PŚ w Ruce: Jednoseryjny konkurs dla Wellingera, Kubacki dziesiąty

  • 2024-12-01 16:13

Andreas Wellinger został zwycięzcą jednoseryjnego, niedzielnego konkursu indywidualnego Pucharu Świata na skoczni Rukatunturi (HS142) w Ruce. Reprezentant Niemiec poszybował na odległość 146,5 metra. Drugi był Stefan Kraft, a trzeci Karl Geiger. Dziesiąte miejsce zajął Dawid Kubacki. Pucharowe punkty zdobyli również czternasty Kamil Stoch i piętnasty Paweł Wąsek.

Andreas WellingerAndreas Wellinger
fot. Tadeusz Mieczyński
Stefan KraftStefan Kraft
fot. Tadeusz Mieczyński
Karl GeigerKarl Geiger
fot. Tadeusz Mieczyński

Po pierwszej, loteryjnej serii konkursowej liderem był Andreas Wellinger. Mistrz olimpijski z Pjongczangu poszybował na odległość 146,5 metra i wyprzedził Stefana Krafta (145 m) oraz Karla Geigera (136,5 m). Czwarte miejsce zajmował Daniel Tschofenig (140 m), piąte Artti Aigro (136 m), zaś szóste Gregor Deschwanden (139,5 m).

Na kolejnych pozycjach sklasyfikowani zostali Pius Paschke (144 m), Ren Nikaido (134,5 m) oraz Marius Lindvik (137,5 m). Czołową dziesiątkę zamykał Dawid Kubacki z wynikiem 130,5 metra.

Awans do finału wywalczyli również czternasty Kamil Stoch (127,5 m) i piętnasty Paweł Wąsek (124,5 m).

Na pierwszej serii udział w zawodach zakończył Aleksander Zniszczoł, który po skoku na 104. metr zajął trzydziestą piątą lokatę. Los reprezentanta Polski podzielili m.in. Timi Zajc (99,5 m), Johann Andre Forfang (96,5 m), Markus Eisenbichler (94,5 m), Stephan Leyhe (91 m), Domen Prevc (80 m), Lovro Kos (79 m), Halvor Egner Granerud (71,5 m) i Michael Hayboeck (70 m).

Pierwszą serię konkursową rozegrano z 11., 12., 13. i 14. belki startowej.

Zgodnie z prognozami meteorologów, z biegiem dnia warunki wietrzne na Rukatunturi ulegały pogorszeniu. Drugą serię konkursową udało się rozpocząć, ale rywalizacja zaczęła być coraz częściej przerywana ze względu na warunki. Ostatecznie przed próbą piętnastego na półmetku Pawła Wąska podjęto decyzję o anulowaniu finałowej rundy i uznaniu wyników pierwszej serii za ostateczne. Tym samym po ósme pucharowe zwycięstwo w karierze sięgnął Andreas Wellinger, który stanął na podium u boku Stefana Krafta i Karla Geigera.

W momencie przerwania rywalizacji liderem konkursu był Manuel Fettner (137 m) przed Maximilianem Ortnerem (138,5 m) oraz Janem Hoerlem (137,5 m).

Wyniki przerwanej II serii PŚ w Ruce (HS142); 01.12.2024
Lp. Zawodnik Kraj Skok 1 Skok 2 Nota
1 FETTNER Manuel 131.0 137.0 249.2
2 ORTNER Maximilian 129.5 138.5 247.8
3 HOERL Jan 127.5 137.5 239.3
4 LANISEK Anze 131.0 138.5 228.7
5 KOBAYASHI Ryoyu 118.5 137.5 227.9
6 WASILJEW Danił 126.5 131.5 225.2
7 SUNDAL Kristoffer Eriksen 125.0 130.0 213.8
8 FOUBERT Valentin 121.0 126.0 212.2
9 NAKAMURA Naoki 123.0 121.5 211.4
10 RAIMUND Philipp 114.5 122.0 200.1
11 EMBACHER Stephan 114.0 118.5 191.8
12 MOGEL Zak 123.5 112.0 187.6
13 MIZIERNYCH Ilja 117.0 114.0 184.2
14 ZOGRAFSKI Władimir 112.5 113.5 172.9
15 AMMANN Simon 115.5 110.0 165.5

Liderem klasyfikacji generalnej Pucharu Świata pozostał, siódmy dziś, Pius Paschke (316 pkt.). Na drugie miejsce awansował Stefan Kraft (240 pkt.), a trzecie Jan Hoerl (236 pkt.). Polacy sklasyfikowani są w trzeciej dziesiątce - dwudziesty pierwszy jest Paweł Wąsek (42 pkt.), dwudziesty trzeci Aleksander Zniszczoł (34 pkt.), dwudziesty czwarty Dawid Kubacki (31 pkt.), a dwudziesty siódmy Kamil Stoch (25 pkt.).

Na czele klasyfikacji Pucharu Narodów znajdują się niezmiennie Austriacy (1139 pkt.) przed Niemcami (903 pkt.) i Norwegami (555 pkt.). Polacy z dorobkiem 182 punktów zajmują szóstą pozycję.

Kolejne zawody Pucharu Świata rozegrane zostaną za tydzień, 7-8 grudnia na Skoczni im. Adama Małysza (HS134) w Wiśle. W poniedziałek ma zapaść decyzja, czy konkursy odbędą się na śniegu lub zostaną przeprowadzone w warunkach hybrydowych.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Świata >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Narodów >>>
Zobacz aktualny ranking WRL >>>


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (79704) komentarze: (283)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Lataj profesor
    @Kulas2468

    Ja myślę, że starszy z Szymonów skoczył swoje. Nie zaprezentował nic wielkiego. Dałbym zamiast niego choćby Pilcha albo Łukaszczyka/Tomasiaka. Ale zgadzam się, że na PK powinni pojechać ci, którzy mają szansę wywalczyć limit.

  • waldemarsson doświadczony
    @Mariusz_Lis

    Jaka to rewelacja? Przecież to było wiadome już miesiąc temu.

  • dervish profesor
    @sledzik16

    Taka gadka co roku jest.
    Oczywiście, że nie teraz... :D

  • sledzik16 profesor

    Patrząc realnie na to wszystko to w tym roku Niemcy 🇩🇪 mają chyba najwieksza szanse na wygranie T4S od lat ... jeżeli nie teraz to chyba nigdy.

  • dervish profesor
    @Adick27

    Juz o tym pisałem. Nie uważam żeby forma Joniaka od czasu LMP spadła a na pewno nie drastycznie. Różnice jakie teraz powstały wynikają z tego, ze ci którzy na LMP byli bez formy teraz tę formę mają a w każdym razie mocno ją poprawili.

    Poczekajmy dwa tygodnie. Po PK w Ruce będziemy mieli aktualny obraz naszego zaplecza.

    Sens powołania Kota czy Wolnego jest taki że lepszych od nich w danej chwili nie było i chyba nie ma. PŚ w Wiśle pokaże czy to się zmieniło bo tam może zostać wykreowany nowy numer 5 w polskich skokach.

  • Adick27 stały bywalec
    @dervish

    Chcesz mi powiedzieć, że jego forma tak drastycznie spadła od czasu MP, czy innych na tyle wzrosła. A jak spadła to czemu spadła? Trenerzy nie potrafili go przygotować?

    Jaki jest sens powoływania Kota, który w ciągu 7 lat zdobył 82 pkt PŚ? Jakub Wolny ostatni gdzie jakoś punktował to 2020/2021, od tego czasu 46 pkt PŚ w 3 sezonach. Jaki jest sens powoływania tych zawodników w momencie kiedy widać, że ich forma nie zmieniła się na plus od lat? Przecież Ci skoczkowie najzwyczajniej w świecie już nie rokują.

  • dervish profesor
    @Adick27

    Goscia nie spróbują bo on jak przychodzi co do czego to nawet na krajowym podwórku sobie nie radzi, a co dopiero w PŚ.

  • Adick27 stały bywalec
    @Roxor

    Bedą skakać do 40 mówisz, czyli za chwilę skończą kariery :D

    Przykład Joniaka doskonale pokazuje jaki mental tam panuje. Gościa nie spróbują w PŚ bo "żeby się nie spalił". God damn it
    Poczekajmy aż będzie miał 25 lat. Kończy się to tak, że 33 letni Kot, któremu brakuje 10-15 metrów minimum do awansu do 2 serii jest wzorem i najlepszym skoczkiem z zaplecza. Nie wierze, że z grupy tych Pilchów, Juroszków nie jesteśmy w stanie wyszkolić 2-3 skoczków, którzy skakaliby dalej od skręconego kocura. Powinniśmy poprosić o możliwość trenowania z norwegami gdyż aktualnie nasz poziom prawie niczym nie odbiega od skoczków USA jedynie tym, że oni mają młodych skoczków, my nie.

  • Kulas2468 bywalec

    Gdybym ja decydował o składach na PŚ w Wiśle i PK w Chinach
    PŚ w Wiśle:
    Aleksander Zniszczoł
    Paweł Wąsek
    Dawid Kubacki
    Kamil Stoch
    Andrzej Stękała
    Jakub Wolny
    Piotr Żyła
    Łukasz Łukaszczyk
    Klemens Joniak
    PK w Chinach:
    Maciej Kot
    Kacper Juroszek
    Janek Habdas
    Tymoteusz Amilkiewicz
    Szymon Byrski
    Jan Galica
    Szymon Jojko (większość się pewnie tutaj zdziwi ale dla mnie on w letnim FiS Cup przekroczył moje oczekiwania).

  • Roxor profesor
    @Mariusz_Lis

    Joniak niestety chyba też został przesiąknięty tą myślą szkoleniową. Wczoraj w programie "Trzecia seria" wspominał, że chce spokojnie wejść w sezon w PK.. 8 miesięcy przygotowań do sezonu, po drodze został mistrzem polski, a ten zamiast o PŚ myśli o spokojnym wejściu w sezon w PK. Szkoda gadać.

    Z takim podejściem młodych zawodników to Stoch, Kubacki, Żyła, Kot, Wolny czy Stękała będą mogli sobie spokojnie skakać do czterdziestki, prezentując poziom jaki prezentują.

  • IgorKrakow początkujący

    Biedny Andrzej, szkoda mi go, ale nie widzę przyszłości ani dla niego, ani dla Jakuba. Powinni poszukać jakiejś pracy. To niesprawiedliwe w stosunku do Joniaka, jest utalentowany.

  • Mariusz_Lis bywalec
    @dervish

    O jakiej to młodzieży mówi? 20 letnim Joniaku, Amilkiewiczu moze nawet o Juroszku że jeszcze nie dorósł? K... a 17 letni Mizernych zdobywa punkty na Ruce czy Wasiliew niewiele starszy. Trunz ze Szwajcarii skacze o Amerykanach nie wspominajac. A my ciagle sie boimy bo a to skocznia za duza, a to nie nie przygotowany... to od czego są trenerzy? od lansu? Pózniej wychodza takie kwiatki jak Łukaszczyk który mówi że nie myśli o PŚ, bo wpajaja ze ty masz skakac w Szczyrku w Fisie a duza skocznia to nie dla ciebie. Cos w tym stylu.

  • Mariusz_Lis bywalec

    Słyszę rewelacje że Stękała ma skakać w Wiśle hehehe. Następna "nadzieja" 30 letnia do spółki z jego kolegą "lotnikiem" ;] oni dwaj powinni do CHin lecieć wraz z Kocurkiem, a Joniak powinien skakać w Wiśle. Mistrz Polski i nawet z szacunku dla niego przed własną publicznością. Stękała się nadaje na PK do Chin z resztą juniorów, Łukaszczykiem i tam kto jeszcze poleci. Po cichu licze ze tez Kocura i Wolnego zabiorą ze sobą ;]
    Oj zapowiada się rzeź na własnej skoczni, Zniszczoł i Wasek moze cos pokaza, a Stoch i Kubacki moga nie trafic na huragan jak wczoraj i beda tez problemy

  • Adick27 stały bywalec
    @dervish

    W dużej mierze zgadzam się z Twoją wypowiedzią. Natomiast jeżeli cofniemy się tak 10 - 12 lat wstecz to my gdzieś ten potencjał i możliwość kontynuacji rozwoju skoków koncertowo zaprzepaściliśmy. Dziś nie do pomyślenia jest, żeby pojawił się w naszych skokach taki Jan Ziobro, który będzie w stanie rywalizować na przyzwoitym poziomie przez cały sezon. Nie trafi się żadna fartowna wygrana drugiego 19 letniego Bieguna, wówczas równie 19 letni jeszcze rokujący Murańka zajmował miejsce w TOP10 w Engelbergu. Można byłoby tak wymieniać. Sytuację, którą mamy obecnie wielu obserwatorów tudzież zwykłych kibiców prognozowało już przeszło 6-7 lat temu. Był to wystarczająco długi czas w moim odczuciu, aby zapobiec znalezieniu się w czarnej d, w której jesteśmy obecnie.

    Dlatego dzisiejszy Małysz, mówiący o stanie polskich skoków w sezonie 2024/2025 jest dla mnie wybitnie niewiarygodny, ponieważ ten sam Małysz w sezonie 2016/2017 opowiadał, że przyszłość polskich skoków jest niezachwiana i będziemy mieli następców, chociaż że tak nie będzie wiedziała większość kibiców interesujących się tym sportem nieco bardziej niż od weekendu do weekendu. Od prezesa PZN oczekuje więcej aniżeli rozłożenia rąk w geście rozpaczy kiedy mleko się już rozlało.

    Wychodzi na to, że jedyne co może zrobić PZN to cierpliwie czekać, aż pojawi się kolejny Małysz(zawodnik) lub Stoch. Może za rok, może dwa a może za 50 lat.

  • sledzik16 profesor

    Trochę szkodavze druga seria nie dotrwała do końca mimo to kwalfikacje i pierwsza seria ciekawa.

  • dervish profesor
    @Adick27

    Nie uważam żeby Małysz obnażył tu swoją niekompetencję. Raczej między zdaniami wyłożył kawę na ławę.
    "Czy chodzi o to, że młodzież jest mniej zaangażowana, czy te roczniki są, jakie są"
    To w tym tkwi problem.
    Do skoków trudno namówić tych najbardziej utalentowanych i predysponowanych. Dzis podstawę piramidy wiekowej w tej dyscyplinie tworzą co najwyzej średniacy. Nie wspomnę tu o tym ze cala piramida to właściwie piramidka, prawie słupek bo podstawa jest bardzo wąska i wątła. A i tak po drodze do wieku seniora mocno się wykrusza nie zawsze na zasadzie eliminacji tych najmniej uzdolnionych. Czasami z uprawiania skoków ma wczesnym etapie rezygnują także ci bardziej perspektywiczni, czasami są do tego zmuszani (Kastelik) . A później taki TT czy inny trener po prostu nie ma z czego wybierać. Bierze z tego co ma do dyspozycji i rezultat jest taki jaki widzimy.

    Niby wiadomo jak ten stan rzeczy zmienić. Aby zwiększyć podstawę piramidy trzeba by wyłożyć duże pieniądze na rozbudowę sieci szkółek czy tez sekcji skoków przy klubach narciarskich, etaty trenerskie i szkolenie nowych trenerów.
    Żeby zachęcić do uprawiania skoków utalentowaną młodzież trzeba także pieniądzorów by odciągnąć tę młodzież na przykład od poświecenia się piłce nożnej czy po prostu od atrakcji związanych z internetem itp. Zachęcić do rozwijania tężyzny fizycznej i w ogóle uprawiania sportu. A jeżeli mieliby ci najbardziej uzdolnieni częściej trafiać do skoków to przydałoby się rozbudować właśnie sieć szkółek tak żeby mieli do nich blisko a nie musieli być dowożeni przez rodziców po 50 albo 100 km.
    Powyższe to żadna tajemnica. Łatwo powiedzieć bardzo trudno zrealizować. Potrzeba dużych pieniędzy których nie ma.
    Pozostaje więc czekać na to aż los czyli przypadek dostarczy do polskich skoków j nowego Małysza, Stocha czy nawet Żyłę albo Kubackiego. A do tego czasu skoki polskie pogrążą sie w mniej lub bardziej ewidentnym średniactwie takim jakie znamy z czasów przed małyszowych. Duzo większa szansa że pojawi się jakiś Mateja czy nawet Fijas lub Bobak, albo znienacka wyskoczy nam kolejny Fortuna niż, że trafi się drugi Żyła czy Kubacki nie wspominając o takich diamentach jak Małysz czy Stoch. Trzeba liczyć na szczęśliwy los. A los
    łaskawy dla nas już był, teraz zgodnie z rachunkiem prawdopodobieństwa czekają nas raczej chude lata. Fortuna kołem się toczy. ;)

  • Adick27 stały bywalec
    @dervish

    Bardzo dobrze, że to przytoczyłeś, Pan Małysz tymi wypowiedziami sam obnaża swoje niekompetencje. Z czego biorą się takie wyniki hmm? Może z tego, że kadra trenerska w rocznikach młodzieżowych/klubach wykonuje swoją pracę zatrudniona po protekcji/pasjonaci i ludzie skoków nie są odpowiednio dofinansowani stąd swoją pracę wykonują albo z doskoku albo nie mają możliwości i motywacji poszerzać swoje kompetencje. Może z uwagi na dobre relacje Małysza z Austrią (Red Bull) warto byłoby wysłać i sfinansować pobyt trenerów np. w Stams, aby mogli się czegoś nauczyć? Ale po co lepiej zatrudnić dyrektora ds. kombinacji norweskiej pracującego zdalnie.

    Zawodnicy są wiecznie zagłaskiwani. Nie poślemy 20 letniego mistrza Polski na PŚ bo "żeby się nie spalił" a później ten sam zawodnik w wieku 25 lat jest zdziwiony bo dostaje bęcki na każdym szczeblu zawodów od austriackich czy niemieckich rówieśników. Właśnie niech jedzie i niech sie spali a może dzięki temu wyznaczy sobie cele sportowe i będzie do czegoś dążył.
    A jeżeli nie to nie nadaje się na topowego zawodnika. W PZN są potrzebni ludzie, którzy mają pojęcie o zarządzaniu i organizacji struktur, które będą szkoliły fachowców, którzy będą szkolili zawodników, którzy będą rywalizowali na najwyższym poziomie.

    U nas jest myślenie zaściankowe - zatrudnijmy kilka osób z zagranicy obtoczonych fumflami góralami po nieudanych karierach aby zarabiali pieniądze i jakoś to będzie. Możemy tu sprowadzić Stoeckla, Kojonkoskiego, Horngachera i kazać im trenować tę bandę zagłaskanych zawodników, ale bez odpowiednich osób na górze i odpowiednich struktur od najwyższego do najniższego szczebla nic z tego nie będzie.

  • dervish profesor
    Prezes Małysz

    "Mieliśmy bardzo dobre sezony, może być też tak, że teraz trzeba będzie poczekać, aż dorośnie młodzież, która odnosi sukcesy w swoich kategoriach. Przez jakiś czas u juniorów mieliśmy przerwę w medalach i dobrych wynikach, więc mamy świadomość, że najprawdopodobniej trzeba będzie poczekać na kolejnych zawodników, którzy się przebiją. Nie wiadomo, dlaczego z niektórymi z nich jest tak, że robi się kicha i nie przechodzą pewnego etapu, nie robią kolejnego kroku we własnym rozwoju. My to wszystko analizujemy, ale trudno nam określić, z czego właściwie to się bierze. Czy chodzi o to, że młodzież jest mniej zaangażowana, czy te roczniki są, jakie są, a może zmienia się sport i cały trening skoków?"

  • Adick27 stały bywalec

    Według Joniaka, Zyła i Kot jeździli niżej o 2 rozbiegi od pozostałych i oddawali najlepsze skoki. To znaczy, że w kadrze jest ogólnie tragedia. To jest dno i dwa metry mułu mamy więcej osób w sztabie niż zawodników godnych do reprezentowania kraju w jakichkolwiek zawodach. Mamy dyrektora ds. skoków i kombinacji norweskiej a nie mamy zawodników kombinacji norweskiej w dodatku ów dyrektor wykonuje swoją pracę zdalnie z Norwegii. Ten cały związek to jest jakiś chory Truman Show. Trzeba to zaorać i zacząć od początku, jeżeli w ogole jest jakiś sens bo ta dyscyplina staję się pretendentem do najbardziej absurdalnej rywalizacji sportowej na świecie. Generalnie Pan Małysz powinien odejść i przeprosić bo minął się z powołaniem.

  • dervish profesor
    @Kibic_2001

    Kot to żaden król treningów. Wiele wskazuje na to, że do tej pory był po prostu i uczciwie naszym numerem 5 bez względu czy to trening czy konkurs. Teraz z tego co mówi Joniak i pewnie nie ściemnia - w walkę o pozycje numer 5 włącza się Żyła i to z pewnymi sukcesami. Wisła wskaże nowy układ w hierarchii zaplecza i wyłoni zawodnika który zajmie ostatnią miejscówkę w kolejnym PŚ w Titisee. A po Titi jeśli nasz numer 5 nadal będzie wyglądał tak słabo jak do tej pory pewnie kolejna rotacja tym razem na podstawie wyników PK w Ruka.

  • Tomek88 profesor
    @Arturion

    Jutro będzie :)

  • Arturion profesor
    @Kibic_2001

    Ale Joniak mógł mieć zaburzoną optykę, bo skakał z "sześciu belek wyżej". ;-)

  • Kibic_2001 bywalec

    Według Joniaka najdalej skakali Piotrek Żyła i oczywiście król treningów Maciej.

  • Arturion profesor
    @Tomek88

    Właśnie. Nie chodziło mi o edytowanie, ale o wstawienie jeszcze raz. :-)

  • Tomek88 profesor
    @Arturion

    Za późno bo już nie mogę edytować, ale wstawie jutro pod artykułem samozwańczego autorytetu :)

  • Arturion profesor
    @Bernat__Sola

    Stękała i Juroszek a nie Pilch? Koniec świata... ;-)
    (sorry za pomyłkę z konkursami)

    A jak PK, to rzeczywiście Habdas i Niżnik nasuwają się sami. Ale też zależy, ilu tam pojedzie.

  • Bernat__Sola profesor
    @Arturion

    Po pierwsze, @ASJ_212 odpowiadał na mój wpis o składzie na PK, nie PŚ.
    Po drugie, w PŚ ma skakać Stękała, nie Pilch.

  • Arturion profesor
    @ASJ_212

    Zdaje się było podane tak: Wąsek, Zniszczoł, Kubacki, Stoch, Żyła, Kot, Wolny, Pilch, Juroszek... Ilu można? ;-)

  • Introverder profesor

    A ja tak chwilę słuchałem i chyba luz Korościela jest ok. Dodatkowo mam wrażenie, że przy nim Błachut jakby pogodniejszy jest, bo się udziela pozytywna energia. Oglądałem parę minut, poprzednie konkursy też fragmenty, ale takie odczucia wstępne.

  • Mucha125 profesor
    @King

    Nie chodzi o możliwości wypełnienia, a koszta czy problemy związane z tak daleka podróżą. Ci co walcza o limit wiadomo muszą jechać, chociaż w FIS cupie jest większa szansa na zdobycie kwoty do PK

  • King profesor
    @Bernat__Sola

    Jeśli wyślemy mniej niż siedmiu zawodników to będzie od razu oznaczać, że poziom ogólny jest niski skoro wysyła się niepełny skład (w takim wypadku pewnie tych co realnie coś mogą zdziałać).

  • Bernat__Sola profesor
    @King

    Oby nie Byrski, nie po to wywalczał limit, by skakać teraz w FC. Tomasiak ostatnio prezentował się raczej słabo, więc rzeczywiście mogą go tam oddelegować.

    I też wydaje mi się, że można spokojnie tam wysłać komplet 7 zawodników. Liczbę uprawnionych do startu w PK mamy teraz naprawdę pokaźną. Tylko pewnie @Mucha125 podejrzewa, że mogą zdecydować oszczędności w związku...

  • ASJ_212 doświadczony
    @Bernat__Sola

    Myślę, że tych dwóch pozostałych to Habdas i Niżnik

  • Arturion profesor
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Cieszę, że się domyśliłeś, że to Ciebie miałem na myśli. :-)

  • Arturion profesor
    @Bernat__Sola

    ""najstarszy skład, jaki możemy wystawić" to nie to samo, co "same dziadki"."
    No nie - dziadki i dziady. ;-)

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran
    @Arturion

    Co prawda to nie mój nick ale dzięki za odpowiedź.

  • Arturion profesor
    @Tomek88

    No to popraw. :-)

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran

    Informuję że wyniki quizu pojawią się już jutro.

  • Tomek88 profesor
    @Arturion

    Niestety tak i żałuję. Taki konkurs a ja zapomniałem ich dać. A tak ładnie by wyglądało jakby byli tam zapisani :(

  • Tomek88 profesor
    @MarcinBB

    Kurde rzeczywiście, jak je sporządzałem to dwa razy napisałem Kazachstan a tu zapomniałem. No nic, za tydzień muszę być bardziej dokładny

  • zimowy_komentator profesor

    Właśnie tak spojrzałem, że Danił Wasiliew mimo ledwie 20 lat na karku ma już cztery sezony za sobą w PŚ, z czego trzy dość konkretne jeśli chodzi o frekwencję.

  • Bernat__Sola profesor
    @King

    Owszem (z zawodników z prawem startu starsi od Juroszka są tylko Krzak z Pilchem, no i Leja, ale to już chyba jednak skoczek nieaktywny), ale jednak "najstarszy skład, jaki możemy wystawić" to nie to samo, co "same dziadki".

  • King profesor
    @Arturion

    Swoją drogą Joniak nie skakał z aż tak wyższych belek jak się pierwotnie mówiło. Ja ogólnie co do juniorów jestem raczej dobrej myśli. Może niekoniecznie w Chinach już muszą dobrze skakać, ale w kolejnych zawodach tak.

    W Engelbergu być może też forma naszych jeszcze się poprawi i wtedy będziemy mieć stabilniejszą piątkę, o ile Żyła prezentowałby poziom na przełomie 2/3 dziesiątki.

  • King profesor
    @Mucha125

    Nie no limit będzie kim wypełnić. Przecież na PK można nawet wysłać Habdasa z Pilchem. Joniak, Amilkiewicz i Niżnik to raczej na 100% tam polecą jako członkowie kadry B. Pozostaje zapełnić wtedy jeszcze 2 miejsca najlepiej kimś z juniorów, choć nawet Gruszkę gdzieś można sprawdzić.

  • Arturion profesor
    @King

    A nawet jak tam będzie słabo, to jest dobra okazja.

  • Mucha125 profesor
    @Bernat__Sola

    Wątpie by wypełnili limit bo to jednak podróż do Chin

  • King profesor
    @Bernat__Sola

    Myślę, że któryś z grona Łukaszczyk, Tomasiak, Byrski wystąpi w Kanderstegu. Pewnie będą chcieli wywalczyć miejsce na kolejny period PK. Swoją drogą w terminie PŚ w Engelbergu nie ma nic, więc jak nie będzie kim dopełnić 5 - osobowego składu to jest idealna okazja do sprawdzenia kogoś z juniorów, jeśli nie będzie słabo w PK.

  • Arturion profesor
    @Bernat__Sola

    No, owszem, prędzej "dziadem". ;-)

  • Arturion profesor
    @Lataj

    Z Malarzem się nie rozpędzaj. Sprawia wrażenie gigatalentu, ale to rocznik 2010.
    Jeszcze wszystko sporo przed nim.

  • King profesor
    @Bernat__Sola

    Jakby nie było wystawiamy praktycznie najstarszy skład jaki możemy wystawić jak mówimy o wolnych 9 miejscach.

  • Bernat__Sola profesor
    @Mucha125

    Gdybym miał obstawiać, to pewnie znajdzie się miejsce dla Amilkiewicza, Joniaka, Łukaszczyka, Byrskiego i Pilcha. Dwóch pozostałych zawodników ciężko przewidzieć: Gruszka? Galica? Tomasiak? Niżnik? Habdas? Krzak? Szozda? Wróbel? Sporo kandydatów, a żaden nieprzekonujący...
    A jest jeszcze FC w Kanderstegu.

  • Mucha125 profesor
    @Mesq2004

    Jedyna nie wiadoma kto pojedzie do Chin czy już to ujawnili?

  • Mariusz_Lis bywalec
    @Mesq2004

    Przydałby się już nie mowie junior, ale jakiś choć jeden młody zawodnik. Żeby mógł sie pokazac na wlasnej skoczni i publicznosci. Chyba Juroszek będzie w Wiśle robił za takiego. Mimo ze on tez raczej doswiadczoy. Ogladalem 3 serie i niestety Mistrz Polski na własnej skoczni skakał w krajowce nie bedzie bo leci do Chin. Po cichu licze ze poleci tez Wolny, Kot zebysmy ich kaleczenia nie musieli ogladac w Wiśle.

    Co do konkursu to mega fart weteranów najlepsze warunki. Zreszta jak obserwuje to Stoch trafia na bardzo dobre zazwyczaj warunki ostatnio. Kubacki tak samo mega fart. Szkoda mi Zniszczola. Najlepszy z Polaków wycięty. Ale tak bywa, oby mu w Wiśle oddało to co zabrało teraz.

  • Materna stały bywalec
    konkurs w ujęciu "Bardzo Starego Sceptyka" A.D.2024/2025




    dzisiejszy konkurs wg legendarnej klasyfikacji "Bardzo Starego Sceptyka"
    - 60pkt (konkurs przeciętny - loteria w Ruce tym razem przyniosła jak na razie najlepszy konkurs Polaków)

    Legenda:
    0 lub mniej (brak kwal do konkursu) - konkurs tragiczny
    1-9 - konkurs beznadziejny
    10-24 - konkurs bardzo słaby - Ruka 1- 24pkt.; Lillehammer 2 - 17pkt.
    25-49 - konkurs słaby (Lillehammer Mikst (słaby +) - 47pkt. ; Lillehammer 1 -31pkt.
    50-79 - konkurs przeciętny/przyzwoity/niezły* - *(wybierz właściwe)- Ruka 2 - 60pkt.
    80-119 - konkurs dobry
    120-169 - konkurs bardzo dobry
    170-219 - konkurs rewelacyjny
    220-269 - konkurs genialny
    270+ - konkurs cudowny ( skoczkowie odlatują na ORLEN...)

  • Lataj profesor
    @ASJ_212

    Ładny wywiad, bez mydła. Nie mówił frazesów typu "jest dobrze, dobrze robią, wszystko git", ale za często z ust Ziobry powtarzało się słowo "zawodnik". Mimo to pozytywnie się zaskoczyłem, bo myślałem, że będzie krzyczał o skoczkach jego typu, że próbowali ich zniszczyć. Wadą u nas jest brak tego systemu, który by stworzył chociaż tych zawodników, którzy by napierali na geriatrię. Wtedy byli w stanie jej dorównywać, ale straconych talentów już nie odzyskamy. Mogli oni stanowić o sile naszej kadry obecnie, ale w rocznikach po 1995-1996 nastąpiła posucha. Wąsek wydaje się najbardziej obiecujący z tych, którzy się urodzili po Kantyce czy Lei, mamy Pilcha z paroma sezonami nieco powyżej dna, na NH póki co ładne skoki nieraz pokazywał Juroszek, a Habdas też miał wyskok na dwa sezony. Jak nikt z urodzonych po 1999 albo Wolnostękałów się nie ogarnie, to trzeba stawiać na Joniaka, Amilkiewicza, Tomasiaków, Łukaszczyka, Byrskiego, Malarza, a może też Szozdę, a któryś z nich musi kiedyś odpalić.

    Aż się złapałem na tym, że zacząłem zbyt często powtarzać to słowo, ale poprawiłem.

  • Bernat__Sola profesor
    @Arturion

    Nie no, Juroszka dziadkiem bym nie nazwał :D.

  • Arturion profesor
    @Mesq2004

    Od dawna. Same dziadki.
    Ogłoszono skład jeszcze w sezonie letnim.

    @Tomek88 - naprawdę KAZ zgubiłeś w swoich statystykach!

  • skokwdal stały bywalec

    Co do wyników Polaków w loteryjnej jak to dawniej bywało Ruce :) Kocham tą skocznie, loteria jest do niej stworzona, a tak na serio to kilka loterii w sezonie się przyda, fajne wyniki chociaż są (dzisiaj to Aigro 5, Kazachowie, zaskakująco dobrze Polacy (chociaż to już było spodziewane prze zemnie), kilka wycięć skoczków czołówki takich jak Granerud itp.). Polacy dzisiaj potwierdzili moją tezę co do tego że jest lepiej niż rok temu i to dość wyrażnie. Kubacki technicznie nie odstaje mocno od prób ze swoich najlepszych czasów (jeszcze parę niuansów i będzie dobrze), Stoch technicznie to jest nadal zawodnik elitarny, brak mu już mocy, ale jak trafi na próg i najazd odda to to jest nadal skoczek z szansami na TOP 10, Wąsek utwierdza, że to jego najlepszy początek sezonu w karierze i jest na dobrej drodze do stałego punktowania w TOP 15, Zniszczoł mimo słabego dzisiejszego konkursu notuje świetny jak na siebie początek sezonu, skoki są w miarę równe, ten z 1 serii to był lekki błąd i przy tym wietrze nie dało się już nic zrobić.
    Oczekiwania na Wisłę:
    - Kubacki- TOP 15
    - Stoch- TOP 20
    - Wąsek- TOP 15
    - Zniszczoł- TOP 15
    - Wolny- TOP 40
    - Kot- TOP 40
    - Żyła- TOP 30
    - Juroszek- TOP 40
    - Stękała- TOP 40
    Cele ambitne, ale jak najbardziej do zrealizowania, liczę na to że w chociaż jednym konkursie zobaczymy Polaka w TOP 10, co utwierdzi, że skoki naszych zmierzają w dobrą stronę.

  • Mesq2004 stały bywalec

    Wiadomo kto będzie w krajówce na Wisłę?

  • ASJ_212 doświadczony

    Joniak w TVP Sport potwierdził, że leci do Chin

  • MarcinBB redaktor
    @Tomek88

    Kazachów zgubiłeś ;-)

  • Tomek88 profesor

    Statystyki cz.2
    Osiągnięcia punktowe polskich skoczków w czasie weekendu w Ruce 30.11-01.12.2024

    Seria, miejsca Polaków, liczba zdobytych punktów, liczba punktujących Polaków

    Trening (10,23,29) ............................................. 36 pkt. (3 zawodników)
    1 Kwalifikacje (9,11,19,30) ................................. 66 pkt. (4 zawodników)
    1 konkurs po 1 serii (4,16) .................................. 65 pkt. (2 zawodników)
    1 KONKURS (13,27) ............................................. 24 pkt. (2 zawodników)
    2 Kwalifikacje (21,23,28) ..................................... 21 pkt. (3 zawodników)
    2 KONKURS (10,14,15) ......................................... 60 pkt. (3 zawodników)

  • Tomek88 profesor
    Statystyki cz.1

    Zapraszam do prześledzenia moich cotygodniowych statystyk, które będą się pojawiały w czasie całego sezonu

    Puchar Narodów sobotniego konkursu w Ruce

    Państwo, miejsca punktujących, liczba zdobytych punktów, liczba punktujących zawodników

    1. Austria (2,3,6,7,12,17) ........................................ 252 pkt. (6 zawodników)
    2. Niemcy (1,5,8,24,26) .......................................... 189 pkt. (5 zawodników)
    3. Norwegia (4,10,19,25) ........................................ 94 pkt. (4 zawodników)
    4. Słowenia (9,15,18,22,29) .................................... 69 pkt. (5 zawodników)
    5. Japonia (14,16,30) .............................................. 34 pkt. (3 zawodników)
    6. Polska (13,27) ..................................................... 24 pkt. (2 zawodników)
    . Szwajcaria (11) .................................................... 24 pkt. (1 zawodnik)
    8. USA (21,28) .......................................................... 13 pkt. (2 zawodników)
    9. Francja (20) .......................................................... 11 pkt. (1 zawodnik)
    10. Bułgaria (23) ....................................................... 8 pkt. (1 zawonik)

    Puchar Narodów niedzielnego konkursu w Ruce

    Państwo, miejsca punktujących, liczba zdobytych punktów, liczba punktujących zawodników)

    1. Niemcy (1,3,7,26) ............................................. 201 pkt. (4 zawodników)
    2. Austria (2,4,19,20,29) ....................................... 143 pkt. (5 zawodników)
    3. Polska (10,14,15) .............................................. 60 pkt. (3 zawodników)
    4. Norwegia (9,12,27) ........................................... 55 pkt. (3 zawodników)
    5. Japonia (8,22,24) ............................................. 48 pkt. (3 zawodników)
    6. Estonia (5) ........................................................ 45 pkt. (1 zawodnik)
    7. Finlandia (11,13) .............................................. 44 pkt. (2 zawodników)
    8. Szwajcaria (6,30) .............................................. 41 pkt. (2 zawodników)
    9. Słowenia (17,21) ............................................... 24 pkt. (2 zawodników)
    10. Francja (23) ...................................................... 8 pkt. (1 zawodnik)
    11. Bułgaria (28) .................................................... 3 pkt. (1 zawodnik)

  • ASJ_212 doświadczony

    Dzisiaj gościem 3 serii TVP Sport będzie Joniak

  • Arturion profesor

    Odpowiadam @Fan_skoków itd... na konkurs, a konkretnie na pytanie o ulubionych skoczków:
    Moi to w tej chwili: Ilia Mizernych i Jason Colby (no i Polacy - w tym Zograś i Deschwanden). No i Aigro też. :-)

  • ASJ_212 doświadczony
    @cms

    Zmiana pokoleniowa ;)

  • Arturion profesor
    @cms

    A mówiłem mu, żeby nie opuszczał Rovaniemi. ;-)

  • cms doświadczony

    Świętego Mikołaja podmienili w Ruce

  • Arturion profesor
    @Avengers123456msciciel

    Zapytaj jeszcze, dlaczego nie typuje... ;-)

  • Avengers123456msciciel weteran
    @Rawianek

    Gdzie byłeś dawno cię nie widziałem tutaj.

  • Arturion profesor
    @rybolow1

    Romppainen dał podstawy do powołania. Co innego Valto, który i dziś nie zapunktował.

  • Arturion profesor
    @Vow_Me_Ibrzu

    Jestem za!
    Trzeba jasno opisać sprzęt dopuszczalny. I żadnych modyfikacji.

  • rybolow1 weteran
    @Arturion

    Finowie wczoraj w q skakali nieźle, szkoda że dziś za Romppainena nie wystartował Jarkko

  • Arturion profesor
    @Robert Johansson252

    "Zaskoczenie dnia: Danil Vassilyev i Artti Aigro"
    Myślę, że raczej Ilia Mizernych i Finowie.

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony
    @kubilaj2

    Nie mam porad. Można by sobie wyobrazić gruby reset sprzętowy, ale to wywróciłoby do góry nogami całą dyscyplinę, jeszcze wyszłoby, że dziesiątki tworzą Kazachowie, Koreańczycy i Rumuni.

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony
    @Pavel

    Ale wtedy było znacznie lepiej z oglądalnością, zresztą sportu jako takiego — bo przecież problem utraty widzów bije i futbol. A i tolerancja widza większa, bo nie miał na wyciągnięcie ręki takiej palety bodźców, jak teraz.

  • Robert Johansson252 profesor

    Zaskoczenie dnia: Danil Vassilyev i Artti Aigro
    Rozczarowanie dnia: Wiatr
    Skok dnia: 146,5 m Welliego
    Akcja dnia: Dwóch Kazachów z punktami

  • bomos doświadczony

    Ten sezon się zaczyna układać pod czwartą KK dla Krafta. Nie będzie zawodnika typu dominator i Kraft regularnością znowu wygra.

  • KapitanGrawitacja weteran
    @IngemarMayr

    Stoch gdyby trafiał choć trochę w próg i leciał wyżej to myślę że wciąż wchodziłby do 10tki. Technika u niego nie wygląda źle więc zobaczymy czy poprawi się w najbliższych tygodniach.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Bardzo dobry weekend w wykonaniu Niemców, wczoraj zwycięstwo Paschke, dziś zwycięstwo Wellingera, jeszcze Geiger załapał się na podium. Podopieczni Horngachera jak najbardziej mogą być zadowoleni z tego weekendu. Kraft jako jedyny stanął na podium w obu konkursach, dzięki czemu awansował na 2. miejsce w generalce. Biorąc pod uwagę fakt, że jeszcze nie jest w swojej optymalnej formie to zdecydowanie napawa to optymizmem. Hoerl wczoraj z kolejnym podium, dziś już zdecydowanie słabiej, ale wiemy jakie były warunki. Tschofenig tym razem bez podium, ale dwa razy skończył w TOP6, więc powodów do zmartwień nie ma. Polacy dziś osiągnęli wyniki lepsze niż wskazywałaby na to ich forma, mam tu na myśli Kubackiego i Stocha, bo 15. miejsce Wąska nie jest jakimś zaskoczeniem. Słabo niestety dziś Zniszczoł, który wczoraj był najlepszym z naszych.

  • kubilaj2 weteran
    @Vow_Me_Ibrzu

    I jakie miałbyś na to porady?
    Pogoni sprzętowej nie zatrzymasz, nie ma opcji.

  • Mixolo doświadczony

    Ciekawostka przez cały sezon 2023-2024 Wąsek zdobył 42 pkt a właśnie już w tym momencie ma 42pkt więc jakiś plusik jest

  • Ondraszek stały bywalec

    Czasami myślę, że ten Wolny to tak specjalnie się eliminuje. Dzisiejsze zawody... Nasi jakby się umówili. Najpierw Stoch, później Kubacki, kolejny Wąsek, a dzisiaj Oleg nie przeszli kwalifikacji. Kota i Wolnego nie liczę. Jak by ich nie było :). Ciekawy i zaskakujący może być ten sezon. Jedno czego nie zrozumiem, to dlaczego słabsi zawodnicy, są jeszcze bardziej osłabiani. Moim zdaniem kfali i owszem, ale kolejność pierwszej serii powinna być losowa. Maszyna losująca start:) I taki np. Kraft mógłby skakać jako pierwszy... Jestem za zlikwidowaniem not sędziowskich. I ruszaniem belki.

  • Pavel profesor
    @Vow_Me_Ibrzu

    Nie przesadzaj kiedyś konkursów dużo bardziej kuriozalnych było dużo więcej, teraz trafi ci się 2 może 3 na cały sezon ;)

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony

    Dyscyplina w obecnej formie umiera, tak to po prostu wygląda. Procesy klimatyczne w połączeniu z ewolucją sprzętową maksymalizującą wrażliwość na warunki mordują jej nawet już nie widowiskowość, ale oglądalność jako taką.

    A tymczasem z wyniku polskiej drużyny do zapamiętania tylko czwarte miejsce po I serii wczoraj. W zeszłym sezonie w tym punkcie byliśmy kosmicznie daleko od jakiegokolwiek promyka pozwalającego myśleć o włączeniu się do walki o czołówkę, teraz jednak jest. Aleksander powinien się w przekroju całego sezonu liczyć, i zrobić lepszy wynik niż w zeszłym. Paweł na razie nie pokazuje nic ponad potencjałem ocierania się o pierwszą dziesiątkę, oby się nie wyprztykał i z tego. Dawid — wygląda to na już tylko emeryckie skakanie, z potencjałem na okazjonalne wyskoki. Kamil wygląda, że doczołga się do zakończenia kariery na IO. Reszta jest milczeniem.

  • IngemarMayr początkujący

    Falstart polskiej kadry trwa nadal i aktualne miejsca w KlasGen wydają się dobrze odzwierciedlać poziom kadry Thurnbichlera.
    Miejmy nadzieję, że do Engelbergu pojawi się jakiś znaczący pozytyw, bez tego będzie już chyba można spisać sezon na straty.
    Z Kuusamo jedyny pozytyw - Stoch jeszcze coś potrafi, szczerze się zdziwiłem

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran
    @maciek0932

    Byku nie ograniczaj się, dawaj prognozę pogody na MŚ w Trondheim. Nic się nie uczycie. Prognozy wietrzne można brać na poważnie na 24h przed zawodami.

  • Takanashi63 bywalec
    Cyrk2

    "Jeśli nie są w stanie tego zaakceptować, tej zmiany warunków, że dla każdego mogą być inne, to może powinni pomyśleć nad zmianą dyscypliny. Może powinni zacząć grać w ping-ponga" Osoba, która wypowiedziała te słowa przerwała konkurs, kiedy warunki mieściły się w korytarzu, żeby czołówki warunki na skoczni nie zrzuciły czasem w to samo miejsce, gdzie ich poprzedników, którzy trafili na niekorzystny moment. Jeśli Pan coś mówi Panie Pertile, proszę być honorowym i konsekwentnie trzymać się swoich słów. Jeśli Pan tego nie potrafi, to jest Pan idiotą, bo wtedy trzeba było siedzieć cicho. Jak Pan nie potrafi zrozumieć idei sportu na powietrzu, gdzie czasem taki Aigro trafi na dobre warunki i może raz na jakiś czas wygrać z czołówką, która na dobry wiatr nie trafi, to proszę się przerzucić na wrestling, bo tam będzie Pan sobie mógł promować zawodnika wedle swego uznania. Kurcze, rozumiem, że nie jest to zbyt miłe dla czołówki, że skoczą blisko i przegrają, ale to jest właśnie urok tej dyscypliny. Sport na powietrzu - Raz zawieje a raz nie. Nie rozumiem tego "szlachectwa" i krzyku, kiedy czołówka nie radzi sobie w trudnych warunkach. Nie mieli szczęścia do warunków i tyle. To nie jest nieuczciwe, tylko naturalne. Nieuczciwe jest natomiast robienie przerwy po słabych skokach kilku zawodników i czekanie na poprawę warunków dla innej grupy skoczków. Taki mają numer i takie zastali warunki przed skokiem. Jeśli te warunki mieszczą się w przepisowych ramach, nie ma żadnego powodu, żeby cokolwiek przerywać, bo krzywdzi się wtedy całą resztę. Dzisiejszy konkurs to jeden, wielki pokaz żenady, gdzie duża grupa zawodników jest puszczana na przetarcie torów, po czym z jednego na drugiego następuje przerwa. Jak ma się czuć taki Hayboeck? Co jest uczciwsze, skakanie w zastanych warunkach, czy puszczanie jednego zawodnika w zastanych warunkach, a dla kolejnego przygotowanie torów i czekanie na lepszy wiatr? Kompletna bezradność jury, kompletna porażka przeliczników, które pokazywały co chciały i kompletna porażka sędziów, którzy noty wystawiali waląc głową w przyciski. Uwielbiam skoki narciarskie, ale ostatnie konkursy odpychają mnie od tej dyscypliny. Zabawy z belkami, niewymierne pomiary, przerywanie transmisji materiałem o reniferach, fatalna forma Polaków, zabijanie odległości, eksperci biadolący oczywiste slogany... Powoli mam tego dość. Przepraszam za ten tekst, ale jestem po prostu wściekły jak patrzę na to, co się dzieje w obecnym sezonie z każdej możliwej strony...

  • Karpp profesor
    @maciek0932

    Też widziałem te prognozy. Dobrze, że piątek znowu najgorszy.

  • Mixolo doświadczony
    @maciek0932

    Raczej się zmieni troszkę

  • maciek0932 doświadczony
    @Mixolo

    Na ten moment w piątek 8m/s, w sobotę 4, a w niedzielę cisza. Kierunek raczej tylny, ale może się odbijać od trybun.

  • Mixolo doświadczony
    @rybolow1

    Życie czasem trzeba mieć farta i tak cieszę się i dużo ludzi się będzie cieszyło a ty nie musisz ty idź spać jutro szkoła

  • rybolow1 weteran
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Ale czym się tu cieszyć, że stare dziadki przyfarciły z wiatrem, a Zniszczola który na luzie walczyłby o top 10 wycięło?

  • Bartosz2007 początkujący

    Jakby zapytać ludzi kilkanaście lat temu w którym roku po raz pierwszy wygra zawody PŚ zawodnik urodzony w XXI wieku to pewnie postawili by na 2018-2020. Tymczasem 2024 powoli dobiega końca i wciąż nie ma takiego zawodnika :)

  • rybolow1 weteran
    @Kwakuu

    Song pewnie nie będzie startować w PŚ poza Finlandią

  • Kwakuu stały bywalec

    weteran Choi wystartuje w Wiśle w przyszły weekend.
    Song planuje COC u siebie w kraju, Kapustik również zjawi się w Chinach
    Co do początku sezonu u Vagula to najpierw FIS CUP, potem Coc w Ruce

  • sheef profesor
    Statystyki weekendu - Kuusamo

    Najdłuższy skok weekendu - 148,5m. Gregor Deschwanden (Q1),
    Najkrótszy skok weekendu - 70m. Halvor E. Granerud (T1 i Q1) oraz Michael Hayboeck (K2),
    Suma punktów zdobytych przez biało-czerwonych w weekend - 84,
    Dyskwalifikacje - Henri Kavilo, Junshiro Kobayashi, Jakub Wolny, Fredrik Villumstad,

    Zawodnik weekendu - Andreas Wellinger (Niemcy),
    Rozczarowanie weekendu - Halvor Egner Granerud (Norwegia) - w jego przypadku winę można zwalić na warunki. Mam nadzieję, że to był wypadek przy pracy.

  • Rawianek weteran

    Aaigro ma już najlepszy sezon pod względem puntów.

  • Podhalanin bywalec

    5 miejsce Aigro dziś to najlepszy indywidualny wynik Estończyka w PŚ. Dotychczas najlepszy wynik to 6 miejsce Karela Nurmsalu w Oslo w 2014 r.

  • Mixolo doświadczony

    Fajnie że treningi pokaże TVP

  • Mixolo doświadczony
    @Kwakuu

    To samo w Niemczech o tej porze ale ma wiać to najgorsze

  • ASJ_212 doświadczony
    @zimowy_komentator

    Treningi skomentują Snopek i Leleń a kwalifikacje Snopek i Babiarz

  • waldemarsson doświadczony
    @Mixolo

    Jasne, ale jestem też w stanie sobie wyobrazić że już takiej formy nie wypracują by mogli przebić te miejsca.

  • Kwakuu stały bywalec

    Przez brak zim od kilku lat w Polsce będzie ciężko przeprowadzić cokolwiek w tej Wiśle, tam zawsze loteria wietrzna a na dodatek przez cały najbliższy tydzień ciepło po 6/7 C a w weekend 2C i mieszane opady, takie najgorsze.

  • sheef profesor
    Statystyki konkursu

    8 zwycięstwo Wellingera (40 podium w karierze),
    120 podium w karierze Krafta,
    40 podium w karierze Geigera.

  • ASJ_212 doświadczony

    Jan Ziobro mówił dziś w TVP Sport o kondycji polskich skoków
    https://sport.tvp.pl/83771979/jan-ziobro-nie-mamy-kim-postraszyc-kadry-a-wideo

  • Kwakuu stały bywalec
    @Gerwazy

    Oczywiście, widze małą wiedzę posiadasz jak pytasz o takie rzeczy. Kazachowie kiedyś mieli niezłą ekipe

  • Kwakuu stały bywalec

    Wolny stracił życiową szanse w tym sezonie na punkty. Spokojnie mógł przejść Q, a w konkursie 115m przeskoczyć w dobrych warunkach na początku konkursu

  • Podhalanin bywalec

    W sumie dobrze, że wyłączyłem zawody po 1 serii, nie chciało mi się dalej tej farsy oglądać. Coś czuję, że w Wiśle mimo obecności krajówki nie wykręcimy tak dobrego punktowego wyniku jak dzisiaj.

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran
    @Xander1

    Japier przestań już gadać.
    No bo każdy ma być smutny...
    Kuźwa jak Kubacki w 10 Stoch 14 Wąsek 15 to mamy się nie cieszyć?
    Lepiej być optymistą niż zgorzkniałym dziadem który jedyne potrafi napisać ahhahahah Polak słabo,a ty ciągle optymistą,Polacy beznadziejni itd
    Stonuj się.
    I to samo do pana @Alo2

  • Bernat__Sola profesor
    @Gerwazy

    Tak, Sapporo 2006, 26. Żaparow, 28. Karaułow.

  • Mixolo doświadczony
    @waldemarsson

    Co ty mówisz dopiero sezon się zaczął

  • Rawianek weteran
    @Gerwazy

    Kiedyś na pewno tak ale dawno nie było.

  • kibicsportu profesor
    @Xander1

    Dobra, skończ już. Już rzygam takimi komentarzami, jak to jest kiepsko, że powinniśmy mieć słabszy limit, kłodacki, itp.. To są tylko ludzie, a nie roboty. Nie raz dawali nam radość. Pewnie też by chcieli skakać jak najlepiej, ale nie zawsze się da. Zawsze możesz iśc sam skoczyć, ale obawiam się, że skończyłoby się to źle.

  • Gerwazy doświadczony

    Czy była kiedyś sytuacja żeby dwóch Kazachów zdobyło punkty w tym samym konkursie?

  • waldemarsson doświadczony

    Całkiem możliwe że to byly najlepsze miejsca w sezonie dla Kubackiego i Stocha, choć chciałbym się mylić.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran
    @Radek95

    Bo po kilku dobrych, spokojnych latach nieodbyła się 1 seria konkursowa? Zobaczymy czy za tydzień będziesz chciał wywalić Wisłę z kalendarza. Tam to ciągle loteria i problemy ze śniegiem.

  • Xander1 profesor
    @kibicsportu

    A ty nadal optymistą. Przecież nadal jest bardzo kiepsko i żadna loteria tego nie zmieni. Już w Wiśle wrócimy na właściwe miejsce. W porównaniu do zeszłej zimy jest minimalna poprawa, a więc nadal jest słabo. Nadal mamy też za duży limit na PS

  • zimowy_komentator profesor
    @Xander1

    Fakt, Ruka jest kapryśna, jest męcząca, ale potrafi być też magiczna. Nie tym razem.

    Ruka już za nami, a teraz czas na mistrzostwa intergalaktyczne w Wiśle. Błachuty, Korościele idą na bok, a wraca stary, dobry Stanisław Snopek i eksperci z TVP, czyli Leleń, Pękala itd. Według mnie miła odmiana, nie wiem jak dla innych.

    A zaczynamy już podejrzewam treningami, które będą transmitowane i komentowane. Oby tylko pogoda dopisała.

  • PiPiKing początkujący

    Kupiłem wczoraj chińskie kredki za 500 zł na Allegro. Na odwrocie był autograf Nykkaena. Dobry interes zrobiłem?

  • Mixolo doświadczony
    @Radek95

    Nie no kussamo fajne jest ale Kuopio bym chciał

  • Radek95 stały bywalec

    Zakazać organizacji zawodów w Kuusamo

  • Mixolo doświadczony
    @Xander1

    Ona się nie nadaje skakała chwilę bule co chwilę ładowała więc ona może jakieś Orlen cup komentować

  • Skiflugschanze bywalec

    Kubacki to czasem ma szczęście do takich wysokich wyników kompletnie bez formy (Pekin normalna skocznia)

    Szkoda że Pius stracił szansę na wbicie się na podium.

  • Xander1 profesor

    Ale ta Pałasz jest żenująca. Czepia się Ruki, a to jedna z najlepszych lokalizacji w kalendarzu. Kto ją mianował wgl ekspertem. Ostatni raz oglądam to z[***]ne studio

  • kibicsportu profesor

    Ciekawe jak nasi będą skakać w Wiśle.
    Dużo tam ostatnio trenowali, więc mają skocznie dobrze obeznaną. Teraz w teorii same przyjemne skocznie dla naszych.
    Wisła, Titisee, Engelberg.
    Może dzisiaj było loteryjnie, ale trochę skorzystaliśmy na tym. Takie konkursy też mogą dodać większej pewności siebie w szczególności dla Kubackiego, Wąska i Stocha.
    Szkoda Olka, bo nie trafił z warunkami, ale teraz zawody w Polsce. Na pewno jest inaczej niż rok temu. Jest lepiej, nawet dużo, ale brakuje jeszcze do tych najlepszych. To jest "kruczkowe spokojne wejście w sezon". Najważniejsze, żeby w Wiśle był kolejny krok naprzód, bo mają tę skocznie obskakaną.

  • Lataj profesor

    Habemus papam już nie w konkursie, ale w KG PŚ nadal tak.

  • prezessxyz początkujący

    Lepsze odwołanie drugiej serii niż ciągnięcie na siłę

  • Rawianek weteran
    @Bernat__Sola

    Aaigro może stać się skoczkiem na top 10 spokojnie.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran
    @nicoz

    Ta i co jeszcze? Może cały sezon skończyć? Taki z Ciebie płatek śniegu? To jest sport podatny na warunki jak się nie podoba to przerzuć się na szachy.

  • Mixolo doświadczony

    Fajnie by było jak by Wiśle Polak na podium stanął skocznia Wiśle lotna więc zniszczol ma szansę ale prawdopodobnie na igielicie ale też ma wiać ale może się zmieni.

  • rybolow1 weteran
    @Koczek

    On by dzisiaj na luzie zrobił solidne punkty

  • Lataj profesor

    No to polatane :P Polacy, Finowie oraz Kazachowie mogą się cieszyć. Hitem jest Kubacki w top 10 na skoczni o takim profilu. Nikaido prawie życiówka, Deschwi, Aigro, jesteście boscy! Wywróżyłem to podium Geigera, ale raczej przypadkiem, bo wolałbym Tschofiego. Welli otwiera serię niemieckich zwycięstw po triumfie Paschke, który może być niezbyt pocieszony. Szkoda, że nikt nadal nie rozbija niemieckojęzycznej koalicji. Martwić się mogą Ryoyu, Hoerl i Sundal. Tym razem Amerykanin 31., ale nie Frantz, tylko Larson. Colby nie potwórzył wczorajszego wielkiego wyczynu. Wycięci Zniszczoł, Zajc, Forfang, Biśla, Leyhe, Domen, Kos i Hayboeck. Powtarzalny Granerud, Chińczykowi forma rośnie, bo pokonał parę tuzów :P

  • Mixolo doświadczony
    @zimowy_komentator

    No prawda

  • Bernat__Sola profesor

    Jak napisał @Fan_Gruszki, Aigro osiągnął najlepszy wynik w historii estońskich skoków, przebijając 6. miejsce Nurmsalu z Oslo 2014. Czyli Artti już bezdyskusyjnie estońskim GOATem :).

    Z kolei 11. pozycja Aalto oznacza jego najlepszy konkurs od niemal 5 lat (ostatnio takie samo miejsce zajął w Bad Mitterndorf 2020).

    Wasiljew przebił jednak 20. miejsce Żaparowa z Oslo 2008. Ale parę dni wcześniej w Kuopio Radik zajął jeszcze wyższą, 13. lokatę.

  • cavalierjan19 profesor
    @Pavel

    Ciekawe czy go do stawu poprowadziła nawigacja?

  • zimowy_komentator profesor
    @Mixolo

    Ryzykować jak ryzykować, ale po prostu spadliby w tabeli gdzieś do trzeciej dziesiątki. W ich obecnej dyspozycji takie miejsca jak 14 lub 15 trzeba brać w ciemno. Aigro najpewniej też by odrobinę spadł... A tak wszyscy są na swoich miejscach i dzięki temu Kazachowie też nieco wyżej niż byliby po serii finałowej.

  • KapitanGrawitacja weteran
    @Mixolo

    Kamil po tak długim wyczekiwaniu to pewnie nie zdążyłby się odbić i zrobiłby Okabe z Kuopio 2000

  • nicoz weteran

    Oglądam wyniki i decyzja spóźniona. Należało odwołać cały konkurs, Szkoda Zniszczoła i wielu innych.

  • Pavel profesor

    Ciekawe czy skok Skodą do stawu wygra nagrodę "skok roku" :)

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Oczywiście poza beneficjentami są też stratni - Paschke, Ortner, Sundal, Kobayashi, Hoerl, Fettner

  • zimowy_komentator profesor

    Artii Aigro już w tym momencie zalicza najlepszy swój sezon. Ma obecnie 68 pkt. a w poprzednich swoich najlepszych sezonach zdobywał 66 pkt. oraz 63 pkt. łącznie.

    Kazachowie lepsi od połowy naszej kadry. Pięknie :-)

    Zniszczoł miał niemal pewne solidne punkty PŚ, wystarczyło się po nie schylić - klepnął w bulę. Ktoś napisze: warunki. Okej, warunki warunkami, ale szansa zmarnowana.

  • Mixolo doświadczony

    I puścili by takiego wąska albo Stocha podmuch i upadek więc po co ryzykować

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran
    Będzie, Będzie się działo!!!

    MAMY TO!!! TO JEST WIELKI SUKCES JAK NA NASZE MOŻLIWOŚCI. CZEKAM NA RELACJĘ Z ŚWIĘTOWANIA. POLACY, FINOWIE, KAZACHOWIE, AIGRO MAJĄ CO ŚWIĘTOWAĆ.

  • Karpp profesor

    Aż trudno uwierzyć, że kwalifikacje stały na tak wysokim poziomie. Chyba na wyższym niż te wszystkie 4 indywidualne konkursy.

  • Pavel profesor
    @Fan_Gruszki

    Oj ty naiwniaku ;) Plan w 100% wykonany, konkurs się dobył, wszystkie reklamy poleciały po co drążyć? ;)

  • Malinek stały bywalec

    no to klasyczkiem: wspaniały to był konkurs, nie zapomnę go nigdy:) Dobrego wieczoru wszystkim

  • Koczek bywalec

    Ja wierzę że jakby Mete wystartował to powiał by mu wiatr w 1 serii i skończył by na podium potem trochę szczęścia i złoto igrzysk w zasięgu

  • rybolow1 weteran

    Jedyna słuszna decyzja

  • Fan_Gruszki profesor

    Ale nie uczą się w FIS na błędach - jest to samo co ze Szczyrkiem w zeszłym roku, że mają się pogarszać warunki a nic nie zrobili (a mogli dać od razu pierwszą serię zamiast kwalifikacji), tylko tutaj chociaż zdążyli przeprowadzić jedną serię

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Mixolo

    No tak bardzo sie podnieciłem taki ze mnie kibic ojojoj. Oglądam ten sport od 13 lat i umiem obiektywnie ocenić warunki - jest niebezpiecznie, nie ma po co skakać. Natomiast mogę chyba zauważyć kto zyskał na tym dzisiejszym konkursie co nie?

  • Tomek88 profesor

    Rozsądna decyzja, nie było sensu ciągnąć

  • marro profesor

    Niby loteria a na podium znowu sami Niemcy i Austriacy.

  • Bernat__Sola profesor

    I dopiero teraz "Final Round cancelled"...

  • Karpp profesor
    @KapitanGrawitacja

    A ile więcej mają Zniszczoł i Wąsek xd

  • pokowski bywalec

    Paradoksalnie wyniki przed konkursem wziąłbym w ciemno. Dawid, Kamil i Paweł będą wierzyć, że forma idzie w górę i będzie potencjalnie mentalnie łatwiej. Olek wie pewnie, ze warunki nie pomogły, więc też pewnie nie będzie żadnego załamania przed Wisłą. Oby było dobrze u nas…

  • sorantor250 profesor

    Paszke najbardziej poszkodowany..

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Nie patrząc nawet na wyniki naszych - decyzja dobra, bo zrobiło się niebezpiecznie. Wiatr zdecydowanie za mocny i bardzo gwałtownie zmienia kierunki - mogłoby się skończyć dla kogoś bardzo źle

  • KapitanGrawitacja weteran

    Stoch rok temu 3 punkty po 2 weekendach a teraz 24! Maszyna Doleżala ruszyła

  • Cinu profesor

    No to dzisiaj Aigro się zrehabilitował z nawiązką. Najlepszy wynik Estończyka w historii o ile się nie mylę.

  • ASJ_212 doświadczony

    Czyli Wąsek wyrównuje dorobek punktowy z zeszłego sezonu

  • Mixolo doświadczony
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    No ale to bez sensu skakać w takich warunkach jak tak wieje udało się i git i co napiszesz to i co lepiej ci podniecił żeś się pewnie tak oho kibic ale z cb mega

  • Pavel profesor

    Heh i odwołali, piękny to był konkurs nie zapomnimy go nigdy.

    P.S. Jedyny plus to naświetlono nam jedyny sukces ziomka od tunelu, utopił służbową Skodę w stawie ;)

  • EddieKoteł weteran

    No to nasi na farcie. Polski skoczek w TOP 10 już w drugi weekend sezonu. Thurnbichler powie, że jest forma.

  • Karpp profesor

    Trochę te wyniki niesprawiedliwe. Już wolałbym egzotykę na podium. Koniec końców znowu Austria i Niemcy. A Kraft po ciuchu jeszcze nie w szczycie formy już jest wiceliderem Pś i przed sobą ma dziadka Paschke.

  • Mucha125 profesor

    Musieli anulowac bo zaczynało się naprawdę robić niebezpiecznie

  • Fan_Gruszki profesor

    Aigro przebił osiągnięcie Nurmsalu z Oslo

  • Mixolo doświadczony

    I dobrze że nie skakali nasi bo te warunki i zimno brawo dla naszych

  • ASJ_212 doświadczony

    Ale targa flagami

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Aigro 5, Kubacki 10, Aalto 11, Kytosaho 13, Stoch 14, Wąsek 15, Vassilyev 18 - to są beneficjenci odwołania 2 serii

  • Janekx1 weteran

    No i koniec

  • Kolos profesor

    Ech i odwołali drugą serię. Może i dla nas lepiej. Ale teraz Thurnbichler będzie opowiadał jako tu udał się niedzielny konkurs...

  • Xander1 profesor

    Szkoda że odwołali.
    Teraz będą się jarać tym że Kłodacki w 10...

  • KapitanGrawitacja weteran
    @Malinek

    Rok temu czekaliśmy na top 10 aż do Willingen a tu mamy w drugi weekend sezonu. Wiadomo że nad wyrost bo Kubacki w takiej formie nie jest ale przynajmniej wykorzystaliśmy dzisiaj farta.

  • Fan_Gruszki profesor

    Kubacki w 10 - w zeszłym sezonie czekaliśmy na miejsce Polaka w 10 w PŚ do lutego.

  • Alo2 bywalec

    Koniec bo Niemiec prowadzi :) co się dziwicie

  • ASJ_212 doświadczony

    Odwołali

  • Mixolo doświadczony

    Koniec na dziś

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony
    @Snickers_powrot_mistrza

    No ale nawet jeżeli zjedzie z buli, w tych warunkach nie będzie podstaw do krytyki.

  • rybolow1 weteran
    @Malinek

    Jak na nich wybitny, a normalnie Zniszczol by ich łyknął i zmasakrował, tylko dziś wycięty

  • Malinek stały bywalec
    @rybolow1

    bez przesady, najlepszy z naszych Kubacki dziesiąty. Żaden wybitny wynik

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Avengers123456msciciel

    Meczyki.pl się kłania pod tym względem

  • Mixolo doświadczony

    Nasi wysoko kończą konkurs niedzielny jest 10 Stoch wysoko Wąsek git forma rośnie

  • rybolow1 weteran
    @Malinek

    Tyle że będzie cały tydzień jechała propaganda sukcesu jakie to dziadki są w formie

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Każdy bodziec dla naszych skoczków jest niezmiernie potrzebny

  • Granefraud początkujący

    Jak zakończą zawody przedwcześnie to w końcu będziemy mieli naszego w "10" i to tego, którego najmniej bym się spodziewał

  • Snickers_powrot_mistrza doświadczony

    wąsek jak skoczy to słabo bo już pewnie ma nogi z galarety, to bez sensu

  • Avengers123456msciciel weteran

    Znowu tych pełno multikont, redakcja blokujcie ich.

  • Malinek stały bywalec
    @rybolow1

    może niezasłużenie, ale liczy się to, co w protokole.

  • Bernat__Sola profesor

    No to co, "trzeba anulować, bo my przegramy"? ;)

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Po co wciągnęli Pawła na belkę skoro wiatr się nasila

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony

    Jeszcze obniżenie belki, żeby przypadkiem nie udało się z tych skoków czegoś wyciągnąć...

  • rybolow1 weteran

    Odwołają to chyba
    Niezasłużenie dziadki nasze będą wysoko ale przynajmniej Finowie z ładnymi wynikami

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dzisiaj to chyba na tyle

  • KapitanGrawitacja weteran

    Oby to zakończyli bo nie utrzymamy tak dobrych miejsc

  • Avengers123456msciciel weteran

    Muszą kombinować na naszym zawodniku.

  • Snickers_powrot_mistrza doświadczony

    dłuższa przerwa przed polakami classic

  • Janekx1 weteran

    Dla Pertile i Sedlaka powinna pod koniec sezonu w Planicy być pozwolona symboliczna taczka wywożąca ich z szeregów FIS.

  • Taft stały bywalec

    Dobra koniec na dzisiaj

  • PiPiKing początkujący
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Robię herbatę z wody po parówkach.

  • Mixolo doświadczony

    Naszych wytnie wiatr kurde

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Wąsek z belki

  • ASJ_212 doświadczony

    Świetnie Ortner

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Świetny skok Ortnera w drugiej serii

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    Ostatnie minuty tej „dobrej” pogody, za chwile będzie fatalnie.

  • KapitanGrawitacja weteran

    Przerwa się przedłuża, a nasi tam czekają i marzną. Stoch spięty i zmarznięty może zaatakować rekord Graneruda.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Lanisek skakał w lufie pod narty i nie wykorzystał w pełni świetnych warunków w drugiej serii

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony
    @kibicsportu

    No to Kamil i Dawid oddadzą zyski z I serii.

  • Bernat__Sola profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Nie, na szybko patrzę w tabelki :).

  • kibicsportu profesor

    Warunki się pogarszają. Zaczyna zgodnie z prognozą mocniej wiać.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Awaryjne lądowanie Laniska w drugiej serii i dużo straci na wietrze oraz bardzo niskich notach

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Bernat__Sola

    Ty tak masz w pamięci te wyniki Kazachów?

  • Bernat__Sola profesor
    @Bernat__Sola

    No i Danił też ładnie - najlepszy wynik Kazacha od 16,5 roku (9 marca 2008 w Oslo Żaparow był 20.).

  • VASSILYEV bywalec

    Danił w top 20 nie chcę nic mówić ale w za tydzień Wisła na której zdobył pierwsze punkty w karierze i już nie jedyne

  • LewReteni stały bywalec

    Kazachstan lata! Oby jak najczęściej. Kazachstan wielki.

  • Fan_Gruszki profesor

    Vassilyev z najlepszym punktowo sezonem w PŚ w karierze - dołącza tym samym do Ortnera, Fouberta, Tittela, Colby'ego i Mizernycha.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Kazachowie wygrani dzisiejszego konkursu

    Historyczne wydarzenie
    I wgl to sensownie technicznie u nich 2 wygląda

  • Xander1 profesor

    Brawo dla Vasilieva

  • Lataj profesor

    Danił, ciesz się! To twój najlepszy konkurs w karierze

  • Tomek88 profesor

    Świetny występ Vassilyeva, brawo!

  • Alo2 bywalec

    Vassilyev ośmieszy naszych jeszcze

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Bardzo ładnie Danił

  • KapitanGrawitacja weteran

    Uuuu Danił świetny skok

  • Mixolo doświadczony

    Danil skacze bardzo dobrze

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Vassilyev znakomity występ

  • ASJ_212 doświadczony

    Vassilyev świetnie

  • PiPiKing początkujący
    @Jimmy

    Pijam wodę z kałuż, wącham skarpetki wyrzucone na śmietniki, kolekcjonuję zużyte pampersy. Mam ich całą szafę.

  • Janekx1 weteran
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Ja z takich ekspertów mam polewkę tylko

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Hoerl poniżej oczekiwań i ze słabym lądowaniem

  • cavalierjan19 profesor

    Foubert i Mizernych bardzo ładny wynik dziś zanotują.

  • Mixolo doświadczony
    @konrad95

    Wąsek może wszystko popsuć też więc wiesz

  • KapitanGrawitacja weteran
    @Mixolo

    Najgorsze jest to że chyba faktycznie Kot jest tym nr 5 a reszta jest od niego jeszcze słabsza...

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Najazd jest chyba ustawiony na odpowiednim rozbiegu

  • konrad95 doświadczony

    Trzeba docenić ten skok Wąska, bo skakał w trudnieszjych warunakch a mimo to zajmuje 15 miejsce. Na ten moment mamy 60 punktów ciekawe czy zostanie nam chociaż 40 po drugiej serii, bo poza Wąskiem ciężko będzie utrzymać Polakom pozycje w 2 serii.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Janekx1

    Nie warto tracić czasu na takiego gostka, widać że odklejony

  • Tomek88 profesor

    Bardzo dobrze ogląda się Fouberta, oby tak przez całą zimę

  • Bernat__Sola profesor

    Miziernych całkiem przyzwoicie, to będzie najlepszy wynik Kazacha co najmniej od Lillehammer 2020 i 27. miejsca Tkaczenki.
    A przed nami jeszcze Wasiljew.

  • Mixolo doświadczony

    Mizernych punktuję a kot i wolny nawet punkta nie mogli zdobyć więc widać gdzie naszych forma

  • Janekx1 weteran
    @PiPiKing

    Golas w nawiązaniu do Graneruda to wydarzenie sprzed lat gdy Halvor oddał skok nago. Ale co może wiedzieć dzieciak co skoki ogląda może gdzieś od roku.

  • KapitanGrawitacja weteran

    Przewaga Kamila całkiem spora więc może utrzyma się w top 20 o ile skoczy troche lepiej. O Pawła jestem spokojny w tym kontekście.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Ryoyu jak ma silny wiatr pod narty to wykorzysta go, ale do bardzo dobrej formy sporo mu brakuje

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Mizernych o dziwo nie spadł na bule, solidnie jak na 17-latka z Kazachstanu

  • Tomek88 profesor

    Ryoyu podskoczy w klasyfikacji ale na razie nie jest w najwyższej formie

  • Xander1 profesor

    Mizernych zdobędzie więcej niż jeden punkt. Fajna sprawa

  • Janekx1 weteran

    Mizernych najgorzej 28 miejsce, wielkie brawa

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Przyzwoicie Ilja w drugiej serii jak na siebie

  • ASJ_212 doświadczony

    Mizernykh w miarę

  • PiPiKing początkujący
    @Shoutaro

    Kto wyleczy moje kompleksy?

  • Bernat__Sola profesor
    @Buloklep29

    Już pisałem - Sapporo, 21.01.2006, 26. Żaparow, 28. Karaułow.

  • rybolow1 weteran
    @Xander1

    No tak, po prostu mieli farta

  • Granefraud początkujący
    @Shoutaro

    Poza jednym przypadkowym skokiem w dzisiejszych kwalifikacjach prezentuje równą formę xd

  • JaniSoinien początkujący
    @Karpp

    Jeśli ktoś nazywa dzisiejszy konkurs loterią to ogląda chyba skoki od wczoraj. Tak jak mówisz, 15-20 lat temu loteria była co drugi konkurs, te pierwsze sezony Małysza to przeciez czesto na K-120 wystarczało 100m zeby być w 2 serii a zeby wygrac wystarczyło skoczyć 2 razy za punkt K.

    Swoją drogą coś w sobie miały te skoki w tamtych czasach, te długie przerwy, powtarzanie serii, Hofer z tą legendarną opaską mammel czy jak sie te wafelki nazywaja, ale było tez wielu skoczków którzy mieli swój charakter, czymś sie wyrozniali i się ich lubiło. W latach 2000-2017 oglądałem prawie kazdy konkurs od deski do deski, od kilku lat obejrzę pojedyncze konkursy jak TCS szczególnie noworoczne GA-PA na kacu, Zakopane i Planice, a tak to juz mnie to nie kręci..

  • Buloklep29 początkujący
    Wielcy Kazachowie i Finowie

    Z ciekawości kiedy było dwóch Kazachów w drugiej serii?

  • Mixolo doświadczony
    @Xander1

    Po co tak piszesz trollu a może się uda weź ty narty i skacz

  • Xander1 profesor

    W drugiej serii Kubacki i Stoch zostaną zweryfykowani więc się nie jarajcie. To nadal poziom przełomu trzeciej i czwartej dziesiatki

  • Janekx1 weteran

    Jednak Kubacki nie spadnie niżej niż na 22 miejsce, dobre i to...

  • Karpp profesor
    @Shoutaro

    Granerud w formie jest średniej i nierównej i takie warunki po prostu mu nie sprzyjały.

    Natomiast zabawne, że ten sam Granerud tak tu wyszydzany może mieć po Ruce dalej więcej punktów niż jakikolwiek Polak.

  • Mixolo doświadczony
    @Seba Aka Krzychu

    Mam nadzieję że Stoch pokaże że umie tylko żeby nie wycięło

  • Skiflugschanze bywalec

    Oby Aigro utrzymał TOP 10 i to wyższe niż niższe.

  • Bernat__Sola profesor

    Song wyrównał najlepszy wynik Chińczyka w historii PŚ. 22 stycznia 2006 w Sapporo (dzień po ostatnim jak dotąd konkursie z dwoma punktującymi Kazachami) Yang Li również zajął 37. miejsce.

    Obstawiam, że Wellinger i Kraft powalczą o zwycięstwo, a Tschofenig z Paschke (ew. jeszcze Deschwanden) o miejsce na pudle. Geiger raczej zleci z podium.

    Zadanie dla Polaków - spaść jak najmniej, utrzymać kogoś w top 20, może top 15. Na "10" jeszcze dzisiaj nie liczę.

    Aha - a Aigro znów 5. w niedzielę w Ruce. Oby nie skończyło się jak wtedy...

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Wellinger z Kraftem powinni powalczyć między sobą o zwycięstwo. Polacy wyniki ponad stan, w drugiej serii mogą spaść o dobre kilka pozycji, chociaż Wąsek może coś ugrać. Zapowiada się wiele przetasowań.

  • Tomek88 profesor

    Było kilka konkretnych wycinek ale sporo mocnych nazwisk się wybroniło. Zobaczymy co będzie w drugiej serii, będzie ciekawie. Oby Polacy nie stracili zbyt wielu miejsc

  • Shoutaro doświadczony

    Loteria loterią, ale chyba już możemy przestać się upierać, że Golas ma pecha.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Jak kiedyś prześledziłem te stare wyniki konkursów to sam złapałem się za głowę ileż tam było loterii i buli i dziwacznych jednoseryjnych zawodów. Jednak ostatnie 15 lat to pod tym względem kosmos. Oczywiście jak to skoki zawsze będą się zdarzały kuriozalne konkursy jak ten.

    Ps. Szkoda, że kwalifikacje były na takim super poziomie a nie konkurs.

  • EddieKoteł weteran

    Czołówka robi swoje w każdych warunkach. Jak jest odbicie, dobre kąty i trafiony sprzęt, to nawet trudne warunki można przelecieć bez problemu.

    Polacy grubo ponad stan, w drugiej niestety można śmiało zakładać obsuwy po 10 miejsc, przy mniej sprzyjających warunkach.

    Szkoda Zniszczoła, ale on tak dławi te skoki za progiem, że jak powieje z tyłu, to po takim rzucie do przodu, pułap ma tak niski, że nic z tego nie wyciągnie.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    A tak swoją drogą to Zniszczoł trafił na najgorsze warunki,

  • Janeman profesor

    Zabawa przednia i ubaw po pachy ;-)
    Będzie dużo przetasowań w drugiej serii - nasi znaleźli się zdecydowanie za wysoko (może z wyjątkiem Wąska) w stosunku do aktualnej formy, więc... A może lepiej nie będę krakał i miło się zaskoczę?

  • King profesor

    Tak patrząc na suche wyniki belka/wiatr/odległość to skok Pawła wydaje się dobry. Przed nim nie ma nikogo z mniejszym minusem.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Jeżeli sprawdziłem dobrze, to ostatnio 2 Kazachów w 2 serii mieliśmy w Sapporo w 2006 roku

  • Granefraud początkujący

    Kolejny piękny występ Halvora :)

  • Fan_Kramer_Kriznar_i_Takanashi bywalec
    @skolukol

    W TVN to normalne. Ale że Eurosport robi to samo to już jest przesada.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Wracamy na szczyt 3 w Top15 to dopiero początek. W Wiśle już będzie 3 w Top 10 i minimum jedno podium. Finlandia też się odradza. Kazachstan zbliża się do wielkiej 6.

  • Kwakuu stały bywalec
    @Karpp

    Co wyrówna?
    Widziałeś różnice punktowe?

  • rybolow1 weteran
    @semion

    A Ilja MIZERNYCH pokazuje żeby dać szansę MLODYM

  • Pavel profesor

    Wybitnie zabawny konkurs jak za starych czasów ;) Jakby to jeszcze skończyli na 1 serii to już w ogóle byłoby jak za dawnych lat ;)

    P.S. Loteria zawsze sprzyja słabszym ;)

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    To moze byc jedna z niewielu realnych szans na TOP20 dla Stocha, za nim są takie asy, że wstydem by było tego nie utrzymać.

  • Mixolo doświadczony

    Proszę miech nasi odpalą w 2 serii pokażą klase i będą top 10 może się uda zmotywują się

  • skolukol początkujący

    TVN nawet całej klasyfikacji nie może pokazać na koniec. Ale w sumie można było się już przyzwyczaić

  • PiPiKing początkujący

    Mam małego siusiaczka.

  • Karpp profesor

    Druga seria powinna wyrównać to wszystko. Jak będzie choć jeden z naszych w top 15 z takimi skokami to będzie dobrze.

    Biorąc pod uwagę straty itp, Kraft może to wygrać.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Poszła wycinka, pare wielkich nazwisk zabraknie, ale za to mamy 2 Kazachów - ktoś sie orientuje czy była kiedykolwiek taka sytuacja?

  • semion weteran

    Ale ci nasi są słabi xD ŻENADA

  • Makow początkujący

    Szykuje się piękne tasowanie w drugiej serii

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl