Prace w Harrachovie rozpoczęte. Koniec zaplanowany na 2025 rok

  • 2024-07-06 21:51

Ostatnie lata czeskich skoków trudno nazwać udanymi. Brak skoczków w światowej czołówce i popadające w ruinę krajowe skocznie tworzyły przykry obrazek, który nie budził nadziei na szybką poprawę. Światełkiem w tunelu jest renowacja obiektu w Harrachovie, którą nareszcie udało się rozpocząć.

Skocznie w HarrachovieSkocznie w Harrachovie
fot. Sebastian Formela

Od ostatnich konkursów Pucharu Świata w Harrachovie minęło już ponad 10 lat. Duża skocznia w Harrachovie, której przebudowa ma się właśnie rozpocząć, po raz ostatni gościła Puchar Świata w 2011 roku. Trzy lata później, na stojącym tuż obok niej mamucie odbyły się mistrzostwa świata w lotach narciarskich. Następnie obiekt popadł w ruinę, a planów na jego przebudowę na ten moment nie ma. Organizatorzy skupiają się obecnie na dużej skoczni, która ma zmienić kategorię i powiększy się o dwadzieścia metrów.

Jak czytamy na portalu Skoky.net, prace nad projektem nareszcie ruszyły. Chociaż są one dopiero na początkowym etapie, po latach opóźnień i zmian w projekcie, nawet niewielkie kroki naprzód budzą nadzieję u naszych południowych sąsiadów. Jak mówił w czeskich mediach Vit Hacek, przewodniczący sekcji skoków w Czeskim Związku Narciarskim, w maju złożono wniosek o pozwolenie na budowę, a jego akceptacja ma nadejść latem.

– Po wydaniu pozwolenia na budowę rozpoczynamy przetarg o generalnego wykonawcę robót. Inwestycja zostanie podzielona na trzy części. Prace nad zeskokiem i korektą profilu chcielibyśmy rozpocząć na początku września. Drugim etapem będą tory najazdowe, a trzecią część będzie stanowić osobny system naśnieżania – stwierdza Hacek na łamach Skoky.net.

Czech zapewnił również, iż zabezpieczone zostały środki finansowe. – Budowa dotowana jest przez Kraj Liberecki, który ujmuje go osobno w rocznej pozycji budżetu. Do tego dochodzą także miasto Harrachov i Czeski Związek Narciarski.  W tej chwili jesteśmy tuż przed podpisaniem kontraktu z jednym partnerem, a z jeszcze innym trwają obiecujące negocjacje. Pamiętamy o inflacji, dlatego w projekt wchodzą też podmioty prywatne – podkreślił przewodniczący sekcji skoków.

Koniec prac w Harrachovie zaplanowany jest na jesień 2025 roku, z kolei na sezon 2025/2026 zaplanowane są już pierwsze międzynarodowe zawody. Organizatorzy liczą na to, że w pierwszym sezonie funkcjonowania przebudowanej skoczni odbędzie się już zarówno Puchar Kontynentalny, jak i Puchar Świata. To, czy tak się stanie, zależy od rozmów z FIS.


Kinga Marchela, źródło: skoky.net
oglądalność: (17450) komentarze: (125)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • CzarnyOrzel doświadczony

    Jak zaczną szukać wykonawca to dopiero zaczną się schody... Odwołania , brak ofert itp

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Niech je najpierw zbudują, potem będziemy się martwić. :-)

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Teraz zrobią dwie te skocznie giganty a jedną tylko będzie w kalendarzu. Jeżeli Ironwood 🇺🇸 będzie w kalendarzu to wątpię że Lake Placid też zostanie.
    Jeżeli będzie Harrachow 🇨🇿 to Lake Placid zostanie. Teraz tylko pytanie w którym momencie sezonu takie zawody można by było wiosna do kalendarza ? Raczej początek sezonu nie wchodzi w grę przed TCS

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Wchodzą wszystkie trzy... Ale tyle nas zwodzili... Że uwierzyć trudno.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Jeżeli w jednym z wywiadów FIS powiedział że w 2026 roku powinniśmy zobaczyc giganta w kalendarzu Pucharu Swiata to chyba coś będzie.
    Jeżeli nie Harrachov 🇨🇿 czy Ironwood 🇺🇸 to inna skocznia do modernizacji raczej w tym terminie nie wchodzi w grę jak Willingen 🇩🇪

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    :-D
    Ale jednak FIS zatwierdziła taką kategorię skoczni, więc jakieś w końcu będą... (a nawet jeszcze kilka kropek)

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Jak na razie to jeszcze nie ma nawet chyba żadnych planów powiększenia Willingen więc spokojnie trzeba czekać. Pojawi się informacja za X lat to będziemy mogli powiedzieć że to jednak my pierwsi to przewidzieliśmy 😅🇩🇪

  • Avengers123456msciciel weteran

    Ja mam dobry tekst:
    Tak jak to było kiedyś,
    Tak to było już wtedy.

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Nie twierdziłem, że będą najwięksi. A na razie nie muszą. jeszcze takich skoczni nie ma. Ironwood ciągle w powijakach. No i Harrahov też.
    Prześcignąć te dwa obiekty Niemcom nie będzie trudno, jak zechcą.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Tylko jeżeli będą mieli w Willingen HS 170, a nawet HS 180 to i tak nie będą najwieksi. Jedynie tacy sami jak Amerykanie bo w Ironwood będzie HS 180.

  • Arturion profesor
    @Lataj

    No dobra, to polataj na dniach.

  • Lataj profesor
    @Arturion

    Odpoczywam teraz. Daj mi spokój.

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    O ile będą chcieli. To wszystko wisi we mgle.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Tyle to oni na spokojnie tam wyciągną.

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Na początek wystarczy HS 170.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Ciekawe Willingen na ile by można było rozbudować. HS 180 ? Chyba raczej nie bo przy dobrych wiatrach to pod 200 metrow by można było skakać ale jeżeli by chcieli mieć największego giganta w na świecie to praktycznie na tyle by trzeba było celowac.

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Na sporo. I akurat ich stać. Stąd akurat moja zgoda z @Kolos.
    Amerykanie i Czesi będą się zmagać. Co tu się łudzić - niekrótko.
    Finalnie wierzę w sukces gigantów... Ale to lata.

    PS. A i my powinniśmy dołączyć z "turem"
    w Turoszowie/Bogatyni. :-)

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Nie jeżeli w tym sezonie jest Puchar Świata w Willingen to raczej w rok tego nie ogarna. Choć może I masz rację Niemcy jak się za to wezmą to na siłę ale zrobią i w sezonie 25/26 zamiast 🇨🇿 czy 🇺🇸 z gigantem zawody na próbę odbędą się w Niemczech 🇩🇪 w Willingen. Ciekawe na ile by mogli ta skocznie rozbudować.

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    A jednak zgadzam się z @Kolosem, że pierwszy gigant to będzie Willingen.
    Mam wiarę i w innych, ale jestem taki raczej "małowierny". ;-)

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    O to zobaczysz że w Stanach 🇺🇸 będą mieli jako pierwsi giganta. Oni teraz poczuli trochę wiatru w skrzydłach po tym jak dostali Puchar Świata w Lake Placid. Dlatego też licząc na kolejne zawody beda sie spieszy. Choć dla kibiców swoich to raczej nie bo tam i tak tylko polska publiczność w większości.

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Ruszyły. Mniej więcej jak u Czechów... ;-)
    Ale wiary ludzie! Nie sceptycyzmu. Wiara góry przenosi, sceptycyzm knajpy zapełnia. :-)

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Ale czy w USA 🇺🇸 już pracę ruszyły i do kiedy ma być tam ten gigant to nie wiem.
    Muszę poszukać czegoś na ten temat. Jeżeli w 🇺🇸 juz by się za to wzięli to na 100 % będą pierwsi jak 🇨🇿 w Harrachovie

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Ja tam liczę, że i tu i tu dadzą radę.
    Naiwnych nie sieją, rodzą się. ;-)

    Ale przyznam, że napisałem to z pewną rezerwą, bo może przylecieć np. @Lataj i powiedzieć, że znów piszę "infantylne posty". :-)

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    A zobaczysz że nic z tego nie będzie. Szybciej w USA 🇺🇸 powstanie ten gigant niż u nich. Zawsze robią wielkie zamieszanie a nic nie dochodzi do skutku.
    Z drugiej strony jak można było taki ośrodek skoków narciarskich jakim jest Harrachov 🇨🇿 doprowadzić do takiej ruiny ?

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Dopiero połowa lipca. Upał i burze przeszkadzają. Pewnie w sierpniu ruszą z kopyta! :-)

  • sledzik16 profesor
    @sorantor250

    Prawie połowa lipca a jak na razie to tylko parę drzew wycięli nic po za tym nie zrobili.
    Nawet żadnych maszyn budowlanych nie widać... chyba znowu będzie jeden wielki niewypał.

    Tutaj jest kamera można podejrzeć sobie jak ostro idą 😄🇨🇿🇨🇿🇨🇿
    https://www.skionline.pl/stacje/kamery-na-stokach,czechy-harrachov-harrachov-live-stream,kamera,2039.html

  • sorantor250 profesor

    no i super. oby tym razem doszło do skutku.

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Patrz niżej. Raczej nie zbanowali.
    A nawet na pewno nie. Nie pytaj, skąd wiem. :-)

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    No właśnie dziwne ze go nie ma. Może rzeczywiście go zbanowali

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Tyle ci powiem, że najpewniej nie został usunięty. Najpewniej się przyczaił... Albo załatwia ważne interesy. :-)
    Albo tak odjechał, że jego posty poleciały.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Stajenny nam wszystkim etaty u siebie w koncernie ogarnie. 1300 osób zatrudnia to 10 w tą czy w tą nie gra roli. Dobrze daje i podobno nowe @👢👢👢 gumofilce daje na start 😄 on był ciekawy gość z wyobraźnia na prawdę na poziomie

  • Arturion profesor
    @Arturion

    Ale, faktycznie, zależy ile godzin ten cieć przepracuje, no i gdzie. Bo jak u Kulczyka, to może i ja bym się zastanowił nad zmianą etatu... ;-)
    Może Stajenny by mnie zatrudnił w stajni... ;-D
    Bo pewnie świetnie płaci swoim ok. 1300 pracownikom.

  • Arturion profesor
    @Avengers123456msciciel

    Nie rozmawialiśmy. Napisałem tylko, że 6 tysi to może mieć cieć u Kulczyka, na prywatnym parkingu, a nie cieć, jako taki, ;-)

  • Avengers123456msciciel weteran
    @Arturion

    Wczoraj rozmawialiście o Kulczyku, u mnie też ma firmę, trochę w moim mieście bywa.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Arturion

    A domyślam się bo trochę pobanowałem użytkowników którzy dla mnie byli irytujący

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Obajtek zatrudniał DUŻO więcej na całym świecie (no, w Europie). Mam nadzieję, że tej firmy nie rozpierdzielą. Bez względu na osobę Obajtka.
    To główny sponsor polskiego sportu. Także skoków.

  • Arturion profesor
    @kubilaj2

    Co do Stajennego ("gumofileca"), to na pewno wróci.
    A zgłosiłem go ponad tydzień temu. Tak, że lato, lato wszędzie. ;-)

  • kubilaj2 weteran
    @Arturion

    Spokojnie, zaraz wróci.
    A co do artykułu... Pics or it didn't happen

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Chyba go wyeliminowali 😄 on to miał wyobraźnię i poczucie humoru chłopak. 1300 osób zatrudniał prawie jak Obajtek w Orlenie

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Czasami robią. Ale fakt, że to tolerancyjny portal.
    Zresztą Stajennego już chyba nie ma...

  • Lataj profesor
    @sledzik16

    Chyba ok. 2000 postów daje profesora. Chociaż mogliby oprócz ilości za jakość przyznawać.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    I tak zimą za wiele nic z tym nie robią

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Tymczasowo. Na razie moderacja na wakacjach, bo i sezon po temu. Zimą aż taki luz nie przechodzi przecież.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    To u was chyba są ich tysiące. Dobrze ze chociaż ilość komentarzy i ranking usuneli jak było kiedyś bo pamiętam ze wtedy się działo.... Tylko niestety ale czegoś takiego jak teraz nie było bo byli moderatorzy i pilnowali. Niektóre posty nawet o skokach a nie na temat były usuwane. Teraz można pisac w się chce i o czym chce

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Od ilości komentarzy.

  • Avengers123456msciciel weteran
    @sledzik16

    Mogłem jechać w góry do Zakopanego, bo moja rodzina tam pojechała i akurat skoczkowie mają zgrupowanie, moi się zdjęcie z Dawidem Kubackim zrobili i skakali na skoczni, właśnie mi przysłali.

  • sledzik16 profesor

    Aktualnie z transportem w dodatku międzynarodowym znajduje się w Finlandi w Oulu🇫🇮🇫🇮🇫🇮 . Nawałnicy ani widu ani słychu 20 stopni piękne słońce powoli będziemy zbliżać się do zachodu. A w Polsce podobno patelnia jutro ładuje na Chorwację 🇭🇷 więc będzie ogień 🚛

  • sledzik16 profesor
    @Avengers123456msciciel

    No ziemia aż się trzęsie. Ty też jesteś tym rekinem biznesu ? Jeden zatrudnia 1300 osob teraz mamy tutaj rolnika czy ogrodnika ... są i felietoniści a przy okazji poligloci. Aaaa zapomniałem o mojej skromnej osobie wspomniec z branży transportu międzynarodowego.🚛🚛🚛 Jaka my mamy silna gospodarkę w Polsce ... fachowców nie brakuje a mówią że emigrowali 😄

  • Avengers123456msciciel weteran

    Jak tam nawałnice nad Polską, u mnie spokojnie, teraz jest taka pogoda, jaka powinna być dla warzyw, w takiej pogodzie najlepiej rosną ziemniaki, arbuzy i ogórki, to jest tak zwany dobrostan ziemi i błogosławieństwo, jak zarobię 60000zł, to będzie dobrze, od tego dobrobytu chyba zwariowałem, a lato będzie długie.

  • sledzik16 profesor
    @Avengers123456msciciel

    Jemu juz od nowa idzie tyle miał komentarzy że licznik się obrócił jak w starym Polonezie 😄

  • Avengers123456msciciel weteran
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Ty jeszcze doświadczony.

  • sledzik16 profesor
    @Lataj

    A to mi na tym nie zależy myślałem że jakieś nagrody za to przyznają to by się wtedy dało do pieca

    Od 2007 roku trochę ich zrobiłem a mam range wterean więc teraz pytanie ile niektórzy tu musieli pisać że mają tego profesora 😄

  • Lataj profesor
    @sledzik16

    Od tego ile zrobiłeś wpisów. Pozdro

    PS: Jak masz już dużo i nic ci się nie zmienia, to zaloguj się ponownie.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    No i nie ma się co gryźć. A tak na marginesie to ciekawe od czego te rangi zależą 😄😄

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Bezsensowne to nabijam, jak tobie odpowiadam. ;-)
    A każdy nowy ma rangę "początkujący". Nie mam jednak pewności, czy można założ pod tym samym nickiem.
    Więc, niech będzie, jak jest. :-)

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    I tak nic do Ciebie nie mając bo fajny gość jesteś ale jedyną osobą z tego co widzę która nabija bezsensowne komentarze jesteś Ty.
    To tak na marginesie 😄 ale sezon ogorkowy o czyms trzeba rozmawiać

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    A to ten cały profesor to co lepszym się jest.
    Nie wiedziałem że to od ilości komentarzy zależy jaka range się ma. Profesoruuuuffff na skijumping już jest tyłu że więcej nie potrzeba.
    Jeśli kogoś to razi mogę usunąć konto założyć jeszcze raz i będę jaka miał wtedy range ?
    To nie jest rok 2010 i wcześniej że w statystykach pokazywali ile kto ma komentarzy i logowań 😄
    Moze i szkoda wtedy byśmy dopiero nabierali prędkości w pisaniu. Wszyscy na PROFESORA ⭐️⭐️⭐️

  • Arturion profesor
    @Arturion

    A poza tym - temat wszystkich interesuje. :-)

  • Arturion profesor
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Bo @sledzik idzie na profesora. ;-)

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony

    Jak tu do cholery jest 57 komentarzy xD

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    "jeżeli tylko będą chcieli ". :-)

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Znając życie jeżeli tylko będą chcieli to będą mieli wszystko nawet ZIO i to bez żadnego problemu.
    Dla FISu będzie zastrzyk pieniedzy a gdy troszkę lepiej arabowie zapłacą FIS będzie wniebowzięty

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    IO oglądają. Oferty od FIS na pewno mieli. Zwłaszcza, że mają organizować ZMA (czy też ZIA - bez skoków).

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    A kto u nich w ogóle wie czym są skoki narciarskie

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Ale nie chcą, bo mają w małym szacunku ten sport. I tylko dlatego.

  • sledzik16 profesor
    @Kolos

    Dla arabow wybudowanie takiego czegoś to sa grosze. Gdyby tylko chcieli to nie było by zadnego problemu dla nich

  • Lataj profesor
    @Kolos

    Pewnie kiedyś u Arabów do tego dojdzie. Ale najpierw przedstaw im plany :)

  • Kolos profesor
    @sledzik16

    Istnieje lekkoatletyka halowa i na otwartym stadionie. Mogą być i skoki narciarskie w hali. Jeśli ktoś zechce coś takiego wybudować. Póki co nie ma widoków na to. Ale pewnie kiedyś do tego dojdzie.

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    A biegi i rzuty w hali? Nie przekreślają "naturalności" sportu?
    Kiedyś i w siatkówkę, koszykówkę i piłkę ręczną też grało się bez dachu.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Dla mnie skoki pod dachem to fikcja. Coś do czego nie można dopuścić bo przekreśli to definitywnie naturalność tego sportu

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    A ja wcale nie namawiam na hale do skakania. Zbyt duża kasa tylko po to, by móc mówić o "oficjalnych rekordach". ;-)
    Ale też fakt, że tacy Arabowie mogliby to zrobić. Tyle, że wcale nie chcą.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Tylko ze to jest sport na otwartej przestrzeni nie w hali i nie zawsze można wszystko zaplanować co do minuty. Żeby zawsze było idealnie to co bu było... jedna wielka powtarzalność i zero emocji

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Otóż to. Zasady dyktują media. I płacą.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Dużo to chyba na to wszystko wpływ ma telewizja i czas trwania transmisji. Od tego sie wszystko zaczęło te przeliczniki za wiatr i kontynuowanie konkursu z różnych belek. Kiedyś jak tego nie było konkursy potrafią się wydłużać w nieskończoność.
    Był przykład w poprzednim sezonie w Szczyrku. Było wietrznie lepiej było nie rozegrać całego konkursu i uznać go za nie odbyty jak przełożyć go na godziny poranne następnego dnia.
    Było wtedy oficjalnie powiedziane ze nie ma takiej możliwości by odbył się rano bo nie ma miejsca w telewizji na niego. Tak to niestety wszystko wygląda i od tego się zaczęło. Na konkurs że studio są 2 godziny i tak ma być inaczej nie może

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    O to jego spytaj. Na pewno swoje powody ma. :-)

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Tylko ciekawe dlaczego robi to kosztem przeciętnego widza i odraża go oglądania i kibicowania

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    On jak najbardziej chce wszystko ulepszać. Tylko wychodzi gorzej, niż było...

  • sledzik16 profesor
    @Kolos

    Znając życie to może powstaną dwie te skocznie w Czechach i USA ale czy zobaczymy na nich w najbliższym czasie zawody Pucharu Swiata to już duze zapytanie.
    Pertile to nie jest chętny do tego by coś ulepszyć jedynie co to zmniejszać ilość zawodów

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Póki co jedyne co FIS zrobił w temacie Gigantów to wpisał je do tabelki z limitami punktu K i HS. Żadnych innych kroków FIS póki co nie podjął. I raczej mocno wątpliwe, że puszczą skoki na takim obiekcie "na żywioł" raczej będzie limitacja taka jak jest na skoczniach mamucich.

  • sledzik16 profesor
    @Kuba_23

    Najpierw to niech oni zrobią tego giganta a później pomyślą o mamucie.
    Gdyby chcieli na prawdę odbudować mamuta to tam jest miejsce i było by gdzie zeskoku przesunąć te parę metrow w razie czego

    P.S niektórzy tutaj to są utalentiwani wszechstronnie nawet na nartach dużo jeżdżą 😅@👢

  • Lataj profesor

    Czy czeska telenowela dobiegnie końca? Oby. Jak na tej skoczni będzie można oddawać skoki, to uwierzę. Były maszyny budowlane w Ironwood, ale "zdradziecka inflacja" zatrzymała roboty. Jeszcze przez jakiś czas nie będzie giganta. Prędzej w Willingen końca dobiegnie nie tylko modyfikacja, ale i powiększenie.

  • Kolejski stały bywalec
    @kubilaj2

    A ja Wam powiem tak. Przyszłość to są skoki Japończyka, na skoczni ulepionej w dwa dni. :) Ludzie lubią rekordy, a nie oficjalki (może poza MŚ i IO). Świat się zmienia. Ostatnio był u nas jakiś nie biały, który ma miliony w socialach. Ganiało za nim kilkaset osób po Krakowie. Gość jest znany z tego, że wulgarnie komentował jakieś komiczne gierki. Tragedia.

  • kubilaj2 weteran
    @Pavel

    Jak już, to giganta prędzej doczekamy się w Willingen

  • Pavel profesor
    @Kolejski

    Ogólnie na ten moment to nikt. Są tradycyjne dwie miejscówki czyli Czechy i USA gdzie rok w rok mają kasę i zapowiadają budowę, a jak przychodzi co do czego to nie wiem czy pan Ziutek z kosa nawet trawę skosi.

  • Kolejski stały bywalec
    @Pavel

    Brzmi rozsądnie, ale kto weźmie koszt utrzymania takich obiektów dla garstki zapaleńców? To się kupy nie trzyma, dyscyplina pada, a pepik z zerową kasą nowe obiekty i kategorie chce wprowadzać. :) To już kolos postawi prędzej skocznię w hali na środku pustyni. :)

  • Pavel profesor
    @Kolejski

    Yep, pomiędzy duża a mamucią, póki co jeszcze żaden obiekt nie istnieje ;)

    A chodziło mu o to, że oficjalnie na mamutach pomiędzy konkursami nie można trenować, a na tych zapewne będzie taka możliwość

  • Kolejski stały bywalec
    @Pavel

    Dla mnie gigant to slalom, może za dużo na nartach jeżdżę. :) To o co tu chodzi, nową kategorię Ciepły sobie wymyślił, taki mamut, ale nie mamut? Groteska to za mało powiedziane.

  • Pavel profesor
    @Kolejski

    Ziomo, tu nie chodzi o żaden slalom ;) Nie wiem jak na to wpadłeś ;)

  • Kolejski stały bywalec
    @SzeskaFanStocha

    Ty widziałeś kiedyś stok, jeździłeś na nartach? :) Trening slalomu giganta na górce ze skoczni, je*łem. :))) Nawet by się nie rozpędzili. Chyba ośla łączka dla dzieci to podsumowanie tych bredni.

  • SzeskaFanStocha bywalec
    @Kolos

    A nie poto właśnie zrobili tą całą kategorię giganta by się dało na tak dużych skoczniach normalnie trenować?

  • Arturion profesor
    @Kuba_23

    Zobaczymy.

  • Kuba_23 weteran
    @Arturion

    Mamut pewnie pójdzie w odstawkę

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Pewnie, że od nowa. Lądowanie będzie wspólne z gigantem a najazd i resztę zrobią inaczej.
    W zasadzie też sądzę, że może nie wyjść. Ale przymierzają się poważnie. Może odwróci się koniunktura (bo polityka FIS chyba się zmienia) i pozyskają sponsorów?
    To jednak mamut, skocznia unikalna w skali świata, a nie kompleks czterech skoczni dla młodzieży.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Jedyne wyjście. Ale mamuta w Harrachovie już nigdy nie będzie chyba że zbudują go od nowa. Jak tam byłem to strach nogą stanąć bo wszystko trzeszczy a mowa skakać

  • Wojciechowski profesor
    @Kolos

    Nic nie zależy. Jeszcze raz powtarzam – nie ma szans, żeby jakikolwiek Czech napisał jakikolwiek „oficjalny” tekst po czesku bez tych znaków. Nie ma o czym tutaj dyskutować.

    Po prostu one są im niezbędne, żeby mieli całkowitą pewność, jak czytać np. czyjeś nazwisko. Czasem brak tych kresek po prostu zmienia znaczenie słowa. Oczywiście są takie słowa, przy których nie ma wątpliwości, ale... to dokładnie tak samo, jak w polskim. Jeśli ktoś napisze „ges”, to wiadomo przecież, że to gęś, bo nie ma innego takiego słowa. Ale „grad” zamiast „grąd” zupełnie zmienia wymowę i znaczenie...

  • Arturion profesor
    @sledzik16

    Wspólny zeskok z gigantem.

  • sledzik16 profesor
    @Arturion

    Ma mamuta to już chyba miejsca braknie w Harrachovie żeby to pomieścić

  • Arturion profesor
    @Kolos

    Brzmi logicznie. Ale było i tu, że Czesi w dalszej perspektywie chcą mamuta odbudować też.

  • Skokownik weteran
    @Kolos

    Nie sądzę by FIS rzucał jakieś kłody pod nogi. Prędzej Czesi sami sobie jakieś rzucą... Przez lata mieli w tym swoim sosie jakieś spleśniałe składniki, a teraz na moment odpleśnili i działają. Ale może im znowu to spleśnieć, bo były to jedne z bardziej problematycznych przygotowań do przebudów w historii.

  • sledzik16 profesor
    @Kolos

    Mas rację może być jak z mamutami. Druga sprawa czy jeżeli będą takie zawody raz w roku to ktokolwiek będzie zainteresowany takim treningami

  • Kolos profesor
    @sledzik16

    Nie jest powiedziane, że FIS w ogóle dopóści do skoków na Gigantach po za zawodami. A jeśli nawet, to ewentualna wartość takiego treningu na tak wielkiej skoczni jest dyskusyjna.

  • Kolos profesor
    @Arturion

    To nie jest kwestia bycia na tak czy na nie. Ja bym bardzo chciał czynnego mamuta w Czechach. Ale fakty są takie, że Czesi zamienili projekt odnowy mamuta na projekt skoczni-Giganta i nie ma mowy by kiedykolwiek wrócili do tematu reanimacji mamuta.

    Trzeba drżeć o to, żeby ten Gigant doszedł do skutku i żeby FIS nie rzucał zbyt wielu kłód pod nogi...

  • Arturion profesor
    @Kuba_23

    Ja jestem na tak. Uważam, że skończą na czas a potem wezmą się za mamuta.

  • Kuba_23 weteran
    @Skokownik

    Ale wy jesteście wszyscy na nie

  • Kolos profesor
    @Wojciechowski

    Tak jak mówiłem to zależy. Żadnego wymogu ich pisania nie ma. Przynajmniej w języku polskim.

  • sledzik16 profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    U Czechów to zawsze są duże zamiary a słabe efekty. Nie wiem dlaczego ale zawsze u nich tam tak jest. Maly czeski film 🇨🇿🇨🇿🇨🇿

  • Wojciechowski profesor
    @Kolos

    Nie ma szans, żeby w jakimkolwiek artykule w Czechach te kreseczki pominęli. Pomijają je sobie co najwyżej w komentarzach, SMS-ach itp. Tak jak u nas masa ludzi pomija kropki, kreski i ogonki, ale przecież nie w normalnych tekstach...

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Nie uwierzę dopóki nie zobaczę jakichkolwiek zawodów na tym gigancie.

  • Skokownik weteran
    @alo

    Prace wstrzymane zapewne zostaną, ale przypuszczam, że jeżeli jakimś cudem skończą, to wariant z brakiem zawodów międzynarodowych jest mało prawdopodobny, podobnie zresztą jak samo ukończenie robót. Tak czy inaczej brawa za start renowacji, bo przygotowania do niej stały się telenowelą.

  • sledzik16 profesor
    @Pavel

    Teraz jak nie ma igielitu to trochę słabo. Zima brak sniegu za to latem nie można wykorzystać obiektu nawet w celach treningowych.

  • Kuba_23 weteran
    @Damins

    Teraz raczej już nie

  • alo profesor

    Będzie tradycyjne że prace wstrzymane albo odremonują ale żadnych zawodów międzynarodowych tam nie będzie

  • Pavel profesor

    Mam nadzieję, że jeżeli ta skocznia powstanie to pokryją ją igelitem, bo skoki w Harrachovie zdechły przez notoryczne problemy ze śniegiem. Obecne przepisy są dużo lepsze pod tym względem byle była sztuczna nawierzchnia.

  • Kolos profesor
    @sledzik16

    Dlatego temat mamuta w Harrachovie został definitywnie zaorany. Nie stać Czechów na mamucią skocznię to wymyślili Giganta który z grubsza zajmie miejsce dwóch dotychczasowych skoczni. W efekcie dostaniemy obiekt o ciekawych parametrach a Czesi zamiast dwóch będą mieć jeden obiekt do utrzymania.

  • sledzik16 profesor
    @Kolos

    Tylko ze przy przebudowie dużej skoczni na giganta czesc zeskoku zajmie zeskoku mamuta. Czyli nie wiem jak by miała później wyglądać renowacja mamuta (tylko wersja hipotetyczna). Połączenie dwóch zeskokow ? Jak na niektórych obiektach np w Libercu że zeskoku układa się pod dane zawody

  • Kolos profesor
    @pb88

    Te akcenty (te kreseczki) przy literkach to tylko opcjonalne się stawia. Sami Czesi nie zawsze to stosują. W Polsce obowiązku nie ma. Choćby dlatego, że standartowa klawiatura nie posiada takich znaków.

    Tak samo jest z niemieckimi czy skandynawskimi umlautami. Można zawsze pomijać i zwykle się pomija.

  • Kolos profesor
    @Arturion

    Na razie tylko zaczęli... Dobre i to, ale poczekam z zachwytami jak skończą :) .

    Mamut w Harrachovie to już pogrzebany na zawsze temat. Nie po to wymyślili sobie Giganta żeby bawić się jeszcze w renowację mamuta...

  • Kolejski stały bywalec

    Skosili trawę, jest postęp. Za 10 lat będą znów kosić, ubaw po pachy.

  • Lataj profesor
    @Damins

    Optymistyczny będzie jednak artykuł "Harrachov bez PK i PŚ przed sezonem 2026/2027"

  • Lataj profesor
    @pb88

    Powinno być też "直幹中村" zamiast "Naoki Nakamura" albo "ალან გობოზოვი" zamiast "Alan Gobozowi".

  • Arturion profesor
    @pb88

    A dlaczego na polskim portalu mamy pisać po czesku? Nie widzę takich powodów.
    Fakt, powinno być "Haczek".

  • pb88 stały bywalec

    Vít Háček, a nie Vit Hacek.

  • Arturion profesor
    @Damins

    Już teraz chyba nie. :-)

  • Damins stały bywalec

    Za jakiś czas przeczytamy artykuł "Opóźnienia w przebudowie skoczni w Harrachovie" albo "Przebudowa skoczni w Harrachovie wstrzymana"

  • Arturion profesor

    A nie mówiłem, że się uda?!
    Teraz zbierać kasiorę na mamuta! :-)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl