LGP w Klingenthal: Finał dla Lindvika, Wąsek triumfatorem cyklu!

  • 2024-10-05 16:48

Marius Lindvik został zwycięzcą finałowego konkursu indywidualnego Letniego Grand Prix 2024 na Vogtland Arenie (HS140) w Klingenthal. Reprezentant Norwegii triumfował po skokach na 137 m oraz 138,5 m. Drugi był Timi Zajc, a trzeci Halvor Egner Granerud. Dwudzieste piąte miejsce zajął Paweł Wąsek, który został triumfatorem klasyfikacji generalnej cyklu. W finale wystąpił również Dawid Kubacki.

Paweł WąsekPaweł Wąsek
fot. Tadeusz Mieczyński
Marius LindvikMarius Lindvik
fot. Tadeusz Mieczyński
05.10.2024 - Podium LGP w Klingenthal05.10.2024 - Podium LGP w Klingenthal
fot. Tadeusz Mieczyński
Marius LindvikMarius Lindvik
fot. Tadeusz Mieczyński
Timi ZajcTimi Zajc
fot. Tadeusz Mieczyński
Halvor Egner Granerud i Marius LindvikHalvor Egner Granerud i Marius Lindvik
fot. Tadeusz Mieczyński

Po pierwszej serii liderem konkursu był Timi Zajc. Słoweniec poszybował na 142 metr i liderował z przewagą 4,6 punktu nad Piusem Paschke (137 m) oraz 5,2 pkt. nad Halvorem Egnerem Granerudem (137 m). Czwarty był Ryoyu Kobayashi (140 m), piąty Marius Lindvik (137 m), z kolei szósty Daniel Tschofenig (138,5 m).

Na kolejnych pozycjach sklasyfikowani zostali Kristoffer Eriksen Sundal (135 m), Jan Hoerl (133 m) oraz Markus Eisenbichler (132,5 m). Czołową dziesiątkę zamykał Ukrainiec Jewhen Marusiak (135,5 m).

Awans do finału wywalczyło dwóch Polaków. Paweł Wąsek po skoku na 128 metr zajmował siedemnastą pozycję, z kolei dwudziesty ósmy był Dawid Kubacki (127,5 m).

Aleksander Zniszczoł po skoku na odległość 120,5 metra zakończył swój udział w konkursie na czterdziestej drugiej pozycji. Jego los podzielił, walczący o końcowy triumf w LGP, trzydziesty drugi Włoch Alex Insam (121,5 m).

Pierwszą serię konkursową przeprowadzono w całości z 13. belki startowej.

W finale po trzecie zwycięstwo w trzecim starcie w sezonie poszybował Marius Lindvik. Norweg uzyskał odległość 138,5 metra i pokonał o 3,2 punktu Timiego Zajca (136 m). Na trzecie miejsce wskoczył Halvor Egner Granerud (136,5 m), a tuż za podium rywalizację zakończyli Pius Paschke (136,5 m), Kristoffer Eriksen Sundal (134,5 m) i Ryoyu Kobayashi (129,5 m).

Na siódmej pozycji sklasyfikowany został Daniel Tschofenig (129,5 m). Ósmy był Andreas Wellinger (132,5 m), dziewiąty Johann Andre Forfang (141 m), natomiast dziesiąty - Clemens Aigner (135 m).

Paweł Wąsek w drugiej próbie uzyskał odległość 120,5 metra i zanotował spadek na dwudzieste piąte miejsce. Dwudziestą ósmą lokatę utrzymał Dawid Kubacki (124 m).

Rundę finałową rozegrano z 13 i 11. platformy.

Triumfatorem klasyfikacji generalnej Letniego Grand Prix 2024 został Paweł Wąsek (329 pkt.). Reprezentant Polski, który wystąpił we wszystkich konkursach tegorocznej edycji, wyprzedził o 24 punkty drugiego Austriaka Stefana Krafta (305 pkt.). Trzecie miejsce rzutem na taśmę wywalczył Marius Lindvik (300 pkt.), który o punkt pokonał Alexa Insama (299 pkt.).

Ósmy był Dawid Kubacki (175 pkt.), dwunasty Jakub Wolny (165 pkt.), dwudziesty siódmy Aleksander Zniszczoł (104 pkt.), dwudziesty dziewiąty Kacper Juroszek (89 pkt.), czterdziesty siódmy Maciej Kot (38 pkt.), natomiast sześćdziesiąty trzeci Kamil Stoch (15 pkt.). Łącznie sklasyfikowanych zostało 90 skoczków z osiemnastu państw, w tym siedmiu reprezentantów Polski.

Paweł Wąsek po raz pierwszy w karierze triumfował w klasyfikacji generalnej Letniego Grand Prix. 25-latek jest czwartym Polakiem w historii, który dokonał tej sztuki. Wcześniej po końcowy sukces sięgali Adam Małysz (trzykrotnie: 2001, 2004, 2006), Maciej Kot (2016) i Dawid Kubacki (czterokrotnie: 2017, 2019, 2020, 2022).

W Letnim Pucharze Narodów liderują Austriacy (1340 pkt.) przed Polakami (915 pkt.) i Norwegami (889 pkt.).

Na niedzielę w Klingenthal zaplanowano konkurs drużyn mieszanych z udziałem 11 reprezentacji narodowych, zamykający tegoroczną edycję Letniego Grand Prix. Polacy wystąpią w składzie: Natalia Słowik, Dawid Kubacki, Anna Twardosz i Paweł Wąsek. Początek zawodów o 14:45, zaś na 13:30 zaplanowano start serii próbnej.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>>
Zobacz końcową klasyfikację Letniego Grand Prix 2024 >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Letniego Pucharu Narodów >>>
Zobacz aktualny ranking WRL >>>

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (32547) komentarze: (164)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • King profesor
    @Pavel

    Dodatkowo nie każdy już chyba pamięta, że taki Sakuyama albo Klimov to startowali w mocnej stawce kiedy LGP miała jeszcze jakiś prestiż. Oczywiście były zawody z obsadą wiadomo jaką, ale w mocno obsadzonych konkursach obaj potrafili stawać na podium.

  • skoki_narciarskie_girl99 początkujący
    @skokwdal

    Czy jesteś szalony? Paweł w Pucharze Kontynentalnym? Miał dobre lato, w Hinzenbach zajął dobre 5. miejsce. Ale oczywiście ludzie tacy jak kot czy klaun uratują Polskę.
    Komedia!

  • King profesor
    @Adrian AZ

    Przypomnę miejsca Zniszczoła tamtego lata.
    Hinzenbach 32, 44
    Klingenthal 43

    I jakoś był w stanie zrobić życiowy sezon. Ja tam jestem spokojny przynajmniej o niego tak jak pisałem. Jedynie chciałbym żeby Wąsek zrobił progres i może nawiązał do zimy Zniszczoła i ostatecznie był w PŚ w TOP20-25 na koniec sezonu.
    O ile nie zawalą przygotowań październikowo-listopadowych jak rok temu to Zniszczoł powinien zacząć zimę z wyższego pułapu. Pytanie czy jego poziom maksymalny to walka o podia jak rok temu czy może są jeszcze rezerwy.

  • Adrian AZ profesor

    Ogólnie patrząc na Polaków, to nie wygląda to dobrze.
    Wąsek wygrał, ale i w jego przypadku nie ma co popadać w hurraoptymizm. Tak naprawdę wygrał dzięki 2 zwycięstwom w słabej obsadzie, w pozostałych konkursach rewelacji nie było - poza drugim konkursem w Hinzenbach, 5 miejsce w niezłej stawce to bardzo dobry wynik. Z drugiej strony progres względem zeszłego roku widać pewien progres w technice - inna pozycja dojazdowa, trochę inna pozycja w locie. Może to wypali zimą, ale nie musi. Realnie w jego przypadku liczyłbym na w miarę regularne miejsca w top20, w tym pojedyncze miejsca w top10, może jakieś podium.
    Kubacki to zawodnik, który jak nie bryluje latem, to ma potem słabą zimę, niewątpliwie nie jest to optymistyczny prognostyk.
    Stoch i Żyła to zagadka, obaj po kontuzjach, Żyła w ogóle nie startował, Stoch startował w Wiśle i wyglądał przeciętnie, ale to mała próbka, bo tylko jeden konkurs. Z drugiej strony nie możemy opierać swoich nadziei na dwóch 37-latkach.
    Wolny na plus, jest lepiej, niż rok temu, ale jakiejś rewelacji nie ma. Wrócił do kadry A, zobaczymy, jak to się dalej rozwinie.
    Zniszczoł wygląda kiepsko, ale z drugiej strony rok temu lato zupełnie nie wskazywało na życiową zimę, więc zobaczymy.
    Juroszek punktował nieźle słabo obsadzonych konkursach, ale w poprzednich latach też potrafił punktować, a potem nic z tego nie wynikało.
    Kot przeciętnie, pewnie będzie kolejny sezon spędzony w PK.
    Pilch, Habdas i Stękała tragedia, dziwi szczególnie Habdas, który po obiecującym sezonie 2022/2023 zaliczył straszny zjazd.
    Juniorzy wyglądają nieźle, szczególnie Byrski, który jest odkryciem tego sezonu letniego. Łukaszczyk też dobrze, Tomasiak przeciętnie, on po sezonie 2022/2023 jakby się zatrzymał w rozwoju jako zawodnik. Ogólnie to jednak za wcześnie na wchodzenie do PŚ, może któryś z nich zadebiutuje w ramach krajówki w Wiśle, albo Zakopanem, a tak, to będą skakać w FC i PK.
    Jeszcze Amilkiewicz, który wygląda przeciętnie, po dobrej zimie spodziewałem się po nim czegoś więcej.
    Podchodzę do tego sezonu zimowego bez robienia sobie nadziei. Jak ktoś wypali i będą dobre wyniki, to będzie zaskoczenie na plus, ale ogólnie to spodziewam się podobnego sezonu, jak ten poprzedni.

  • dejw profesor

    Wąsek wygrał ten cykl dzięki dubletowi w Rasnovie, gdzie obsada była żałosna i dlatego, że nikomu innemu na tym nie zależało - i takie są bezdyskusyjne fakty.
    Wąsek jest najbardziej przypadkowym zwycięzcą cyklu, którego wartość leci na łeb na szyję regularnie i pytanie czy to już dno, czy jeszcze da się to przebić - i takie są bezdyskusyjne fakty. Jak ktoś tego nie rozumie i wyjedzie z Sakuyamami, Wankami i Zografskimi, to niech popatrzy na przeliczenia Pavla.
    Wąsek zdobył trofeum, które postawi sobie w gablotce i z którego się ucieszył - i to też jest bezdyskusyjny fakt.
    Jak najbardziej dyskusyjne jest natomiast to, jak tego rodzaju triumf wpłynie na Wąska, jego nastawienie i wyniki zimowe. Moim zdaniem nijak, dla mnie to wciąż jest zawodnik bez wyrazu, pozbawiony jakiegokolwiek pierwiastka sportowego szaleńca, z potencjałem na bycie kimś co najwyżej solidnym. Raczej nigdy nie będzie liderem - nie widzę u niego takich możliwości, zarówno pod względem sportowym, jak i mentalnym.
    Prognoza na zimę - regularne punktowanie, z pojedynczymi wyskokami i wpadkami i spokojne zagwarantowanie sobie obecności w finałowym konkursie w Planicy.

  • Deschwinchenkocki bywalec
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Zografski, Wąsek, Klimow... no ale taka jest specyfika LGP i już, więc sobie daruj.

  • Deschwinchenkocki bywalec
    @znawca_francuskiego

    Szkoda, nie szkoda, na tym poziomie liczy się skuteczność, nie częstotliwość. Insam dwa razy miał "złoty róg", by zaklepać sobie podium, a nawet wygraną, lecz, w obu przypadkach sam sknocił sprawę, z całą sympatią dla Włocha.

  • Karpp profesor
    @skokwdal

    To już nie chodzi o te belki itp. Żaden trener nie powiedziałby przed startem sezonu, że jesteśmy źle przygotowani więc idziemy się odbudować na 2 tygodnie czy dłużej do PK bo jednemu z nas to pomogło rok temu. Wracamy na TCS. To byłby strzał w stopę Thurna..

  • Stinger profesor
    @znawca_francuskiego

    Czemu szkoda? Jeśli gość w 9 startach nie potrafi nazbierać więcej punktów niż zawodnik z trzema startami to kogoś takiego nie powinno być szkoda bo zwyczajnie był za słaby i nie należy mu się miejsce na końcowym podium.

    Jeszcze jeden konkurs i mielibyśmy mocnego zwycięzcę LGP, a tak dwóch, którzy będą albo przynajmniej powinny liczyć się zimą skończyli na 2 i 3 miejscu, a zwycięzca niestety miał dużo szczęścia w postaci słabej obsady w Rasnovie i ilości startów.
    Mimo wszystko Paweł Wąsek "chociaż" to wykorzystał bo inni z Insamem ma czele nie potrafili.

  • Pavel profesor
    @skokwdal

    Skąd teoria, że wyższe belki cokolwiek poprawią? ;) Wyższe belki maskują błędy, a jak je maskują to ciężko je poprawiać, sama prędkość sprawia że skok jest daleki pomimo jego niedoskonałości technicznej. Twóje argumenty są błędne moim zdaniem.

  • skokwdal stały bywalec
    @Karpp

    Oczywiście możesz mieć taką wątpliwość ale zobacz na przykładzie Pawła w PK na końcu sezonu na początku miał nawet w PK problem dostać się do TOP 5 ale potem coś zaskoczyło i poziom wzrósł do podium i w końcu do wygranej. Wtedy Paweł miał formę podobną do tej co miał w LGP w Wiśle, może nawet ciutkę lepszą.

  • Karpp profesor
    @skokwdal

    A nie zauważyłeś, że Zniszczoł to jest tylko ten jeden wyjątek, który dwa lata temu odbił się z dna do regularnego przyzwoitego punktowania, a rok temu z dna z początku sezonu wskoczył do czołówki. Nikomu innemu tak spektakularny wyczyn się nie udał. Więc jeśli Zniszczoł znowu zacznie źle to mogę być (chyba) spokojny ale jak reszta zacznie źle to już może się nie odbić.

  • skokwdal stały bywalec
    @Karpp

    Owszem jest jeszcze 7 tygodni, ale skoki naszych wyrażnie pokazują, że sytuacja wygląda podobnie jak rok temu, może ciutkę lepiej, ale jest to znak że trzeba coś zrobić aby tą formę odbudować. Oczywiście teraz trzeba to zrobić, ale jakby się teraz nie udało to należy odbudować ją w PK aż do weekendu w Wiśle. Formę wyższymi belkami teraz można naprawić, da się. Byleby ta belka nie była mocno w lesie aby nasi nie porobili sobie kontuzji, bo to się często zdarza.

  • skokwdal stały bywalec
    @skokwdal

    Jestem optymistą co do tego sezonu, bo uważam że będzie on lepszy niż miniony sezon, ale aby to się stało trener powinien wykonać to co napisałem w poniższym komentarzu. Rok temu Olek takim sposobem zaczął skakać na poziom TOP 10 PŚ, co prawda nie od razu bo po powrocie zajmował miejsce na przełomie 2 i 3 dziesiątki ale od Zakopca wkroczył na dużo wyższy poziom i uważam że to rozwiązanie przyniosłoby te same skutki a nawet lepsze. Teraz forma naszych wydaje się lepsza niż rok temu o tej porze, oprócz Kubackiego, dlatego łatwiej by było na podstawie tej formy odbudować formę w PK.

  • Karpp profesor
    @skokwdal

    Przecież jest jeszcze 7 tygodni. Co to za głupoty piszesz. Zima jest po to żeby startować a nie trenować gdzieś na zapleczu.
    Jak mają im pomoc te wysokie belki niech teraz z nich latają 😂 Stochowi jak widać pomogło…

    Tyle tu znawców, że maskara. Cytując klasyka tej strony „przekomicznie” 🤣

  • skokwdal stały bywalec

    Uważam że jeśli nasi nie zmienią diametralnie formy to na PŚ w Lillehammer wysłałbym na miejscu trenera drugi szereg, a naszą kadrę A na zmagania w PK. Wyższa belka mogłaby im pomóc w odbudowie formy jak rok temu Olkowi. Dlatego uważam że na Lillehammer nie powinien jechać ani Zniszczoł, ani Wąsek jak i Kubacki. Kubacki jak i dwaj pozostali powinni zaprezentować się wówczas w PK, jak sytuacja wówczas nie poprawiłaby się to tam powinni skakać aż do zmagań PŚ w Wiśle. Na PŚ w Lillehammer na ten moment wysłałbym Wolnego, Juroszka, Kota, Żyłę i Stękałę, pozostali powinni poszukać na ten moment formy w PK.

  • Pavel profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Wąsek to zdecydowanie najbardziej przypadkowy i randomowy zwycięzca LGP, Zografski jak wygrywał był po prostu w bardzo wysokiej formie dla przykładu średnia punktów na start:

    Zografski - 75,5

    Sakuyama - 51

    Wąsek - 36,6

  • Mariusz_Lis bywalec
    @skoki_narciarskie_girl99

    To jest nazwisko a nie imie choć fakt nie jest ono za urodziwe, Stękała jeszcze jakby było Andrzej Stękał to by było do przyjęcia ale że Andrzej Stękała? to się nie trzyma logiki

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Chyba nigdy nie było tak randomowego i słabego zwycięzcy LGP jak Wąsek. Nawet Zografski w zeszłym sezonie był mniej przypadkowy. Mimo wszystko gratulacje dla Pawła - wygrana to wygrana

  • Lataj profesor
    @wiko22

    Miało być "Pilch i Habdas", prawda?

  • Pavel profesor
    @dervish

    W zeszłym sezonie w Klingenthal Kubacki był 2, a Zniszczoł 43, zima w wykonaniu obydwu była diametralnie inne. Czy to oznacza, że nagle w Finlandii czy Norwegii wystrzelą z forma, otóż nie, ale nie ma co snuć czarnych scenariuszy. W ostatnim miesiącu można bardzo dużo nadrobić jak i bardzo dużo stracić. Martwi że Thurnbichler po raz kolejny jest w stanie przygotować do sezonu max 2 zawodników, a reszta jego kadry w zasadzie przestaje istnieć.

  • dervish profesor

    "To tylko lato, zima wszystko zweryfikuje. A do sezonu zimowego jeszcze kupa czasu bo grubo ponad miesiąc. Do tego czasu wiele może sie zmienić"
    Tak mogą powiedzieć o sobie wszystkie nacje.
    Nasz problem lezy w tym, że na tę chwilę wszystkie liczące się kadry zostawiły nas daleko w tyle. Bardzo daleko. Niby lato i niby mamy jeszcze dużo czasu, żeby coś zmienić i przynajmniej dobić do peletonu, ale trzeba być dziś dużym optymistą aby bez przymrużenia oka na to liczyć.

    Co prawda mamy niewiadome w postaci Stocha i Zyły no i jeszcze mamy niedostatecznie zweryfikowanego potencjalnego lidera czyli Olka Zniszczoła ale nie są to asy atutowe co do których zawsze można mieć pewność że swoją lewę wezmą.
    Gorszego sezonu niż poprzedni się nie spodziewam. Powinno być wyraźnie lepiej ale czy będzie na tyle dobrze, ze uda się tej zimy cokolwiek wygrać? Jakiś konkurs, może jakiś medal? Tu mam coraz większe wątpliwości. Może skończyć się na polowaniu na miejsca w top 10 i na kilku podiach konkursowych.

  • dejw profesor
    Podsumowanie konkursu indywidualnego w Klingenthalu

    Wyniki Norwegów w Klingenthal: https://pobierak.jeja.pl/images/f/3/d/670296_pies-gargantuar.jpg (na górze, po lewej Villumstad)
    Wyniki AUTowych liderów w Klingenthal: https://i.scdn.co/image/ab67616d00001e022936b9722b879eb7ba8321b5
    Wyniki Polaków w Klingenthal: https://i.imgflip.com/7nsgds.jpg?a479616
    Opinia o Marusiaku, dlaczego znowu wypadł tak sensacyjnie dobrze, na tle mocnej obsady, na lotnym LH: https://memy.pl/show/big/uploads/Post/93935/14769756149788.jpg

  • skoki_narciarskie_girl99 początkujący

    Już samo imię Stękała przyprawia mnie o mdłości. Mamy dobry skład z Kamilem, Piotrkiem, Dawidem, Olkiem i Pawłem. Zimą będą dobrze skakać, zostało jeszcze 7 tygodni. Mamy też Wolnego, który w piątek miał pecha. Więc zostaw mnie samego z klaunem!

  • wiko22 bywalec
    @wiko22

    Więc zostaje już tylko 3 z której sądzę że liderem będzie Kamil Stoch który trenując indywidualnie ukończy sezon w top 17 będąc gdzieś 8 razy w TOP 10 ale również mając kilka konkursów bez punktów oraz zawalczy o medal na mistrzostwach świata. Co do Piotrka to sądzę że rozpocznie sezon na naprawdę wysokim poziomie i będzie walczył regularnie o podium lecz od engerbelgu coś się zacznie psuć i będą widoczne braki w przygotowaniu ale mimo wszystko zawalczy o obronę mistrzostwa świata lecz tym razem skończy 3. W przypadku Wąska to mam nadzieje że utrzyma poziom punktowania i skończy sezon w TOP 28 o co będzie trudno gdyż pewnie przy pierwszym lekkim kryzysie jego skoki pójdą w zła stronę i nie wróci na ten poziom już do końca zimy.

  • wiko22 bywalec

    Ogólnie to niestety tylko tyle z pozytywów że Paweł wygrał cykl bo ogólnie jeśli chodzi o zimę sytuacja jest słaba: Zniszczoł znowu zatrzyna się gubić więc znów może słabo zatrząć sezon tylko teraz pytanie czy odważą się go wysłać na kontynenental aby się odbudował bo wysokie miejsca tam go budują i zadziałało to zarówno rok jak i 2 lata temu. Kubacki niestety nie zgodzę się że lato neutralne z racji że on woli skakać na igelicie to jestem zadania że było bardzo słabe co może zwiastować bardzo słabą zimę i męczarnie o zdobycie nawet pojedynczych punktów i to właśnie Dawid będzie pierwszym z naszej wielkiej trójki (i za razem jedynym) co spadnie na poziom nawet gorszy niż obecnie prezentuje Simon Ammann. Może nie teraz ale za rok góra dwa o ile nie przyjdzie nowy trener dając mu nowe życie jak to zrobił Thurnbichler w 2022 gdzie było widać pierwsze oznaki wypadania Dawida z światowej czołówki. Wolny tu akurat jest zauważalny największy progres tylko byle ten wczorajszy skok go nie rozregulował z racji że już z tą skocznią miał złe wspomnienia lecz mimo wszystko nie jest to aktualnie skoczek co może wskoczyć do szerokiej czołówki czyli takie TOP 25 na koniec. Typuje że skończy sezon z jakimiś 80 punktami i dwoma występami na czołowa 15. Juroszek niestety kolejny rok z rzędu stoi tak naprawdę w miejscu i jedyne na co go stać to pojedyncze skoki na top 30 tylko czy to przyniesie punkty? Mam nadzieję że tak ale max 30 punktów na koniec typuje. Wąsek i Habdas tutaj niestety jest cały czas bardzo źle ale mam przeczucie że jeden z nich nagle wróci do niezłych miejsc w kontynentalu ale szans w pucharze świata nie wykorzysta. Maciej Kot w jego przypadku licze na prezentowanie poziomu dającego punkty w Polsce i solidne skakanie w kontynentalu. Stękała skacze z miesiąca na miesiąc lepiej ale i tak jeśli ma gdzieś się rozpędzić to na lotach w marcu i wtedy sądzę że nawet jakieś TOP 20 się uda zdobyć w jakimś Vikersund ale do końca stycznia liczba jego punktów będzie wynosić 0. Co do reszty to licze na punkty jakiegoś polskiego juniora w Zakopanem dość niespodziwane oraz że amilkiewicz będzie utrzymywał progres a Byrski utrzyma aktualny poziom.

  • Arturion profesor
    @Lataj

    "triumf to triumf. Zawsze lepiej mieć to w CV."
    Właśnie tak. A co do mikstów, to i tak nie mamy tam żadnych szans, kto by nie wystąpił. Zwłaszcza ze względu na słaby poziom pań. Który z panów zawali, bądź nie, nie ma znaczenia.
    Ale w ósemce wypadałoby być. A nie jest to zupełnie pewne.

  • Lataj profesor

    Myślałem sobie: żeby tylko wszyscy Polacy chociaż byli w "30". Potem okazało się, że Wolny miał problemy w powietrzu, a Zniszczoł oddał słabszy skok niż w sesjach przed I serią konkursu. Mimo wszystko już bym go wolał w mikście od Kubackiego, który leci jak kłoda. Wąsek w pierwszym skoku nieźle, choć nie tak dobrze jak w piątek, ale po drugim znaczny spadek. Na pocieszenie, choć marne, Johansson miał podobny, a Frantz jeszcze bardziej spadł. Mimo wszystko wyżej od nas Marusiak (chyba najwięcej zyskuje im większa skocznia), Frantz, Foubert i Aigro. Francuz to chyba największa niespodzianka lata, a jak zimą będzie taka dyspozycja, to musi oznaczać punkty. Skoro była mowa o przepychankach słownych Insama, to on chyba uznał, że powinien stanąć na podium, skoro Krafta nie ma. Albo nie był zadowolony, że stracił punkt przez triumfującego w zawodach Lindvika.

    Co do nadchodzącego sezonu zimowego, należałoby obniżyć wymagania względem Polaków. Stoch i Żyła są/byli kontuzjowani, Kubacki też niemłody, Zniszczoł musi ratować swoją formę, po Wąsku możemy się spodziewać czegokolwiek, a Wolny musi jeszcze zimą potwierdzić, że wraca do niezłej formy. Zresztą jeszcze w Juroszka zaczynam coraz bardziej wątpić. Niemniej Paweł wygrał LGP i - jak sam mówił - opłaciło się jeżdżenie po świecie. Co prawda jego wynik, a także Alexa mówi wiele o znaczeniu generalki LGP, a także jest to słabe zwycięstwo, ale triumf to triumf. Zawsze lepiej mieć to w CV.

  • Arturion profesor
    @Adrian AZ

    Będzie, bo tam się patrzy rocznikami, a nie datami dziennymi.
    Przynajmniej tak mi się wdaje. Może nie mam racji.
    A w ogóle to 8. stycznia.
    Rocznik 2005 ma prawo startu.

  • Adrian AZ profesor
    @Arturion

    Amilkiewicz w rozumieniu FIS juniorem już nie jest - w roku zakończenia tego sezonu skończy 20 lat (dokładnie stanie się to 5 stycznie), więc nie będzie miał już prawa startu w MŚJ.

  • Arturion profesor
    @Adrian AZ

    "Habdas i Pilch tragedia. Amilkiewicz przeciętnie jak na swoje możliwości. Juniorzy, w szczególności Byrski niezłe wyniki (...)"
    O Pilchabdasach wyraźnie napisałem, że to pomyłka była. Mieli talent, ale wolą "życie ułatwione a wesołe".
    Amilkiewicz jest juniorem wciąż. I nawet się rozwija.

  • Lataj profesor
    @KaskHabdasa

    Po ostatnim konkursie FC w Otepaa.

  • Raptor202 profesor

    Jak usłyszę w sezonie jakiś bełkot o tym, że rzekomo Wąsek ma się bić o jakieś wysokie cele, to nie ręczę za siebie.

  • Adrian AZ profesor
    @Arturion

    Widzę duży optymizm. Kubacki nie bez powodu nazywany jest „królem lata” - jeśli latem skacze przeciętnie, to zwykle zimą jest w słabej formie. Forma Żyły to zagadka, bo w ogóle nie startował tego lata, Stoch wystartował w Wiśle i wyglądał przeciętnie. U Juroszka nie widać większego postępu (latem zwykle miał dobre wyniki w słabo obsadzonych konkursach, ale nic z tego nie wynikało), Habdas i Pilch tragedia. Amilkiewicz przeciętnie jak na swoje możliwości. Juniorzy, w szczególności Byrski niezłe wyniki, ale to jeszcze za wcześnie na wejście do PŚ (co najwyżej debiut w ramach krajówki w Wiśle, albo Zakopanem).

  • znawca_francuskiego weteran

    Szkoda mi tego Insama. Nosz kurde jeden punkt.....

  • EkspertO stały bywalec

    Czuję nosem wielkie narodowe pompowanie balona przed zimą. Oj będzie boleć zderzenie z rzeczywistością, no ale obym się mylił.

  • KaskHabdasa początkujący

    Jakieś limity na 1 period kiedy będą?

  • Arturion profesor

    Pamiętajmy też, że na zimę wrócą głodni sukcesów Piotrek z Kamilem. :-)
    A forma Dawida i Olka pewnie wzrośnie.
    No i Paweł. Może polecieć uskrzydlony sukcesem. A na razie jest liderem naszej kadry.
    Pozostali? Wolny - może. Stękała? A nuż? Juroszek?
    Reszta raczej nie.
    To jeszcze nie czas naszych najlepszych juniorów.
    A Pilchabdasy i JojkoKrzaki, to już przebrzmiała melodia.

  • Stinger profesor
    @Mariusz_Lis

    To po co piszesz o PŚ i weteranach skoro wiesz o tym, że juniorzy są od nich słabsi?

    Piszesz o PŚ, a teraz wyjeżdżasz z Pilchem, który na PŚ nie jeździ. Pomyśl i zdecyduj się o co Ci chodzi o dopiero napisz.

  • Janusz11 stały bywalec
    @TheDriger

    Widzę, że kolega typowy janusz (mój nick jest po to, by uczcić takich jak Ty) fanatyk Stocha nie może przeboleć kilku słów prawdy na temat swojego ulubieńca.

    Ty mi zarzucałeś rzekomy jad w mojej wypowiedzi, a sam teraz plujesz tu jadem. Jak już przerzucamy się skokami na bulę różnych skoczków w kwalifikacjach, to zapraszam do odtworzenia skoku Kamila z ubiegłorocznych kwalifikacji w Kuusamo i jego próby na poziomie Dewiatkina :) Oceniać na podstawie jednej próby sobie możemy. Jakub był latem od Stocha po prostu lepszy, a że teraz skoczył na bulę, gdy dostał podmuch? Stocha nawet tu nie było, by go z nim porównać, nieobecni nie mają prawa głosu.

    A dla Twojej informacji: nie ma żadnego "mojego" Wolnego, nie jestem wielkim fanem tego zawodnika, tylko obserwatorem stwierdzającym obiektywne fakty.

    Ja wręcz z lekkim ubolewaniem przyjmowałem wyniki z tego lata, że to właśnie Wolny okazał się skoczkiem, który wyprzedził w hierarchii dziadka. Bo ja zdecydowanie wolałbym, by byli to Łukaszczyk i Tomasiak, a oni, ku mojemu rozczarowaniu, są od Stocha słabsi. JESZCZE - trzeba dodać to ważne słowo. Jako normalnemu kibicowi skoków zależy mi na przyszłości dyscypliny w Polsce i na świecie (a dobry poziom skoków w naszym kraju jest istotny także dla utrzymania jej roli globalnie), więc życzę im, by najpóźniej w sezonie 2026/27 bez problemów lali naszych emerytów. Myślę zresztą, że tak będzie - a jeśli nie, to tę dyscyplinę w Polsce będzie można pogrzebać.

  • ASJ_212 doświadczony

    Ja tam się na razie nie martwię o formę naszych. O wszystkim przekonamy się dopiero w Lillehammer. Nawet MP nie będą wielkim wyznacznikiem dyspozycji a co najwyżej wyznacznikiem aktualnej hierarchii kadrowej

  • Mariusz_Lis bywalec
    @TheDriger

    na podstawie jednego skoku tak oceniasz? w kwalifikacjach kiedy dostał niebezpieczny podmuch? Rownie dobrze taki podmuch mógl dostać Stoch czy ktos inny po prostu mial pecha do warunkow i tyle. Na ten czas Jakub Wolny jest pewniakiem do kadry na PŚ i mozliwe ze lepszy od Stocha (bo nie ma gdzie porównac). Wiec po co sie czepiasz Wolnego? Na mistrzostwach Polski wyjdzie kto lepszy. Choc to tez nie bedzie jakos oddawalo za bardzo obrazu moim zdaniem. Generalnie patrzac na to jak kadra skacze to Stoch moze spac spokojnie o swoje miejsce w Pucharze Świata ale nie ze prezentujke jakis gigantyczny poziom tylko z powodu slabosci kadry.

  • TheDriger stały bywalec
    @Janusz11

    Ty lepiej powiedz jak tam Twój potężny Wolny, ten wielki nr4, któremu Stoch blokuje miejsce w kadrze

  • Filigranowy_japonczyk stały bywalec
    @Skiflugschanze

    Nawet uważam że bliżej mu do szlema niż dajmy na to Kraftowi. Jemu co prawda brakuje tylko złota IO ale jednak z formą na igrzyska jest ciężej trafić jak są raz na 4 lata a sam Austriak jak dotąd nie trafiał na nie z formą. Dodatkowo Mediolan dopiero za dwa lata a nie wiadomo czy do tego czasu utrzyma tak wysoką formę zwłaszcza że jest coraz starszy.

  • Mariusz_Lis bywalec
    @Stinger

    Ale zeby siostrzeniec nie jezdzil za nich w COC gdy wywalczyl miejsce. Jak wywalczyl miejsce to niech bedzie w skladzie na COC. Pisze o Byrskim głownie. Żeby nie bylo tak ze za Byrskiego będzie jezdzil Pilch bo doswiadczony a skocznia dla Byrskiego bedzie za duza. Ja pisze ogólnie, nie teraz wiadomo ze teraz to nie ten poziom, ale ogólnie. Przeciez ja doskonale wiem ze Byrski i Łukaszczyk na ten czas sa słabsi od weteranow. Ja bardziej pod katem przyszłosci to widze.

  • Filigranowy_japonczyk stały bywalec
    @King

    W przypadku całej kadry to muszę przyznać że się pomyliłem. Po odejściu Stoeckla myślałem że będą cieniować a na razie wydaje się że będą głównymi rywalami Austriaków w walce o PN. (Choć ja jednak stawiam że Austriacy wygrają ponownie bo jednak są bardziej stabilni jako całość).

  • King profesor
    @Przyjaciel_nart

    Ale czego ty oczekiwałeś? To, że teraz zatrudnili Stoeckla to może będzie miało swoje odbicie powiedzmy w okresie IO 2030. Sam zresztą mówił, że potrzeba trochę czasu.

    Thurnbichler z kolei będzie tu już 3 sezon. Jeśli ten okaże się klapą to być może trzeba będzie się z nim pożegnać. W każdym razie jeśli na koniec sezonu okaże się, że Zniszczoł, Wąsek, Juroszek, Habdas i Pilch zrobili jakiś progres względem tego co prezentowali wcześniej (jakoś nie wierzę w dwójkę ostatnich w perspektywie tej zimy) to będzie ok.

    Nieważne jak będą się prezentować Kubacki czy Żyła (temu to jeszcze przytrafiła się kontuzja) nie powinno moim zdaniem być kluczowe w kontekście utrzymania/utraty posady. Fajnie jeśli starsi zawodnicy będą trzymać poziom, ale jaka jest pewność, że ich słabsza forma to nie jest już kwestia wieku?

    Sezon 2022/23 był jeszcze dla weteranów udany. Z kolei im dalej w las (koniec lata 2024) to mamy jakiś tam progres Wąska i przebłyski skoków na miarę obecnej czołówki i Zniszczoła, który z sezonu na sezon był coraz lepszy. Oczywiście to mało, ale jakoś da się. Są to jednak młodsi zawodnicy od Stocha, Kubackiego i Żyły.

  • Skiflugschanze bywalec
    @Filigranowy_japonczyk

    Aż dziwne jak blisko mu do tego. Wygrał tymi lotami w Vikersund w 2022, bo Lindvik jak na Norwega nie jest jakoś bardzo wybitnym lotnikiem

  • Skiflugschanze bywalec
    @Tomek88

    Prawda, zabawne że Zajc w sezonie 2018/19 jako junior był bardziej regularny niż później jako dojrzały zawodnik

  • King profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Zobaczymy w marcu, ale nie widzę Lindvika wygrywającego wszystko.
    Jeśli miałbym ułożyć w kolejności od tego najbardziej prawdopodobnego trofeum dla Norwega to kolejno TCS, PŚ, MŚ.

    Norwegowie wydaje mi się wejdą z drzwiami w sezon zimowy. W Wiśle i tutaj prezentują się dobrze i patrząc po takim Aigro czy Amerykanach wygląda na to, że mają tendencję zwyżkową. Tylko pytanie co potem. Może będą mieli chwilę słabości np. w styczniu/lutym żeby potem znowu wystrzelić na MŚ.

  • Arturion profesor
    @CzarnyOrzel

    Już widzę, jak ty się cieszysz... ;-)
    A "bęcków" być nie musi, jak podniosą formę.

  • CzarnyOrzel doświadczony

    Ale będą bęcki dla naszych w Pucharze Świata. Będziemy się cieszyć z nim 20 miejsca każdego z orłów

  • Filigranowy_japonczyk stały bywalec

    Tak sobie pomyślałem że jak Lindvik utrzyma formę to nie tylko będzie głównym faworytem do KK ale też... może w przyszłym sezonie skompletować 'wielkiego szlema" i oczywiście ktoś może powiedzieć że mnie odkleiło właśnie ale z drugiej strony Marius ma już złoto IO i MŚ w lotach więc do kompletu brakuje mu
    1. PŚ -gdzie wydaje się być obecnie faworytem a poza tym pokazywał już że potrafi być regularny i wygrywać seriami.
    2. TCS gdzie w przeszłości skakał świetnie (w końcu ma już na koncie 2x drugie miejsce)
    3. MŚ a te w tym roku odbędą się w Trondheim więc u siebie na swojej skoczni może zdobyć złoto.
    No byłyby niezłe jaja gdyby tyłu wielkich zawodników przez lata próbowało powtórzyć wyczyn Nykanena wygrywając wszystkie najważniejsze trofea a udało by się to właśnie Lindvikowi :)

  • Arturion profesor
    @Stinger

    Mądrze prawisz. A fanom młodości, jako takiej, polecam pod uwagę występy tu Embachera. Bardzo utalentowanego skoczka. Już z jakimiś wynikami w najwyższej lidze.

  • Stinger profesor
    @Mariusz_Lis

    Dopóki Stoch, Żyła i reszta weteranów jest w lepszej formie od juniorów to będą startować.

    Chcesz rzucić Łukaszczyka i Byrskiego na PŚ za weteranów tylko dlatego, że stają na podium w słabo obsadzonych zawodach FC?
    Oczywiście fajnie, że to robią. Oczywiście kibicuję im bardzo ale najpierw PK gdzie wciąż mają problemy z regularnym i w ogóle punktowaniem, a dopiero mówmy o PŚ.
    Widzę, że Ty z tych co nie patrzą na formę, wyniki tylko na wiek.

  • Stinger profesor

    Marius Lindvik 3 konkursy, 3 zwycięstwa i 3 miejsce w klasyfikacji generalnej LGP. Cóż, nie wygrał tego cyklu tylko dlatego że startował w za małej liczbie konkursów.

    Brawo dla Pawła Wąska za końcowy triumf. Oczywiście wiem jak tego dokonał, jaki jest prestiż tego cyklu ale przynajmniej potrafił najlepiej z całej stawki wykorzystać ich nieobecność i zgarnąć LGP do CV.

    Ogólnie forma Polaków za wysoka nie jest. Wiadomo, można mówić o wietrze ale mimo wszystko przynajmniej na dzień dzisiejszy ciężko oczekiwać, że ktokolwiek z Polaków zacznie sezon w ścisłej czołówce.

  • Przyjaciel_nart początkujący

    My tacy bogaty kraj tyle dajemy na PZN na te całe skoki , zatrudniamy niby najlepszych trenerów , koordynatorów ale postępu nadal nie ma ciągle tylko Stoch, Żyła, Kubacki czasem Wąsek coś skoczy czy tam Zniszczoł ale to wciąż mało gdzie ta forma Pilcha , Juroszka , Habdasa , którzy mieli odpalić jak to mówił Pan casanowa Apollo?

  • Arturion profesor
    @semion

    A mnie na odwrót. :-)

  • Tomek88 profesor
    @Skiflugschanze

    Co do Zajca to dla mnie nie jest to zawodnik, który może utrzymać bardzo wysoką formę przez cały sezon. On pewnie będzie skakał dobrze, będzie dużo fajnych wyników ale będą też wpadki, brak drugiej serii i lokaty w trzeciej dziesiątce. On po prostu taki jest. Ostatnie trzy sezony to miejsca 8,8 i 16. Stawiam, że teraz będzie podobnie choć oczywiście mogę się mylić a Zajc nagle odpali na walkę o top 5 generalki

  • ms_ doświadczony

    Niestety po dzisiejszym konkursie wydaje mi się, że najbliższy sezon będzie podobny, a może nawet gorszy niż poprzedni. Niby to tylko jedne zawody, ale to właśnie tylko tutaj stawka była taka jak w PŚ (poza kilkoma wyjątkami, głównie z Austrii). Zaraz ktoś wyskoczy z Hinzenbach, że tam też obsada była w miarę dobra, a wyniki Polaków sporo lepsze, ale Hinzenbach to mała skocznia, nie to co Klingenthal, bo na tego typu skoczniach odbywa się głównie PŚ. Słabo to wygląda, że Wąsek wygrał LGP startując we wszystkich 9 konkursach indywidualnych, a Lindvik startując tylko w 3 wszystkie z nich wygrał i przegrał z Wąskiem minimalnie. Na papierze to, że akurat Lindvik zajął trzecie miejsce kosztem Insama wygląda pięknie, patrzymy na klasyfikację, a tam pierwszy Wąsek, drugi Kraft, trzeci Lindvik, ale oni we dwóch łącznie mają mniej startów niż jeden Wąsek. Szkoda mi Insama, zwłaszcza, że przegrał o zaledwie jeden punkt. Poza Wąskiem w drugiej serii z Polaków mamy tylko Kubackiego i to na jeszcze gorszym miejscu, oczywiście coś o warunkach musiał wspomnieć, a Zniszczoł nawet nie załapał się do drugiej serii, zapewne Wolny gdyby nie wczorajszy pech, dzisiaj również nie wszedłby do 30. Żyła ze Stochem po kontuzji więc to jedna wielka niewiadoma, a Kot i Stękała raczej nie mają szans, żeby na stałe wskoczyć do składu na PŚ z taką formą, tak samo Juroszek i reszta. No kiepsko to wygląda, ale widać, że lato się kończy i królowie lata już nie tacy mocni, Foubert, Insam, nawet Frantz, Belshaw, Aigro już tak nie błyszczą, już o takim Bicknerze nawet nie mówiąc i pewnie podobnie to wszystko będzie wyglądało zimą. Nadzieja może, że Żyła odpadli, bo w Stocha, przynajmniej w tej początkowej fazie sezonu jakoś nie wierzę, jeśli w ogóle będzie wtedy skakał bo różnie może być.

  • Skiflugschanze bywalec

    Ciekawe czy Zajc w końcu odpali i zacznie realizować swój (jak kiedyś sądziłem) wielki talent.

    Za to Lindvik zdaje się, że już prawie odpalił i może w końcu wskoczyć na poziom walki o KK (w jego przypadku czekam na to od sezonu 2019/20)

    Ogólnie już podstarzali "młodsi" trochę ruszyli

    Kilka lat temu sądziłem, że przyszłość (czyli aktualne sezony) będzie należeć do takich zawodników jak Domen, Zajc, Lindvik czy Schmid, a okazało się że ich kariery potoczyły się jednak inaczej.

  • Filigranowy_japonczyk stały bywalec

    Gratulacje dla Pawła za wygraną w LGP choć obiektywnie trzeba przyznać że jest póki co drugim najgorszym tryumfatorem cyklu za Sakuyamą (bo jednak Paweł w przeciwieństwie do Japończyka był chociaż raz w top 10 zimą). Jego wygrana to jednak jedyny pozytyw tych zawodów bo w konkursie wypadł przeciętnie choć i tak był najlepszy z naszych. Niepokojąco wygląda Kubacki bo to że nie oddał tu nawet jednego dobrego skoku gdzie zwykle w Klingenthal skakał na poziom co najmniej top 10 nie zwiastuje niczego dobrego przed zimą, Zniszczoł też słabo ale przypomnę że rok temu też nie wszedł do drugiej serii (a w PŚ pierwsze punkty zdobył w Ga-Pa) więc jest nadzieja że może będzie lepiej. Niemniej przed sztabem trudne zadanie że to poskładać jakoś do zimy (żeby chociaż jeden dwóch zawodników skakało na poziom top 20 to będę zadowolony). Natomiast powiem że moim zdaniem jeśli kolejny sezon będzie równie słaby co poprzedni to Thurnbichler powinien zostać zwolniony bo jeden sezon słaby to wiadomo może się zdarzyć ale dwa pod rząd będą świadczyć że to jednak nie jest odpowiedni wybór na trenera.

  • Janusz11 stały bywalec
    @Mariusz_Lis

    Co do Byrskiego i Łukaszczyka to prawda, że oni zaliczają lato na plus, zwłaszcza ten pierwszy, ale o tym chciałem napisać jutro po ostatnim konkursie FIS Cup w ramach podsumowania juniorów. :)

    No i prawda, że zwłaszcza Szymon może sobie nie postartować np w CoC nawet, jak wywalczy miejscówkę, siostrzeniec już pewnie zaciera rączki na myśl o wycieczce do Chin i wyprawie do Finlandii na miejscówce Byrskiego :)

  • semion weteran
    @Arturion

    mnie bardziej cieszy pojedynczy punt wywalczony przez Wąska w prawdziwym zimowym PŚ niż zwycięstwo w całym cyklu LGP.

  • Mariusz_Lis bywalec
    @Janusz11

    Za to Byrski i Łukaszczyk pokazali się bardzo dobrze, a Byrski wywalczy prawdopodobnie po raz kolejny dodatkowe miejsce w COC-u. Tyle ze on dalej chyba bedzie skakal w fis cup a na wycieczki np do Ruki bedzie jezdzil siostrzeniec. Wcale sie nie zdziwie jak tak bedzie. Bo wg prezesostwa z wąsami skocznia za duza i za trudna bedzie.
    Nie musze nawet dodawac ze w Pucharze Świata nie dostana szansy i jeszcze dlugo jej nie dostaną przez wiadomą politykę PZN-u. Łukaszczykowi pierwszą szanse w PŚ daje tak gdzieś moze za 3 lata w krajówce zakopianskiej. A Byrski to za 5 lat może. NIe przebija sie bo Stochożyły beda skakac jeszcze i skakac pare lat a reszta weteranow tez ani mysli konczyc.

  • PauloXaver doświadczony

    Tak zawsze pisałem i tak zawsze myślałem, liczyć możemy na starą gwardię – myślę o Stochu, Żyle i mimo wszystko Kubackim, a reszta, jak napisał William Shakespeare: "Reszta jest milczeniem."

  • Janusz11 stały bywalec

    Letnie festyny zakończone. Postawa Polaków w końcowych, tych nieco bardziej poważnych konkursach, nie wróży dobrze przed zimą, ale jest jeszcze sporo czasu, zawodnicy mają pojedyncze dobre próby, ale brakuje im stabilizacji. Myślę, że Zniszczoł i Kubacki zdążą złapać trochę lepszą formę do zimy. Wąsek i Wolny to pozytywy tego lata, wiadomo, że to zwycięstwo w LGP nic nie znaczy, ale jednak Paweł prezentował dość solidną dyspozycję, a Jakub odbił się od dna po spadku do bazy. Liczę, że Wąsek zaliczy w końcu dobry sezon na poziomie ~20 miejsca w generalce PŚ.

    O kontuzjowanych Żyle i Stochu trudno cokolwiek powiedzieć, za to niestety nie można wiele dobrego powiedzieć o formie innych członków kadr seniorskich, z kadry A przebłyski niezłej formy miał Juroszek, z kadry B Kot i Amilkiewicz, bardzo słabo wyglądał np Wróbel i memiczny Pilchohabdas. Zobaczymy, jak to się ułoży zimą.

    Z innych reprezentacji mocno wyglądali Lindvik, Kraft, Wellinger, ale też inni Austriacy i Norwegowie. Nie zdziwię się, jeśli nadchodzący sezon będzie należał do Lindvika, czego oczekiwano już kilka lat temu.

  • Tomek88 profesor

    Norwegowie na tym etapie bardzo mocni. Niemcy nieźle ale bez błysku podobnie jak Austriacy. U Słoweńców poza Zajcem jak narazie typowo treningowo. Nieźle Japończycy mowa oczywiście o Ryoyu i Nikaido. Świetny występ Marusiaka. Dobrze też Foubert, wciąż nieźle Aigro i Frantz.

    Polacy słabo. Gratulacje dla Pawła za zwycięstwo w całym cyklu. Kubacki skacze tu wyjątkowo blado podobnie Zniszczoł. Mimo wszystko do zimy jeszcze półtora miesiąca i najważniejszy okres zaczyna się właśnie teraz. Tak jak pisalem jakiś czas temu wierzę, że wszystko będzie szło w odpowiednim kierunku. Liczę na lepszą zimę od ubiegłej ale nie ma co oczekiwać, że nagle wrócimy do swoich złotych lat choć oczywiście szanse zawsze są.

    Czekamy na MP, które zapowiadają się najciekawiej od lat. Ciężko wskazywać jednoznacznego faworyta bo każdy z naszych zawodników ma jeszcze wachania formy, które na tym etapie są czymś jak najbardziej normalnym.

  • alo profesor

    Zniszczoł sam mówi że się pogubił na najeździe więc... cienko to wróży przed zimą. Pozycje najazdową tak łatwo w miesiąc czy dwa poprawić się nie da

  • Tomek88 profesor
    @Arturion

    Jemu tego nie tłumacz i tak nie zrozumie :)

  • vvorm stały bywalec
    @cavalierjan19

    Był parę sezonów temu w słabiej obsadzonym konkursie w Niżnym Tagile.

  • Bernat__Sola profesor
    @cavalierjan19

    Był 6. w Niżnym Tagile w 2020.

  • Bernat__Sola profesor
    @Karpp

    Dodając tylko metry (w obu seriach po 15), to byłby 4., ale wiadomo, że na pewno byłyby też wyższe noty.
    Niemniej to jakieś science fiction Dawida (jak zwykle, niestety), on tu nie miał ani jednego dobrego skoku jak na razie.

  • sheef profesor
    Statystyki konkursu

    3 zwycięstwo Lindvika (6 podium w karierze),
    3 podium w karierze Zajca,
    6 podium w karierze Graneruda.

  • Swidrino początkujący

    Wąsek wygrał cykl i na tym koniec pozytywów

  • cavalierjan19 profesor

    Paweł Wąsek drugim w historii triumfatorem LGP, który przed swym sukcesem w letnim cyklu nie był ani razu w pierwszej dziesiątce konkursu Pucharu Świata.

  • Si3nka4 początkujący

    na dzień dzisiejszy nie wygląda to super, ale do zimy jeszcze trochę zostało więc weryfikacja nadejdzie w lillehammer.

  • Arturion profesor
    @semion

    Niby tak, ale cieszy - zawsze to jednak coś.

  • Karpp profesor
    @Bernat__Sola

    Nawet odpalił, że gdyby go tam nie przytrzymało to można nawet i 15 metrów odlecieć. I faktycznie 15 metrów zabrakło do bardzo dobrego skoku :)

    Gdyby 2 razy skoczył to 15 metrów dalej to walczyłby nawet z Lindvikiem o zwycięstwo xd jak pech to pech.

  • semion weteran

    Żaden sukces. LGP nikogo nie obchodzi, Faworyci tam nie startowali. Weryfikacja nastąpi w listopadzie.

  • Karpp profesor

    Insam chciał wskoczyć na pudło, bo uznał, że jak nie ma Krafta to może tam stanąć? Czy coś źle policzył?
    Pecha miał bo gdyby nie ta pogoń Lindvika to by tam stał, ale nawet ciułając 2 punkty w konkursie też by wystarczyło. Sam sobie winien.

  • Arturion profesor
    @thestasiex12

    A może i Zajc powalczy? I Laniszek?
    A i Granerud indywidualnie może się liczyć.
    I pozostaje nam wierzyć, że może Dawid? Albo Olek?

  • Bernat__Sola profesor
    @Karpp

    Na razie mocny jest jeden Słoweniec. Reszta raczej kiepsko, ale wiemy, jak to było u nich zeszłego lata.

    Już zdążyłem pochwalić Kubackiego i znowu coś tam o warunkach wspomniał xd.

  • thestasiex12 stały bywalec
    @Seba Aka Krzychu

    Do PN głównym faworytem są Austriacy. Faworytem nr 2 są Norwegowie a 3 miejsce moim zdaniem padnie łupem Niemców.

    Polska powalczy z Japonią o 5 miejsce w PN a 4 miejsce będzie dla Słowenii.

    Indywidualnie to Kraft, Lindvik, Kobayashi Ryoyu, Wellinger walka o KK. Drużynowe MŚ u panów na dużej skoczni wygrają moim zdaniem gospodarze czyli Norwegowie.

  • Karpp profesor
    @Bernat__Sola

    Haha. Jednak nie wytrzymał i powiedział „nie chce zwalać na warunki, ale..” xdd

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    A więc oficjalnie Wąsek najsłabszym zwycięzcą LGP w historii. Do zwycięstwa w całym cyklu wystarczyła mu marna średnia 36, 5 pkt na konkurs. Dla porównania Sakuyama i Zografski gdy wygrywali cykl osiągneli średnią na konkurs odpowiednio 51 pkt i 75 pkt.

  • ASJ_212 doświadczony
    @Bernat__Sola

    Już mówi o wietrze ;)

  • rybolow1 doświadczony
    @Karpp

    Lindvik, Ryoyu, Kraft, Tschofenig, Hoerl, Forfang
    ich typuję do KK

  • Karpp profesor

    Miałem pisać, że Wąskowi opłaciło się jeżdżenie po świecie, ale w sumie ostatnio mnie zadziwia i sam to właśnie powiedział. Xd
    Ciekawe, że gdyby Austriacy tę swoją gale zrobili tydzień później to pewnie LGP przez przypadek zgarnąłby Kraft. Natomiast zwycięstwo w LGP do żadnych gal liczone nie jest bo to zimowa dyscyplina.

  • Bernat__Sola profesor

    Kubacki "wie, czemu tak było" i nie gada o wietrze :O.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Lindvik mocarz, coś czuję, że w zimie powalczy o KK.

  • Arturion profesor
    @Bernat__Sola

    I z DSQ by wygrał.

  • Karpp profesor

    Jeśli chodzi o świat to mocni są Norwegowie, Niemcy, Austriacy, Słoweńcy, Japończyk. Czy wśród nich objawią się jacyś dominatorzy? Pewnie tak, Lindvik i jak zwykle Kraft mają szanse. No chyba, że będzie jakiś równy sezon- ale w to akurat wątpię.
    Bo sezon w którym na początku dominuje Lindvik a później gdzieś tak po TCS goni go Kraft byłby już nazbyt przewidywalny.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Miejmy nadzieję, że kolejny sezon nie upłynie nam pod znakiem takich występów Polaków jak w dzisiejszym konkursie.

  • Tomek88 profesor

    Imponujące awanse Forfanga i Aignera

  • Bernat__Sola profesor

    Lindvik niepokonany tego lata, ale LGP wygrywa Wąsek :P.

  • dervish profesor

    Błachut w drugiej serii wcielił sie w Snopka.
    I to do tego stopnia, ze naprawdę można by ich pomylić. ;)

  • Tomek88 profesor

    Świetny występ Norwegów, szkoda drugiego skoku Ryoyu

  • Bernat__Sola profesor

    Lindvik powalczy o zwycięstwo tym skokiem.

  • Skiflugschanze bywalec
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Niby nie popieram takich wpisów, ale nawet się uśmiechnąłem :)

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Kubacki skacze gorzej niż powinien i ciężko sobie wyobrazić, że będzie zimą błyszczał jak nas do tego przyzwyczaił.
    Wąsek i Wolny wyglądają lepiej ale mam obawy co do ich stabilności. Zniszczoł z kolei może 3 raz z rzędu zanotować spokojne wejście w zime, trochę swego czasu przypominając Małysza i Stocha (oczywiście zachowując proporcje bo zaraz się uczepicie)
    Niewidomą jest Żyła i nawet Stoch. Jeśli ktoś z innych niż wymienieni, którzy skaczą obecnie fatalnie wybije się na ponadprzeciętność to uznam to za sukces.

  • dervish profesor

    Paweł Wąsek tego lata wykreował się na niepodważalnego lidera kadry. Co prawda kontuzje wykluczyły z rywalizacji Zyłę i Stocha a Zniszczoł poprzez absencje tez jakby odpuścił rywalizację, ale nie zmienia to faktu, że Paweł poczynił postepy i patrząc tylko na wyniki i ilość dobrych skoków to jako jedyny z kadry może być bardzo zadowolony z dotychczasowych wyników letnich przygotowań.

    Postępy poczynił tez Wolny ale w swojej skali. Póki co jest daleko w tyle za Pawłem.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Pożyjemy zobaczymy, ja cudów się nie spodziewam, bo po kim, ale walkę byle kogo poniżej 30 o 12 miejsce chciałbym zobaczyć ;)

  • Wierchojańsk stały bywalec

    Patrząc na skoki Pawła i Dawida w drugiej serii miałem wrażenie że oni je odklepali z przymusu, bez poprawy czegokolwiek. Pewnie tak nie było, no ale zaskakująca niemoc dzisiaj.

  • Bernat__Sola profesor
    @atalanta

    Niechże to dziecko Thurnbichlera się już urodzi :P.

  • Janeman profesor

    Tak już na spokojnie, pomijając popisy naszych, to jury jak zwykle popisało się pochopnie obniżając belkę...
    Niby poszli po rozum do głowy, ale niesmak pozostał.

  • dervish profesor
    @atalanta

    No właśnie, nieobecność TT źle wygląda. Kapitan opuszcza tonący okręt jako pierwszy....?

  • dervish profesor
    @Pavel

    Żeby tak patrzeć to trzeba by większej próbki niż dwa konkursy przedzielone przez 12 miesięcy.
    Wiadomo, ze do zimy kupa czasu i wiele może się zmienić ale patrząc na dzień dzisiejszy to co mamy? Marne 3 punkciki w jedynej poważniejszej próbie tego lata.

  • Tomek88 profesor

    Gratulacje dla Pawła za wygranie całego cyklu, teraz liczymy na solidną zimę

  • Pavel profesor
    @atalanta

    W zeszłym sezonie przebywali bez Maciusiaka i efekt był podobny ;)

  • atalanta doświadczony

    Nasi ostatnio za dużo przebywają/trenują z samym Maciusiakiem. Wcale mi się to nie podoba.

  • Tomek88 profesor

    Już cyrki z belką

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Duża skocznia, mocna obsada = Powrót przeciętniaka Wąska i worka kartofli z Szaflar.

  • Bernat__Sola profesor

    Beznadziejny skok Wąska w II serii. Niemniej sukces można odtrąbić (po przejściu kontroli sprzętu).

  • tomek20 weteran

    W takim wypadku wypada powiedzieć, że wynik ważniejszy niż styl. Gratulacje Paweł.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Patrząc na zeszły rok i jego 2 miejsce to ten konkurs może być tyle samo wart ;)

  • dervish profesor

    Patrząc na finał w Klingen który od biedy można traktować jako jakąś namiastke papierka lakmusowego to Dawid niestety jest na pozycjach z końcówki poprzedniego sezonu a własciwie to z całego poprzedniego sezonu.
    No może troszku przesadzam, bo jednak póki co to punkciki zdobył w sposób solidny czyli bez ryzyka, ze ich nie zdobedzie. ;)

  • VASSILYEV bywalec
    @Kolos

    Bo nie ma zapewnione. Ma 98 pkt przewagi nad Hoerlem co nie daje pewnośći wygrania, wiem że jest na to mała szansa ale jest

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos

    Bo nie ma zapewnionej. Gdyby spadł na 30. miejsce, a Hörl wygrał, to Jan cieszyłby się z triumfu w generalce. Oczywiście to skrajnie mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe.

  • Kolos profesor

    A gdzue info, i wykrzyknik, że Wąsek już po 1 serii ma zapewnioną wygraną w Klasyfikscji generalnej LGP?

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Wybacz, ale "cudaczna skocznia w Hinzenbach" to tak samo słaby argument, jak gdybym ja zaczął pisać o "cudacznym wietrze w Klingenthal". Więc nie, nie przegrałem.

  • maciek0932 doświadczony
    @ASJ_212

    Oby tak było

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    A ty dalej swoje, zamiast po prostu wleźć pod stół i zamknąć przegraną dla Ciebie dysputę... ;)

  • ASJ_212 doświadczony
    @maciek0932

    W przyszłym tygodniu Polacy mają lecieć do tunelu aerodynamicznego to może tam Kubacki poprawi sylwetkę w locie

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    No tak, czyli Hinzenbach możemy wykluczyć, bo "za mała" i już teza się zgadza...

    I przypomnę jeszcze raz - po Wiśle pisałeś, że Polacy w lepszej obsadzie nie znajdą się w "30", a jeśli już, to w 3. dziesiątce. I Hinzenbach pokazało, kto był oderwany od rzeczywistości.

  • Luk profesor
    @Lataj

    To jest właśnie największa wada jeśli chodzi o Kubackiego. Ale z drugiej strony - jakim cudem zajmował on miejsca na podium podczas LGP w 2010 roku, skoro wtedy miał jeszcze bardziej drewniany styl?

  • Mariusz_Lis bywalec
    @Xenkus

    Jak 37 latek z Dolezalem i swoją kadra będzie liderem i najlepszym skoczkiem to będzie to upadek Thunbichlera kompletny. Ogolnie jak to będzie wygladało ze 37 letni emeryt jest liderem i najlepiej skaczacym zawodnikiem w tym kraju gdzie sport jest traktowany niemal jak narodowy. Bedzie to wyglądało przykro. Patrze jak inni sie rozwijaja Szwajcarzy punktuja w LGP np ten Struz czy Francuzi zdobywaja punkty, Amerykanie tez młodzi a u nas co? Nic. Dalej dmuchanie na staruszkow 37 letnich zeby ratowali honor. Na razie na to wyglada mimo ze miesiac ponad do inauguracji. Moze Małysz i cała prezesownia jeszcze wierzy ze dziadki beda zdobywaly medale i liczyly sie z najlepszymi, ale ja juz w to nie wierze. Młodzi nie robia postepow poza Byrskim i Łukaszczykiem, ale kiedy oni beda skakac w PS z polityką PZN-u to nawet szkoda wspominać. Oni na Puchar Kontynentalny nie pojada do Ruki bo skocznia za duza bedzie, jakbyscie nie znali Małysza i całego PZN-u..

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Wiesz, że wykazujesz się dużą naiwnością bezrefleksyjnie wyciągając suche wnioski z rywalizacji na dla wielu "
    cudacznym i nietypowym" obiekcie w Hintzen i przekładając je bez stosownych poprawek na Klingen?

  • maciek0932 doświadczony
    @kibicsportu

    I to jest właśnie klucz do sukcesu u Dawida. Jeśli znowu będzie miał agresywną sylwetkę w locie to będzie dobrze.

  • Lataj profesor

    Dwa razy drewno w locie, jeśli chodzi o Kubackiego. Wyraźnie większe skocznie, a do tego podnartowe warunki mu nie służą.

  • Xenkus profesor
    @Karpp

    A skąd wiadomo, że Stoch skakał z 5 belek wyżej niż Austriacy?

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Wielki powrót starego dobrego worka kartofli

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    Nie od razu bo cały czas pisze tutaj, że sezon zimowy nie będzie tak spektakularny jak ten sprzed dwóch lat ani tak słaby jak ten sprzed roku.

    I już mnie nie pouczaj bo ty pisałeś, cały czas, że Kamil niby się porównał z Austriakami i wyglada świetnie. I faktycznie skakał podobnie jak oni, ale z 5 belek wyżej o czym już dzisiaj wiemy :)

    I jako jeden z nielicznych pisałem, żeby poczekać na mocnych i czy Wąsek będzie tak wypadał na tym tle tak samo świetnie. To zostałem tutaj „wygwizdany”, że nie potrafię docenić sukcesu Polaka w Rasnovie xd

  • kibicsportu profesor

    Dawid w locie wygląda pasywnie.

  • dervish profesor

    A ile jest warta generalka LGP to pokazał właśnie dzisiejszy konkurs i skoki 2 "dominatorów" cyklu zamykających listę startową.

  • Pavel profesor

    Ja wbrew wszystkiemu napisze, że jak na moment sezon połowa kadry A jest na miejscu, w którym być powinna, resztą gdzieś na dnie ;) Ten wyniki Wąsków nie są źle przy lepszym rozkładzie wiatru czy innej skoczni pewnie byłoby koło 10-15, przyzwoity starter przed zimą.

    Gorzej, że prócz Wolnego, który jest w kadrze z Jojkorzakami (!!!), całą reszta robi postęp żaden i obawiam się, że do zimy tego nie nadrobią.

    Pozostają jeszcze dwaj emeryci, ale z nimi może być dosłownie wszystko ;)

  • Arturion profesor

    W zasadzie Wąsek już ten puchar zdobył, bo nawet DSQ w 2, serii nie powinna mu go odebrać. Bo Heorl musiałby wygrać, a to się nie stanie.
    I tak niespodziewanie "Wąski" wyrósł na tymczasowego lidera naszej kadry. :-)

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Oderwany od rzeczywistości był "optymizm" (co najwyżej brak pesymizmu) po tym, jak żaden z liczących się Polaków w Hinzenbach nie zajął miejsca poniżej 16. No tak xDDDDDDDDDDDDDDDDD.

  • Luk profesor
    @maciek0932

    Albo Domen Prevc...
    Zresztą nawet Kamil Stoch przez pewien okres swojej kariery dość nisko latał.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran
    @Xenkus

    Tak tak stary, wyeksploatowany do granicy możliwości, po miesięcznej przerwie Stoch będzie liderem kadry. Kamil już swoje po wygrywał, niestety przegapił dobry moment na zakończenie kariery i teraz będzie Polskim Ammannem.

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Opinia była realistyczna opierająca się na wieloletnim doświadczeniu, obserwacji i po prostu znajomości tematu.
    Każda seria w Klingental potwierdzała tę opinię czyli zawarte w niej watpliwości. To twój optymizm graniczacy z zaslepieniem był oderwany od rzeczywistości.

  • rybolow1 doświadczony
    @ZbawicielSwiata

    2 najsłabszy, bo w 2015 wygrał Kento Sakuyama
    @xenkus nie, lepiej pracować nad Wąskiem, Zniszczołem i Wolnym, żeby do zimy była poprawa, niż jechać na emerytach cały czas

  • maciek0932 doświadczony
    @znawca_francuskiego

    Kraft też nisko lata, a jaki jest wszyscy wiemy.

  • rybolow1 doświadczony

    szkoda Włochów i Repellina

  • Janeman profesor

    Z perspektywy widza trzeba przyznać, że to świetny konkurs - niemal bez przerw,bardzo równe (jak na Klingenthal) warunki, prawidłowo i bez bojaźni ustawiona belka i wyrównana stawka. Tym sposobem możemy mieć bardzo widowiskowy konkurs nawet latem.
    Za to z perspektywy polskiego kibica to dramat, gdzie nasi zwodnicy pełnią co najwyżej rolę statystów. I genarealka LGP dla Wąska niczego tu nie zmienia - on na nią zapracował gdzie indziej a i dzisiaj jest na swoim miejscu (tak, należę do tych którzy "nie dostrzegają w nim wielkiego talentu") - problemem jest reszta która jest daleko od choćby stanów średnich lub wcale jej tu nie ma, bo prezentuje się jeszcze gorzej.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    No bo miałeś, gdyż po Hinzenbach zwyczajnie nie była to realistyczna opinia. Czego nie rozumiesz?

    A w Wiśle Twoje przemyślenia były jeszcze bardziej pesymistyczne, i te nie sprawdziły się na pewno.

  • Xenkus profesor
    @kibicsportu

    Kamil Stoch w takiej sytuacji powinien wywalczyć sobie skład na PŚ, a nawet być liderem kadry. Jeśli przy takim poziomie Kamil nie byłby liderem kadry to oznacza, że przygotowania też dobrze nie poszły.

  • Janekx1 weteran
    @kibicsportu

    Pamiętaj że można zawsze uwierzyć w przeznaczenie że skoro prawie najgorsze lato w historii to zima może być na przekór świetna, niemniej lepiej ostrożnie podejść.

  • kibicsportu profesor
    @Karpp

    Przecież Kubacki jak na siebie przeciętnie skakał w Hinzenbach.
    Duża skocznia go wyjaśniła. On żadnego dobrego skoku w Klingenthal nie oddał. Zniszczoł jeden dobry skok i tyle. To samo w Wiśle było.
    Kadra A to też: Juroszek, Habdas, Pilch, Oni też cieniują. Zyła też w kadrze A, ale on niedawno wznowił treningi.

    Tak naprawdę gdyby nie wyskok Wąska, to byłoby najsłabsze lato w historii dla nas.
    Oczywiście do zimy jeszcze zostało, ale naprawdę wierzycie, że nasi nagle zaczną skakać na czołówkę? Rywale nam uciekli.

  • dervish profesor

    Wczoraj wyglosiłem jak mi się wydało realistyczną opinię a po dzisiejszym konkursie opinia ta wyglada na nadzwyczaj optymistyczną.
    "Kwalifikacje to nasi przejdą bez problemu raczej. Ale co do tego, ze wszyscy jutro zapunktują to już takiej pewności mieć nie można." - napisałem.

    I za powyższą opinię zostałem wyśmiany przez Benka Solę , który między innymi zarzucił mi oderwanie od rzeczywistości (że chyba nie oglądałem Hintzen albo byłem na jakichś innych zawodach) i uprzedzenie do naszych bo jego zdaniem mój wpis był pesymistyczny i niesprawiedliwy.

    A co mamy dziś?
    Przyznam, ze nie spodziewałem się, ze będzie az tak słabiutko.
    Dopuszczałem, że ktos nie zapunktuje ale, że uda nam się przepchnąć do drugiej serii i to w dosyć kiepskim stylu tylko dwóch zawodników? Tego się nie spodziewałem.

    Byłem sceptykiem okazałem sie nadmiernym optymistą. ;)


    P.S.
    A Beniu Sola zamiast wleźć pod stół nadal twierdzi, że miałem fuksa. ;)

  • Karpp profesor
    @znawca_francuskiego

    Podobnie latał w zimie jak stawał na pudle, też niektórzy rozkminiali jak to możliwe, że tyle uleciał xd

  • Seba Aka Krzychu profesor

    TOP5 powinno powalczyć o zwycięstwo, Zajc znowu najlepszy w pojedynczej serii, jest naprawdę mocny. Polacy słabo, jedynie Wąsek nieźle, nie pamiętam kiedy Kubacki miał tak słabe jak na niego lato, ale może w zimie będzie lepiej.

  • Janekx1 weteran
    @ZbawicielSwiata

    Dlatego LGP jest tylko i wyłącznie cyklem treningowym przed sezonem zimowym.

  • Luk profesor
    @ZbawicielSwiata

    Zapomniałeś o Zografskim i Sakuyamie...

  • znawca_francuskiego weteran

    Denerwuje mnie ten styl Zniszczoła. Chłop za nisko leci...

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel

    I przy skokach z Hinzenbach (a nawet z tej Wisły) byłyby dużo lepsze wyniki niż rzeczywiście są. Już pisałem dervishowi, że miał fuksa i chwała mu za to :).

  • Karpp profesor

    Musze powiedzieć, że uroczo czyta się niektóre komentarze, użytkowników którzy jeszcze tydzień temu byli w euforii po „sukcesach” Kubackiego a szczególnie Wąska :)

    Skoro w tydzień może się tyle zmienić to w 7 tygodni też coś tam się może zmienić jeszcze..

  • Tomek88 profesor
    @ZbawicielSwiata

    Chcesz chusteczki?

  • Bernat__Sola profesor
    @ZbawicielSwiata

    Jest dziś na wieży trenerskiej.

  • Mucha125 profesor

    Kubacki I Zniszczol ciągle popełniają te same błędy przez lato. Ciekawe jakby Wolny skoczył szkoda ze miał wczoraj pecha.
    Miejsca są nie ważne to jest lato. Byle by zmniejszać działanie błędów

  • Pavel profesor

    Coby nie popadać w skrajności w dowolną stronę przypomnę, że rok temu na tej skoczni Kubacki był 2, a Zniszczoł 43. Ten konkurs na zimę może mieć przełożenie żadne ;)

    P.S. Argument "oglądałeś Hizenbach" źle się zestarzał ;)

  • ZbawicielSwiata bywalec

    Najsłabszy zwycięzca w historii letniej GP

  • Janekx1 weteran

    Kubacki jakby wreszcie latem się oszczędzał może dzięki temu zimą będzie regularnie prezentował wysoki poziom.

  • alo profesor

    Brawo panowie. Powtórzmy w takiej dyspozycji jeszcze kolejny sezon zimowy. Polska już się wypisuje pomału z czołówki. Nie dość że mniejsze limity mamy to i odstajemy na każdym polu od najlepszych

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl