania zawodów ale w tej sytuacji odwołany konkurs byłby dla Polaków chyba najlepszym pomysłem, Kamil nic by nie stracił i do Zakopanego przystąpiłby jako dość wyraźny lider PŚ nie licząc oczywiście Richarda Freitaga.
    Mimo wszystko poczekam i zobaczę jak będzie.

  • skokowy123 profesor
    Co słychać tam

    Na skoczni. Trochę się niepokoję. Skoki mają być

  • Meggy92 stały bywalec
    Kamil

    Kurczę, Kamil oddający zepsute skoki potrafi w formie wciąż odstawiać rywali. Wystarczy wspomnieć Soczi czy Bischofshofen - nie była to duża przewaga, ale wystarczająca. Ta skocznia "nie oddaje", jak mówią skoczkowie, w przypadku błędów. Kamil jest zmęczony i błędy się wkradły. Ale to jest fenomen, dosyć rzadki w skokach - Kamil w formie, niezależnie od jakości skoków, potrafi wygrywać. Wielki mistrz. Ta skocznia, ten weekend nie ma znaczenia. Może trochę odpocznie od tej ciągłej presji na wygrywanie.

  • skijumpingexpert profesor
    @SebaSzczesny

    "Klątwa złotego orła" ludzie bądźmy poważni :D rozumie że w piątki teraz leci co tydzień Harry Potter ale dzisiaj już jest niedziela :-D

  • DDjon bywalec

    Jak dzisiaj odwołają to czekają nas zepewne 4 konkursy w Planicy na koniec sezonu :D

  • skijumpingexpert profesor
    @skokowy123 @Skokowy123

    W pełni się zgadzam :) Amen. :D

  • Janeman profesor
    @Janeman @czarnylis

    Wiem, że się uznaje i w poprzednich latach również wypowiadałem swoją krytyczną opinię na ten temat.
    Natomiast jak wszyscy wiemy, w skokach tyle zależy od sprzętu , że ja osobiscie zupełnie nie zwracam na takie "rekordy" uwagi.
    A już kompletną paranoją jest podawanie rekordów życiowych z mamuta, zawodników którzy nie mają prawa startu w zawodach na takiej skoczni . Tu dochodzimy z resztą do kolejnego paradoksu- jak się ma do tego rzekomy zakaz treningów na mamutach ? Skoro treningów "nie ma" a w zawodach dany delikwent startować nie może , to na jakiej zasadzie liczą sie "rekordy" z testów skoczni ?
    Wiem, że takie wywody nic nie zmienią, bo FIS ma z natury relatywistyczne podejście do własnych przepisów, mnie po prostu taki dysonans razi.
    ps. Jeszcze kwestia uznawania nieustanych skoków za rekordy, gdzie FIS też co jakiś czas potrafi zaskoczyc...

  • sebek33211 doświadczony
    @sebek33211 @skijumpingexpert

    I co moje przesłanki się sprawdziły jak uda się przeprowadzić 1 serię będzie git tu nie ma oświetlenia.

  • anonim
    @kibicsportu @skijumpingexpert

    Może dlatego,że Planica to inna skocznia i tu każdy styl pasuje do dalekich lotów.Zobacz na takiego Geigera w Planicy 243,5,a w Kulm po prostu przepadł już w kwali.

  • Mc15011 doświadczony
    @Janeman @czarnylis

    A to jest błąd - sprzęt powinien być notorycznie sprawdzany - nawet jak jest trening. Oczywiście trzeba potem wprowadzać pewne odchyłki pomiarowe bo jak wszyscy wiemy kombinezony i buty się zużywają. Sprzęt ma być zgodny z przepisami i koniec kropka.

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Na jakiej podstawie większość zakłada, że to już koniec top formy Kamila, nie rozumiem? Po jednym słabym konkursie? No ok, dziś pewnie będzie drugi, ale no bez przesady.

  • anonim
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Kamil nie ma być efektywny ale efektowny ;)

  • marro profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Moze wowczas panie Jakubie skonczy się tutaj pana dzialalnosc????

  • skijumpingexpert profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Będzie,będzie później się uspokoi ale to chyba dla Ciebie zła informacja bo nie będziesz się mógł cieszyć z ewentualnego słabego skoku Kamila Stocha

  • jakledw12 weteran

    Niech odwołają konkurs :) Polacy słabo tu skaczą, więc dużo zyskamy :)

  • Mc15011 doświadczony
    @Janeman @Janeman

    Nawet tego nie zauważyłem - ale masz u mnie lajka za spostrzegawczość. Trzeba zlikwidować ten rekord życiowy Damjana i to czym prędzej. Tak samo Ammannowi trzeba zlikiwdować PB, bo skok był podparty i to jeszcze oboma rękami - nawet Stępień mający -40 dioptrii to zauważył. A jakby przepisy odnośnie lądowania zostały jeszcze bardziej zaostrzone (o którym już wielokrotnie mówiłem i trzeba to wprowadzić czym prędzej) to rekordy powinni stracić też Kraft i Stoch, a rekordzistami krajów powinni być Kraft ale z wynikiem 250 m z Planicy - ten akurat pewnie ustał, Żyła 245,5 metra z Vikersund a rekordzistą świata powinien być "norweski Borat" Robert Johannson - 252 metry. A tak doprowadzamy do absurdów, którą można porównać do uznania rekordów w lekkiej atletyce czy też łyżwiarstwie szybkim (chodzi o rekordy życiowe, krajów i świata) oraz też do sanek, bobsleji i skeletonu gdzie rekordy startu i toru zawodników złapanych na dopingu są uznawane.

  • SpecOdSkokow weteran
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    Małysz jak złapał TOP to miał go do końca, Kamil tak nie umie. Ale gdy Kamil jest w formie wtedy jest genialny i oddaje skoki poza granicę umysłu.

  • skijumpingexpert profesor
    @kibicsportu @skijumpingexpert

    Do tego oczywiście miał fatalne warunki nawet Fannemel w 1 serii sobie z nimi nie poradził a to jest przecież skoczek z techniką pod loty nie mówię o Kobayashim porównaj sobie Japończyka technikę do techniki Kamila .

  • kibicsportu profesor
    @SebaSzczesny @Ad1K

    Ale w Vikersund był bardziej stabilniejszy.

  • SebaSzczesny profesor

    A co jeśli ten złoty orzeł rzucił klątwe na Stocha za wygranie 4 konkursów ? To by się zgadzało

  • TandeFan23 weteran
    Pfff

    Rano autor artykulu pisal ze wschodni wiatr 1 m/s a teraz nagle tornado i konkurs zagrozony.

  • Rafcioo_1994 stały bywalec
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    to Cię pierwszego spalimy na stosie

  • skijumpingexpert profesor
    @kibicsportu @fanstocha

    Włącz sobie na yt skok Kamila w Planicy w tym samym stylu rekord skoczni 251,5m teraz na tą samą technikę tylko ma problemy na progu, z prędkością , za dyszke po TCS i ta skocznia mu zupełnie nie pasuje

  • SpecOdSkokow weteran
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Nie musi machać tylko chociażby jak Kraft czy P.Prevc

  • grzmiwuj doświadczony
    @yyy @yyy

    No widzisz, a ja bym nie pobalował, bo bym wiedział, że sa kilka dni mam kolejne dwa indywidualne konkursy na bardzo trudnej skoczni. I jestem przekonany, że nasz sztab i sam Kamil podeszli do tego podobnie. To są tak niepoważne insynuacje, że szkoda nawet się do tego odnosić.

    Bardziej obstawiałbym mocny trening siłowy z myślą o igrzyskach.

  • czarnylis profesor
    @Janeman @Janeman

    Uznaje się rekordy z oficjalnych treningów a tam nikt sprzętu nie kontroluje, więc trudno by dyskwalifikacja była powodem do nieuznania rekordu. Swoją drogą to dany skoczek może sobie założyć do treningu kombinezon z krokiem w kolanach i wyśrubować PB.

  • Rafcioo_1994 stały bywalec

    Mają skakać i kropka !!

    kto sie boi ten nie musi proste :)

  • skokowy123 profesor
    Ja wierzę

    Że się uda. Po prostu niedziela ze skokami ma być! Nawet jak Polacy słabiej to i tak widowisko ciekawe i ja lubie oglądać wszystkich a nie tylko dobrze skaczących Polaków. Wietrze-zmiłuj się.

  • Major_Kuprich profesor
    A co jeśli

    Tydzień temu Kamil wygrał ostatni konkurs w karierze, zaliczył ostatnie podium w PŚ czy nawet ostatni raz zajął miejsce w czołowej 10 ?
    Co jeśli Kot, który podobno może skakać słabiej na lotach, po to żeby przygotować się lepiej do IO nie zdobędzie medalu na skoczni normalnej na IO ?
    Co jeśli drużynowo również nie staniemy na podium podczas igrzysk ?

  • Ad1K weteran
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    A ja wcale się nie zgodzę, w Planicy Stoch też oddawał super skoki, tak naprawdę wszystko zależy od jego formy.

  • SebaSzczesny profesor

    Jeśli mieliby ten konkurs przenieść do Planicy albo Vikersund to zdecydowanie lepiej żeby przenieśli do Vikersund.
    Ten mamut najbardziej pasuje do stylu skakania Stocha tam rok temu wygrał i miałby większe szanse być tam na podium niż w Planicy

  • pawel96 profesor

    Jednoseryjna loteriada? - biorę w ciemno :D

  • piotr90 stały bywalec
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    dla polaków żeby odwołali, ale gadanie :D. Wiesz takie gadanie,ze lepiej dla nich to żaden argument.. Mają skakać i już

  • erytrocyt_ka profesor
    @SpecOdSkokow

    Wolę żeby nie wygrał w Kulm i nawet zajął gorsze miejsce, a żeby dalej latał tak pięknie i nieruchomo w powietrzu niż machał przepraszam za wyrażenie 'łapami' jak np Johannson.

  • Stalowy stały bywalec

    W sumie gdyby odwołali zawody to zyska dwóch zawodników.
    Stoch bo rywale nic nie odrobią w klasyfikacji a drugim jest Freitag bo mu Stoch nie ucieknie

  • SebaSzczesny profesor

    Dla Polaków lepiej żeby odwołali . Nawet jak będzie loteria to pewnie i tak żadnego w 10 nie będzie.
    Do Stocha nikt by nie odrobił.
    Chociaż chciałbym obejrzeć skoki to mogli by zrobić tak żeby skoczyło ich ze 45 i konkurs niech odwołają hehe

  • Mc15011 doświadczony
    @kibicsportu @fanstocha

    A jaką technikę na loty miał Hannawald? Akurat po tym wyczynie Kamila pomyślałem - jak Hanni pogratuluje Kamilowi wyrównania wyczynu, to podają sobie ręce panowie, którzy mieli/mają najlepszą technikę lotu na świecie - wyłączając Funakiego, bo on to był istny kamikadze.

    Co ew. do odwołania zawodów - nie chcę znowu obstawiać, bo potem się okaże że będą skakać... więc wolę "duchowo" to przeczekać. Zresztą jeżeli były takie prognozy pogody to austriacka policja powinna zrobić to samo co 3 lata temu, czyli zamknąć natychmiast skocznię, jeżeli bardzo mocno wieje wiatr i zagraża bezpieczeństwu. A Walter H. jeszcze chciał skakać... wykresy pomiaru wiatru mówiły zupełnie co innego.

  • Stoszek profesor
    -

    Ciekawe czy w ogóle będą 2 serie jak będzie 57 zawodników.

  • Janeman profesor

    Nie podoba nie się ta lista rekordów życiowych - niby czemu Damjan ma wpisane 228,5 m ?
    Przecież został zdyskwalifikowany , więc skok powinien być uznany za "nieodbyty" .A tak mamy sytuację, jakby w lekkoatletyce uznawać rekord zawodnikowi złapanemu w danych zawodach na dopingu.

  • Ryszard_ stały bywalec

    Okaże się że po konkursie dzisiaj. Wsadźcie sobie te wasze prognozy gdzieś, miało być 1 m/s i super pogoda. A tak to loteria na siłę w której Polacy zwykle bardziej dostają niż zyskują. Jak odwołują już to wiadomo że nic z tego nie będzie.

  • Nowyskoczek5 profesor
    Oby tylko sie odbyły

    Niedziela bez skoków to nie niedziela :(

  • Ponurzyca weteran

    57 zawodników bez kwalifikacji. Fajnie

  • kibicsportu profesor
    @Ad1K @Ad1K

    Pewnie ciężko byłoby przenieść na dużą skocznie, ale tak do Zakopanego fajnie by było.

  • wiola4697 profesor
    @wiola4697 @wiola4697

    Pomyłka zgadzam się w 100% z grzmiwuj

  • Ponurzyca weteran
    @skifightero @skifightero

    Po to, że są MŚwL za chwilę...

  • yyy profesor
    @yyy @grzmiwuj

    Krytykuje, neguje, płacze z tego powodu ze pobalowali? Sam bym zabalował na miejscu Stocha po takim sukcesie.

    Co do dopalaczy, to nie urodziłem się na choince, doskonale zdaje sobie sprawę że w top 5 drużyn Pucharu świata nie ma czystych, którzy grają w zgodzie z regulaminem. Uświadom to sobie NIE MA!!!.

  • Rafcioo_1994 stały bywalec

    Zawody się odbędą tylko bedzie poprostu loteria i moze Kamil doleci do TOP 10 :)

  • SpecOdSkokow weteran
    @kibicsportu @fanstocha

    Taka prawda, za bardzo na stylu się skuoia zamiast wsadzić trochę agresji w swój lot.

  • Mc15011 doświadczony
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Nie chcę nazywać pewnych rzeczy po imieniu, dlatego że to co bym tu powiedział, miałbym za to bana jak nic. Niestety ale merytoryki jest totalnie zero, a to co się dzieje w tvp to po prostu się w głowie nie mieści. Zamiast zapraszać gości, którzy mają więcej do powiedzenia na temat sytuacji naszego zaplecza to oni wolą zapraszać tych samych ludzi czyli Małysza,Tajnera czy Kota, żeby opowiadać tylko o samych sukcesach - w obawie przed zwolnieniem z pracy. I na tym moja dyskusja zostanie zakończona, dlatego że dalsza część mojej wypowiedzi zostałaby tutaj ocenzurowana.

  • anonim
    @kibicsportu @skijumpingexpert

    Kto ma fajną technikę na loty? Stoch? Przepraszam Cie bardzo,ale wydaje mi się,że Stoch jak na tą skocznię ma trochę drewnianą technikę.Heh zaraz pewnie zostanę przez to zhejtowany.

  • wiola4697 profesor

    Jprdl... Sezonowcy ogarnijcie się! Tydzień temu uwielbialiscie Kamila, a teraz?! No błagam to już nawet nie może mieć słabszego dnia?! Litości.... Skifighetro zgadam się w 100 % z Tobą

  • Ad1K weteran
    @Ad1K @kibicsportu

    Nie wiem czy jest możliwość przeniesienia na skocznię dużą, choć z drugiej strony czemu nie. Na pewno gdyby się zawody nie odbyły, warto je odrobić.

  • sebek33211 doświadczony

    Odwołany kwali i będzie 59 skakał w 1 serii

  • Major_Kuprich profesor
    Kwalifikacje

    Odwołane - chyba nic z tego dzisiaj nie będzie.

  • KubaRM93 stały bywalec
    @kibicsportu @krzych

    W Planicy Prevc 248,5 z telemarkiem skoczył, więc tam można dalej skoczyć niż w Vikersund tylko trzeba nisko lecieć.

  • kibicsportu profesor
    @Ad1K @Ad1K

    Bardzie do Vikersund. W planicy i tak są już 3 konkursy. Albo niech przeniosą do Zakopanego :P

  • skifightero doświadczony

    i po co było tam jechać, jak jeszcze dzisiaj nie będzie zawodów, to tylko stracone pieniądze, czas i nerwy

  • grzmiwuj doświadczony
    @yyy @yyy

    Polska to jest naprawdę dziwny kraj z chyba najbardziej złośliwym społeczeństwiem w Europie. Tak, na pewno pobalowali i schowali turbodopalacze - to są główne przyczyny. Zawodnik, który kilka minut po sukcesie w BIschofshofen nawoływał do spokoju, tonował nastroje dziennikarzy i przypominał o następnych skokach, na pewno potem pobalował na umór. Tak, że aż się na Kulm nie odnalazł...

    Ludzie, litości.

  • Stalowy stały bywalec
    @Ryszard_ @Ryszard_

    100 % racji ;) Ja już od 5 lat nie oglądam skoków w tvp bo to przypomona obrzydzenie ,ciągle te same skompromitowane twarze i zero wiedzy o niższych ligach skoków.Na eurosporcie fajnie wygląda duet Błachut i Rudziński ,panowie mają bardzo dużą wiedze i jak trzeba skrytykować naszych to robią to a nie jak w tvp bo boją się zwolnienia z pracy

  • Ad1K weteran

    Ciężko będzie przeprowadzić dzisiejsze zawody, ale to bardzo dobrze dla nas, dobrze jakby przenieśli je na innego mamuta, np. do Planicy na koniec sezonu :D

  • Krzych stały bywalec
    @kibicsportu @Stoszek

    W moim wieku nie mam tak dobrej pamięci jak co niektórzy tutaj ale oczywiście dziękuję za przypomnienie.

    To w takim razie od razu mnie zaciekawiło czy można dolecieć i ustać 250m tak jak w planicy, z ciężkim przysiadem ale jednak.

  • sosik333 doświadczony
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Też to zauważyłem XDD

  • skijumpingexpert profesor
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Chyba się nikomu nie chciało sprawdzać prognoz i przepisali z wczoraj :D

  • skijumpingexpert profesor
    @kibicsportu @kibicsportu

    No właśnie nie wiem jak dla Ciebie ale dla mnie by to było dużo ciekawsze wczoraj mieliśmy pecha do warunków dzisiaj jakby było szczęście to Hula i Żyła No i Kamil by na pewno dobre warunki wykorzystali tym bardziej że mają fajną technikę na loty a Hula jĄ wczoraj wyraźnie poprawił nasi tu dobrze nie skakli to na pewno z przyjemnością bym na loterie popatrzył :D

  • warjato bywalec
    MAM PYTANI!!!!!

    Czy MŚ w lotach liczą się generalnej PŚ?

  • Ryszard_ stały bywalec

    Przed chwilą pisało że ma wiać 1 m/s. I co nagle konkurs zagrożony?

  • kibicsportu profesor
    -

    Powiem wam, że dzisiaj loteria byłaby ciekawa. Może by sie poszczęściło polakom.

  • skijumpingexpert profesor
    @Miki19 @miki19

    Ja myślę że to dobra decyzja bo ma się coraz bardziej uspokajać później . Najlepsze jest to że przed chwilą było napisane że 1m/s :D

  • Stoszek profesor
    -

    Podobno ma się uspakajać ciągle więc pewnie się odbędzie

  • alo profesor

    Jak zwykle wiatr musi przeszkodzic. A wczoraj prognozy byly korzystne

  • Ryszard_ stały bywalec

    Tak poza tematem to szkoda że nie ma już tego studia Eurosportu. Może wróci na Igrzyska. Bo mam dość już oglądania Kurzajewskiego oraz słodzenia dyrektorowi Małyszowi i innym mistrzom na TVP. Jakub Kot nie był wielkim mistrzem ale wypowiada się ciekawiej od Pana dyrektora. Prowadzący też jest ogarnięty w świecie skoków narciarskich, bardziej od Kurzaja. Sądzę ze odnoście wyników Fis Cup goście z Eurosportu mieli by sporo do powiedzenia w odróżnieniu od kółka wzajemnej adoracji z TVP. Taktyka TVP od lat jest taka sama, albo zapraszamy wielkiego Mistrza albo nikogo. A sądzę że taki Długopolski czy inny były zawodnik miałby o wiele więcej i ciekawiej do powiedzenia od tvp-owskich mistrzów..

  • skijumpingexpert profesor
    @yyy @yyy

    Panu już podziękujemy

  • PudelkoZapalek profesor

    Moze sie nie odbedą jak mocno wieje

  • Miki19 stały bywalec

    "Postpone Qualification to 13:00 CET due to . wind conditions "
    A kwali już przełożone na 13 z powodu wiatru.

  • Stoszek profesor
    @kibicsportu @krzych

    Prevc 244m telemarkiem wylądował.

  • Krzych stały bywalec
    @kibicsportu @kibicsportu

    Oczywiście, że tak.

    No i te 240m, zaciekawiło mnie czy jeszcze dalej idzie tam skoczyć (oczywiście z ustaniem).

  • kibicsportu profesor
    @kibicsportu @krzych

    Mimo, że wczoraj nasi nie skakali jakoś dobrze, to konkurs był naprawdę fajny.

  • SN2016 stały bywalec
    Oczekiwania na q i konkurs

    Wolny - przejście quali i zajęcie 25-35 lokaty w zawodach
    Kubacki - trzy skoki 200+, miejsce w TOP20
    Kot - ustabilizowanie swoich skoków i chociaż jedna dwusetka w konk.
    Stoch - loty ponad punkt K i zajęcie lokaty w zakresie 10-15.
    Piotrek - jakichś skok około 210 metrowy, uplasowanie się w połowie 2-giej dziesiątki
    Hula - solidne loty podobne jak wczoraj. Jak podwieje mu pod narty to liczę na życiówkę , najlepiej +220 metrową

  • Stoszek profesor
    -

    A ja chce oglądać skoki, nawet jak nasi mieliby fatalnie skakać. Oby wiatr się uspokoił.

  • Krzych stały bywalec
    @kibicsportu @kibicsportu

    Ja też bardzo lubię. Niezależnie od występu naszych zawsze oglądałem bo przecież znamy innych zawodników bardzo dobrze.

  • Krzych stały bywalec
    @yyy @yyy

    Dobrze wiesz, że Kraft miał przerwę (przymusową) i jak wrócił to skakał bardzo świeży. To, że nie powiodło mu się w TCS to odbił sobie to na wszystkim innym co dużo bardziej znaczące niż TCS.

  • yyy profesor

    Dziwie się ze jeszcze nikt nie wpadł na to że nasi pobalowali trochę za ostro po TCS, a do tego pewnie schowali gdzieś ten element w sprzęcie który pomagał Kamilowi w odnoszeniu sukcesów.

  • kibicsportu profesor
    @kibicsportu @krzych

    Dla nas byłaby to dobra wiadomość, ale z jednej strony szkoda jakby nie było konkursu. Bo lubię oglądać skoki, a tak klapa.

  • Krzych stały bywalec
    @kibicsportu @kibicsportu

    Najlepiej niech już odwołają :-)

  • kibicsportu profesor
    @yyy @yyy

    Tak. Nie skakał w Zakopanem.

  • Stoszek profesor
    @yyy @yyy

    W Zakopanem go nie było, chory był.

  • anonim
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Czyli tak jak mówiłem Kamil jest przeciętnym lotnikiem.

  • yyy profesor

    A Kraft jak zgarniał PŚ i Mistrzostwo świata rok temu to robił sobie jakieś przerwy?

  • Krzych stały bywalec
    @Krzych @skijumpingexpert

    Nie widzę problemu i połącznia w tym co mówię. Zgadzam się z Tobą.

    Tyle tylko, że była mocna spina w nim na TCS w zeszłym roku bo wiedział, że tego nie zdobył. Można skakać nw wysokim poziomie bez spiny i nic niczemu nie przeszkadza ale on chciał to wygrać. Lepiej dla niego by było gdyby nei miał jeszzcze wysokiej formy na TCS a na zakopane, bo przeważnie jak w Zakopcu osiągało się tę wysoką formę to ciągnęło się do końca sezonu.

    W zeszłym sezonie u Kamila poza kolanem rozwijał się błąd na progu, które trener nie mógł rozwiązać w sezonie o czym mówił. Wszystko co mówisz się zgadza ale uważam że to co ja mówię również ma pokrycie. Teraz nie ma problemów z kolanem i nie skręca go po wyjściu z progu ale jak widać to nie jest główną przesłanką do słabych występów a znowu ta spina na te chore TCS, które w rankingu medalowym zawsze będzie na ostatnim miejscu, również a kulą w PŚ.

  • kibicsportu profesor
    -

    Zawody zagrożone https://www.youtube.com/watch?v=gCWJTTrXndM

  • erytrocyt_ka profesor
    @krzych

    Ja bym i tak nie panikowała, w Kulm Kamil chyba nigdy dobrze nie skakał, a w Obersdorfie rok temu zajął trzecie miejsce, więc może być tak że ta zadyszka jest chwilowa, za tydzień minie i Kamil dużo lepiej będzie skakał, bo zakładam, że tamten mamut mu bardziej pasuje niż ten w Kulm.

  • skijumpingexpert profesor
    @Krzych @krzych

    Czyli Kamil miał psuć skoki w TCS mimo tego, że wtedy miał formę? Apropo zeszłego sezonu Kamil nie wygrał KK tylko dlatego że Kraft uzyskał życiową formę bo przypominam , że zdobył w zeszłym sezonie więcej punktów niż w sezonie 2013/14 kiedy to wygrał KK . Kamil miał znakomitą formę na MŚ w zeszłym sezonie ale ten kto oglądał skok rekordowy z kwalifikacji do konkursu na skoczni normalnej to widział jak chwycił się za kolano po tym skoku z tym się zmagał przez większość zeszłego sezonu .

  • Krzych stały bywalec
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    P"isałem o tym już dawno ale nie wskazywałem MŚ w Lotach bo nie sądziłem że teraz będzie aż tak słabo.
    Nie wskazywałem konkretnego konkursu do odpuszczenia ale wskazywałem, że z czegoś zrezygnować.

    Teraz tylko ograniczyłem się do samego wskazania lotów bo jeśli tak to ma wyglądać to po co być statystami bez żadnych szans na medal (jakby w drużynie była szansa to super ale o to może być bardzo ciężko a liczyć, że minimalnie wygramy z Niemcami lub Austrią bo komuś się noga powinienie to chyba nie ma sensu).

    Co sądzisz o Mś w lotach? Uważam, że będą tam lepiej skakali, przed rokiem ta skocznia im leżała ale teraz nie wiem co mam myśleć? Czy są w stanie tak bardzo się poprawić na tę skocznię? Trochę to wątpliwe.

  • SN2016 stały bywalec
    @gyurcsops @Bartek002

    Na Kulm można tyle polecieć ale raczej nie byłoby to możliwe do ustania.

  • piotr90 stały bywalec
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Ale to nie jest porównanie, Małysz też miał swoje chwile słabości,ale te chwile słabości były np chwilowe i potrafił stanąc na podium nawet słabym sezonie, albo zajmował miejsca regularnie w czołowej 30 i było czołowej 10 sezonie np 2007-08 gdzie mówiono ,że był słaby, a tam był 4 na turnieju bez stawania na podium..


    Masz rację. Kamil to Kamil, ale Małysz jednak ma wszystko oprócz tych medali złotych ,ale jednak jest multimedalistą i to trzeba szanować nawet przy tych złotych. Brakuje mu tylko medalu z lotów, ale był 4 :).

  • SebaSzczesny profesor
    @SebaSzczesny @krzych

    Kiedy mówiłeś że ma odpuścic MŚ w lotach ? Jeśli wczoraj albo w piątek to sie nie liczy bo już było widać że słabo skacze

  • skijumpingexpert profesor
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    Ta zadyszka u Kamila Stocha jest normalna po takim sukcesie a przypominam Ci że piszesz cały czas o dopuszczeniu Willngen a nie Kulm ! To jest różnica ;D a skoczek który wraca do najlepszej formy poprzez system startowy powinien skakać i być w tym rytmie startowym a oczywistą rzeczą jest , że Kamil nie będzie wszystkiego wygrywał . Jeśli by odpuścił Willingen to automatycznie traci dużo punktów w pś

  • Krzych stały bywalec
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    Ja nie pisałem, że ma skakać wszędzie.

    Nawet wskazałem odpuszczenie MŚ w lotach

  • Seven stały bywalec
    @piotr90 @piotr90

    Też tak uważam. Z całym szacunkiem do Kamila, ale Małysz to Małysz i mimo braku złota olimpijskiego to on będzie dla mnie zawsze najlepszy.

  • skijumpingexpert profesor
    Dzisiaj zmieniam kanał na Eurosport1

    Moja cierpliwość do komentatorów TVP1 się skończyła . :) Polecam ;)

  • SebaSzczesny profesor

    Ja kilka dni temu, jeszcze przed Kulm pisałem żeby Stoch odpuścił Willingen bo będzie zmęczony i końcówka seonu będzie słaba to wszyscy pisali że jestem trollem,nie znam się na skokach, jestem Januszem..
    Ale cóż widać kto jest prawdziwym ekspertem od skoków,. JA.

    JA pierwszy dałem tą myśl dlatego zastrzegam sobie pisanie o odpuszczeniu Willingen. Kto pisał żeby skakać wszystko niech dalej tak pisze, nie zmieniajcie zdania po kilku dniach.

  • Krzych stały bywalec
    Stoch i spółka

    Obawiam się powtórki z zeszłego roku, gdzie Kamil wygrał TCS (bardzo tego chciał) a potem do końca sezonu oprócz wygranych PŚ nie wygrał nic i to jest smutne (nie liczę złota w drużynie bo to silnej drużynie wygraliśmy, jak pamiętacie Kamil skakał można powiedzieć najsłabiej z naszych i z Kraftem przegrywał w kolejce).


    Wygrana TCS kosztowała go ogrom wysiłku a potem jeszcze wytrzymał do końca stycznia bo od 4 lutego Kraft zaczął wygrywać seriami. Nie zdobył żadnego medalu indywidualnie, stracił w końcówce PŚ. Uważam, że to z powodu napinania się na TCS za wszelką cenę i w tym sezonie jest to samo.
    Ktoś słucznie zauwazył że Kamil nie jest dominatorem ale ma momemnty na które się spina i wówczas to wygrywa albo przez jakiś czas jest na topie.


    Jeżeli trener na poważnie czegoś nie zrobi będziemy mieli do końca sezonu smutne 4, miejsca naszej reprezentacji i brak jakichkolwiek sukcesów indywidualnych a przecież to sezon olimpijski więc kto tutaj sie napina na TCS? Z tego co widzę to nikt poza Kamilem i Freitagiem bo reszta doskonale wie, że najważniejsze są medale na IO, reszta skacze dobrze po za nami. Freitag chciał wygrać TCS za wszelką cenę przypłacił to upadkiem. Kamil wygrał TCS za wszelką cenę i przypłaci to brak medali i kuli PŚ do końca sezonu, To jest moja obawa. Natomiast nieustannie wierzę w chłopaków i w trenera.

  • sosik333 doświadczony

    Nie ma transmisji z kwalifikacji. Tylko tekstowa.

  • SebaSzczesny profesor

    Dziś Stoch może zakręci się koło 15 miejsca.
    Mam nadzieje żeby najwięksi rywale Tande,Wellinger, Kraft byli jak najniżej.
    Jesli któryś z nich miałby stać na podium albo wygrać to już wolałbym żeby był to Tande. W walce o KK wątpie żeby się liczył. Pewnie siądzie jak w poprzednim sezonie.,

  • Nowyskoczek5 profesor
    Licze na

    Awans wszystkich Polaków/ Floriana i Amerykanów do 1 serii.

  • Nowyskoczek5 profesor
    Link do kwalifikacji

    Bym poprosił :)

  • erytrocyt_ka profesor
    @piotr90

    A co to, Małysz nie miał swoich chwili słabości? Nie lubię takiego porównywania, zarówno Adam był wielki, jak i Kamil jest wielki, jeden ma coś czego nie ma drugi i na odwrót. Tak jak napisałeś, 'Małysz to Małysz' i jak powiedział wczoraj Horngaher 'Kamil to Kamil' ;)

  • KubaRM93 stały bywalec

    Ktoś pisał, że Polacy trenowali mocno pod kątem igrzysk i stąd te słabe wyniki. Nie wydaje mi się by tak było. Jakby spojrzeć inaczej to gorzej skacze tylko Stoch. Kot powoli poprawia błędy i stąd może być ten jego spokój, bo trzeba tylko to wszystko złożyć, ale obecnie skacze na poziomie tego co było w TCS. Hula trzyma równy poziom na TOP 15. Kubacki skakał wszystkie treningi na swoim stałym poziomie, tylko że to są loty, to trochę spadł w klasyfikacji, ale był na swoim poziomie. W konkursie po prostu przejechał próg i dlatego odpadł. Żyła też skacze podobnie, a Wolny debiutuje na mamucie, ale też pokazywał dobre skoki. Kamil tylko skacze gorzej, reszta mniej więcej podobnie.

  • greg57 stały bywalec
    @Ujfry @ujfry

    Kontuzja

  • piotr90 stały bywalec
    @Sigur17 @Bartek002

    ok, dzięki za poprawę :)

  • erytrocyt_ka profesor
    @ujfry

    Na Eurosporcie mówili, że doznał kontuzji i dlatego nie skacze.

  • Złoty Orzeł profesor
    @Sigur17 @piotr90

    W 2012-13

  • Mc15011 doświadczony
    @gyurcsops @Wojciechowski

    Czyli tłumacząc twoje słowa prostszym językiem teoria nie idzie w parze z praktyką :)

    Ja wrócę do Zografskiego - nie dość, że teraz już ma zapewniony paszport olimpijski, to teraz może na luzie polatać. I może dzisiaj na poważnie zaskoczyć. Zobaczymy tylko jak będzie z wiatrem. :) Co do Polaków... nie będę oglądał ale myślę, że jeżeli wszyscy znajdą się w konkursie i wszyscy zapunktują to będzie wielki sukces. Na miejsca topowe niestety ale muszę to powiedzieć z wielkim bólem serca ale nie liczę - po tych wszystkich skokach jakie Polacy oddawali na Kulm.

  • Wojciechowski profesor

    Co do Stocha - nie podzielałem hurraoptymizmu niektórych i pisałem przed Kulm, że będzie dobrze, jeśli uzbiera przez cały weekend choćby 100 pkt. Teraz i to jest nawet wręcz nieprawdopodobne, bo musiałby dzisiaj... wygrać.

    Chciałbym, żeby było inaczej, ale tak bywa. Nie ma się czym załamywać, ale też marzenia o 200 pkt Stocha w Tauplitz były bardzo górnolotne.

  • Pitek30 bywalec
    Ktoś coś ?

    Ma ktos dostęp do jakiejś transmisji z kwali :)?

  • Wojciechowski profesor
    @gyurcsops @Haynezz

    Na pewno nie na 28 stopniu, bo to nie zostało ujednolicone. Każdy "mamut" ma inne nachylenie w punkcie L (tam, gdzie się kończy HS), np. Kulm ma 30 st., a skocznia Klopfera w Oberstdorfie już 31,4 st.

  • Bojkot1970 bywalec
    @worldshow @Worldshow

    Raczej pobożne życzenia niż najlepszy komentarz. Obawiam się ze nawet 6 nie wejdzie do konkursu. Obym się mylił. Może Hula trafi na super wArunki i wskoczy do Top 10 ?

  • Mc15011 doświadczony
    @Stalowy @Stalowy

    Przepadł to za mało powiedziane - i to też nie była kompromitacja, to był SABOTAŻ (To słowo będę używał, wiem co to znaczy i to użycie w tym wypadku jest właściwe). Bo jak mi wytłumaczysz to, że po fatalnym TCS nie jedzie na zawody PŚ do Willingen, tylko jedzie na trening do Polski - albo do Wisły, albo do Szczyrku albo do Zakopca - w którymś tych miejsc na pewno był, oddaje świetne skoki (nie wiadomo było, która to była belka, pewnie z ultrawysoka), a potem przychodzą MŚwL i na treningach jest bardzo słabo, a w qualach było... fatalnie to za mało powiedziane - KATASTROFALNIE. I jeszcze jedno - jak mi wytłumaczysz to, że los Stocha podzielili tacy skoczkowie jak Marat Żaparow (z którym zresztą przegrał), Ronan Lamy Chappuis, Michaił Maximoczkin i Sebastian Klinga, a prezent od Stocha dostał Sebastian Colloredo? I argument że w swoim skoku miał silny wiatr z tyłu NIE DZIAŁA. Bo popełnił wszelakie błędy, czyli pozycja dojazdowa była już beznadziejna, a jak to nie idzie to odbicie wtedy nie idzie tak jak powinno. Na szczęście jest już zupełnie inaczej. Więc dlatego mówię najlepszym reważem za ostatnie MŚwL w Kulm, będzie złoty medal na MŚwL w Oberstdorfie.

  • piotr90 stały bywalec
    @Sigur17 @Sigur17

    w 2010-11 :P

  • Sigur17 doświadczony

    Kiedy ostatnio Zografski był tak wysoko na liście startowej w PŚ? :)

  • piotr90 stały bywalec

    No wreszcie drugi konkurs.

    Ktoś tu mówił i porównywał Kamila do wielkich, przecież liczyłem wczoraj ,ze nie będzie Stocha na podium. A już niektórzy pisali, ze lepszy od Małysza. Jednak Małysz to Małysz. Każdy ma swoje chwile słabości.

    Dalej uważam,ze Kamil nie jest dominatorem w stylu Małysza czy Schlierego albo Prevca...

    Ale cieszę, ze wczoraj chociaż udało mu się skoczyć pewnie jest zmęczony tym całym turniejem, ciekawe jak będzie wyglądała walka z medalami...

  • Haynezz początkujący
    @gyurcsops @gyurcsops

    Nie było żadnej przebudowy. Nie zdziw się jak zobaczysz HS240 w Vikersund i Planicy. FIS od tego sezonu ujednolicił zasady ustalania punktu Hill Size na podstawie stopnia nachylenia zeskoku, tylko jeszcze nie na każdej skoczni zostało to wprowadzone. Na skoczniach mamucich HS leży na 28 stopniu nachylenia zeskoku.

  • Złoty Orzeł profesor
    @gyurcsops @gyurcsops

    Skoro Prevc lądował 244 na luzie, to dlaczego by nie ustać 250? Choć mi się wydaje że Prevc już wtedy poleciał 247-248 metrów

  • Roxor profesor
    @gyurcsops @gyurcsops

    Tak, przenieśli tylko HS. Zmieniły się przepisy co do ustalania HS. Kiedyś był tu artykuł na których skoczniach zmienił się HS po zmianie przepisów.

  • Złoty Orzeł profesor

    Czy dziś padnie rekord? Wczoraj zabrakło 4 metrów

  • Ravv doświadczony
    @Stalowy @Stalowy

    Miał upadek na treningu w piątek. Wygląda na to, że w kwalifikacjach jechał na adrenalinie, a potem się odezwała kontuzja.

  • Stalowy stały bywalec

    Ciekawe co się stało z Vassilievem ? Przecież skakał tu dobrze.
    Nie liczcie też na Stocha bo ewidentnie ta nowa przebudowana skocznia mu nie pasuje ,pamiętam że 2 lata temu przepadł tutaj w Q podczas mś w lotach ,więc dziś góra druga dziesiątka.
    A reszta jak uzbiera 60 pkt będzie sukcesem

  • gyurcsops doświadczony

    Była przebudowa tej skoczni ? 2 lata temu na MŚ był tu HS 225 . Teraz jest 235 a na 245m jest już płasko . Przenieśli pewnie tylko HS i nic nie podkopywali zeskoku jak to Rudziński powiedział że nie da się tu skoczyc 250m

  • Ujfry bywalec

    Czy ktoś wie co się stało z Wasiljewem? Nie było go w konkursie wczoraj i dzisiaj też już na liście startowej kwalifikacji go nie ma

  • worldshow stały bywalec

    Licze dzisiaj na:
    6 polaków w 30
    Wolny życiówka za 200m
    Zografski i Kozisek z punktami zowu
    Stoch w 10
    Hula życiówka 220m
    Kasai w top 5

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl