„Czujemy się gotowi!” – Thurnbichler po ostatnim zgrupowaniu przed zimą

  • 2024-11-14 22:06

Reprezentacja Polski w skokach narciarskich oficjalnie zakończyła przygotowania do zimowego sezonu. W czwartek na Skoczni im. Adama Małysza w Wiśle nasi zawodnicy odbyli ostatnie treningi przed inauguracją Pucharu Świata, która odbędzie się za tydzień w Lillehammer.

W przeciwieństwie do poprzedniego roku, tym razem reprezentanci Polski postawili na przygotowania do zimy w kraju. W minionych tygodniach nasi kadrowicze trenowali naprzemiennie na skoczniach w Wiśle i Zakopanem.

- Przygotowania do nadchodzącego sezonu oficjalne uważam za zakończone. Ostatnie trzy tygodnie spędziliśmy w Polsce. Mieliśmy kapitalne warunki z niskimi temperaturami. Praktycznie nie było wiatru, więc mieliśmy dużo szczęścia. Mieliśmy dwa obozy w Wiśle i jeden w Zakopanem. Skakaliśmy w formule hybrydowej korzystając z lodowych torów i lądując na igelicie - mówi trener Thomas Thurnbichler w wypowiedzi dla Polskiego Związku Narciarskiego.

- Wszyscy zawodnicy powołani na Puchar Świata skakali bardzo stabilnie i na wysokim poziomie. Widzimy, że wierzą w swoje umiejętności i wizję skoków. Najbliższe dni wykorzystamy na ostatnie szlify w sprzęcie. I tak, czujemy się gotowi! Jesteśmy głodni rywalizacji, głodni walki w Pucharze Świata - dodaje szkoleniowiec.

Bohaterem ostatniego dnia zgrupowania w Wiśle okazał się Aleksander Zniszczoł. 30-latek w jednej z czwartkowych prób na Skoczni im. Adama Małysza poszybował na 140. metr. Nagranie wspomnianego skoku zostało opublikowane przez PZN.

Kolejne skoki nasi zawodnicy oddadzą już na śniegu, podczas przyszłotygodniowej inauguracji Pucharu Świata w Lillehammer. Do Norwegii udadzą się Maciej Kot, Dawid Kubacki, Kamil Stoch, Paweł Wąsek i Aleksander Zniszczoł. W rywalizacji pań zaprezentują się z kolei Pola Bełtowska, Nicole Konderla, Natalia Słowik i Anna Twardosz.

Puchar Świata w skokach narciarskich 2024/2025 rozpocznie się w piątek, 22 listopada w Lillehammer od konkursu drużyn mieszanych. Na sobotę i niedzielę zaplanowano z kolei rywalizacje indywidualne kobiet i mężczyzn.

PROGRAM ZAWODÓW:

Czwartek, 21.11.2024
19:30 - Odprawa techniczna

Piątek, 22.11.2024
9:30 - Oficjalny trening kobiet
13:45 - Oficjalny trening mężczyzn
16:15 - Konkurs drużyn mieszanych

Sobota, 23.11.2024
11:00 - Kwalifikacje kobiet
12:30 - Konkurs indywidualny kobiet

14:45 - Kwalifikacje mężczyzn
16:00 - Konkurs indywidualny mężczyzn

Niedziela, 24.11.2024
11:00 - Kwalifikacje kobiet
12:30 - Konkurs indywidualny kobiet

14:45 - Kwalifikacje mężczyzn
16:00 - Konkurs indywidualny mężczyzn


Adam Bucholz, źródło: PZN
oglądalność: (20491) komentarze: (140)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Mikolaj1 weteran
    @WesolyRomek

    Aj tam przesadzasz, już w marcu dojdą do siebie i będą mówić, że wiedzą co nie zagrało i będą patrzeć optymistycznie w przyszłość, ponieważ mamy młodego, obiecującego i utalentowanego Wąska, zwycięzcę LGP, więc nie ma potrzeby robić zmian przed sezonem olimpijskim. :)

  • WesolyRomek bywalec

    Jak czytam wypowiedzi Kubackiego o spokojnym wejściu w sezon to można założyć, że nasi spokojnie w ten sezon będą wchodzić do końca stycznia. Od lutego będą natomiast już zmęczeni sezonem. :)

  • Lataj profesor
    @skokwdal

    Podstawy do optymizmu są, czyli brak wycieczek przed sezonem i rezygnacja z Cypru. Stoeckl może jest dobrym specjalistą od skoków i ma pojęcie, ale mieszka wciąż z rodziną w Norwegii. To jak wykonywał jak dotąd swoją pracę? Korespondencyjnie? Jakieś kilka razy w sezonie będzie blisko naszych i to tyle. Ostatnio blisko się przygląda, bo jest u siebie, a nasi zaczynają tam zawody.

  • Malinek stały bywalec

    W poprzednim sezonie było już tak źle, że chyba gorzej być nie może. Skok Olka wyglądał bardzo ładnie, szczególnie biorąc pod uwagę rzekomą ciszę na skoczni. Lillehammer częściowo zweryfikuje w jakiej formie jest zarówno sam Olek, jak i cała reszta. Oczekiwań zbyt wielkich raczej nie mamy więc niech nas pozytywnie zaskoczą.

  • skokwdal stały bywalec

    Tak jak napisałem pod tym artykułem parę dni temu, jestem spokojny o początek sezonu. Nie byłbym spokojny jakby tylko TT mówił że jest super, że dobrze idzie itp, ale podstawy do spokoju i optymizmu są bo nawet Alex Stoeckl tak powiedział, czyli jest to niesamowity autorytet w skokach. Dobrą dyspozycję naszych potwierdza skok Zniszczoła, który jak widać nie ma już problemów technicznych, wystarczy zobaczyć bombę w Trondheim z lata i tą to widać wyrażnie gdzie jest belka w lesie i problemy techniczne, oczywiście było to w Norwegii. Myślę że ta zima skończy się dla nas bardzo pozytywnie miarą poprzedniego sezonu, czyli kilka miejsc na podium, stałe punktowanie i częste lokaty w TOP 10. Najbardziej liczę tu na Olka i Pawła i jestem niemal pewien że oni nie zawiodą, mam przeczucie że z trójki weteranów najlepszy będzie Stoch, potem od razu Żyła i Kubacki. Będzie to kadra bardzo wyrównana poziomem dobrym, ale nie rewelacyjnym. Liczę na 5 w porywach 4 miejsce w PN, jest to realne, a także 2 Polaków na koniec w TOP 15 KGPŚ.
    Początek będzie w tym sezonie obiecujący i cały sezon nasi będą trzymać dobry poziom.
    Wpadnę tu za 5 dni i zobaczę jak się to zestarzeje :)

  • dervish profesor
    Adam Malysz

    Dla niektórych zaskoczeniem mogło być to, że do Norwegii nie pojechał Klemens Joniak, który niedawno sensacyjnie został mistrzem Polski. Jednak zdaniem Małysza była to bardziej kwestia dyspozycji dnia. - Brakuje mu jeszcze trochę do poziomu Pucharu Świata, ale pewnie niedługo na niego wskoczy.

    Delikatnie powiedziane ale przyznaję Panu Prezesowi rację bo to oczywista prawda. A terminy "trochę" i "niedługo" nie są precyzyjne i do tego ten ostatni poprzedzony słowem "pewnie" czyli jest to hipoteza.

  • dervish profesor
    Adam Małysz

    "- Trochę brakuje mi w tej drużynie lidera, który skakałby znacznie lepiej od pozostałych kadrowiczów. Mamy zatem bardzo wyrównany poziom w grupie. Oby na tyle, by ci wszyscy zawodnicy walczyli o podium. Wtedy byłbym spokojny"

    No mi także brakuje zdecydowanego lidera. Piszę o tym mankamencie od dawna.

  • equest profesor
    @Lataj

    Przecież, będzie seria skoków treningowych w piątek.
    Zdążą sobie przypomnieć jak się ląduje na śniegu.

  • FJ doświadczony
    No mam nadzieję, że

    ten optymizm, to nie jest czcza gadanina, tylko są ku temu podstawy, w przeciwnym razie, nic tylko podstawić dźwięk buli z materiałów o absurdalnych konkursach, które są dostępne na youtube.

  • dervish profesor

    Dawid Kubacki uderza w optymistyczne tony.

    "- Czuję, że dobrze skaczę, że technicznie wszystko gra. Plan, jaki mieliśmy na przygotowania do tej zimy, sprawdza się. Nie lubię być przesadnym optymistą, ale jestem spokojny. Mam bazę do dobrego wejścia w sezon"

  • Lataj profesor
    @papa_s

    Póki co, jeszcze nie skakali na śniegu. To może mieć jakiś wpływ, może na lądowanie albo coś. Póki co, co do tego mam największe obawy. Ale gorzej nie powinno być.

  • fraki doświadczony

    Zobaczymy jakie będą rezultaty, mam nadzieję, że choć 1 będzie w 20-tce.

  • papa_s weteran
    Co to ma być czujemy się

    Trener musi być pewny przygotowań a nie robić na czuja. No chyba że przygotowania odbywały się na czuja. Ciekawe jak to będzie w niemieckiej gwarze TT.

  • Xander1 profesor
    @Pavel

    Tak to były epickie czasy, a człowiek serio wtedy się łudził i wierzył w te bujdy.

  • Pavel profesor
    @Bernat__Sola

    To były te piękne czasy gdy cały PZN łącznie ze sztabem wierzył, że lato i treningi z belek w lesie to prezentacja formy na zimę. Zabawne, że 5 lat dzieli wypowiedzi Kruczka i Tajnera, a konsekwencja wyciąganych wniosków taka sama ;)

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel

    Ano chyba że tak.

    Ale Kruczek też tak twierdził :).

    Listopad 2010:

    "- A pozostali – Rafał Śliż i Maciej Kot?

    - Podobna sytuacja – miejsc mamy tylko siedem. Oni też skaczą w kratkę, natomiast powinno się zdecydowanie wyróżnić postawę Maćka na tym zgrupowaniu. To było jedno z nielicznych, na których skakał dobrze, lepiej niż w zawodach. Jego skoki były tym razem bardzo pozytywne.

    - Niby aż siedem miejsc, ale teraz nie wystarcza dobra forma, aby pojechać na Puchar Świata. Trzeba pokonać pozostałych kadrowiczów.

    - To buduje rywalizację w grupie, tym bardziej, że atakują jeszcze zawodnicy z kadry młodzieżowej. To stwarza dla nas bardziej komfortową sytuację, bo kadrowicze cały czas muszą podnosić formę i walczyć, by móc pojechać na zawody."

    A w Ruce (nie licząc Małysza oczywiście) zdobył jedno punktowane miejsce w ciągu 2 konkursów (20. pozycja Stocha), a 3 Polaków dwukrotnie nie przebrnęło Q :P.

  • Arturion profesor
    @TAMM

    Ale Wellinger skoczył jeszcze lepiej (w Kingenthal). Więc pewnie i tak wygra Lindvik. ;-)

  • TAMM profesor
    @kibicsportu

    Jeśli informacje o belkach i wietrze są zgodne ze stanem faktycznym, to z takimi skokami w zeszłym sezonie Zniszczoł by konkurs wygrał i to z całkiem ładną przewagą.
    Nawet gdyby miał 1 m/s pod narty w obu skokach to przy dobrych notach i tak stanąłby na podium.
    Wszystko to zakładając, że 14. belka oznacza taką samą długość najazdu, jak w zeszłym sezonie.

  • Lataj profesor

    Mam takie przeczucie, że nie będzie fenomenalnie, może nawet będzie źle, ale raczej nieco lepiej niż na początku zeszłego sezonu. Bowiem wtedy było fatalnie, ale oby była wyraźna poprawa. Optymistycznym scenariuszem będzie, jak Wąsek będzie na przełomie pierwszej i drugiej dziesiątki, Zniszczoł na początku będzie się plasował w drugiej, a w gorszym razie w trzeciej dziesiątce, ale od okolic TCS-u miejsca w top 10 z paroma podiami i może szczęśliwym zwycięstwem, Kot w miarę regularnie będzie jakkolwiek punktował, a Stoch i Kubacki będą w drugiej dziesiątce konkursów.

  • sledzik16 profesor
    @EkspertO

    Tak było zawsze i będzie dopóki naszym szkoleniowcem będzie ten wspanialy TT.
    Z drugiej strony teraz patrząc na to wszystko to już mamy tyle specjalistów w naszym sztabie praktycznie od wszystkiego więc jak tu mogą być słabe wyniki przy takiej obsadzie.

  • EkspertO stały bywalec

    Obym się mylił, ale my tak zawsze - gotowi w 100%, najlepsza forma, jest super. Potem przychodzi pierwszy konkurs i weryfikuje.

  • Pavel profesor
    @Bernat__Sola

    Listopad 2015

    To mówił Tajner:

    " Wydaje mi się, że jeszcze nigdy nie mieliśmy aż 8 zawodników na tak wysokim, światowym poziomie – mówi – Nawet jeśli któryś z nich będzie skakał słabiej, to i tak będziemy mieli czterech w optymalnej formie. To z kolei zwiększa szanse na to, że nasza drużyna będzie się dobrze prezentować przez cały sezon."

    A 6 dni później było tak:

    "PŚ w Klingenthal: Tande wygrywa, Stoch 13., reszta Polaków poza "30""

  • Arturion profesor
    @Bernat__Sola

    Zapytany o to, odpowiedział bym, że Tajner w studiu tv. Ale głowy nie dam.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel

    Nie, to sam Kruczek mówił, że "miejsc mamy tylko siedem". Chyba, że była jeszcze jakaś inna, podobna sytuacja z Tajnerem.

  • Arturion profesor
    @PauloXaver

    Ależ mogłoby. Jeszcze ze dwóch takich fachowców.

  • PauloXaver doświadczony

    Stoeckel to fachowiec – nic lepszego nie mogło się wydarzyć dla naszych skoków narciarskich.

  • Julixx05 weteran
    @skokwdal

    Kot w TOP 30 to trochę spore oczekiwanie gdyby tak było. Byłoby to miłe zaskoczenie, ale może się spełni

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Czyli wiemy, że nic nie wiemy. Przyczym jakiekolwiek miarodajne przesłanki mówią, że będzie klapa.

    Fajna ta sprawa z belkami (o ile to prawda). Ale to nie jest takie proste. Gdyby było to by wszyscy trenowali z jak najniższych się da, a jakoś nikt tego nie robi. Po za tym jak słusznie zauważyłeś nic nie wiemy o wietrze (po za tym, że raczej był w bezpiecznych granicach bo inaczej by nie skakali). Nie wiemy też nic o regularność i. Nie ma też odniesienia do kogokolwiek innego.

  • Arturion profesor
    @Pavel

    Ale na "najbliższą przyszłość" już trochę napawa.
    Cieszmy się, czym możemy, miast martwić się tym, czym nie musimy. ;-)

  • Pavel profesor
    @dervish

    Jak pisałem niżej, te belki, przynajmniej w kontekście top 3 naszego, pokazują że raczej żenady jak w zeszłym roku nie będzie i może 2-3 powalczy o te top 15. Tak czy inaczej sam skład tej ekipy nie napawa optymizmem na przyszłość ;)

  • dervish profesor
    @Pavel

    Pytania są i pozostaną bez odpowiedzi aż do czasu weryfikacji na zawodach. Jednak przyznasz, ze tym razem sytuacja jeżeli chodzi o uzasadnienie zwyczajowego urzędowego optymizmu jest znacząco inna niż w poprzednich sezonach bo jednak podparta jest tymi wątłymi i mitycznymi ale jednak konkretami o których tu przez cały dzień rozprawiamy.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Wysokość najazdu to jest konkret i jeżeli rzeczywiście była ta 16-14 belka to przy niewielkim wietrze są to najazdy pucharowe. Pytanie jak z regularnością tych prób, a kolejne pytanie jaki był rzeczywiście wiatr bo tak na prawdę nikt go tam nie mierzył, a jedynie oglądał wstążki. Tak czy siak zostalo 5 dni i się dowiemy.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Nie pamiętam jak to w zeszłym roku było przez Stoeckla tłumaczone tzn czy poza porównaniami do Polaków uzywał jakich konkretnych danych pozwalających na weryfikacje jego ocen . Zgadzam się, że po tamtym wygłupie Stoeckl podobnie jak i kazdy trener (ale Stoeckl zwłaszcza) i to od zawsze na wiarygodnego nie wygląda ale....
    No właśnie tu mamy takie ale że docierają do nas szczególiki takie jak warunki wietrzne które można zweryfikować na podstawie filmików i konkretne odległości uzyskiwane z konkretnych belek i te dane potrafią w jakiś tam może czasami przy użyciu logicznych wygibasów ale jednak zweryfikować z czym mamy do czynienia, czyli że sytuacja jest inna niż w poprzednim sezonie kiedy mówiono nam, że "jest dobrze i już" - obecnie są jakieś może wątłe ale jednak podstawy do optymizmu.

  • Arturion profesor
    @Xenkus

    Na początek. A później damy do wiwatu w "Wycieczce Czterech Trampolin".
    Mam nadzieję.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Dalej nie rozumiesz ;) Nie ma znaczenia co mu tam wyszło czy nie, tylko o to że marnie mu idzie ocena formy na podstawie treningu ;)

  • Xenkus profesor
    @Pavel

    Jeśli będziemy na takim poziomie na inaugurację jak Norwegowie rok temu to myślę, że będziemy mogli być i tak zadowoleni.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    To po co wtrącasz Tajnera

    No tak zapomniałem, Stoeckl to całkowity trenerski analfabeta bo jeden sezon mu nie wyszedł po pindziesieciu udanych..

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Serio nie rozumiesz jego wpisu? ;) Chodziło mu o to, że skoro nie był w stanie dysponując belkami i wiatrem ocenić formy Norwegów to dlaczego ma teraz dobrze ocenić formę Polaków ;)

  • Filigranowy_japonczyk weteran
    @Mikolaj1

    W sumie śmieszne to było Norwegowie byli przekonani że są w mega formie bo przeskakiwali naszych z kilku belek niżej a w Ruce zostali brutalnie zweryfikowani przez Austriaków i Niemców.

  • Karpp profesor
    @Mikolaj1

    I co z tego, że ostatni sezon mu nie wyszedł. Ty policz ile sezonów w Norwegii mu wyszło.

  • Xenkus profesor
    @dervish

    Koniec końców zobaczymy, rok temu tłumaczono przed sezonem, że są w dobrej formie i gotowi, po czym było fatalnie, a sami w wywiadach po konkursach przyznawali, że wiedzieli o braku sensu wyjazdu na PŚ w takiej dyspozycji.

  • Filigranowy_japonczyk weteran

    Spokojnie z tą formą naszych, każdy trener przed startem sezonu zapowiada że jego podopieczni są w formie i będą walczyć o podia. Robił tak Thurnbichler rok temu, Doleżal przed sezonem 21/22 czy Kruczek przed sezonami 14/15 i 15/16.
    Jak jest w rzeczywistości dowiemy się w Lillehammer.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Serio wyciągasz tu Tajnera u którego zawsze wszyscy skakali świetnie przed sezonem?

  • Pavel profesor
    @Mikolaj1

    W punkt. Mając skocznie która zna, warunki i wysokość najazdu spokojnie mógł wyciągnąć wtedy odpowiednie wnioski, a tego nie zrobił ;)

    Pamiętam jak swego czasu podniecony Tajner po treningach na które zaprosił go Kruczek ogłosił "7 miejsc to za mało dla nas", a tydzień później do 30 weszło 2 ;)

  • Mikolaj1 weteran
    @skokwdal

    Tia, ten sam Alex Stoeckl w zeszłym roku nie umiał ocenić formy swoich zawodników i bajdurzył coś w stylu, "jak to oni są dobrze przygotowani, bo przeskakiwali naszych." Biedaczek nie zauważył lub nie chciał zauważyć że nasi byli wtedy zupełnie bez formy. Więc wstrzymałbym się z tym optymizmem do następnego weekendu. Nie uwierzę, póki nie zobaczę.

  • atalanta weteran
    @Karpp

    Tego nie powiedział Stoeckl, to są słowa autora artykułu, w dodatku opatrzone słówkiem "podobno":
    "Jednego dnia zgrupowania w Zakopanem podobno skakał nawet najlepiej ze wszystkich Polaków."
    Już pomijając fakt, że na temat detali dotyczących zadań treningowych może się wypowiadać trener główny, a nie dyrektor sportowy, który jest tylko obserwatorem.

  • dervish profesor

    Z naszego obozu płyną dobre i coraz lepsze wieści tym razem w odróżnieniu od poprzedniego sezonu poparte jakimiś konkretami typu: numery belek, długości skoków, warunki wietrzne a nawet filmikami. To cieszy nawet jeżeli należy je traktować jako przesadzone w optymizmie.
    Można się spodziewać dużo lepszego otwarcia sezonu niż rok temu. I nie ma w tym żadnego cudu bo trudno by było rozpocząć sezon gorzej.

    Już po MP pisałem, ze liczę na znaczny wzrost formy trzonu kadry A bo to co oni pokazywali na MP to był jakiś trening z formą daleką od przyzwoitej. Teraz wszystko wskazuje na to, że ów życzeniowy znaczny wzrost formy nastąpił. Ciekawym jak znaczny, czy pozwoli to zaliczyć naszego lidera lub liderów od razu do światowej czołówki czyli np top 10 czy może wystarczy to tylko na drugą dziesiątkę?.

  • Xenkus profesor
    @kibicsportu

    Myślę, że Zniszczoł może zacząć pod koniec top 10, Kubacki przełom 1 i 2 dziesiątki, Wąsek top 15-20, a Stoch w okolicach 18-20 miejsca. Stoeckl akurat na pewno dobrze wie jak skakaliśmy rok temu i skoro mówi, że teraz jest dużo lepiej to myślę, że tak jest.

  • Karpp profesor
    @atalanta

    To w takim razie Stoeckl też trochę rozmywa rzeczywistość skoro mówiąc o Stochu nie zauważył tak istotnego szczegółu, że inni co innego wtedy robili 😂

  • atalanta weteran
    @Karpp

    "Jeśli jest stabilność to dlaczego jednego dnia skoczek nr 4 czyli Stoch skacze najdalej?"
    Grupa Thurnbichlera mogła mieć tamtego dnia inne zadania do wykonania niż skakanie jak najdalej. Na przykład mógł to być dzień na próby sprzętu - nart, butów czy kombinezonów.

  • kibicsportu profesor
    @Karpp

    Teraz chociaż mamy podstawy do optymizmu, ale jak to będzie z konfrontacją z innymi zawodnikami, to się przekonamy w piątek. W każdym razie jest nadzieja do dobrych wyników.

  • skokwdal stały bywalec
    @kibicsportu

    Komu jak komu ale Alexowi wierzę, bo jest to super trener i naprawdę może to wyglądać obiecująco, jeśli potwierdzenie przyszłoby w Lillehammer, to oznacza że przyjście Stoeckla naprawdę potrafi dużo zmienić. Moim zdaniem to będzie poprawne wejście w sezon, bez fajerwerków, ale z pewnością niezłe.
    Oczekiwania na Lillehammer:
    - Zniszczoł- TOP 15
    - Wąsek- TOP 20
    - Kubacki- TOP 20
    - Stoch- TOP 25
    - Kot- TOP 30
    Są to cele w miarę realistyczne nie wysokie, bo jakby tak się skończyło to znaczy że coś ruszyło i mamy jakiś optymizm przed następnymi konkursami.

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    Ty to potrafisz wlać w człowieka optymizm. Nawet jeśli zaginasz rzeczywistość :) Trzech zawodników skaczących na początek sezonu regularnie w Top 15 byłoby miło, biorę w ciemno taki wynik.

    Natomiast trzeba jednak poczekać na następny weekend, bo niektóre z tych zdań się trochę wykluczają. Jeśli jest stabilność to dlaczego jednego dnia skoczek nr 4 czyli Stoch skacze najdalej?

  • kibicsportu profesor
    @kibicsportu

    Stoeckl dla sport pl na temat formy zawodników:

    Latem Polakom brakowało stabilności, ale tu ten kluczowy element przed zimą miał powrócić. - Jesienią, czy początkiem zimy skoczkowie zazwyczaj powinni ją zyskiwać i tak się właśnie dzieje. To nie tylko ten skok Olka, który widzieliście. Tych na naprawdę dobrym poziomie było znacznie więcej, od wielu zawodników. Olek miał tę jedną fantastyczną, ale Dawid czy Paweł też pokazywali naprawdę dobre próby. I ogółem cała kadra była na wyższym poziomie niż do tej pory - przekonuje Stoeckl.
    - Zupełnie zgadzam się z tym, że rok temu byli w zupełnie innym, dużo gorszym położeniu. To nie były belki z lasu. Raczej takie normalne, sugerujące wysoki poziom. Prędkości najazdowe i odległości były konkurencyjne. Teraz chodzi już tylko o to, żeby to utrzymać, pojechać do Lillehammer i cieszyć się skokami - dodaje.


    Wydaje się, że wygląda to dosyć nieźle u nas. Nawet z tych belek jakich nasi skakali było to obiecujące i Stoeckl to potwierdził. Przekonamy się o tym za 6 dni, ale jest lekki optymizm.

  • kibicsportu profesor

    Na sport pl się pojawiła artykuł na temat tego skoku Zniszczoła i skoków Polaków na zgrupowaniu:

    Według informacji Sport pl Zniszczoł oddał ten skok(140m) z 16. belki, a warunki były niemal bezwietrzne - podmuchy miały około 0,3 metra na sekundę pod narty. Zniszczoł miał oddać jeszcze lepszy skok. Krótszy, mniej spektakularny niż ten, który widzimy na nagraniu, ale jednocześnie potwierdzający, że jest w formie. Z belki nr 14, także bez wiatru, Zniszczoł osiągnął aż 135 metrów.

    Thomas Thurnbichler jak mantrę powtarzał słowa, że Zniszczoł był w gronie trzech najlepszych skoczków. Razem z Dawidem Kubackim i Pawłem Wąskiem. Ten pierwszy skacze solidnie już dłużej i jeździł nawet z niższych belek niż Zniszczoł. Wąsek jest nieco za tą dwójką, ale wydaje się, że około regularnego punktowania w PŚ.
    Regularne skoki na 130 metrów z podobnych belek miał oddawać także Kamil Stoch. W październiku, po powrocie do treningów, miał okazję porównać się z Austriakami, trenując na skoczni w Garmisch-Partenkirchen. Teraz wydaje się prezentować niezłą formę. Jednego dnia zgrupowania w Zakopanem podobno skakał nawet najlepiej ze wszystkich Polaków.

  • jestemnowy123 stały bywalec

    "Czujemy się gotowi"- takie bajki to Małyszowi wciskaj. Zeszły sezon i te lato pokazało,że jest inaczej.

  • ZKuba36 profesor
    Co z Kotem?

    Moim zdaniem na 1. treningu może być w 3. Każdy następny skok będzie coraz gorszy. Może wejdzie do 30.

  • ZKuba36 profesor
    Moim zdaniem.

    Ciekawy system szkolenia, wypracowany metodą prób i błędów. Wg TT najważniejszy jest trening siłowy. Trenujemy siłę. Może się przyda. Brakuje treningów na skoczni? OK, idziemy poskakać. Zawodnicy skaczą w kratkę? OK, więcej skoków. Pojawiają się błędy? Trzeba więcej skakać. Podwyższamy belkę. Może ktoś daleko skoczy i to będzie sukces. Udało się!
    Powołam wcześnie 5 najstarszych skoczków na najbliższe 4 konkursy PŚ aby żaden junior nie zakłócał nam planów szkoleniowych. Zrobię im przyzwoity trening siłowy a następnie trening na skoczni. Wszyscy seniorzy będą skakać z 16 belki, a juniorzy niech skaczą z 22 belki. Zobaczymy co zrobią.
    Nieco podmęczeni, po treningu siłowym, juniorzy, są przerażeni. Jeżeli słabi seniorzy skaczą z 16 belki w okolice HS, to my, z 22 belki będziemy lądować około 150m . Jedyne rozsądne wyjście to skakać jak najbliżej.

  • Wawra bywalec
    @marro

    AS jest zajęty walką z doktorem Plamą

  • Arturion profesor
    @marro

    " a w jego miejsce niech wskoczy AS."
    Powiadasz? Akurat mam takie inicjały.
    Ale jednak zaufam Thurnowi raz jeszcze. :-)

  • Arturion profesor
    @Kibic_2001

    " Ten portal ma umowę z PNZ i będzie podawał informację zaakceptowane przez prezesa z wąsem. "
    Są też inne portale, zapraszam tam. :-)

  • sledzik16 profesor
    @marro

    Lepszy to wątpię że będzie. Teraz tylko pytanie czy osiągnięcia jezelibw ogóle jakieś tam będą Kamila Stoche trzeba je przypisywać i TT czy też nie.
    Zgadzam się z Tobą w 100% z tym że max. po tym sezonie jeżeli będzie słabo jak w poprzednim to pożegna się TT z nasza kadra. Choć osobiście liczyłem na to że nastąpi to juz po tamtym sezonie ale widocznie jest on bardzo pozytywnie odbierany przez nasz PZN i samego Adama Małysza.

  • marro profesor

    Moje jedyne oczekiwanie to żeby ten sezon był lepszy niż poprzedni. Jeżeli będzie gorszy to TT powinien się pożegnać w kwietniu a w jego miejsce niech wskoczy AS.

  • sledzik16 profesor

    Jak ktoś nie ma nic do powiedzenia ciekawego i wchodzi tylko tutaj po to by się czepiać szczegółów jak @Pavelek i jego koleżka @Latajek to trzeba współczuć. Bo najwidoczniej z @Pavelkiem to na 100 % tak jest. Wiedza zerowa.

  • sledzik16 profesor
    @Pavel

    To jest najważniejsze czy przez ch czy samo h.
    Jak czytać nie potrafisz to już Twój problem.
    Dopasuj sobie pod swoją inteligencję przez jakie h jest pisane.
    Najlepsze jest to że poucza mnie gościu który w swoim nicku ma błąd. Porażka całkowita

  • Pavel profesor
    @sledzik16

    Kurde chłopie w samym tylko tym artykule masz nazwę Lillehammer napisaną chyba z 5 razy, a ty notorycznie piszesz LilleCHamer ;) Zamiast wklejać te flagi skup się na pisowni ;)

  • Roxor profesor

    Tak sobie oglądam program na Eurosporcie i nie ma u nich wiary jeśli chodzi o naszych skoczków xd Wyżej sobie cenią chociażby Amerykanów czy Aigro od Zniszczoła.

  • sledzik16 profesor
    @fraki

    U naszego szkoleniowca to zawsze wszystko jest idealnie podczas rozmowy przed zawodami.
    Szkoda ze zawsze jest gorzej po ... założę sie ze po konkursach w Lillechamer 🇳🇴 TT w swoich wypowiedziach powie ze to dopiero początek sezonu i nie ma się czym martwić.
    Później po TCS będzie gadka ze turniej w tym sezonie nie jest najważniejszy ze liczymy na Mistrzostwa Świata w Trondheim 🇳🇴.
    A po Mistrzostwach będzie ze niestety ale w tym sezonie się nie udało będzie lepiej w następnym.
    Mam nadzieję że już nie pod jego wodzą.

  • fraki doświadczony

    Rok temu Thurnbichler przed Ruką ogłaszał walkę o podium. W tym roku podchodzę sceptycznie do szumnych wypowiedzi.

  • WesolyRomek bywalec
    @Franciszek

    Faktycznie powiało optymizmem:)

  • equest profesor
    @sledzik16

    Skoro skacze na Wielkiej Krokwi 147m i ląduje pięknym telemarkiem. To raczej się nie boi.
    Wygoogluj sobie ten skok. I sam się przekonaj.

  • ASJ_212 weteran

    Kadra Norwegów na PŚ w Lillehammer:
    -Marius Lindvik
    -Halvor Egner Granerud
    -Kristoffer Eriksen Sundal
    -Johann Andre Forfang
    -Robert Johansson
    -Fredrik Villumstad
    -Robin Pedersen
    -Sindre Ulven Joergensen
    -Soelve Jokerud Strand/Bendik Jakobsen Heggli

  • Xander1 profesor
    @Franciszek

    Wolnostękały nawet bez formy poradzą sobie lepiej na mamucie niż Pilchohabdasy czy Juroszek. Niestety nie mamy skoczków z predyspozycja do latania. Może wśród Amilkiewiczow/Łukaszczykow ktoś taki się pojawi. Ale najpierw niech zaczną prezentować jakiś poziom w PK A dopiero wtedy na mamuta

  • sledzik16 profesor
    @equest

    Skoro się boi to po co to robi.

  • equest profesor
    @Janekx1

    A widziałeś poważny upadek Pawła jak miał 15 lat.
    Jeśli nie to pogoogluj, pooglądaj a potem wykasuj swój post.

  • Janekx1 weteran
    @equest

    Ale kiedy przyjdzie mu Planica czy Vikersund to ciecz w gacie

  • equest profesor
    @Franciszek

    Paweł nie taki bojący się. Na Wielkiej Krokwi "walnął" 147m w PK.
    I wylądował ładnym telemarkiem.

  • sledzik16 profesor
    @Franciszek

    Zawsze można całe nasze towarzystwo wysłać na loty w roli przedskoczkow. Wtedy spełnia swoją rolę doskonale.

  • ASJ_212 weteran
    @Franciszek

    Była kadra A, B, grupy bazowe, kobiety, Węgrzynkiewicz, Pękala i Fickowski. Juniorów chyba nie było.

  • Franciszek doświadczony
    @TheDriger

    Kot z tym skręconym lotem to zrobi rekord świata to nic że najkrótszego skoku na świecie, ale zawsze to coś!

  • Franciszek doświadczony

    Ale za to jak na mamuty nam się ekipa zbiera. Mamy bojącego się Wąska, skręconego Kota, drewnianego Kubackiego i po kontuzji emeryta Żyłe. Zniszczoł chyba będzie musiał nadrabiać mocno za nich wszystkich. Nie wliczam Stocha i narodowych lotników prezesa Małysza powoływanych w każdej nawet tragicznej formie czyli Wolnostękałów bo to nawet nie ma o czym gadać.

  • Franciszek doświadczony
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Mam co do tego pewne obawy. Żyła może dalej udawać nastolatka i latać z wywiadami jaki to on mocny, nie wiem czy po prostu po kontuzji wiek swojego nie zrobi i nie będzie już tak świetnie. Obym się mylił oczywiście.

  • Franciszek doświadczony

    Ciekawe czy tez w Wiśle był Kwiatkowski i trenowali jego juniorzy. A także kadra B.

  • TheDriger weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    A gdzie dla Kubackiego. Kot mu odbierze triumf w Raw Air na Vikersund, bo kolega Dawid będzie znowu robił świecę pionową, co na Vikersund nie ma racji bytu :D

  • Kibic_2001 bywalec

    Dziwię się, że niektórzy jeszcze wierzą w słowa tego Pana. Chciałbym się za tydzień mocno zdziwić, ale myślę że usłyszymy od niego że nasi zawodnicy są dobrze przygotowani tylko potrzebują się rozkręcić. Ten portal ma umowę z PNZ i będzie podawał informację zaakceptowane przez prezesa z wąsem. Ten skok Zniszczoła został wypuszczony żeby się zabezpieczyć przed fatalnym startem, bo nie wiedzą w jakim są miejscu w porównaniu z innymi. Przekaz jest jasny zobaczcie, jaki skok oddał Olek. Ma formę tylko potrzebuje startów, może się rozkręci po kilku tygodniach. Potrafi, ale się zablokował. PZN dobrze kombinuje, jak zamydlić oczy żeby nie było takiego nacisku, jak w ubiegłym roku.

  • Mikolaj1 weteran
    @Karpp

    Tylko Noelke poleciał. Hafele został.
    Ps. Zmienione :)

  • Karpp profesor
    @Mikolaj1

    To my go jeszcze mamy?
    Jak widać nawet najlepszym się zdarza nie trafić xd
    No ale ze sprzętem tak jak mówię bym poczekał. Bo tu się wszystko może zmienić w ciągu tygodnia. Natomiast wiem, że żaden nawet najlepszy sprzęt nie pomoże jak nie będą w formie.

    Ps. I zmień ten kolor w cytowaniu. Bo „system” wyjątkowo chu*** ci wybrał 😂🤣

  • Mikolaj1 weteran
    @Karpp

    Przecież mamy Mathiasa Hafele, gościa, który podobno jest jednym z najlepszych w swojej dziedzinie, jeśli chodzi o sprzęt. Więc nie powinniśmy odstawać.

  • Janekx1 weteran
    @equest

    Wydaje się że zeszła zima i dwa podia go mocno zbudowały i może się liczyć nieźle tej zimy.

  • Karpp profesor

    I jeszcze jedna rzecz, której nikt nie poruszył co wydaje mi się istotne. My chyba też sprzętowo odstajemy od innych. To kolejny minus, który idzie konto Thurna, że o to nie zadbał. Co prawda sezon jeszcze się nie zaczął ale strzelam, że tak jest.

  • znawca_francuskiego weteran
    @Czaro1906

    Przykład Hayboecka z zeszłego sezonu pokazuje że wystarczy być po prostu równym skakać na przełom pierwszej i drugiej dziesiątki do tego jedno podium i 6 miejsce w końcowej klasyfikacji PŚ masz zapewnione.

  • Karpp profesor
    @Kolos

    Hah. Czyli tak jak pisałeś w przypadku Kruczka, miał po prostu jeszcze za młodych skoczków xd

  • Kolos profesor
    @Pavel

    "zbliżona" forma to tak ogólnie stwierdzenie, że bardziej ogólnie się już nie da :) W Pucharze Świata między takiego skoczka A i skoczka B o "zbliżonej" formie może wskoczyć 10 albo i 15 zawodników.

    Po prostu nic nie wiemy pewnego dopóki nie ruszy PŚ.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Na ten moment, po trzech latach psucia kadry przez Thurnbichlera nikt by nie zmontował nic lepszego. Po za tym jest do wyboru 5 nazwisk z pośród 8 w porywach 10 które w ogóle są dostępne. No to jest wybór, że ho, ho.. M

  • Pavel profesor
    @Karpp

    To nie religia, że trzeba w coś wierzyć bo nie ma dowodów. Tutaj była jasna wypowiedź, Wąsek, Zniszczoł i Kubacki skali lepiej, a cała reszta była na zbliżonym poziomie. Więc o ile nie mamy w ekipie 9 zawodników na punkty to Stoch i Kot są w kiepskiej formie.

  • Mikolaj1 weteran

    Ten wywiad to tak trochę jak z Jasiem.
    Pani pyta w szkole Jasia . "Jasiu umiesz? Tak proszę Pani nauczyłem się. Na to Pani mu odpowiada. Jasiu, ale ja nie pytam się Ciebie czy się nauczyłeś, tylko czy umiesz? Tak proszę Pani uczyłem się".
    Tak samo z Thurnem, "czuć" się gotowym, to tak jak z tym Jasia uczeniem, nie zawsze niestety oznacza, że rzeczywiście "umieją" i są "gotowi" :).

  • Karpp profesor
    @Pavel

    A co ty masz do tego Stocha jak on trenuje ze swoim teamem. Nie wierzysz im? Przecież cały sezon przygotowawczy przepracował.Przed igrzyskami też miał kontuzje i też przerwę i przecież gdyby nie to, że Geiger w ostatniej chwili się ogarnął przywiózłby medal.

    Poza tym chyba Kolos mówił, że Stoch zdecydowanie lepiej wypada od kadrowiczów Thurna, to co tam ze 3-4 tygodnie przerwy.

  • Xander1 profesor

    Jedno jest pewne, za tydzień dowiemy się wszystkiego. Jak wejdziemy kiepsko w sezon, to będzie kiepski cały sezon. Tylko raz za Kruczka zdarzyło się nagłe odrodzenie po fatalnym początku. My zawalonych przygotowań nie potrafimy już naprawić i nie ważne czy to był Dodo, TT czy nawet Kruczek (udało się tylko raz)

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Jak to Piotrek, to lepszy trener nie zmontował by lepszej ekipy niż skład że Stochem po kontuzji i marnym Kotem? ;) To chyba możemy zawijać interes i pieniądze przekierować na związek gry w bierki ;)

  • Kolos profesor

    Skracając i upraszczając problemem naszej kadry nie jest średnia wieku ale słaby trener.

    Aczkolwiek tendencja nie jest zbyt dobra skoro średnia wieku kadry rośnie z roku na rok.

  • Kolos profesor
    @mortyr

    Nie słyszałem żeby ogłosili. Jednak brak Fettnera w składzie byłby raczej zaskoczeniem.

  • mortyr bywalec
    @Kolos

    Mam nadzieję, że faktycznie łapie się sportowo i pojawi się na inauguracji. Austriacy jeszcze nie ogłosili kadry na zawody, prawda?

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Gdzie bronię Thurnbichlera? Na jego miejsce możesz wsadzić tysiąc trenerów z dowolnym paszportem i każdy by wybrał praktycznie ten sam skład. Wybiera się z tego co jest, a jest to co jest.

    Po za tym stwierdziłem jedynie, że zasadniczo wiek nie gra roli, a młodszego zawodnika, który przy okazji był latem praktycznie liderem kadry i wygrał LGP mamy.

  • Kolos profesor
    @Xander1

    No dokładnie. Najlepsze, że są one przed sezonem zawsze absolutnie optymistyczne, zawsze wszystko jest w najlepszym porządku, idealnie itd. Nie zależnie od stanu faktycznego. :) A potem jak nie wyszło to się dowiadujemy, że od początku wszystko było nie tak i nic nie grało :)

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Oczywiście, że celowo pominąłem, a co myślałeś? ;) Nasza ekipa jest zabawna tak samo z 26-letnim juniorem Wąskiem jak i bez niego. Mimo wszystko miło, że bronisz Thurnbichlera ;)

  • Mikolaj1 weteran
    @Xander1

    W zasadzie, to nie trzeba tworzyć żadnego nowego artykułu, wystarczy zaktualizować te z poprzednich lat przedsezonowych, one są prawie kropka w kropkę identyczne :).
    Ale przydałoby się więcej dziennikarzy "z jajem" , którzy by zadali czasem trudne pytania.
    Przecież za coś ten pożal się Boże coach, bierze pieniądze.

  • Kolos profesor
    @Torreador

    Ale jacy dziennikarze? Jedni są po to żeby mówić tylko o pozytywach, inni są albo chcą pozostać w bliższych kontaktach z kadrą, zawodnikami, z PZN-em i zwyczajnie nie zadają trudnych pytań żeby nie stracili pozycji..

  • Kolos profesor
    @Arturion

    Żeby coś stracić, to najpierw trzeba to mieć. Polacy latem byli bez formy i jeszcze miesiąc temu też. Jeżeli cokolwiek poprawionio to niewiele ponad to co było a było słabo.

  • Xander1 profesor

    Uwielbiam te przed sezonowe zapowiedzi. One rok w rok są takie same, więc bym do nich nie przywiązywał żadnej wagi. Przecież żaden trener przed sezonem nie powie, że jest kiepsko. Jaka jest forma to się okaże po pierwszych zawodach i sprawdzeniu się na tle rywali, bo teraz to można tylko sobie gdybać, czy to skakanie na 10 czy 20 czy na ciułanie punktów... albo co gorsze tylko przechodzenie kwalifikacji.
    Jak znów będzie taka lipa jak przed rokiem na TT nie zostawię suchej nitki. Po takim blamanżu sprzed roku, dostał kredyt zaufania. Choć MP pokazały że szykuje się powtórka z rozrywki, to jednak nadzieja umiera ostatnia. Nadal nie wprowadził młodych na wyższy poziom i chyba już ta sztuka mu się nie uda.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    A Wąska to pominąłeś przypadkiem czy celowo?

    Tak, średnia wieku naszej kadry zatrważa, ale docelowo liderami kadry ma być dwójka najmłodszych (Wąsek, Zniszczoł).

    Do kadry Austrii na ten przykład bez trudu łapie się prawie 40-letni Fettner....

  • Mikolaj1 weteran
    @Karpp

    Skoro wykręca "półśrubę" już 7 rok z rzędu, to na prawdę ciężko jest uwierzyć, że w tym roku będzie inaczej. Nie wiem może jestem realistą, a może człowiekiem małej wiary, kto tam wie. Co roku są szumne zapowiedzi, że problem został rozwiązany i co roku jest tak samo beznadziejnie, ale skoro dalej jest lepszy od PilchoHabdasów, to niech jedzie i walczy dalej.

  • Pavel profesor
    @Mikolaj1

    Niebywałą eskalacja żądań, masz filmik jak Olo skacze 150 metrów to podziwiaj, a nie trenerowi głowę jakimiś randomami z jego kadry zawracasz. Jak kolega niżej wspomniał, kadra odmłodzona, zamiast żyły jedzie młodszy Kot, więc się ciesz, a nie narzekasz ;)

  • Karpp profesor
    @Pavel

    A skąd wiesz, że Kot wyglada tak w powietrzu. Mówił, że będzie pracował nad tym ;)

  • equest profesor

    Olek stabilny w locie, ładnie wyłożony na nartach.
    Ciekawe jak to będzie w zawodach.

  • Mikolaj1 weteran
    @Pavel

    Jego jednym z pierwszych postulatów, gdy do nas przychodził, było propagowanie wymiany pokoleniowej. Więc tak , oczekuje jakiejś odpowiedzi.

  • Filigranowy_japonczyk weteran

    Tak sobie pomyślałem że w Polskich skokach nie istnieje coś takiego jak "średni sezon" taki jak mieli Norwegowie rok temu albo Niemcy w sezonie 22/23. U nas albo wszyscy skaczą bardzo dobrze albo jak już zaczyna się kryzys to cała kada się sypie i zajmujemy 6 miejsce w Pucharze Narodów.

  • Pavel profesor
    @Mikolaj1

    Czy ty oczekujesz, że trener kadry A powie coś o zawodnikach kadry A? Niesłychane żądania ;) Chłop na zawodach będzie miał na 5 zawodników 3 ze swojej ekipy, przypominają się piękne lata Kruczka ;) Tylko, że jeszcze Kruczkowi Maciusiaka przyzwoita ekipę zmontował na zastępstwo, a tu się posiłkuje Stochem po kontuzji i starym Kotem kręcącym półśrubę w locie ;)

  • Filigranowy_japonczyk weteran
    @TheDriger

    A dla pewnego użytkownika na K i tak będzie to słaby sezon :)

    @Bernat Sola Raw Air to dla Kubackiego!

  • Mikolaj1 weteran

    A co z Pilchem, Habdasem i Juroszkiem, Panie Trenerze? Oni chyba nie czują się gotowi. Trzech zawodników na sześciu zmasakrowanych, nie wiemy co z resztą. W skali akademickiej 3/6 to tak czy siak trója na szynach z okresu przygotowawczego.
    Choćby nie wiem jak było, nie wygląda to dobrze.

  • Karpp profesor

    Swoją drogą do tej pory to, że przynajmniej na początku będzie źle czy tam co najwyżej średnio na co większość z was stawia świadczył brak jakichkolwiek komunikatów od trenerów, PZNu itp. No to jest wreszcie info. Będzie jak zawsze dobrze 😂

    I jeszcze ten skok Zniszczoła na dowód. Ciekawe. Choć ja tam ewidentnie widzę, przy tym rozłożeniu nart świetną lufę pod narty.
    I czemu tylko ten jeden skok Zniszczoła nam pokazują? Pokazali by też skoki innych, mielibyśmy porównanie. ;)

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Toż to pisałem, że odmłodzona, a i Hula pomógł ja odmłodzić kończąc karierę wszak niewykluczone, że by się złapał ;)

  • Karpp profesor
    @Pavel

    To nie chodzi ile mają lat tylko na ile się czują. Więc pewnie ta kadra jest młoda duchem ;)
    Poza tym nie przesadzaj, zamiast 37letniego Żyły masz 33letniego Kota. Jakieś tam odmłodzenie jest.

  • Bernat__Sola profesor
    @TheDriger

    A Raw Air wygra Kot!

  • Pavel profesor

    To kto z odmłodzonej kadry będzie najlepszy? 37-letni Stoch czy może 34-letni Kubacki, a może nasz młody 30-letni Olo udowodni, że zeszłoroczne wyniki nie były przypadkiem, czy może "czarny koń" 33-letni Kot? ;) Jaka by ta forma nie była, ta ekipa wygląda kuriozalnie ;)

  • Mixolo weteran

    Przyjedzie co do czego Olek będzie skakał na 3 dziesiątke.

  • Mlodyzdolny bywalec

    Pewnie dałoby się znaleźć wypowiedź Thurna przed ostatnim sezonem gdzie mówi, że jesteśmy gotowi czy coś w tym stylu i nie wiele z tego wyszło. Co ma innego powiedzieć. Myślę, że tragedii nie będzie ale do czołówki też będziemy tracić.

  • Arturion profesor
    @TheDriger

    Nie przysięgaj.
    Ale tak pewnie będzie, :-)

  • maciek0932 weteran
    @kibicsportu

    Na Fb RMF FM pojawiła się relacja z treningu. I widać tam, że np. Wolny i Żyła skakali z 17 belki. A to już dość wysoko przy ciszy na skoczni. Ale może tylko ci, co szykują się na krajówkę skakali z tej wyższej.

  • kubilaj2 weteran

    Zapewne forma robiona na październik i "mityczne treningi"

  • TheDriger weteran

    Tak jest Thomas, to jest ten sezon!
    Wygramy puchar Narodów i drużynowe złoto w Trondheim.
    Żyła obroni w Trondheim tytuł na NH, a Stoch wywalczy na LH.
    Do tego Stoch zgarnie swój #40 w PŚ, ale to Zniszczoł wygra KK.
    Natomiast w TCS pokaże klasę Wąsek i zobedzie złotego orła!
    A no i Żyła zwieńczy sezon małą KK!
    Tak będzie przysięgam

  • kibicsportu profesor
    @dervish

    To oczywiste, ale w końcu jest coś pozytywnego, bo tego brakowało, ale tak jak piszesz, to zawody zweryfikują.

  • dervish profesor
    @kibicsportu

    Każdy dobry znak jest pożądany. Ale dopiero pierwsze konkursy zweryfikują czy jest to tylko odbicie od beznadziei czy obiektywna jakość która da powrót do czołowki. Miejmy nadzieje na to drugie bo chętnie zobaczyłbym w tym sezonie #40 Kamila i nowe życiówki Ola i Pawła.

    P.S.
    I w ogóle jakiekolwiek polskie zwycięstwo.

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran
    @Franciszek

    Jak Żyła wskoczy w swój tryb to też będzie skakał na fajniusim poziomie

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    „Czujemy się gotowi!” To się jeszcze okaże. Jak to mówią skocznia zweryfikuje.

  • kibicsportu profesor
    @dervish

    Tutaj tak naprawdę najbardziej optymistyczne jest to z jakiej belki nasi skakali. A była to 15 belka przy ciszy na skoczni. Ja przynajmniej na tym się opieram, bo to jest bardzo dobry znak.

  • dervish profesor

    Za tydzień okaże się w którym miejscu jest nasza kadra. Teraz to mamy takie tradycyjne pohukiwanie. Pokażcie mi sezon w którym jakikolwiek trener nie tryskał o tej porze urzędowym optymizmem a zamiast tego mówił, że przygotowania nie poszły zgodnie z planem.

  • Janeman profesor

    Jeśli "skakli bardzo stabilnie" to dobrze, bo w okresie przygotowawczym było pod tym względem różnie, ale czy na pewno można stwierdzić, że skakali "na wysokim poziomie" nie mając porównania z czołowymi ekipami? Szczególnie, że gdy ostatnio takie porównanie mieliśmy, to skakali bardzo słabo, więc ten domniemany skok jakościowy musiał być duży...
    W każdym razie, wynikami jakich oczekuje od naszych by potwierdzić, że faktycznie wszystko poszło w dobrym kierunku będą Zniszczoł i Wąsek w top 20 PŚ przed TCS - obydwu na to stać, Olek pokazaywał to od połowy ubiegłego sezonu, a Paweł miał 2 lata temu taki początek zimy. Od pozostałej trójki niczego już nie wymagam - oni już tylko mogą pokazać jakieś dobre występy, ale ich ewentualny brak formy nie powinien obciążać sztabu. Co innego ewentualni zmiennicy (a cały czas obawiam się, że moment gorączkowego łatania dziur w składzie na PŚ nastąpi...) - tutaj coś wreszcie powinno ruszyć i albo ktoś "młody" (bo takiego Juroszka to już bez cudzysłowu tak bezkarnie młodym bym nie nazywał) albo ktoś z zawodników którzy kiedyś już coś pokazali (Wolny, Stękała) wreszcie zaczną punktować.
    ps. Nie zapomniałem o Żyle - on zapewne prędko dostanie swoje szanse,ale tu też niczego już nie można wymagać.

  • Franciszek doświadczony

    Gotowi na ciułanie punktów Thunbichler? Ja licze na Zniszczoła najbardziej, on jest jedyną naszą nadzieja na powalczenie o coś poważnego w tym sezonie. I może Wąsek jeszcze coś wyskacze. Dla reszty nie robie sobie wielkiej nadziei. Emeryci będą pewnie ciułali punkty i nic więcej. Może Kubacki powalczy od czasu do czasu o 10-tke. Na walkę o podium i zwycięstwa ich już nie stać. Będzie to pewnie słabszy sezon niż poprzednio jeszcze. Może ktoś nowy wyskoczy, ale kto? Joniak? może wróci do formy z października, bardzo sobie tego każdy życzy pewnie.

  • Czaro1906 początkujący

    Mam nadzieję na dobry start naszych skoczków w tym sezonie. Liczę na wszystkich ale mam przeczucie że Olek będzie jeszcze lepszy niż w tamtym sezonie. Mam nadzieję że zakończy sezon w TOP 10

  • Arturion profesor

    Bardzo się cieszę. Ale czasu jest jeszcze tyle, że wypracowaną formę stracić się da. Czego oby nie było.
    A skok Olka świetny!

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl