Polska z trzecim weekendem Pucharu Świata!

  • 2020-12-14 14:11

To już pewne! Polska będzie po raz trzeci tej zimy gościć Puchar Świata w skokach narciarskich! Dodatkowe zawody odbędą się 13-14 lutego, w miejsce próby przedolimpijskiej w Zhangjiakou. Organizator konkursów nie jest jeszcze znany. Informację potwierdziła Międzynarodowa Federacja Narciarska.

Przypomnijmy, iż z uwagi na trwającą pandemię koronawirusa odwołane zostały dwa planowane weekendy z zawodami Pucharu Świata w dalekiej Azji - Sapporo (6-7 lutego) oraz Zhangjiakou (13-14 lutego). W miniony czwartek Międzynarodowa Federacja Narciarska ogłosiła, iż japoński termin rywalizacji przejmie Klingenthal, które będzie gościć skoczków na Vogtland Arenie (HS140).

W listopadzie Polski Związek Narciarski wysłał do FIS zgłoszenie do organizacji dodatkowych zawodów Pucharu Świata w wypadku odwołania zmagań planowanych w innym państwie. W poniedziałek światowa federacja wprowadziła oficjalne zmiany w kalendarzu sezonu 2020/2021. W miejsce odwołanej rywalizacji w chińskim Zhangjiakou (13-14 lutego) rozegrane zostaną dwa dodatkowe konkursy indywidualne w naszym kraju.

Na chwilę obecną nie jest znany gospodarz tych zawodów. Zdaniem PZN, rywalizacja najlepszych skoczków świata odbędzie się w Zakopanem lub Wiśle. Oficjalnie organizatora poznamy najpóźniej w styczniu 2021 roku. Nieoficjalnie najgłośniej mówi się o dodatkowych zawodach na Wielkiej Krokwi.

Po raz pierwszy w historii Polska będzie gospodarzem aż trzech weekendów rywalizacji, liczących łącznie sześć konkursów, w ramach jednego sezonu Pucharu Świata. Obecna edycja została zainaugurowana w dniach 21-22 listopada na Skoczni im. Adama Małysza w Wiśle. Z kolei 16-17 stycznia 2021 roku zawodnicy zawitają na Wielką Krokiew w Zakopanem.

Zobacz aktualny kalendarz Pucharu Świata 2020/2021 >>


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (14671) komentarze: (69)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • W Punkt doświadczony
    Jest kompromis...

    FIS i PZN zawarły kompromis w sprawie wystawienia grupy narodowej.
    FIS zgodził się, żeby Polacy wystawili ją również w dodatkowo przyznanych im konkursach.
    Poniewaz rdzenni Polacy już swoje 5 minut mieli w Wiśle i będą mieli w styczniu w Zakopanem, to w lutym Polska może wystawić grupę narodową , ale złożoną tylko z członków mniejszości narodowych. Niemiecka, z tych samych powodów co większość polska, odpada. Austriacka też, tym bardziej ze, o ile wiem, jej nie ma. Ostatni, jeżdżący na nartach, polski obywatel pochodzenia słoweńskiego wymarł był podobno zanim odzyskaliśmy niepodległość. Pochodzenia japońskiego pono jeszcze wcześniej. Pozostają Czesi, Słowacy, Ukraińcy, Węgrzy, Tatarzy i nasi starsi bracia w wierze. W zasadzie w niewierze, bo żaden ortodoks nart dobrowolnie przecież nie zapnie. Na mocy układu Tajner-Pertile każda z mniejszości ma prawo do wystawienia jednego skoczka. Niektórzy złośliwie twierdzą, że wystawienia do wiatru.
    Trwa łapanka. Jak źle by się to słowo nie kojarzyło, może ona zakończyć się sukcesem.

  • .....sieanieskoczy doświadczony
    @Blumiś

    Żebyś się dziwił.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @bleyz01

    Dla mnie skoczni normalnych w kalendarzu PŚ powinno być jak najmniej. Wystarczą na imprezach mistrzowskich.

  • bleyz01 stały bywalec
    @.....sieanieskoczy

    Fajnie byłoby zobaczyć Szczyrk w PŚ. Fajna jest taka mała odskocznia w postaci skoczni normalnej raz na jakiś czas. Nie rozumiem usuwania normalnych skoczni z kalendarza, broni się jakoś Rumunia ale 2/3 weekendy na skoczni normalnej w PŚ dla mnie przynajmniej są atrakcyjne, szczególnie biorąc pod uwagę że skocznie normalne również są na MŚ i IO, tym bardziej że mówimy o próbie przed olimpijskiej która de facto wypadła, więc skocznia normalna w to miejsce byłaby nawet wskazana.

  • Blumiś bywalec
    @.....sieanieskoczy

    Dlaczego tak wulgarny nick tyle czasu jest?

  • Kocurello2 doświadczony
    @pogromca januszy

    Ale tu nawet nie chodzi, że zamiast chińczyków akurat. Tylko ogólnie brak ich w kalendarzu PŚ.

  • .....sieanieskoczy doświadczony

    Wisła, Zakopane? Mało mnie to obchodzi. Obchodzi mnie to, że organizacji nie dostał Szczyrk (a chyba był zainteresowany - szperając po google).

  • Wojciechowski profesor
    @pogromca januszy

    Czasem jak tak czytam niektóre komentarze, to mam wrażenie, że Hofer czy inny Pertile są dysponentami wszystkich skoczni świata i sobie wybierają palcem na mapie, gdzie skakać w danym sezonie. ;)

    A oni tak naprawdę szyją z tego, co jeszcze zostało. Chętnych ubywa, a sam w sobie przywilej goszczenia PŚ nie wystarczy, bo koszty są coraz większe. FIS mógłby co najwyżej zrobić więcej, żeby nie rosły aż tak. Z profesjonalizacją skoki coraz bardziej się „kurczą”, a centrala zupełnie nie ma na to pomysłu lub nie umie zrobić nic konkretnego, żeby zmienić ewidentny trend.

  • Lataj profesor
    @Lataj

    Nawet jeśli Szczyrk będzie chciał gościć PŚ i mniej ludzi będzie chciało oglądać, to i tak strata nie będzie spora, bo zainteresowanie będzie większe niż we Włoszech czy Rumunii, a przygotowanie normalnej skoczni to mniejsze koszta. LMP się odbywają na NH, bo jakieś zainteresowanie i tak jest, ale wolałbym je oglądać na LH.

  • war3d bywalec

    fajnie że Polska ale mam jedno ale osobiście wolałbym żeby w tym terminie dano Bad Mitterndorf lub Obresdorf i było by więcej lotów a tak to ciężko o loty w PŚ w tym sezonie

  • pogromca januszy weteran
    @Kocurello2 Sęk w tym, że...

    ...ani Erzurum, ani Szczuczyńsk, ani Courchevel, ani Iron Mountain ani Soczi nie zgłosiły chęci do organizacji zawodów w miejsce Chińczyków. Chyba że oczekiwałeś, że Pertile zmusi któregoś z nich do przejęcia terminu - ale takiej władzy ani on, ani wcześniej Hofer, nie posiada.
    A co do mamutów, już tyle razy wałkowane było, że na przeszkodzie stoją względy finansowe, więc temat powinien być zamknięty.

    BTW. Kolejny konkurs na polskiej ziemi, a tutejsza januszeria znowu kręci nosami. Oni są niereformowalni :]

  • Oczy Aignera profesor
    @Kocurello2 "Samobójstwo" finansowe

    Kolejny, który domaga się "logicznej" decyzji. Dlaczego Skocznia im. Heiniego Klopfera miałaby gościć zawody w obecnym sezonie? Bądźmy poważni.
    Dla lokalnych włodarzy już sama organizacja konkursu TCS bez kibiców nie daje zysków, a co dopiero późniejsze MŚ.
    Przeprowadzenie zawodów na ich skoczni do lotów byłaby istnym "samobójstwem" finansowym.

  • Oczy Aignera profesor
    @Krycham

    Zobaczysz ich, gdy włączysz konkurs MŚJ z 2008 roku.

  • kibicsportu profesor
    @SebaSzczesnyy

    Ja tam lubię Wisłe :)

  • PGr doświadczony
    Jak nie może być w Szczyrku...

    ... bez różnicy czy będzie Wisła, czy Zakopane.

  • Kwakuu11 bywalec

    Proponuje u mnie na wiosce! Nawet skocznie k-10 mamy (;

  • Krycham stały bywalec
    @Naczelny Ironista

    Otóż napisałeś "Te puste łepetyny", gdzie później podałeś moją osobę jako przykład, co jest równoznaczne z odniesieniem tego określenia do mnie. Owszem uważam, że w najbliższych latach nie zobaczymy konkursów w "egzotycznych" miejscach, aczkolwiek zawsze pogdybać można.

  • Naczelny Ironista stały bywalec
    @Krycham

    W którym miejscu wskazałem ciebie, że jesteś "pustą łepetyną"? Jeżeli ogólne określenie bierzesz bezpośrednio do siebie, to coś jest nie tak. Zwracam uwagę, że tu kilka osób jest oderwanych od rzeczywistości. Ja bym np. chciał kupił nową łódź do cumowania w Chorwacji, ale nie mam budżetu na takim luzie, to pływam starą. A tutaj kilku nawiedzonych "chce" konkursy w abstrakcyjnych ekonomicznie miejscach. Mam dla nich radę: ruszcie D, zaróbcie, postawcie skocznię nawet w Zanzibarze i organizujcie imprezę tylko po to, by dostać po tej D finansowo tak, że wytrzeźwiejecie:).

  • SebaSzczesnyy weteran

    Jak ma być Wisła to oddajcie termin komuś innemu. Serio.

  • Krycham stały bywalec
    @Wojciechowski

    Dzięki za odpowiedź, może kiedyś zobaczymy Słowaków w PŚ :)

  • Blumiś bywalec
    @sajmon332

    Naucz sie po polsku pisac, szanuj innych czytelnikow.

  • Krycham stały bywalec
    @Naczelny Ironista

    Otóż drogi kolego, jedynie zapytałem o skocznie w Szczyrbskim w jakim są stanie, bo jestem ciekaw. Czytaj dokładniej a potem komentuj :) Odnośnie konkursów w Kanadzie, wyraziłem swoje zdanie, iż fajnie by było zobaczyć tam skoki, czym innym jest prawdopodobieństwo ich zorganizowania. Po trzecie, Ciebie nie nazywam pustą łepetyną, ponieważ uważam że pewien poziom szacunku należy się wszystkim użytkownikom, niezależnie od ich zdania i poziomu wypowiedzi.

  • Blumiś bywalec

    Tu nie bylo najpierw w newsie, ze w Zakopanem, czy mi sie przewidzialo?

  • Naczelny Ironista stały bywalec
    @Lataj

    Kolejny, który nie rozumie prostego. Człowieku nikogo w Szczyrku NIE interesuje organizacja. Ty byś pewnie z domowego budżetu wydał 5 tys. zł na nierentowną domówkę w "imię igrzysk zamiast chleba", mając potem 5 zł na życie przez miesiąc. Przymierałbyś głodem, dziewczyna wyrzuciła z domu, ale z bananem na ustach byś biegał, że konkursik zorganizowałeś, bo nikt inny nie chciał. Ty się słyszysz? Mieszkańcy Szczyrku bez ciepłej wody biegaliby z radości, bo co tam woda ciepła, ale mieliśmy super imprezę dla nikogo nieistotną społecznie. Poza ciepłym Pertile i paru innych z FIS/PZN oraz komentatorków z TVP i "ekspertów" skijumping:).

  • Lataj profesor
    @julek16

    Skocznia w Einsiedeln nie nadaje się do organizacji zawodów.

  • julek16 weteran

    Jeżeli 2 konkursy indywidualne to dobrze, fajnie, Zakopane, w Polsce
    Ale chciałoby się zobaczyć takie skocznie w PŚ jak chociażby Predazzo,Kuopio,Kulm, Obersdtorf hs 235,Planica k120. Może jakieś mniejsze skocznie Jak Vikersund hs 117, Einsiedeln,Courchevel

  • Lataj profesor

    Nie dawać tych samych gospodarzy, tylko Szczyrk. Gdyby były te same skocznie, byłoby nudno. Najpierw trzeba spróbować, a jak się nie sprawdzi, nie zrobią potem zawodów i tym samym się wybronią jak Predazzo. W ostatnich sezonach było nawet więcej zawodów na mamutach niż na skoczniach normalnych, choć w poprzednim sezonie były aż 4 konkursy na NH i tylko 2 na FH.

  • W Punkt doświadczony

    Jak podała przed chwilą Japońska Agencja Informacyjna JAPA, oba konkursy w Polsce będą konkursamu drużynowymi.
    Usilnie zabiegali o to Tajner z Wąsowiczem. O to i o to, by konkursy mogły się odbyć również wtedy, kiedy do zawodów zgłoszone zostaną tylko trzy drużyny. Zanosi się bowiem jedynie na start Niemców, Norwegów i Polaków. Austriacy w rozsypce, bo Kraft leży, Huber siedzi (bezczynnie), a Hoerl boi się siąść na belce, bo wie, ze go znów zdyskwalifikują (ma za duży strój, a nie może go zmienić bo się założył o duże pieniądze), część Słoweńców nie chce startować na znak solidarności z Timi Zajcem (w końcu, jakby nie liczyć, Prevców jest tylko trzech), a Japończycy po Planicy powiedzieli, że mają w d... drużynówki. Reszta drużyn, choćby chciała, nie wystawi czwórki skoczków. Czesi na kwarantannie (tak po prawdzie, to skaczą tak, jakby na niej byli od kilku lat), Kanadyjczyków jest dwóch, Włoch jeden, Finowie płaczą w kącie po słoweńskiej kompromitacji i odmawiają skoków w ogóle, a Rosjanie dostali zakaz od Putina. W ramach rewanżu za absencję naszych najlepszych w Tagile.
    To ja bym, na miejscu Tajnera i Wąsowicza, sie tak przy tych drużynówkach, mimo wszystko, nie upierał.

  • Naczelny Ironista stały bywalec
    @Wojciechowski

    Byłem tam w lutym. Bieżącego roku. Jedyne, co tam działa, to kładka przy zamarzniętym jeziorze i hotele. A, no i wtedy jeszcze dwie knajpy. Homologację to ta normalna ma chyba tylko dla zawodów o puchar wójta i do treningów dla skoczków-samobójców:).

  • Wojciechowski profesor
    @Krycham

    Skocznia normalna w Szczyrbskim Jeziorze jest czynna, co prawda od kilku lat nie było tam żadnych zawodów międzynarodowych, ale nadaje się i do skoków zimowych, i do letnich. Tyle że niewiele się tam dzieje, chyba nawet klubu z sekcją skoków już tam nie ma, słowackie skoki istnieją niemal wyłącznie wokół Bańskiej Bystrzycy. Skocznia duża już z 15 lat temu została spisana na straty, stoi, ale raczej tylko dlatego, że nikt nie ma interesu w tym, żeby ją zburzyć. Swego czasu służyła do bungee.

    Calgary też już raczej trzeba zapomnieć. Skocznia duża nikogo nie interesuje, na normalnej coś się jeszcze parę lat temu działo, ale prędzej obie zostaną zburzone niż odżyją. Żadna nie ma nawet homologacji.

  • Naczelny Ironista stały bywalec

    "Eksperci" ze skijumping zorganizowaliby te konkursy na wyspie Pikczu-Pikczu. Nikt tam ich nie chce, ale oni wiedzą lepiej. Te puste łepetyny nie pojmą, że nikt nie chce tego organizować. Poza oczywiście bogatą, bezpieczną i frajerską Polską. Taki np. Krycham odleciał już całkowicie. W Szczyrbskim to schody się zawalają, a on bredzi o konkursach PŚ.

  • Krycham stały bywalec

    A odnośnie nowych skoczni w kalendarzu, to mogłyby pojawić się konkursy w Kanadzie na skoczniach w Calgary czy też Whistler, fajnie by się oglądało takie 2 weekendy z czego jeden w USA oraz drugi na którejś z wymienionych skoczni. Ciekawią mnie skocznie w Szczyrbskim Jeziorze, może ktoś wie, czy są w stanie umożliwiającym skakanie ?

  • Krycham stały bywalec
    @sajmon332

    Jak kolega niżej wspomniał, w dobie pandemii nie ma zysków z biletów, więc nakład na przygotowanie skoczni się nie zwróci, a przy mamutach jest on dużo większy niż przy skoczniach dużych czy normalnych. Organizacja dodatkowych konkursów w tym roku na obiektach do lotów po prostu się nie opłaca.

  • bomos doświadczony

    A jednej strony fajnie, że Polska ma kolejny weekend ale z drugiej wolałbym chyba coś innego. Wiadomo najlepiej by było loty czyli Bad Mittendorf, ale tam się właśnie pewnie głównie rozeszło o koszta. Poza tym szkoda, że PŚ nie wróci do Kuopio albo mógłby zawitać na skocznie olimpijskie w Soczi, ale też pewnie nie chcieli fundować dalszych podróży w dobie pandnemii.

  • Karpp profesor

    Gdyby przenieśc Tittise w miejsce Chin a Polske w miejsce Niemiec to byłoby taniej i wygodniej. Dwa weekendy w Polsce, później Finlandia a później 3 w Niemczech.

  • Nobody stały bywalec
    @ZwykłyZjadaczChleba

    Nie bez powodu takich skoczni nie ma w kalendarzu. Ludziom się to widocznie w większości nie podoba i już. A licz się oglądalność, a z oglądalności pieniądze. Także nie ma tutaj czegoś takiego "jak się ludziom nie spodoba" bo to jest biznes, a nie przedszkole i na pewno mają prognozy i statystyki do takich decyzji. Zresztą też chciałem, żeby poskakali na normalnej, ale po weekendzie w Rumunii rok temu, rowniez przestalem byc zwolennikiem tych skoczni. Tak średnio się to ogląda, na pewno już wole skoki na ponad 140m w Zakopanem, niż wszyscy w jedną dziure na około 100 metrów.

  • ZwykłyZjadaczChleba bywalec

    Najlepszy byłby Szczyrk.
    Jak się nie spodoba to więcej tam nie wrócą, ale żeby się o tym przekonać trzeba spróbować. Po co znowu Zakopane albo Wisła.
    Napewno miejsze koszta bo HS 106 a to też super reklama dla niej. Ja bym z wielką chęcią ten konkurs obejrzał.

  • Kwakuu11 bywalec

    Będą chociaż dwa inwidualne?

  • piotr77 bywalec

    Na 100% nie jestem pewien ale były 3 sezony z czterema weekendami lotów nie licząć MŚwL

    2008/2009
    Bad Mitterndorf
    Oberstdorf
    Vikersund
    Planica

    2010/2011
    Harrachov
    Oberstdorf
    Vikersund
    Planica

    2012/2013
    Vikersund
    Harrachov
    Oberstdorf
    Planica

  • Wojtass początkujący
    @Kocurello2

    W tym sensie masz rację, Predazzo, Bad Mittendorf było by lepsze. Nie wiem dlaczego w Soczi nie ma konkursów PŚ, a przecież jest bliżej niż Nizhny Tagił. Szkoda że w ostatnich latach Liberec wypadł w ogóle z kalendarza, no ale to już inna historia, jak teraz wyglądają skoki w Czechach każdy widzi.

  • kuba923 stały bywalec

    A co z zawodami kombinatorów i kobiet ?? PZN oczywiście ma to gdzieś, wypadało by wziąć również PŚ pań

  • sajmon332 stały bywalec
    @Kocurello2

    przede wszystkim masz rację ,moim zdaniem za duzo konkursów mają Niemcy zamiast takiego titise neustandt powinno byc Predazzo lub którys z mamutów Bad mittendorf lub wiem ze to obersdorf tez jest w niemczech ale loty to co innego .po co było modernizować ten obersdorf chyba tylko po to zeby sobie był jak nawet ciezko go dac do kalendarza

  • SZCZEPAN44 doświadczony

    Rzeczywiście nie wiem co mi sie porobiło z tymi Włochami:-) ale rzadko sa rozgrywane zawody we Włochach mozna by dac np Francje tez

  • slonzok bywalec
    @Kocurello2

    Jeżeli chodzi o mamuty to poszło o koszty przygotowania skoczni do PŚ - bez wpływów za bilety strata organizacji weekendu jest zdecydowanie większa niż przy skoczniach dużych i średnich.
    Dlatego Niemcy przeliczyli i zgłosili Klingental a nie mamuta na brakujący weekend.
    Natomiast jeżeli chodzi o Austriaków były opcje 3 opcje skoczni normalnych: Eisenerz, Villach i Hinzenbach

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @SZCZEPAN44

    Przecież ostatnio zawody we Włoszech były w ostatnich dwóch sezonach.

  • Xenkus profesor
    @SZCZEPAN44

    Nawet w zeszłym sezonie były tam zawody w Predazzo na normalnej skoczni...

  • Maranek bywalec
    @SZCZEPAN44

    Rok, 2 i 3 lata temu były bodajże, ale faktycznie mogłyby tam być częściej.

  • Kocurello2 doświadczony
    @sajmon332

    Odpisywałem już w komentarzu do @wojtass, że to był tylko przykład. Zresztą nawet nie chodzi mi już o obecną sytuację tylko całokształt. Dlaczego planując kalendarz na ten sezon jakiś rok temu pominięto te kraje, skoro sam Pertile mówił, że otwiera się na nowe lokalizacje? Jakbyś sobie popatrzył kalendarze PŚ one się nie różnią od siebie ani trochę w ostatnich choćby 5 latach. Jedyna nowość to Rasnov. Trochę mało jak na taki okres czasu. :(
    Ale co do obecnej sytuacji to uważam, że chocby Bad Mitterndorf bylby lepszy. Jest zdecydowanie za mało konkursów do PŚL.

  • SZCZEPAN44 doświadczony

    A mozna by zrobic raz zawody we Włochach, zwlaszcza ze tam skoki narciarskie znów idą w GÓRĘ
    We Włochach ostatni raz robiono zawody chyba z 10 lat temu Pragelato czy tam Predazzo szczesliwe dla nas, Malysza i Stocha,

  • Kocurello2 doświadczony
    @piotr77

    Też bardzo żałuję, że nasz związek nie zgłosił kandydatury mamuta w Oberstdorfie. Ogólnie jakoś cicho o nim po MŚL 2018. Miał na przemian pojawiać się z Kulm a tu ani widu ani słychu.
    Ale z tego co też mi wiadomo to w Klingenthal po tym jak Neustadt ich wygryzł jest bardzo duże parcie na powrót do kalendarza PŚ. Więc nie zdziwił mnie fakt, że pod nieobecność Sapporo akurat oni dostali ten weekend.
    No i też w porównaniu do decyzji o przyznaniu Polsce kolejnego weekendu ta decyzja jest jeszcze do zaakceptowania, bo chociaż Niemciaszki dały skocznie, której w kalendarzu obecnego sezonu nie ma. A wątpię żeby konkursy w Polsce były w Szczyrku...

  • sajmon332 stały bywalec
    @Kocurello2

    Kto ci w czasie korony pojedzie do Ameryki czy Kazachstanu

  • sajmon332 stały bywalec

    A bedziemy mogli wystawić krajówke bo chyba tylko 2 razy w sezonie mozna

  • piotr77 bywalec
    @Kocurello2

    Zgadzam sie z tobą, kulm by mogło wpaść zamiast trzeciego weekendu w Polsce i szkoda też, że Niemcy nie zgłosili
    Oberstdorf hs 235 zamiast Klingethal

  • SebaSzczesnyy weteran

    Tylko nie dawać Wisły, ta skocznia jest mała i nudna. Tu skoczy ktoś 132 i na tym się konkurs kończy. Jak ma być w Wiśle to już lepiej byłoby gdyby wzięło to jakieś inne miejsce np ta Planica. To byłoby ciekawe rozwiązanie.

    Ja bym mógł coś w Austrii obejrzeć . Oni mają w ogóle jakieś skocznie duże poza Innsbruckiem i Bischofshofen ?

  • pawelf1 profesor
    Od początku............

    Fis stał na stanowisku , że te zaległe /odwołane zawody odbędą się gdzieś w centralnej Europie . Nawet Skandynawia odpadała by nie fundować sobie dodatkowych dalekich wycieczek (czartery)w dobie pandemii.

  • Kocurello2 doświadczony
    @Wojtass

    Podałem jako przykład. Ale równie dobrze mogłyby to być konkursy w Erzurum, Sochi, Courchevel. Chodzi o to żeby skoki się rozwijały. Żeby dawać innym krajom szanse a nie cały czas w jednym i tym samym miejscu stać. Już lepszy niż Zakopane czy Wisła byłby choćby Bad Mitterndorf bo przypomnę, że w tym sezonie tylko 3 konkursy będą zaliczane do PŚL.

  • Robert Johansson252 profesor
    Nie rozumiecie

    Że Iron Mountain nie będzie z tych samych powodów co Sapporo i Pekinu? W USA jest jeszcze więcej zakażeń, a w Kazachstanie jest totalny lockdown. Predazzo nie zrobią, bo rok temu nawalili, a skocznie są słabe, w Courchevel by się nie ogarnęli na czas pewnie, normalna skocznia niepotrzebna, już mamy Rasnov i Oberstdorf i wystarczy.

  • pawelf1 profesor
    Już wcześniej było mówione ..

    Jak z kibicami to Zakopane , jak bez to Wisła . Wszystko zależy od wirusa.... We Wiśle PZN jest gospodarzem i nie ponosi dodatkowych kosztów na rzecz Cos-u w Zakopanem. A bez kibiców to i wpływy mniejsze .

  • Wojtass początkujący
    @Kocurello2

    Bardzo absurdalna decyzja. W dzisiejszych czasach lepiej dać Iron Mountain, bo skoro z powodu koronawirusa odwołali konkursy w dalekiej Azji, to lepiej lecieć na drugi koniec świata. W Europie nie mogą wziąć udział wszystkie ekipy, jak np. Szwajcarii, to na pewno wszyscy ucieszyliby się na myśl o tak dalekiej podróży i na pewno nie byłoby żadnego ryzyka.

  • Maranek bywalec
    @Seba Aka Krzychu

    W takim razie Zakopane. Skocznia w Wiśle jest nudna i wydaje się dla nas mało szczęśliwa.
    Wolałbym zawody w Iron Mountain ale cóż Zakopane też może być, oby nie Wisła.
    Małe skocznie zachęcają do uczestnictwa w PŚ bardziej egzotyczne kraje i powinny pojawiać się takie zawody 1-2 razy na sezon.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Blumiś

    Skocznie normalne wystarczą tylko na imprezach mistrzowskich.

  • Blumiś bywalec
    @Maranek

    Byle nie male. Male wywalic calkiem.

  • Blumiś bywalec

    Ale lipa. Lepsza Bloudova Velikanka.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Maranek

    Byle nie skocznie normalne.

  • Maranek bywalec
    Tylko Szczyrk

    Nie dawać tych samych miast gospodarzy z podwójnymi weekendami.

  • King profesor

    I oby to było Zakopane i najlepiej z kibicami na trybunach. Może uda mi się wreszcie pojechać na zawody, bo ostatnio stało się to niemożliwe.

  • Kocurello2 doświadczony

    Kolejna absurdalna decyzja FIS-u! Petrile tyle obiecywał że otworzy skokom nowe horyzonty, a gość odgrzewa kotleta i daje kolejny konkurs w sezonie w tym samym miejscu. Zamiast dać Iron Mountain czy Szczuczyńsk dostaniemy kolejny weekend w Zakopanem. Jeśli będziemy szli dalej tą drogą to skoki będą jeszcze bardziej niszowe niż teraz.

  • SebaSzczesnyy weteran

    Tylko nie w Wiśle, jak miałoby być to w Wiśle to niech lepiej oddadzą komuś innemu.

    Lepiej w Zakopanem, Większa skocznia i ciekawsza. Może się zmotywują Polacy na lepsze skakanie bo jak będzie słabo to tylko będzie większe rozczarowanie że w Polsce skaczą i cienizna

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Mam nadzieję, że zawody odbędą się w Zakopanem.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl