PŚ w Wiśle: Premierowy triumf Tschofeniga, Wąsek jedenasty

  • 2024-12-07 15:54

Daniel Tschofenig po raz pierwszy w karierze triumfował w zawodach Pucharu Świata. Reprezentant Austrii zwyciężył w sobotnim konkursie indywidualnym na Skoczni im. Adama Małysza (HS134) w Wiśle po skokach na odległość 132 m oraz 135,5 m. Drugie miejsce zajął Gregor Deschwanden, a trzecie Pius Paschke. Jedenasty był Paweł Wąsek. Pucharowe punkty zdobyło czterech Polaków.

Daniel TschofenigDaniel Tschofenig
fot. Tadeusz Mieczyński
Gregor DeschwandenGregor Deschwanden
fot. Tadeusz Mieczyński
Pius PaschkePius Paschke
fot. Tadeusz Mieczyński

Po pierwszej serii liderem konkursu był Daniel Tschofenig. Mistrz Igrzysk Europejskich poszybował na 132. metr i na półmetku zmagań w Wiśle wyprzedzał o 1,1 punktu Piusa Paschkego (127 m). Trzeci był Ren Nikaido (128,5 m) przed Gregorem Deschwandenem (126 m), Kristofferem Eriksenem Sundalem (129,5 m) oraz Halvorem Egnerem Granerudem (128 m).

Na siódmej pozycji sklasyfikowany został Jan Hoerl (124 m), ósmy był Manuel Fettner (127 m), dziewiąty Karl Geiger (124,5 m), dziesiąty Michael Hayboeck (125,5 m), natomiast jedenasty - najlepszy z reprezentantów Polski, Paweł Wąsek (125,5 m).

Awans do serii finałowej wywalczyło jeszcze trzech Biało-Czerwonych. Osiemnaste miejsce na półmetku konkursu zajmował Aleksander Zniszczoł (120,5 m), dwudziesty drugi był Dawid Kubacki (122 m), zaś dwudziesty siódmy Jakub Wolny (116 m), który tym samym wywalczył pierwsze punkty Pucharu Świata od 988 dni.

Kamil Stoch z wynikiem 120,5 metra zakończył swój udział w konkursie na trzydziestej trzeciej pozycji. Trzydziesty czwarty był Maciej Kot (119,5 m), a trzydziesty piąty Piotr Żyła (119 m).

Pierwszą serię konkursową rozegrano w całości z 15. belki startowej.

W serii finałowej Daniel Tschofenig uzyskał odległość 135,5 metra i tym samym odniósł pierwsze w karierze zwycięstwo w zawodach Pucharu Świata. Jednocześnie Austriak został pierwszym triumfatorem konkursu tego cyklu urodzonym w XXI wieku. 22-latek wyprzedził o 1,4 punktu Szwajcara Gregora Deschwandena (131 m). Na najniższym stopniu podium stanął Pius Paschke (127 m), który wyprzedził Jana Hoerla (129 m), Kristoffera Eriksena Sundala (131,5 m) i Halvora Egnera Graneruda (127,5 m).

Awans na siódme miejsce zanotował Stefan Kraft (127 m), ósmy był Karl Geiger (131 m), dziewiąty Fredrik Villumstad (130 m), a dziesiąty Ren Nikaido (119 m). Jedenastą pozycję z pierwszej serii utrzymał najlepszy z Polaków, Paweł Wąsek (125 m).

Na szesnastym miejscu rywalizację ukończył Aleksander Zniszczoł (127,5 m). Dwudziesty piąty był Dawid Kubacki (125 m), zaś dwudziesty szósty Jakub Wolny (121,5 m).

Rundę finałową przeprowadzono z 16. platformy.

Liderem Pucharu Świata pozostał Pius Paschke (376 pkt.), który wyprzedza Daniela Tschofeniga (330 pkt.) oraz Jana Hoerla (286 pkt.). Najlepszy z Polaków, Paweł Wąsek (66 pkt.) awansował na siedemnaste miejsce.

W klasyfikacji Pucharu Narodów prowadzą niezmiennie Austriacy (1386 pkt.) przed Niemcami (1035 pkt.) i Norwegami (683 pkt.). Polacy z dorobkiem 232 punktów zajmują szóste miejsce.

Na niedzielę zaplanowano drugi konkurs w Wiśle. Początek zawodów o 15:15, z kolei o 13:45 rozpoczną się kwalifikacje z udziałem dziewięciu reprezentantów Polski.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Świata >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Pucharu Narodów >>>
Zobacz aktualny ranking WRL >>>

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (73472) komentarze: (308)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Arturion profesor
    @nicoz

    Kamil nadaje się tylko na PŚ, albo na treningi.
    Tertium non datur.

    (osobiście Żyłę i Kota też bym z PK wykluczył, chyba, że jest potrzeba "robienia limitów")

  • nicoz weteran
    @Alo2

    Nie czepiaj się Stocha. Na PK się nadaje ale nie On tu decyduje . Uznano, że w PŚ jest bardziej przydatny.

  • nicoz weteran
    @Piolor

    Nic nowego. Punkty za wiatr w szczególnych przypadkach nie mają nic wspólnego z siłą wiatru a możliwość zmiany daje nieoczekiwane wyniki. Ba nawet można być może nimi manipulować. Jak wiatr kręci to tak naprawdę nic nie wiemy i lepiej by konkursu nie było (takie moje wpisy są atakowane). Tutaj warunki były wyjątkowo sprawiedliwe ale punkty skakały i tak niestety ustalały dziwne wyniki.

  • Adick27 stały bywalec

    Przeanalizowałem sobie skoki Kamila z Wisły 2024 vs lata dominacji 2017-2018 z tego samego obiektu, mimo że nie jestem trenerem, dostrzegam znaczące różnice w elemencie samego odbicia oraz fazie lotu. Otóż, według moich obserwacji Kamil całkiem nieźle dojeźdza do progu jeżeli chodzi o stabilność pozycji, jednak sama faza odbicia obecnie odbywa się nieco później niż w latach jego prime'u na skoczniach. Kierunek odbicia też jest inny, obecnie Kamil wybija się pionowo i znacząco za późno aniżeli wcześniej(mimo, że zawsze spóźniał skoki) Wygląda to trochę jakby "odbijał się z miejsca w wzyż" wcześniej to odbicie było do kierunku. Sama faza lotu jest około metra niższa niż wcześniej. Kamil w latach 2017-2018 nieco zostawał z nartami tworząc z nimi monolit i nabierał wysokości w drugiej fazie. Aktualnie narty ma znacznie bardziej zadarte niż wcześniej. Przy niższej wysokości przelotowej daje nam to róznice w odległości średnio 10-15 metrów.

    Edit: Pozycja najazdowa mimo iż wydaje się stabilna, też jest inna. Klatka piersiowa jest minimalnie wycofana, przez co środek cięzkosci idzie do tyłu. To w sumie wyjaśnia dlaczego się tak odbija.

    Jeżeli ktoś ma czas i ochotę naprawdę, "przeklatkujcie" sobie te skoki. Trzy kluczowe aspekty, które się nie zgadzają:
    1. Pozycja najazdowa w drugiej fazie z nieco odchyloną klatką piersiową
    2. Moment rozpoczęcia odbicia
    2. Kierunek odbicia
    3. Ponad normatywny kąt natarcia w locie

    To nie ma prawa odlatywać.

  • Bernat__Sola profesor
    @Bernat__Sola

    *wczorajsze oczywiście ;)

  • Bernat__Sola profesor

    Mała ciekawostka: dzisiejsze podium Paschke to 419. podium PŚ reprezentacji RFN (bez NRD). W związku z tym przegoniła ona Finlandię z 418 podiami i w klasyfikacji "pudeł" konkursów indywidualnych PŚ wg państw liczącej osobno RFN i NRD, Jugosławię i Słowenię, Czechosłowację i Czechy oraz ZSRR i Rosję wskoczyła na 3. miejsce za Austrią i Norwegią.

    Swoją drogą, ciekawe, że Szwajcaria ma w tym sezonie więcej podiów (indywidualnie) niż Japonia, Norwegia, Polska i Słowenia razem wzięte :P.

  • ugabanie początkujący
    @dervish

    A może kadra jest zbyt szeroka jak na możliwości "wysycenia" jej zawodnikami na odpowiednim poziomie? Może lepiej ją w tym momencie zawęzić do grona najlepszych i najlepiej rokujących? Może zyskaliby, gdyby w większym stopniu skupiłaby się na nich uwaga trenera? Słabszym to i tak nie robiłoby różnicy. Szczerze - wolałbym oglądać Zniszczoła i Wąska nawet na trochę wyższym poziomie (regularna dziesiątka) i systematyczne postępy 2-3 najlepszych juniorów, niż całą rzeszę zawodników walczących tylko o awans do konkursu/ drugiej serii.

  • dervish profesor

    Pojawiają się pytania dlaczego TT nie bierze do własnoręcznej obróbki juniorów którzy zdążyli już coś osiągnąć w zawodach juniorskich.
    Może dlatego, że juniorzy mają inne cele niż seniorzy i w jednej grupie trudno byłoby pogodzić potrzeby juniora i czołowych seniorów. Dla juniora najważniejsze są MŚJ. Szykują formę na inny czas niż seniorzy. Poza tym są to młode organizmy i raczej nie jest wskazane by przechodzili ten sam cykl przygotowań co seniorzy. Do tego zwykle mocno odbiegają klasą sportową a ich organizmy jeszcze się rozwijają i wymagają innego podejścia, innej intensywności treningu. Najlepiej dla nich jak przechodzą przygotowania do sezonu z innymi juniorami.

    To takie domysły kibica dyletanta bo trenerem nie jestem. Możliwe, że są inne przeciwwskazania. Przede wszystkim kadra przygotowująca się do PŚ to nie jest przedszkole w którym można by latem niańczyć juniora no chyba, że ten junior z miejsca stałby się liderem lub nie odbiegał klasą od reszty tej kadry to wtedy można by wszystko podporządkować tylko jemu lub poświecić mu tyle samo uwagi co reszcie kadry. W innym przypadku junior ma inne plany startowe i w ogóle inny plan przygotowań.
    Póki co wśród juniorów nie mamy fenomenu na skale Schlirenzauera. Niewielu znakomitych juniorów później było znakomitymi skoczkami podobnie jak niewielu znakomitych skoczków wcześniej odnosiło wielkie sukcesy w zawodach juniorskich.
    Metoda doboru do zagwiazdkowania jaką stosuje TT jest moim zdaniem dobra. Po kolei daje szanse coraz to innym młodym lub świeżo upieczonym seniorom. Niestety póki co zagwiazdkowani nie zdają wszystkich egzaminów w szkole u TT. Wręcz hurtowo je oblewają. Widocznie tacy z nich uczniowie.
    Na nowych naszych orłow trzeba jeszcze poczekać. Być może w przyszłym z zagwiazdkowania skorzysta pokolenie Amilkiewiczów i Joniaków i umiejętnie z tego statusu skorzysta i pójdzie śladami Wąska i Zniszczoła?

  • dervish profesor
    @INOFUN99

    Wąsek okazał się świetnym materiałem który po obróbce u TT właśnie zaczął owocować, a Pilch i Habdas niestety nie.

    A jak wysoko jest zawieszony sufit Pawła to juz zależey tylko od niego, predyspozycji jego organizmu i oczywiście talentu.
    W całej populacji skoczków buławę zwycęzców nosza nieliczni a po najwyzsze laury sięgają nieliczni z nielicznych.
    Ja nie rozumiem dlaczego jest tak wielkie oczekiwanie, że Polacy zaczną nagle zwyciężać czy regularnie stawać na podiach.
    A może na tę chwile nie mamy skoczków których sufity sięgają aż tak wysoko?
    Podobają nam się postępy Pawła i Ola ale czy to są skoczkowie którzy mają szanse na tytuły? Być może stać ich będzie co najwyżej na jakieś sporadyczne zwycięstwo i kilka podiów w sezonie?
    To nie jest tak, ze dobry trener będzie seryjnie produkował zwycięzców i mistrzów.
    Do tego potrzebny jest odpowiednio utalentowany i obdarzony najlepszymi cechami skoczek. Tacy zdarzają się bardzo rzadko.
    Polscy kibice są bardzo rozpieszczeni pod tym względem bo ostatnio mieliśmy prawdziwą lawinę mistrzów w tym nawet 2 Wielkich Mistrzów. Ile nacji mogło się poszczycić tym że w jednym sezonie wystawiało konkursach aż 3 mistrzów indywidualnych?

    Jeśli chodzi o materiał to licząc od czasów Małysza do dziś los obdarzył nas tak obficie, ze z rachunku prawdopodobieństwa wynika, że wykorzystaliśmy limit szczęścia na kilka dekad. Teraz wahadełko odbija w druga stronę i pewnie czeka nas kilka dekad smuty przemieszanej z przeciętnością.
    Pora zweryfikować oczekiwania. Pora zacząć cieszyć się z miejsc w top 10 tak mocno jak kiedyś cieszyliśmy się ze zwycięstw.

    Tak było w czasach przed małyszowych. Miejsca w top ten były powodem do świętowania.

  • Arturion profesor

    Szukać w sprzęcie!
    (przynajmniej na top-10)

  • Twist stały bywalec
    @cavalierjan19

    Ale to już mial wypracowane w przeszłym sezonie.

  • Arturion profesor
    @Pavel

    "Habdas nawet wszedł do drugiej serii w FIS CUP"
    Nie podawaj nie sprawdzonych informacji ;-)

    (choć zapewne kiedyś wszedł)

  • Arturion profesor
    @Introverder

    Nie wiem ilu, ale ja na pewno! :-)

    @dervish - mam nadzieję, że pesel zaraz dopadnie Krafta. Nawet już są pierwsze objawy...

  • Arturion profesor
    @Twist

    Praca trwa. Zapytaj na koniec sezonu.

  • Mucha125 profesor
    @Introverder

    Pytanie na ile wytrzyma. Gościu teraz jest w mocnym gazie, ale wiemy że idzie T4S

  • vodopad bywalec

    Osobiście uważam, że całkiem przyjemny konkurs. Dało się wkręcić w rywalizację. Kolorowo, energicznie, radośnie! Gratulacje dla Tschofeniga, szkoda że Deschwanden nie wygrał. To byłoby coś! Skoki Wąska i Zniszczoła dają powody do zadowolenia. Reszta słabiej, ale myślę że ważniejsza jest stabilizacja u naszych czołowych zawodników.

  • Wojciechowski profesor
    @Bernat__Sola

    A, to dziękuję, przegapiłem. No nic, jak dla mnie jednak dać szansę na Wielkiej Krokwi jest trochę „ważniejsze”, ale może w obecnej sytuacji już nie aż tak...

  • INOFUN99 profesor
    @cavalierjan19

    Skoki zacząłem dokładnie śledzić od sezonu 2014/2015.

  • cavalierjan19 profesor
    @INOFUN99

    Deschwanden się bardzo ładnie zaprezentował na dużej w Soczi, już wtedy go Szaranowicz chwalił.

  • INOFUN99 profesor
    @King

    Pewnie dlatego, że Amilkiewicz jest młody i ma czas :)
    Thurnbichler, co do zawodników 6,7 w swojej ekipie, podjął niezrozumiałe decyzje. Przecież taki Habdas po sezonie 2022/2023 dużo bardziej zasługiwał na miejsce w kadrze A niż Juroszek. Po sezonie 2023/2024 Amilkiewicz wynikowo powinien być w kadrze A za Pilcha/Juroszka/Habdasa.

  • Bernat__Sola profesor
    @zimowy_komentator

    Jest sporo przestrzeni między "jaraniem się" a samobiczowaniem. 16. miejsce Zniszczoła to, patrząc z perspektywy całej jego kariery, wynik niezły. I nie dziwi mnie, że Olek nie jest po nim przybity, ale to nie znaczy jednocześnie, że nie chce być lepszy.

    A czy "jeszcze nie mogą"? I Wąsek, i Zniszczoł oddają pojedyncze skoki na pierwszą dziesiątkę, więc jakiś potencjał na to jest. Trzeba tylko wreszcie przekuć to na zawody.

  • zimowy_komentator profesor
    @Bernat__Sola

    Tak oglądałem, ale mam wrażenie, że mimo podiów Olek nadal jara się takim miejscem 16. jak junior. I dobrze, nie mam nic przeciwko - super, że Wąsek i Zniszczoł ustabilizowali się na takim poziomie. Drażni jednak stawianie ich w roli skoczków, którzy mogą zaatakować pierwszą dziesiątkę. Że jeśli starsi nie mogą, to teraz ich kolej - jest taki nacisk. No nie - starsi już nie mogą, a Wąsek/Zniszczoł jeszcze nie mogą (lub wcale nie będą mogli).

  • King profesor
    @INOFUN99

    Mnie to zastanawia dlaczego TT wziął do kadry Pilcha z Habdasem na lato (jego to powinien wziąć po sezonie 2022/23 jako tego dodatkowego na lato), a nie np. Amilkiewicza. Wyniki w PK w tamtym sezonie jak i 5 miejsce w MŚJ wypadało zdecydowanie na jego korzyść względem szczególnie Pilcha, który od lat nawet jak trafi mu się lepszy sezon to potem zalicza niesamowity zjazd.

  • cavalierjan19 profesor
    @Twist

    Stabilizację wypracował. Na miernym poziomie, ale stabilizację.

  • INOFUN99 profesor
    @dervish

    "Tak krawiec kraje jak mu materiału staje".
    Chłopie, TT ma obecnie świetny materiał. Z Wąska, Pilcha, Habdasa i z tych zawodników z rocznika 2005 i młodsze można zrobić solidnych/bardzo dobrych skoczków. To nie są sportowcy bez potencjału. Można z nich wyciągnąć bardzo fajne wyniki. Problem to miał Doleżal, który nie miał nikogo poza połączoną kadrą narodową.

  • Bernat__Sola profesor
    @Wojciechowski

    Tak, poinformowano o tym już po potwierdzeniu składu parę dni temu.
    A cóż to? Racjonalna decyzja, bo tracimy jeden weekend PK, a nie dwa. Chociaż z drugiej strony pytanie, czy w ogóle mamy jakiekolwiek szanse na walkę o miejscówkę...

  • Wojciechowski profesor

    Chwila, to my nie zostawiamy już krajówki na Zakopane? A cóż to?

  • Smalcu początkujący
    Tak po konkursie gdy emocje opadły o Żyle i nie tylko.

    Pisałem przed konkursem że dziwiła mnie ta podnieta że wraca Żyła i że on ma niby zbawić Polaków. Jak widać nie zbawił, ludzie chyba zapominają ile on ma lat (z nim samym też) że już metryka może robić swoje. Nie każdy jest tam Fettnerem, dziś widziałem że moc już mocno nie ta, tak jak na weterana przystało. Trzeba sobie warunkami pomagać. Stoch też jest wielkim przykładem tego. Już bez warunków nie odleci. Na nich już nie można liczyć, jedyne nadzieje na coś w tym sezonie mocnego to Zniszczoł i Wąsek. I tylko oni mogą zrobić porządny wynik. Resztę już na to nie stać, no chyba że podwieje jak w Ruce. Ciekawe na co Stoch tym razem zwali niepowodzenie? Znów na usztywnienie i stres? Wychodzi na to że on i cały ten sztab Doleżal i spółka to pic na wodę. U nas więcej jest ludzi w sztabu niż wyników. Jesteśmy chyba jedynym krajem, który ma taki olbrzymi sztab, kasę którą na te skoki narciarskie idą a wyników brak.

  • Mucha125 profesor
    @zimowy_komentator

    Ogólnie biczowanie się nie daje nic w skokach. Polacy ogólnie lubią na siebie narzekać i vice wersa. W sporcie też to widać a w skokach to wyraźnie niestety oddziałuje i nie potrafią swojego potencjału pokazać. Czy warto się cieszyć z Wąska i Zniszczoła? Dla Wąska to drugi najlepszy występ w PŚ akurat wyrównał go z zawodów w Niemczech. Jedyny lepszy był w Niznym Tagił. Więc tak jest z czego się cieszyć. A dla Zniszczoła to najlepszy początek sezonu i nie klepnął buli. Wolny punkty od dawna jest też małe zwycięstwo. Dla reszty to katastrofa.

  • Bernat__Sola profesor
    @zimowy_komentator

    Przespałeś poprzedni sezon i podia Zniszczoła?

  • zimowy_komentator profesor
    @Stinger

    Wygrana Tschofeniga była tylko kwestią czasu - kręcił się koło podium niczym tygrys koło swej ofiary. Jak nie dziś to wygrał by jutro, jak nie jutro to za tydzień. Zauważcie, że jeśli wygra jutro a Paschke nie będzie na podium - scenariusz całkiem prawdopodobny, to będziemy mieli zmianę na fotelu lidera PŚ.

    Zastanawiam się skąd zachwyty nad Żyłą przed konkursem, skoro jak słusznie powiedziano w studiu TVP - on od początku weekendu nie błyszczał. Zajmował odległe miejsca w czwartej dziesiątce i tylko na kwalifikacje mu podwiało, zajął 7 miejsce (a na 8 miejscu był Felix Trunz). Żyła może być po prostu w kiepskiej formie jak Stoch i żadne myślenie życzeniowe tu nie pomoże.

    Stoch? Poluje na 40. zwycięstwo w PŚ (tak podgrzewają dziennikarze), ale mam wrażenie, że on nawet nie byłby zdolny do zwyciężenia w Pucharze Kontynentalnym. Chyba, że przy słabej obsadzie w Chinach lub Japonii, choć to też nie pewne.

    Na plus punkty Wolnego - wiem, że ich potrzebował. Skoczek z PŚ, to skoczek z PŚ - inaczej się go traktuje. Kot też przyzwoicie skoczył, ale wciąż nie na poziom Pucharu Świata.

    Wąsek/Zniszczoł - jak zwykle zadowoleni ze swoich miejsc w II dziesiątce. Cieszą się, że regularnie punktują, to jest coś o co w przeszłości usilnie walczyli i wciąż się tym rozkoszują. O wskakiwaniu do dziesiątki ani tym bardziej o podiach na razie nie myślą.

    Zobaczymy co jutro pokaże Tate Frantz. Mam nadzieję, że go nie zdyskwalifikują. Dziś liczyłem na Aigro, ale wiatr z tyłu na pewno mu utrudnił. Na plus także Valentin Foubert, chociaż drugi skok słabszy.

  • Stinger profesor

    Jak to się stało, że Daniel Tschofenig czyli skoczek z rocznika 2002 wygrał zawody PŚ skoro ostatnio spadł z podium zajmując odległe 6 i 4 miejsca?
    Przecież miał już nie wygrać (chyba) nigdy?

  • kibicsportu profesor

    W końcu mogę coś napisać, bo będąc na skoczni, to tak średnio.
    Uważam, że to niezły konkurs był do oglądania. Nie było nudno.
    Wąsek bardzo dobry występ. Szkoda, że zabrakło do top 10. W ogóle ten początek sezonu Wąska trochę jest podobny do początku sezonu 10/11 Kamila Stocha.
    Wtedy Stoch w pierwszych 5 konkursach zdobył 64 punkty, a Wąsek 66. Oczywiście to nic nie znaczy, ale Wąsek jest w takim wieku, żeby w końcu zacząć odnosić sukcesy.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Niemcy może mają obsesję na punkcie tego triumfu w TCS i stąd to wynika ;). Mimo że obiektywnie wyniki złe nie są.
    Przed rokiem akurat to było w miarę zrozumiałe, bo sezon 2022/23 był najgorszy za kadencji Stefana, przynajmniej patrząc na PN (jedyny ukończony poza podium).

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Ja pisze tylko o tym, ze w samych Niemczech nie oceniają Horna zbyt wysoko. Ostatnie dwa sezony to problemy z przedłużaniem kontraktu. Podpisywano chyba tylko roczne. Przygotowano już nawet następcę czyli Hornschucha który przejmie stołek przy pierwszej lepszej okazji.

    Co by było gdyby to się nigdy nie dowiemy. Wiemy tylko, ze Hornschuch mimo ze trener kadry B miał wejście smoka i ratował Horniemu skórę swoimi podopiecznymi.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    A co by było, gdyby Niemców trenował Thurnbichler? Byłoby lepiej? Oj, raczej nie ;).

    Poza tym trochę przesadzasz:
    - Eisenbichler - 2 najlepsze sezony w karierze miał za kadencji Horngachera, choć też w tym czasie tylko jeden indywidualny medal imprezy mistrzowskiej,
    - Freitag - tu akurat kompletna porażka Stefana, który de facto zakończył Ryśkowi karierę,
    - Freund - po takiej kontuzji wiele już pewnie nie dało się zrobić, i tak w latach 2020-22 skakał solidnie,
    - Geiger - niezaprzeczalny sukces Horniego, 2 sezony na podium generalki, 2 podia TCSu i masa medali,
    - Hamann - porażka Horniego, w jedynej zimie pod jego wodzą kompletnie stracił formę i do dziś jej nie odzyskał,
    - Hoffmann - są jako takie postępy, w poprzednim sezonie jak już w PŚ się prezentował, to źle nie było,
    - Leyhe - doprowadził go do życiowej formy, a potem niestety więzadło poszło i zamknęło Stephanowi drzwi do być może jeszcze paru sezonów w ścisłej czołówce,
    - Lisso - niestety niemiecki Gangnes,
    - Paschke - najpierw życiowy do tej pory sezon 2020/21 za SH, teraz zapowiada się w jego przypadku na coś jeszcze lepszego,
    - Raimund - poprzedni sezon życiowy z debiutanckim podium,
    - Schmid - życiowy sezon i jedyne podium za Horngachera,
    - Siegel - porażka Horniego, nie dał rady jakkolwiek odbudować go po kontuzji,
    - Wellinger - i znów, wielki sukces SH, owszem, trochę to zajęło w związku z poważnym urazem, ale Andiego udało się doprowadzić do poziomu chyba jeszcze wyższego niż za Schustera.

  • Robert Johansson252 profesor

    Zaskoczenie dnia: Gregor Deschwanden
    Rozczarowanie dnia: Piotr Żyła
    Skok dnia: 135,5 m Tschofiego
    Akcja dnia: Pierwszy triumf zawodnika z XXI w.

  • dervish profesor
    @Avengers123456msciciel

    Już chciałem zapytać co ty z tym Chińskim wiatrem - bo drugi raz już o tym dziś napisałeś. Dopiero teraz zrozumiałem. :)

  • Avengers123456msciciel weteran
    @dervish

    No i jeszcze ten wiatr Chiński gdzie go przyciskiem włączali.

  • Avengers123456msciciel weteran
    @Bernat__Sola

    Nie było by uwierz mi, a widzisz kogo wytrenował nasz trener Thurnbichler, pierwszego zwycięstwa urodzonego w 2001 roku skoczka Tschofeniga, więc małymi kroczkami będzie lepiej.

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Pewnie byłoby inaczej i na pewno tego nie sprawdzimy. Patrząc na to co prezentują Niemcy w ostatnich sezonach jak nie spełniaja oczekiwań i jak wątła była i jest tam pozycja Horna to byłoby raczej gorzej niż lepiej.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Masz rację. Nie rozmawiamy po to by się przekonywać tylko by przedstawić sobie nasze punkty widzenia.

    P.S.
    A le w Chinach niczego skoczkom nie brakowało mieli do dyspozycji wszystko czego sobie zażyczyli i też nic z tego nie wyszło.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Gdyby wciąż pracował u nas Horni, to moim zdaniem byłoby inaczej.
    No ale tego się nie dowiemy.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Finlandia to nie ma kasy na nic, ani na sprzęt, ani na dojazd na zawody, ani na profesjonalne zgrupowania, ani o zgrozo na typka od tunelu. Za to chińscy skoczkowie pierwszy raz śnieg zobaczyli w wieku 15 lat. Serio niesamowity punkt odniesienia sobie wybrałeś.

    P.S. Mijam Niemców bo nas leją więc nie ma do czego się odnosić.

    P.S.2 Zakończam dyskusję na dziś bo i tak swoich stanowisk nie zmienimy ;)

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    No i to jest właśnie dziwne że ich tak wszystkich naraz wzięło, ale wiele wskazuje na to, ze po prostu naszych mistrzów dopadła biologia i żaden trener cudotwórca nie sprawi by wrócili na poziom top 10. Bedą im się zdarzały jakieś pojedyncze mniej lub bardziej spektakularne wyskoki w okolice top 10 i to wszystko.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Tak krawiec kraje jak mu materiału staje.
    Dotyczy to TT i dotyczyło Rodlauera.
    Możesz sobie tylko wmawiać, że Horni czy dowolny inny trener na miejscu TT miałby lepsze wyniki. Nie ma najmniejszych podstaw by tak sądzić.
    Przez ostatnie dekady przez kadrę Finlandii przewinęło się mnóstwo dobrych trenerów. Niczego nie osiągnęli. A Ahonen jak raz zakończył karierę to żaden trener nie był w stanie mu pomóc wrócić do czołówki gdy ją wznawiał.
    W Chinach także pracowali świetni trenerzy z Kojonkoskim na czele i jakoś Chińczycy nie dochowali się skoczka nawet na poziomie PK.
    W Niemczech podobne a nawet lepsze warunki, infrastruktura i sztaby szkoleniowe jak w Austrii. Byc może nawet w Niemczech większa populacja uprawia skoki ale to w Austrii maja mistrzów a w Niemczech zaledwie solidnych średniaków.
    Wina trenerów czy jednak materiału ludzkiego który dostają do trenowania?
    Horni największe sukcesy odniósł w Polsce - dlaczego w Niemczech mu się to nie udaje? Po prostu w Polsce trafił na prime time generacji naszych mistrzów a w Niemczech na generację średniaków.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    "Nadal troche dziwne jest, ze PESEL dopadł ich wszystkich mniej więcej w tym samym czasie" - a przede wszystkim dziwne było to, że w poprzednim sezonie Kubacki był jeszcze gorszy od Stocha i Żyły, będąc zawodnikiem młodszym o te 3 lata i lepszym (zwłaszcza od Kamila) chwilę wcześniej.
    Owszem, ja rozumiem plecy, ja rozumiem chorobę żony, ale coś mi się tu jednak nie klei i wydaje mi się, że Kubackiego (i w poprzednim sezonie, i teraz) stać byłoby wciąż chociaż na top 15 KG PŚ.
    Żyła w zimie 2022/23 był mistrzem świata i 6. zawodnikiem generalki, będąc starszym niż Kubacki jest w tej chwili. Pod względem "eksploatacji" z kolei daleko mu do Stocha.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Wszyscy kłamią, a biedny Thurnbichler dzielnie walczy ze Szwajcarią o 7 miejsce, Habdas nawet wszedł do drugiej serii w FIS CUP, a Pilch w PK i zamiast to docenić to go tylko szykanują. Nienawistny naród.

    Kazik nawet nagrał kiedyś piosenkę o tych zawistnikach, polecam ;)

    https:// www.youtube.com/watch?v=DqBuIaa2-_s

  • dervish profesor
    @rybolow1

    Embacher ma jeszcze czas. Jest młodszy od Tscho. Zobaczymy jak rozwinie się w przyszłym sezonie. Na razie musi poskładać na nowo technikę po tym jak latem urósł. Tscho także miał poprzedni sezon mocno poniżej oczekiwań.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Twoja wersje potwierdzasz sobie sam.
    Prezes ściemnia bo musiał znaleźć kozła ofiarnego to samo trener. A zawodnik czy jemu mozna wierzyć? W obecnym sezonie mówił ze przygotowania były idealne a skutki mamy praktycznie takie jak w sezonie poprzednim. No to jak to jest? Winien trener czy jednak coś innego?
    Zwalanie winy na trenera to zawsze najwygodniejsze. Spójrz na Stocha: zmienił trenerów i tez nic się nie zmieniło. Zaraz powiesz, że zamienił stryjek siekierke na kijek. A ja ci powiem ze zarówno TT jak i Dodo i Kruczek to bardzo dobrzy a w przypadku Stocha ci dwaj ostatni to sprawdzeni trenerzy. Dodo i Kruczek to ekipa z która Stochowi dobrze się pracowało i której ufa. A wyników brak. Wniosek - jego obecna dyspozycja to nie wina trenerów tylko raczej nieubłaganego upływu czasu i biologii. Trenerzy prawdopodobnie wyciągają z niego aktualnego maksa lub coś w pobliżu.

  • rybolow1 weteran
    @dervish

    Embacher był prorokowany do bycia 2 Schlierenzauerem, a tu się okaże że Daniel może wyskoczyć

  • Pavel profesor
    @dervish

    Wiem tyle samo co ty ;) Ty sobie dywagujesz, że chłop w 6 miesięcy postarzał się o 10 lat, a ja że sztab spieprzył przygotowania do sezonu.

    Moją wersję potwierdza zawodnik, trener i prezes, a twoją ty sam ;)

  • dervish profesor
    @Pavel

    Co ty tam wiesz o Kubackim. Patrzysz mu tylko w metrykę - i to jest błąd. Bo każdy organizm to inna historia. Na to jak szybko zaatakuje Cie PESEL ma wpływ nie tylko jak przebiegała kariera,liczba sezonów na szczycie i czy nie było kontuzji (w tym przypadku z tego co pamiętam w ostatnich latach mocno dawały mu sie we znaki plecy) ale także takie traumatyczne przeżycia jakim dla Dawida była choroba żony. To był punkt zwrotny w jego sportowej karierze.

  • Introverder profesor
    -

    Ile osób spodziewało się, że po 5 konkursach Pucharu Świata liderem w klasyfikacji generalnej będzie Pius Paschke?

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Jasne, ze liczyliśmy na wiecej, ale rzeczywistosc sprowadziła nas na ziemię. Nadal troche dziwne jest, ze PESEL dopadł ich wszystkich mniej więcej w tym samym czasie (aczkolwiek Kamila dopadł już przynajmniej jeden sezon wcześniej).
    Nie mozna tu patrzyec tylko na wiek i pokazywać przykłady zawodników starszych lub rówieśników którzy jeszcze dają sobie świetnie radę. To jest indywidualna kwestia organizmu i tego jak przebiegała kariera (kontuzji, wypalenia itp).
    Paschke zaczął odnosić sukcesy niedawno - nie jest tak wyeksploatowany jak nasi mistrzowie.
    Fettner - ten jeszcze nie popadł w kryzys związany z PESELEM ale w każdej chwili ten kryzys może go dopaść i będzie miał posprzątane jak nasi mistrzowie. Od tego czasu tylko schody w dół. Fettner nie jest także aż tak bardzo wyeksploatowany przez stress jak nasi mistrzowie w końcu jego najlepsze sezony to około 750 pkt - spokojna kariera.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Powiem tak, Kubacki musiałby się starzeć w zastraszającym tempie jak PESEL by go z 4 miejsca w generalce w pół rok zepchnął na 30. Ja rozumiem, że najwygodniej bronić nieudolny sztab a to PESELEm, a to brakiem zawodników, a to stawem ustawionym akurat przed Skodą ;)

    P.S. W zeszłym sezonie Wąsek był żałosny ;)

  • dervish profesor
    @Pavel

    No wlasnie ja nie wiem czy Kubackiego w poprzednim sezonie ktokolwiek zmasakrował poza PESELEM.
    Pisałem już o tym wcześniej. W poprzednim sezonie to było niewytłumaczalne i niezrozumiale, że nagle taka zapaść dotknęła naszych mistrzów.
    Wine zwalono na Noelkego. Typowy kozioł ofiarny.
    W tym sezonie nasi mistrzowie rozdzielili się poszli do dwóch grup trenerskich. TT zmienił podejście do Kubackiego na bardziej indywidualne i konsyliacyjne a Stoch dostał trenerów którzy rozumieją jego i jego potrzeby.
    Te zmiany nie przyniosły żadnych rezultatów, no może biorąc pod uwagę że sa o rok starsi a utrzymują poziom sprzed roku to sa na maleńki plusik bo niejako zniwelowały negatywny wpływ PESELU.

    TT moim zdaniem nie popełnił błędu ani w poprzednim ani w obecnym sezonie. Bronia go wyniki ale przede wszystkim rozwój jako skoczków Wąska i Zniszczoła. To nie sa jacyś rozpaczliwcy ciułający przypadkowe punkty. Widać w ich postawie regularność i solidność która cexuje zawodników dobrze wyszkolonych w swoim rzemiośle.

  • Twist stały bywalec

    Co wypracował Kamil Stoch z super teamem ?

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Owszem, może jest lepiej niż w zeszłym roku, ale pytanie, czy na taki "postęp" wszyscy liczyliśmy... A w przypadku Kubackiego wymigiwanie się PESELem jest jednak moim zdaniem przesadzone.

    Jeśli chodzi o Tschofeniga - zawiódł w zeszłym roku, 2 lata temu to był jednak zdecydowany postęp względem poprzedniej zimy.

  • dervish profesor

    Tschofenig - ucieszyło mnie zwycięstwo tego młodziana. Od dwóch sezonów wieszczy się mu wielką przyszłość. Wreszcie nadszedł sezon w którym nie zawodzi. Czyżby narodziny nowej wielkiej gwiazdy skoków? Ta dyscyplina potrzebuje takich gwiazd.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Czyli rozumiem, że po tym jak zmasakrował Kubackiego w zeszłym sezonie, ty się teraz cieszysz, że nie jest jeszcze gorzej? ;) W sumie jak tak na to spojrzymy to u nas same plusy, warto inwestować w typka od tunelu ;)

    P.S. Kubacki nie jest ani tak stary, ani tak wyeksploatowany jak np Stoch i przy dobrym prowadzeniu mógłby wyższy poziom osiągnąć.

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Korekty dały wyniki.
    To że mistrzowie nie wykonali kroku w tył to jest biorac pod uwagę wpływ PESELU kroczek do przodu.
    A Wąsek i Zniszczoł o nich tez można powiedzieć że się nie cofnęli, rozwijają się patrząc co było w zeszłym roku o tej samej porze.

  • SzeskaFanStocha stały bywalec
    @Janusz11

    Cóż, na szeajcarze mszczą się lata sędziowskich ukłonów w stronę Ammana

  • bonk początkujący
    psychologia sportu

    W wielu dyscyplinach widać jak ważna jest psychika w wyczynie - strzelenie decydujacej bramki w meczu POL- SCO , decydujące rzuty w baskecie w ostatnich sekundach ...... można by długo wymieniać , wyrażnie widać u naszych skoczków braki w tym aspekcie przygotowania do sezonu i nie będzie lepiej dopóki nie nastapi uderzenie w mental , kompromitujące występy / Żyla / po beznadziejnych wypowiedzich przed konkursem potwierdzają kompletny brak własciwej samooceny i adrenaliny przed konkursem, nie wspomnę o lekceważeniu nas wiernych kibiców ..../do czasu/

  • Materna stały bywalec
    konkurs w ujęciu "Bardzo Starego Sceptyka" A.D.2024/2025




    dzisiejszy konkurs wg legendarnej klasyfikacji "Bardzo Starego Sceptyka"
    - 50pkt (konkurs przeciętny - 1 punkcik decydował ale zawsze )

    Legenda:
    0 lub mniej (brak kwal do konkursu) - konkurs tragiczny
    1-9 - konkurs beznadziejny
    10-24 - konkurs bardzo słaby - Ruka 1- 24pkt.; Lillehammer 2 - 17pkt.
    25-49 - konkurs słaby (Lillehammer Mikst (słaby +) - 47pkt. ; Lillehammer 1 -31pkt.
    50-79 - konkurs przeciętny/przyzwoity/niezły* - *(wybierz właściwe)- Ruka 2 - 60pkt.; Wisła 1-50pkt.
    80-119 - konkurs dobry
    120-169 - konkurs bardzo dobry
    170-219 - konkurs rewelacyjny
    220-269 - konkurs genialny
    270+ - konkurs cudowny ( skoczkowie odlatują na ORLEN...)

  • konrad95 doświadczony
    @King

    Chodziło mi o blokowanie miejsca w PK młodszym. Nawet miejsca na podium w PK Żyle za wiele nie dadzą. Oczywiście jeżeli jest w stanie powalczyć o wywalczenie limitu to może spróbować.

  • Skiflugschanze stały bywalec
    @rybolow1

    Właśnie w moich pierwszych skojarzeniach ze skokami (mniej więcej z tych czasów) było, że oprócz Ammanna jest jeszcze tylko jeden Szwajcar - właśnie Deschwanden.

  • Pavel profesor
    @Bernat__Sola

    Pytanie na ile Małyszowi starczy cierpliwości, teraz utrzymuje rozbuchany sztab Thurnbichlera, gdzie typek od tunelu potrzebny 5 dni w roku musi dostać mieszkanie i samochód i sztab Stocha, a wyniki są żałosne. Wystarczy tylko napisać, że z tymi nakładami w PN Szwajcarię wyprzedzamy o 9pkt, głównie dzięki mikstowi, co samo w sobie jest kuriozalne.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel

    No z tej perspektywy masz rację. Niestety korekty TT w planie przygotowań względem ubiegłej zimy okazały się niewystarczające i znów jest kiepsko. Jakieś tam "małe kruczki" do przodu są, pytanie, czy nie będzie podobnie jak w zeszłym roku i po jednym kroku do przodu nastąpią dwa do tyłu (i tak w kółko)...

  • Pavel profesor
    @Bernat__Sola

    Piszę o punkcie końcowym czyli momencie startu przygotowań do nowego sezonu. Startowali z prawie tego samego miejsce i po pół roku pracy jeden skacze na top5, a drugi top 20.

  • King profesor
    @Pavel

    Szli łeb w łeb, bo Szwajcar był lepszy w pierwszej części sezonu, ale już chyba o tym zapomniałeś...

    Deschwanden 2023/24 po 5 konkursach: 174 pkt. (koniec sezonu 552)
    Deschwanden 2024/25 po 5 konkursach: 221 pkt

    Zniszczoł 2023/24 po 5 konkursach: 0 pkt (koniec sezonu 524)
    Zniszczoł 2024/25 po 5 konkursach: 49 pkt

  • King profesor
    @konrad95

    Akurat Żyła do PK mógłby trafić. Sam wyrażał taką chęć, a jak widać bliżej mu na ten moment do PK niż PŚ. W PK w sprzyjających okolicznościach to może nawet zaatakowałby walkę o limit jakby pojechał już do Ruki i skakał tam dobrze, bo z wiatrem pod narty na pewno by zyskał.

  • konrad95 doświadczony
    @Janusz11

    Obecność weteranów w PK sensu za bardzo nie ma. No chyba, że dają gwarancję wywalczenia limitu poprzez PK. Z drugiej strony jak inaczej udowodnić, że zasługują na miejsce w składzie. Chyba najlepsza opcja na następne konkursy to Wąsek, Zniszczoł , Kubacki i Stoch (jeżeli jutro zapunktuje) i najlepszy z pozostaje trójki a jeżeli nikt z tej trójki nie zapunktuje to Wolny jako piąty.

  • Vainamoinen doświadczony
    @Arturion

    Kamil to jeden z największych (może największy) mistrzów tej dyscypliny ale jednocześnie, niestety, to też już 37-letni sportowiec wyczerpany psychicznie i fizycznie latami katorżniczych treningów, dźwiganiem presji. Obecnie, obawiam się, podąża już "drogą Simona".

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel

    Na początku sezonu nie szli łeb w łeb, dopiero później Zniszczoł zbliżył się do Gregora i skończyli tuż obok siebie.
    Tej zimy obaj zaliczają zdecydowanie lepszy początek niż rok temu ;).
    Co oczywiście nie znaczy, że u Olka znów tak drastycznie się poprawi, ale warto to zaznaczyć.

  • Pavel profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Deschwanden i Zniszczoł rok temu szli łeb w łeb, chyba nawet w generalce byli blisko siebie. Szwajcar w kolejnym sezonie zrobił krok do przodu, a Zniszczoł krok w tył i mamy 20 lokat różnicy.

  • konrad95 doświadczony
    @Ondraszek

    Nikt o zdrowych zmysłach tego nie podważy. Cieszmy się z tego weekendu.

  • INOFUN99 profesor
    @Vainamoinen

    Deschwanden w sezonie 2014/2015 miał parę startów, w których to zapadł mi w pamięć, więc byłem przekonany, że Szwajcar przy odpowiednim prowadzeniu może być zawodnikiem TOP 15 PŚ.

  • Skiflugschanze stały bywalec

    No to mamy zwycięstwo zawodnika z XXI wieku, Zajc zdetronizowany.
    Szczerze mówiąc wcale nie byłem pewien, czy Tschofenigowi uda się wygrać w tym sezonie i nie poczekamy jeszcze z roku, ale w końcu forma i okoliczności się złożyły.

    Póki co wyniki Tschofeniga wygladają, jakby przenieść o 10 lat do przodu karierę Krafta. Kraft po pierwszej wygranej wygrał TCS, a za 2 lata Daniel powinien wygrać kulę ;)

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    W zeszłym sezonie Deschwanden pokazał swój potencjał, jednak starczyło to na 18 miejsce w generalce. W tej chwili jest 5, skacze stabilnie na poziomie 1 dziesiątki - podobnie jak Paschke przeżywa jesień życia :)

  • Arturion profesor
    @Vainamoinen

    Nie. Kamil jeszcze sporo może. Kwestia kiedy?
    Mam nadzieję, że mają to z Dodo ogarnięte.

  • waldemarsson weteran

    Thurn pozytywnie wypowiada się o Wolnym na Eurosporcie

  • Mariusz_Lis bywalec

    Niestety nawet Martin Schmitt nie ratuje obecnie studia Eurosportu.. ale dzis bylo juz lepiej niz ostatnio dzięki Rudzinskiemu. Nie ma tego tvn-owskiego redaktorka i 'łeksperta" Kota. Co prawda jest Pałasz jeszcze i ona mocno obniza poziom, ale dzis wiecej plusow niz minusów dla studia Eurosportu ;]

  • waldemarsson weteran

    Ciekawe czy Roju odpali na TCS

  • Vainamoinen doświadczony
    @Mariusz_Lis

    Kamil jest pogubiony kompletnie. Jego dzisiejsza próba była tego odzwierciedleniem. To rozdęcie ze sztabem indywidualnym to był ukłon ze strony PZNu ale to nie zdaje egzaminu i wygląda jak strzelanie z armat do wróbli.

  • Bernat__Sola profesor
    @rybolow1

    Konsolidacja była w 2. sezonie Doležala.

    Tylko że z drugiej strony Deschwanden w tym 2013 już miał 22 lata. W wieku juniorskim to na nowego Ammanna nie wyglądał, najlepszy wynik to 5. miejsce w PK (dosłownie w ostatnim konkursie ostatniego sezonu juniorskiego :D).

  • sheef profesor
    Statystyki konkursu

    1 zwycięstwo Tschofeniga (8 podium w karierze),
    3 podium w karierze Deschwandena,
    7 podium w karierze Paschke.

  • znawca_francuskiego weteran

    Szkoda mi Deschwandena.
    W sumie ok Paweł i Olek.
    No i Wolny z pierwszymi punktami od kilku lat.

  • rybolow1 weteran
    @Vainamoinen

    Nie no, w latach 13-15 się zapowiadał na nowego Ammanna ale do 2020 zgasł, a teraz robi tryb Paschke

  • rybolow1 weteran
    @Arendas1993

    1 sezon Dolezala byl bardzo udany, ze względu na konsolidację kadr

  • Mariusz_Lis bywalec

    Niektórzy byli niemal juz pewni ze Żyla wskoczy do Pucharu Swiata jako tam ten 5-ty, coz pomylili sie ;] Przyszły normalne warunki i juz nasi weterani nie polatali. Kubacki jedynie jako tako sie wybronił. Stoch z rozdmuchanym sztabem juz nie daje rady i potrzebuje huraganu jak w Ruce zeby cos zapunktować. Nasi liderzy obecnie to Wąsek i Zniszczol, mnie to w sumie cieszy ze w koncu tą trojke weteranow przeskakuja. Cho c Zniszczol juz tez weteran, ale mlodszy weteran ;]

  • Void początkujący

    Niektórzy piszą że sędziowie pomagają Austriakom jak mogą - a jednak Hayboeckowi i Fettnerowi sporo za lądowanie odjęli ;)

  • nyke bywalec
    Dalej nèdza

    Czas już pozbyć się austriackiego cudaka

  • Arendas1993 początkujący
    Przykro patrzeć

    To co się dzieje po odejściu Horngachera u nas to jakieś nieporozumienie w tym sporcie.

  • Skiflugschanze stały bywalec
    @maciek0932

    Może samymi notami nie wygrał (ja jednak uznaję zwyczajowy bonus za takie odległości, a Deschwanden trochę sztywno ląduje). Ale w polączeniu z lepszym wiatrem dla Austriaka Gregor dość pechowo przegrał.

  • Labrador_Retriever profesor
    @Mixolo

    Może i powinien, ale jest jak jest. Paschke w jego wieku... No właśnie. Każdy ma swój czas. Nie mówię, że Wąsek kiedykolwiek będzie jak Paschke, może będzie gorszy, może lepszy. Nie wiem. Po prostu jest, co jest i taki mamy punkt wyjściowy. Zobaczymy, co jeszcze w tym sezonie uda się Pawłowi zwojować.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Wąsek w generalce przed takimi nazwiskami jak: Kobayashi, Forfang, Zajc czy Eisenbichler. Myślę, że powodu do wstydu nie ma.

  • Ondraszek stały bywalec

    Piszcie sobie co chcecie. Ale miło słuchało się dzisiaj TVP Sport. TVN i obecny Eurosport mogą im buty czyścić.

  • Janusz11 stały bywalec

    W końcu zwycięstwo Tschofeniga, którego spodziewaliśmy się już od dawna, i mamy nowego najmłodszego zwycięzcę konkursu PŚ. Trzeba jednak podkreślić, że sędziowie pomogli mu notami w drugiej serii. Trochę szkoda, zwłaszcza, że Deschwanden kolejnej tak wielkiej szansy na zwycięstwo może już nie mieć, a Daniel prędzej czy później i tak by wygrał.

    W tym przypadku pomaganie Austriakowi notami nie przeszkadza mi jednak aż tak jak zwykle, ponieważ mamy do czynienia z piękną kontynuacją klątwy Kolosa i dzięki temu jest śmiesznie.

    No właśnie, Deschwanden. Szwajcarzy to kolejna reprezentacja, która ośmiesza szkolenie w wykonaniu naszego #FarmazonTeam. Robią to też: Amerykanie, Estończycy (czyli Norwegowie w tych 2 przypadkach), Francuzi (Foubert) itd. Kto zawodzi na poziomie Polaków lub gorzej? Słoweńcy, Japończycy i Włosi - to chyba tyle.

    Co prawda rozpaczliwa walka o 5 miejsce w kadrze Polski na pozycjach 25-45 jest "pasjonująca", to muszę podkreślić, że podoba mi się, że Kubuś Wolny utarł dziś nosa wszystkim, którzy po skokach treningowych i gigantycznym farcie Żyły w kwalifikacjach obwołali go pewniakiem do wyjazdu na kolejne konkursy, a nawet "liderem kadry" XD. Liczę na powtórkę w dniu jutrzejszym, wyjazd Wolnego na kolejne konkursy, a Żyła... choć przed sezonem oczekiwałem, że weterani będą uczciwie walczyć w konkursach PK o miejsce w składzie, tak teraz wolałbym, żeby Piotr jeszcze potrenował przed świętami i dopiero potem pokazał się w jakichś zawodach, a w PK w Ruce obok trójki spadkowiczów z PŚ wystartowało nie 3, a aż 4 zawodników z PK z Chin - w ten sposób jeden młody więcej mógłby się oskakać na tej PRZERAŻAJĄCEJ skoczni, na której ostatnio zapunktowali Colby i Mizernych.

  • Vainamoinen doświadczony
    @rybolow1

    Deschwanden jest od dawna w gazie i "kręci się" koło wygranych. Raczej średnio zapowiadał ale obecnie to ścisła czołówka światowa.

  • Cinu profesor
    @dejw

    Pełna zgoda.

  • michaello początkujący

    FIS jest w szczytowej formie. Sport sportem, ale wygrywać mają wybrańcy. Jeśli komuś nie pasuje to niech zmieni dyscyplinę na ping-ponga.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Marzenia to 2 w 10-tce, to grubo ;)

  • Arturion profesor

    Zniszczoł w skrócie: będzie dużo lepiej.

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Deschwanden skacze w latawcu a nie kombinezonie, szkoda, że Nikaido nie potrafi wykorzystać swojego potencjału.

  • dejw profesor
    @Cinu

    Ale różnica względem tego co skakał chwilę wcześniej Paschke była olbrzymia: 126 vs 134 to beat, a to przecież mowa o prowadzącym po I serii. Dobrze że choć chwilę poczekano, ale wypuszczono go kiedy wciąż było zbyt korzystnie.
    Sam skok bardzo dobry, ale jak dopisałem poniżej, noty troszeczkę zawyżone, lecz czy tyle by powiedzieć, że Deschwanden został przekręcony? Według mnie nie.

  • Cinu profesor

    Nie ma jeszcze protokołu zawodów, ale z tego co piszecie Turek dał 16 Laniszkowi i 18,5 Tschofenigowi. Jego chyba wyrwali z okolicznej budki z kebabem.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Bubelinka musiała na koniec wypaczyć wyniki konkursu. Nikaido totalnie wycięty, za to Tschofenig z fartem do warunków. Nie wiem jak można lubić tą śmieszną skocznie.

  • Vainamoinen doświadczony
    @Kolos

    Nie licząc loterii w Ruce to dziś mamy najlepszy wynik indywidualnie oraz najwięcej zawodników z punktami. Na tle tego co widzieliśmy dotychczas było to już strawniejsze danie. Ale oczywiście wiadomo, nie było to jeszcze to czego wszyscy byśmy sobie życzyli.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    A co to marzyć nie można?
    Tak się czepiasz razem z tymi wszystkimi dzieciaczkami tych wypowiedzi TT a znajdź mi trenera na świecie który mówi, że wszystko jest złe. Co ma gadać, że są do duvpy? W tamtym roku Jiroutek chodził i krytykował wszystkich to mu Wolny pokazał środkowy palec.

    Ja oceniam wyniki a wypowiedzi trenerów mało mnie interesują. Wyniki są obecnie poniżej oczekiwań. Ale jeśli ktoś uważa, że to się zmieni z tygodnia na tydzień ten się chyba nie zna na skokach.

  • Cinu profesor
    @Janekx1

    Ty chyba inny konkurs oglądałeś. Tschofenig został ściągnięty bo miał zbyt dobre warunki a ty piszesz, że mu wyczekali xD

  • rybolow1 weteran

    Czuje ze Gregor wygra albo jutro, albo u siebie

  • Cinu profesor
    @dejw Przez to, że jury puściło Tschofeniga w ZA DOBRYCH warunkach z tej belki, to o mały włos nie stracił wygranej.

    Nie zgodzę się. 135,5m to nie jest odległość, która powinna sprawiać problemy przy lądowaniu. Z wysoka też raczej nie spadał.

  • Mucha125 profesor
    @maciek0932

    Dwa dni wyciąganie Austriakow.

  • waldemarsson weteran
    @Arturion

    No dla siebie samego

  • Filigranowy_japonczyk doświadczony
    Zawodnicy z największą liczbą miejsc na podium przed pierwszym zwycięstwem w konkursie Pucharu Świata.

    1. Martin Koch 14 5x2 9x3
    2. Takanobu Okabe* 11 9x2 2x3
    3. Wolfgang Loitzl 9 6x2 3x3
    3. Markus Eisenbichler* 9 5x2 4x3
    5. Heinz Kuttin* 8 4x2 4x3
    5. Ernst Vettori 8 8x3
    5. Risto Jussilainen 8 4x2 4x3
    5. Jakub Janda 8 3x2 5x3
    9. Anze Lanisek 7 5x2 2x3
    9. Daiki Ito 7 3x2 4x3
    9. Daniel Tschofenig 7 2x2 5x3

    * - zawodnicy którzy przed pierwszym zwycięstwem zdobyli złoto wielkiej imprezy.

    Witamy pana Daniela w zestawieniu do rekordu Kocha jednak mu trochę brakło.

  • Janekx1 weteran
    @acka

    Obawiam się że Deschwanden jutro też nie wygra, za dużo pecha ma chłop to samo jak rok temu pociągnęli Geigera za uszy mimo że to Deschwi powinien w Klingenthal zwyciężyć.

  • StochIO2014 stały bywalec
    @Kolos

    Bo ileż można narzekać? Trzeba czasami plusów na siłę poszukać.

  • Mixolo doświadczony

    Paweł mówi że mu troszkę zablakło.

  • Kulas2468 bywalec

    Gregor Deschwanden okradziony przez sędziów ze zwycięstwa!!!!!!!!!!!!!

  • Skiflugschanze stały bywalec

    Ale szkoda, że Deschwi nie wygrał, malutko brakło. To byłaby jeszcze większa rzecz niż żółta koszulka Piusa, ale kolejne podium dla SUI to i tak świetna rzecz

  • maciek0932 weteran

    Deschwanden może czuć się oszukany. Noty po 18 dla Tschofeniga to jakiś żart. 17 max za takie coś. A mieli karać za oszukany telemark. Przy całej sympatii dla Daniela, nie powinien dzisiaj wygrać. Jury się kompromituje. Przepuszczają Austriakom i Niemcom kombinezony z dziubkami i jeszcze zawyża im noty. Masakra, daleko tak nie zajedziemy.

  • dejw profesor

    Haha, Odklejony Piotruś jak zwykle nie zawodzi.
    Przez to, że jury puściło Tschofeniga w ZA DOBRYCH warunkach z tej belki, to o mały włos nie stracił wygranej.
    Inna sprawa, że noty dla młodego AUTa mimo wszystko jednak troszkę zawyżone.

    Szkoda, że wcześniej nie wyczekano nieco z poprawą wiatru dla Nikaido, przy tej lufie i tak nie wypadł dramatycznie.
    Pius kolejne podium, dobre i to, najważniejsze że troszkę nad Kraftem i Hoerlem zostało nadrobione.

    A nasz kochany #FarmazonTeam to i tak ma znacznie większe powody do radości, niż Słoweńcy.

  • Janekx1 weteran

    Sędziowie znów zrobili swoje, czy to wycięcie Nikaido czy to wyciągnięcie Hoerla za uszy na 4 miejsce czy zawyżenie not dla Tschofeniga.

  • acka weteran

    Tschofenig dostał od sędziów punktową bonifikatę za odległości. Bo nimi pobił resztę wyraźnie... Dlatego trudno go nazwac zupełnie niezasłużonym zwycięzcą. Może Deschwanden jutro dla odmiany? Wtedy byłoby sprawiedliwie...

  • Szethek weteran

    I tak mimo wszystko wygrana to wygrana. Nie wina Tschofeniga że sędziowie nie potrafią ocenić skoku xD

  • HannuLepistoe początkujący
    @Boateng

    A Turek nawet 18.5 :D

  • Kolos profesor
    @Vainamoinen

    Nie wiem skąd pozytywne oceny Polaków. Wciąż jest dramatycznie słabo. Cokolwiek skaczą tylko Wąsek i Zniszczoł z sufitem na walkę o okolice 15 miejsca.

  • Tomek88 profesor

    Tschofenig jest tu rewelacyjny, dopiął swego i jest pierwszym skoczkiem urodzonym w 21 wieku ze zwycięstwem w PŚ. Na plus znakomity konkurs i podium Deschwandena, Pius też dalej bardzo mocny.

    Sundal też dalej mocny, świetną formę z wczoraj potwierdził Villumstad, szkoda spadku Nikaido. Słabo Ryoyu, Wellinger i Lindvik

    U nas na plus Wąsek, nieźle Zniszczoł, Kubicki na swoim przeciętnym aktualnie poziomie, cieszą drobne punkty Wolnego

    Całościowo fajne zawody, dobrze się to oglądało. Oby jutro było tak samo :)

  • michaello początkujący

    Najlepszy był Deschwanden, ale konkurs wygrali sędziowie notami dla Tschofenig-a.

  • Pavel profesor

    "– Oddaliśmy w tym roku w Wiśle wiele skoków, jesienią mieliśmy tu dwa obozy. W zeszłym roku nie mieliśmy takich możliwości ze względu na przebudowę, więc nie mieliśmy wtedy tej „domowej” przewagi. W tym roku jest inaczej, bo ją mamy. Mogliśmy zobaczyć, że chłopaki doskonale znają tę skocznię, znają ten rytm. To się przekłada na dużą pewność siebie w ich skokach"

    "– Chcę mieć więcej zawodników w czołowej dziesiątce niż mieliśmy podczas ostatniego konkursu w Ruce. Świetnie by było, gdyby to było przynajmniej dwóch lub trzech zawodników. Wiem, że to możliwe, bo chłopaki robią postępy. "

    Źle się zestarzało.

  • Janekx1 weteran

    Deschwanden zasłużył tu na zwycięstwo

  • StochIO2014 stały bywalec

    Powinien wygrać Gregor, ponieważ noty dla Daniela za wysokie jednak, ale niech ma.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Natomiast z tymi 18 i 17,5 za lądowanie to sędziów trochę pokręciło - 17 max, ale już trudno.

  • RyanWolfe bywalec

    korościoła coraz gorzej sie słucha

  • Kolos profesor
    @Bernat__Sola

    Tylko dzięki wydanej pomocy jury. Ta wygraną się nie liczy.

    Czekamy na wygraną na skoczni.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    A więc w końcu mamy pierwszego zwycięzcę urodzonego w XXI wieku, wielkie brawa dla Tschofeniga. Deschwanden z pierwszym w tym sezonie podium, pierwszy zawodnik spoza Austrii i Niemiec, który na tym pudle w tym sezonie stanął, również wielkie brawa. Brawa też dla lidera PŚ za kolejne podium.

  • Vainamoinen doświadczony

    Niestety Gregor nie triumfował. Jak na dotychczasowe rezultaty to dziś bardzo przyzwoity występ naszych jako całości a PW na duży plus.

  • acka weteran

    Tschofenig i Deschwanden w swojej teraz "ojczyźnie B". No i Paschke nie schodzi z podium. Jak miło, powiew świeżości, plus rutyna, która tak długo czekała na swoją szansę...

  • dervish profesor

    Zweryfikowali wyniki. Jednak Wąsek 11 :(

  • Kolos profesor

    Tschofenig 18 pkt za takie lądowanie. Jury dopomaga Austriakom jak może....

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    I takie konkursy moge oglądać - pierwsze zwycięstwo Tschofeninga i jednocześnie pierwszy skoczek urodzony w 21 wieku ze zwycięstwem w PŚ i drugi Deschwanden, który też mógł wygrać po raz pierwszy - rewelacja.

  • Cinu profesor

    Pierwszy zwycięzca urodzony w XXI wieku mamy to w końcu.

  • Boateng stały bywalec

    Przekręt, max 17 noty, a Austriak mu 18 daje...

  • KapitanGrawitacja weteran

    Gratulacje dla Tschofeniga ale z tymi notami po takim lądowaniu to sędziowie przesadzili

  • Szethek weteran

    no no dobre noty jak za takie lądowanie, sprawiedliwe XD

  • Bernat__Sola profesor

    poniedziałek, 2 gru 2024, 14:51Kolos profesor0
    @Bernat__Sola
    Ma największe że wszystkich Tschofenig, ale już w Kuusamo/Ruce zaczął spuszczać z tonu. Jakoś nie widzę, żeby miał wygrać jakiś konkurs w tym sezonie.

    Daniel powinien dziś podziękować Kolosowi :). Klątwa udana.

  • Karpp profesor

    Za duże te noty jednak.

  • marro profesor

    Niby kolejna nacja na podium, a mimo to znowu mamy podium niemieckojęzyczne.

  • .....sieanieskoczy doświadczony

    Deszwanden nieco owalony...
    - Czofenig zyskał na notach
    - Czofenig zyskał na warunkach

  • Kolos profesor

    Szkoda, mi Deschwandena, Tschofening farciarz dwa razy z huraganem pod narty. Szkoda.

    Ale najważniejsze, że Krafta nie ma na podium.

  • Snickers_powrot_mistrza doświadczony

    pierwszy raz Tschofeninga

  • Janekx1 weteran

    [***] [***] [***]

    Ale brawo Tschofi

  • rybolow1 weteran

    No i mamy 1 zwycięstwo zawodnika z XXI wieku

  • ASJ_212 doświadczony

    No to Tschofenig pierwszym zwycięzcą z XXI wieku

  • Mixolo doświadczony

    18 za co te oceny za takie coś xd

  • Xander1 profesor

    Ale farta miał Tschofenig. Szkoda Deschwandena.

  • Szethek weteran

    Tschofenig dobre warunki, łatwe zwycięstwo :p

  • pawelas2301 stały bywalec
    @Janekx1

    Paschke taki casus Bardala?

  • Szethek weteran

    Fajnie jakby Deschwanden wygrał...

  • Mixolo doświadczony
    @dervish

    Nie jest xd

  • Janekx1 weteran

    Niesamowity jest Paschke, kolejne pudło

  • Bernat__Sola profesor

    Jest podium Deszwy :D. Ren niestety dostał złe warunki i do tego zepsuł ten skok. Już myślałem, że jest szansa dla Pawła, ale jednak o punkt go wyprzedził.

  • dervish profesor

    Paweł w top 10. Brawa!

  • Janekx1 weteran

    Nikaido nie wytrzymuje presji ale wciska się pod Wąska.

  • Podhalanin stały bywalec

    Nikaido uwalony warunkami

  • Vainamoinen doświadczony

    Ren wycięty przez Sedlaka.

  • Tomek88 profesor

    Deschwanden ma podium, bardzo mnie to cieszy:)
    Nikaido wycięty

  • Szethek weteran

    Nikaido pech

  • Mixolo doświadczony

    Wąsek w top 10 a jednak 1pkt wyprzedza

  • Bernat__Sola profesor
    @Karpp

    Dokładnie w tym momencie, co przed rokiem :).

  • EddieKoteł weteran

    Ale by nam się przydał taki Deschwanden teraz, o ile by weselej było. Nawet ten jego styl drewniany to taki drugi Kubacki.

  • Janekx1 weteran

    Niesamowite jakiego GOATA zrobił Rune z Dechwandena! Teraz pora na Nikaido :)

  • StochIO2014 stały bywalec

    Bravo Gregor!

  • KapitanGrawitacja weteran

    Świetnie Deschwanden, czyżby podium?

  • Karpp profesor

    Przerwana seria austriacko- niemiecka jeśli chodzi o pudła!

  • Rawianek weteran
    @Bernat__Sola

    Właśnie sobie o tym przypomniałem bo pamiętałem ,że był 11 ale to i tak będzie wyrównanie drugiego najlepszego wyniku w karierze.

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos

    No i już teraz wiadomo, że nie będzie XD. Jeszcze zwycięstwo Tschofeniga i będziesz miał dziś dublet ;).

  • Janekx1 weteran

    Przecież to jest jakaś farsa że Sundal tym skokiem Hoerla nie pyknął...

  • Tomek88 profesor

    Sundal bardzo dobrze ale zabrakło do wyprzedzenia Hoerla

  • Bernat__Sola profesor
    @Rawianek

    No raczej nie, bo najlepszy wynik to 6. miejsce.

  • Vainamoinen doświadczony
    @Kolos

    Dziś Krafta na podium nie wcisną, za dużo pewniaków zostało i strata zbyt poważna.

  • Janekx1 weteran

    Ładnie Hoerl wepchany na prowadzenie po tym lądowaniu

  • Bernat__Sola profesor

    Austriacy zapomnieli, jak lądować i utrzymują miejsce Pawłowi :).

  • ASJ_212 doświadczony
    @Rawianek

    Musiałby 5 być przecież

  • Mixolo doświadczony
    @Rawianek

    On już powinien wygrywac w tym wieku a nie ciupac punkty

  • acka weteran

    Na plus na pewno Wolny. Kubacki jakby lepiej wyglądał wreszcie w locie, worek nieco lżejszy, oby to był dobry prognostyk. Zasmucił mnie Żyła, bo sądziłem, że po wczorajszym na punkty między 15 a 25 miejscem będzie go stać. Stoch, by cokolwiek znów wygrać, musi najpierw wygrać ze sobą. Zamknąć ambicje na klucz i pamiętać, że progi skoczni kończą się wcześniej, niż mu się wydaje... I generalnie nie ma się co czepiać Thurna i geriatrii., że uparcie skacze w PŚ. Między starymi wygami a resztą "polskich nadziei" jest wciąż przepaść. A Wąsek i Zniszczoł przynajmniej skaczą na miarę swoich aktualnych możliwości na początku sezonu. I widać zapas na poprawę.

  • Cinu profesor

    Nie wiedziałem, że Hoerl jest tak niski.

  • Janekx1 weteran

    Wąsek utrzymuje lokatę

  • Rawianek weteran

    Wąsek ma dziś szanse na najlepszy wynik w karierze.

  • Kolos profesor

    Jaka ustawka pod Krafta, byle go na podium wcisnąć. Żenada...

  • Mixolo doświadczony

    Naszych występ oceniam na 7/10 jest Git ale mogło byc lepiej bo przecież Olek skocznie przeskakiwał na treningach to myślał pewnie każdy ze podium jak nic

  • Vainamoinen doświadczony

    Geiger to póki co chyba największy szczęściarz co do warunków w tym sezonie.

  • Bernat__Sola profesor
    @Janekx1

    Jeszcze Fettner musiałby zawalić, ewentualnie Nikaidō przez presję związaną z walką o podium. Reszta chyba skoczy swoje.

  • Janekx1 weteran
    @Arturion

    W takim razie dopóki Stoch tak skacze niech się łaskawie wycofa z rywalizacji.

  • Tomek88 profesor

    Geiger zaskakująco dobry konkurs

  • KapitanGrawitacja weteran
    @Mixolo

    Bardzo możliwe że Zniszczoł i Wąsek (o ile nagle się nie rozsypie co zawsze jest możliwe w jego przypadku) w dalszej części sezonu będą regularnie wskakiwać do 10tki ale na tę chwile ta wiara Thurna była dość nad wyrost xd

  • Janekx1 weteran

    Hayboeck swoim lądowaniem sprawia uprzejmość Wąskowi, czyli może 11 miejsce się utrzyma :)

  • Mixolo doświadczony
    @StochIO2014

    Mieli byc w top 10 a nima

  • Arturion profesor
    @waldemarsson

    Dla kogo? To właśnie byłaby "betonoza".
    W PK emeryci powinni mieć zakaz startu.

  • StochIO2014 stały bywalec

    Niech jeszcze Olek przesunie się o jedno miejsce do przodu i będzie można mówić o małym progresie.

  • Mixolo doświadczony

    Wąsek dobrze okej ale trener TT śmieszny mówi że top 10 dwóch będzie a nie ma żadnego

  • Bernat__Sola profesor

    Trochę gorszy drugi skok Wąska, ale tragedii nie było. Co najmniej 13. miejsce to i tak jego najlepszy wynik w tym sezonie.

  • dervish profesor

    To był kolejny dobry występ Pawla i Ola.

  • EddieKoteł weteran

    Wąsek trochę zbyt pasywny, jak na Wąska miejsce bardzo spoko, gorzej, że nikogo lepszego nie mamy...

  • Tomek88 profesor

    Wąsek dobrze, jest kolejny dobry występ

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Wąsek dzisiaj dobry występ

  • Snickers_powrot_mistrza doświadczony

    Ładnie wąsek, miejsce w top15 zawsze cieszy i powinien to być jego standard!

  • Mixolo doświadczony

    I gdzie te nasze top 10 dwóch zawodników panie TT

  • Bernat__Sola profesor
    @dejw

    On często daje najniższą notę, już wcześniej komentatorzy to zauważyli.

  • Janekx1 weteran

    Wąsek nie utrzyma miejsca raczej

  • KapitanGrawitacja weteran

    Różnice są niewielkie więc jeśli Wąsek skoczy dobrze to może przesunąć się do 10tki

  • dervish profesor
    @Snickers_powrot_mistrza

    Olo już awansował 2 pozycje.

  • Janekx1 weteran

    Fube bez szału w 2 serii, Villumstad na razie jedna z większych niespodzianek początku sezonu.

  • StochIO2014 stały bywalec

    Małymi kruczkami do celu ;) oby Paweł jeszcze powtórzył dobry skok.

  • waldemarsson weteran
    @Arturion

    Ale miejscówkę dodatkową mógłby zdobyć na PŚ.

  • Bernat__Sola profesor

    Drugi skok Kubackiego niestety spowodował obsunięcie się w klasyfikacji zamiast awansu...
    Joju nie wykazuje na razie żadnych pozytywnych sygnałów. Zniszczoł w porządku, może stać go na jeszcze więcej, ale nie ma na co narzekać.
    Villumstad w życiowej formie.

  • Tomek88 profesor

    Villumstad coraz lepszy

  • Mixolo doświadczony
    @Janekx1

    Raczej go top 15 nie będzie

  • Janekx1 weteran

    To na pewno ten sam Zajc co ma najlepszą formę na początku sezonu?

  • Janekx1 weteran

    Cytując księdza Natanka, nie jest dobrze z formą Samuraja w tym sezonie. Chyba ten rekord w Islandii go przyhamował...

  • KapitanGrawitacja weteran

    Zniszczoł i Stoch są chyba najniżej latającymi skoczkami w stawce z tym że Zniszczoł odlatuje a Stocha przyciąga grawitacja znacznie wcześniej.

  • Snickers_powrot_mistrza doświadczony

    zniszczoł okej ale awansu nie będzie

  • acka weteran

    Zniszczoł ustawił sobie już technikę pod Vikersund. Jeśli już teraz zaczyna solidnie punktować, to na mamutach będą podia?

  • JanekSport weteran

    Zniszczoł będzie wielki na mamutach w tym sezonie.

  • EddieKoteł weteran

    Tym razem ten mamuci styl Zniszczoła zadziałał, chwyciło go, ale i tak leci absurdalnie nisko.

  • Janekx1 weteran

    Zniszczoł przyzwoicie, ważne by się zadomowił przynajmniej na stabilnym poziomie TOP 15 a potem może szturmować walkę o czołówkę.

  • Tomek88 profesor

    Zniszczoł dobrze

  • dejw profesor

    Ten Turecki sędzia to kebaba wpierniczał w trakcie skoku Laniska, że dał mu 16 punktów za styl?

  • Cinu profesor

    Oluś niezła erekcja.

  • Arturion profesor
    @Janekx1

    To właśnie napisałem. Jak jesteś emerytem i mieścisz się w PŚ, to do bazy. A nie do PK.

  • Janekx1 weteran

    Ortner jak się chłopak rozkręcił

  • szczurnik doświadczony
    @dervish

    Szczęsnego nie ma, daruj sobie.

  • waldemarsson weteran
    @dervish

    Mimo wszystko dosyć abstrakcyjnie to zabrzmiało.

  • Janekx1 weteran

    Kubacki ujowo lecz stabilnie na 3 dziesiątkę

  • Adis początkujący

    Ej a my bierzemy jutro krajówkę?

  • Mixolo doświadczony

    Brawo na Wolnego on zrobił postęp duży od kussamo są punkty drobny awans

  • Janekx1 weteran
    @Arturion

    Rozumiemy ale też nie można dawać Stochowi żadnego ultimatum, nie masz formy to cię nie ma w PŚ. Proste jak budowa cepa.

  • waldemarsson weteran
    @Xander1

    Kubacki ma już nieprzystosowaną technikę do aktualnych trendów w skokach.

  • Tomek88 profesor

    Kubacki nieźle, zaczyna lepiej wyglądać w locie

  • dervish profesor
    @waldemarsson

    "Co to jest "podejrzany wiec"?"

    Taki na którym padają hasła rodem z rynsztoka.

  • Xander1 profesor

    Ale Kubacki popadł w przeciętność. Dobre warunki a i tak spadek w drugiej serii

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Kubacki stabilnie, zadomowił się w 3 dziesiątce.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @maziar1000

    Co wy sie tak tego Korościela czepiacie. Wole jego niż tych pajacy z TVP co nazwisk skoczków nie umieją wymówić

  • Janekx1 weteran
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Przecież oni tego Tschofeniga porównywali do Morgensterna co w jego wieku miał już przynajmniej kilkanaście zwycięstw XDDDD

  • waldemarsson weteran
    @semion

    Co to jest "podejrzany wiec"?

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Aigro to jest solidna marka

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    A my na TVP Sport skazani byliśmy na Snopka zmagającego się ze złymi sędziami którzy nie chcą podnieść belki.

  • Mixolo doświadczony
    @Arturion

    Bez przesady kot skakal tyle i się nie rozwinął

  • maziar1000 stały bywalec
    @Bernat__Sola

    Nie mogę tego Korościela. Chętnie przełączyłem na TVP

  • waldemarsson weteran

    Może ten Wolny krok po kroku w tym sezonie wypracuje jakąś w miarę solidną formę.

  • maziar1000 stały bywalec

    Welinneger by prawie drugi raz wszedł.w swój kombinezon. Widzieliście jak się marszczy? Jaki miał luz wszędzie? WTF ale Niemca nikt nie zdyskwalifikuje

  • Janekx1 weteran
    @semion

    Nie rozumiem dlaczego moderacja tu się oburza, nie wolno już konstruktywnie krytykować?

  • Arturion profesor
    @Mixolo

    Czy wy nie rozumiecie, że PK, to nie jest miejsce dla emerytów?
    Tam się mają rozwijać młodzi!

  • Cinu profesor

    Zografski znowu ściągnięty z belki, jako jedyny i dwa razy xd

  • Bernat__Sola profesor

    Wypada pochwalić pracę jury - 0 zmian belki, do tego II seria rozpoczęta 1 platformę wyżej po braku skoków za HS w I :).

    "Korościel: Trener Maciusiak jak Sanah, łagodnie uśmiechnięty.
    Błachut: No srogie porównanie."

    Wolny dzisiaj zdecydowanie na plus, spodziewałem się słabego drugiego skoku, a tu naprawdę przyzwoicie. Brawo, na ten moment wyprzedził Żyłę w "wyścigu" do Titisee-Neustadt.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Wolny nadspodziewanie dobrze.

  • Tomek88 profesor

    Wellinger też lepiej ale jest nierówny

  • Xander1 profesor

    Wolny naprawdę dobry start jak na to co do tej pory skakał w tym sezonie. Występ na plus

  • Janekx1 weteran

    Wellinger i Lindvik zdecydowana poprawa w 2 rundzie.

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Stoch akurat nie ma komu zwalnic miejsca, sklad to powinien byc Wąsek, Zniszczoł, Kubacki, Żyła i ten Stoch. Bo pierwsze czwórka ma przebłyski na TOP20, a Stoch to poziom 3/4 dziesiątki, ale zaplecze; Kot i Wolny są słabsi.

  • KapitanGrawitacja weteran

    Brawo Wolny, bardzo solidny skok

  • dervish profesor
    @Janekx1

    Niech sobie szczytuje ile chce ale nie każ mi na to patrzeć z zachwytem. ;)

  • Tomek88 profesor

    No gdyby Lindvik tak skoczył w pierwszej byłoby zupełnie inaczej
    Wolny dobrze, oby jutro to powtórzył

  • Janekx1 weteran
    @dervish

    Czemu nie dziś? Ja tam mu życzę bardzo dobrze porządny chłop i widać jaką wytrwałością dochodzi się do szczytu.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Troche rozciągnęło tych skoczków na grafikach

  • waldemarsson weteran

    Ale szeroki Lindvik był na tej wizytówce FiSu :o

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Pewnie tak. Ale na Błachuta mam czas przez cały sezon. :)

  • semion weteran

    stoch (***) koniec z cackaniem się z "wielkim mistrzem". Nie masz formy - zwalniasz miejsce dla młodych, perspektywicznych. Stoch OUT!

    -----------------moderacja------------------
    Stonuj trochę. Myślisz że gdzie jesteś? Na jakimś podejrzanym wiecu?
    -------------------------------------------------

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    To ominęła Cię wstawka Błachuta o ohydnym językowo trendzie feminatywów, myślę, że przypadłaby Ci do gustu :).

  • dervish profesor
    @King

    O żesz! Wlasnie popsułes mi humor. :(
    Teraz to na bank Tscho nie wygra ;)

  • Mixolo doświadczony
    @Janekx1

    Może zmieni zdanie

  • Janekx1 weteran
    @waldemarsson

    Przecież ten gwiazdor już powiedział że w PK to on w życiu skakał nie będzie.

  • Arturion profesor
    @King

    Żaden z nich nie powinien skakać w PK. Co najwyżej w bazie (jeśli nie w PŚ).
    To było nie fair wobec młodych.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Niech ten Tschofenig wkońcu wygra bo to wstyd dla młodych, że mamy końcówkę 2024 roku a dalej nikt urodzony w XXI wieku nie wygrał konkursu. Nikaido, Deschwanden przełamcie ten abonent austriacko-niemiecki na podium. Wąsek utrzymać się na przełomie 1/2 dziesiątki, Wolny nie skończyć na 30 pozycji.

  • waldemarsson weteran
    @QuatrusPL

    Mógłby Pan Kamil powalczyć o dodatkową miejscówkę w PK.

  • Bernat__Sola profesor
    @King

    Kolos pod ostatnim felietonem OSA pisał, że nie ma widoków na zwycięstwo skoczka z XXI w., dlatego piszę o jego klątwie.

  • waldemarsson weteran
    @BoloOlo

    Tajner wróci i nagle Polacy odpalą.

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Jasne ze na TVP Sport.
    Ale teraz mam dylemat bo równolegle z drugą seria rozpoczyna się mecz Barcy na Eleven

  • .....sieanieskoczy doświadczony

    ✅ Stoch = totalny brak mocy na progu, jakby nie miał siły się odbić:
    - niska parabola
    - wiatr w plecy to pewna bula
    - przy wietrze pod narty ratuje się z daje rady wskakiwać do 30stki
    - chyba najniższy lot z całej stawki (przynajmniej w 1 fazie)

    ✅ Kot = czy jest sens kontynuować karierę?
    - bez progresu od lat, systematyczny zjazd od czasu "prime"
    - w 2018 było jeszcze przyzwoicie, potem to tylko pasmo porażek

    ✅ Żyła = do niego nie mam nic, kontuzjowany, a i kolejny z dziadków...
    - może jeszcze "zaskoczy"

    ✅ Kubacki poprawnie jak na dziadka
    - do TOP 10 jeszcze w tym sezonie myślę wskoczy

    ✅ Wolny fartem w 30stce...
    - gość na którego kiedyś liczyłem
    - regres od dłuższego czasu

    ✅ Zniszczoł gdy poprawi wyjście z progu osiągnie poziom sprzed roku

  • QuatrusPL bywalec
    @QuatrusPL

    A jak się nie podoba to w kraju trenować - Stoch się nie nadaje na PŚ

  • King profesor
    @Bernat__Sola

    Chyba raczej moja klątwa, bo dziś u buka akurat nie obstawiłem Tschofeniga i ten prowadzi XD

  • Tomek88 profesor

    Całkiem przyjemnie ogląda się te zawody. Bardzo małe różnice, mogą być spore przetasowania po drugiej serii.
    Świetnie Nikaido i Deschwanden, liczę na podium jednego z nich. Bardzo dobrze też Foubert. Zaskakująco dobrze skoczył dla mnie Geiger, dalej przeciętny jest Ryoyu, bardzo słabo Lindvik i przede wszystkim Wellinger

    U nas na plus Wąsek, nieźle Zniszczoł i Kubacki. Wolnego też trzeba pochwalić bo to jego pierwsze punkty od dłuższego czasu. Reszta słabo

  • waldemarsson weteran

    Ależ upokorzenie Pana Kamila na polskiej ziemi.
    Niestety przegrał nawet z Wolnym który skoczył tylko 116.

  • BoloOlo bywalec
    Wstyd

    Parodi ciąg dalszy ważne że małyszowi kasa spływa za marne dyrektorstwo.

  • QuatrusPL bywalec

    Zupełnie szczerze Stocha bym zrzucił do PK a Żyłę do PŚ, poza dzisiejszym konkursem pokazywał się naprawdę dobrze - patrząc na kontuzję w sezonie przygotowawczym i na zapowiedzi ze jego forma zostawia wiele do życzenia

  • Bernat__Sola profesor

    Klątwa Kolosa? ;) Daniel, utrzymaj to! Niechże to zwycięstwo skoczka z XXI w. będzie zaliczone jeszcze w 2024...
    Zresztą takie podium w ogóle byłoby super, choć jeszcze lepiej byłoby, gdyby Deschwanden zastąpił Paschke.

    Natomiast w grze o pudło jest jeszcze sporo innych zawodników, aż do 9. Geigera.
    Cele dla Polaków - niech Wąsek utrzyma się w top 15 i dołączy do niego Zniszczoł. A może tak Paweł zaatakowałby top 10? Kubacki też spokojnie mógłby skończyć w top 20. Wolny pewnie spadnie w finale, on i tak już oczekiwania przekroczył.

    @dervish - pytanie, oglądasz na Eurosporcie czy TVP?

  • Alo2 stały bywalec

    Stoch tylko w polskiej kadrze jeździ na PŚ bo w innej to by w kraju trenował tylko. Na PK się nadaje ale nie na PŚ. Przegapił najlepszy moment odejścia cóż. Żyła jednak zbyt niestabilny. Przy wietrze w plecy nie istnieje. Szkoda. Liczyłem na co najmniej top20.
    W tym sezonie to tylko na przebłyski Wąska i Zniszczola liczymy. Na takie miejsce upadliśmy. Kubacki też nie wygląda już na zawodnika który mógłby wycisnąć więcej ze swojej kariery

  • King profesor
    @piotras3333

    Stoch nie będzie skakał w PK, z kolei Żyle to nie przeszkadza. Skoro Piotrek jest na ten wariant otwarty, a dyspozycja jednak nie jest najlepsza co pokazał dzisiejszy dzień to lepiej żeby Piotrek pojechał na PK chyba.

  • waldemarsson weteran

    Szokujące że Wolny z odległością 116 awansował do drugiej serii.

  • dervish profesor

    Prośba do Piusa : Papa don't preach. ;)
    Nie dziś!

  • szczurnik doświadczony

    Dzisiaj "juniorzy" atakują zwycięstwo jak rzadko - Tschofenig, Nikaido, Sundal rozstawieni do piątego miejsca raptem.

  • Piolor początkujący

    A powie mi ktoś jak to się stało że Stoch lądował góra 2 metry za zieloną linią, a miał tyle straty do pierwszego po swoim skoku?
    (jakby wiatr zjechał z około+10 na to 1.1)

  • marro profesor

    Polacy dobrze wszyscy zmieścili się w TOP 40. Wąsek walczy o TOP 10 a Zniszczoł o TOP 15, druga seria będzie ciekawa.

  • Janekx1 weteran

    Z całym szacunkiem dla Tschofeniga ale mógłby zlecieć poza podium i wymarzone pudło to Paschke, Nikaido, Deschwanden (kolejność losowa).

  • dejw profesor

    Spore widoki na widok trzeciej nacji na pucharowym podium w tym sezonie, ale Norwegów, wysokiego jegomościa z długim nazwiskiem, oraz Grubego może pogodzić atakujący zza nich JAN.

    W drugiej serii, jak wiadomo, #muremzaPiusem

  • eni bywalec
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Reszta nie cieniuteko,ale marnie . nawet kompromitująco na swojej oskakanej skoczni.

  • Skiflugschanze stały bywalec

    Liczę na podium Deschwandena.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Tschofenig z szansami na pierwsze zwycięstwo w karierze, ale tuż za nim bardzo mocny Paschke. Nikaido z szansami na pierwsze podium w karierze, a na pewno ma bardzo duże szanse na życiówkę. Deschwanden znowu wysoko, Granerud z dużymi szansami na najlepszy w tym sezonie wynik. Hoerl pewnie będzie atakował podium, Kraft również powinien się bardzo poprawić. Zawiódł Wellinger. Wąsek bardzo ładnie, oby powtórzył to w drugiej serii. Zniszczoła stać na więcej, Kubacki na swoim poziomie, Wolny z pierwszymi punktami. Najlepszy w kwalifikacjach z naszych Żyła dziś najgorszy z Polaków.

  • wodzirej stały bywalec

    Stoch powinien odpuścić i jechać na spokojny trening, bo znowu będzie kompromitacja na TCS. Chyba, że dalej się łudzi, że zbuduje formę na zawodach

  • Fan_Gruszki profesor

    Wolny pierwsze punkty od Planicy 2022

  • Janekx1 weteran

    Paschke jest niesamowity ale będą jaja jak 10 lat po ostatniej KK kolejną dla Niemców po Freundzie wygra nie Wellinger, nie Geiger ale papież.

  • dervish profesor

    Sobota dla Wolnego który niniejszym wysunął się na pierwsze miejsce w kolejce do zajęcia ostatniej miejscówki do Titi.

  • King profesor

    Bardzo fajna 1 seria. Może warunki nie są idealne, ale większość skakała z mocnym wiatrem z tyłu i na dobrą sprawę Tschofenig, Sundal czy Granerud byli trochę beneficjentami wiatru. Liczę na awans do TOP10 Wąska i wbicie się do TOP15 Zniszczoła, bo straty tam duże nie są.
    Trochę wymowne, że większość naszych najstarszych zawodników miała najlepsze warunki, które i tak nie dały im awansu do TOP30...

  • piotras3333 początkujący

    Wychodzi na to, że jeździła najsilniejsza 5tka na chwilę obecną, a jak by miała być jakaś zmiana to Żyła za Stocha. Zobaczymy co przyniesie jutrzejszy dzień, ale w PK też nie ma kandydata do PŚ

  • Cinu profesor

    Fajna pierwsza seria, czytelna i mimo zmiennej siły wiatru sprawiedliwa. Kto jest mocny radzi sobie też przy solidnym przeciągu w plecy, co pokazał Deschwanden i Paschke. Bałem się, że po ściągnięciu z belki Zografskiego podwyższą rozbieg ale wystarczyło tylko chwilę poczekać.

  • Karpp profesor

    Fajna walka o zwycięstwo i co ciekawe dalej może być podium niemiecko-austriackie choć przetasowania narodowe są.

    Zniszczoł z Wąskiem walka tylko o top 15. Jakaś tam stabilizacja jest w tym regresie.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Wąsek bardzo dobrze, Zniszczoł dobrze, Kubacki ok, Wolny dobrze, bo nie spodziewałem się go nawet w top40. Reszta cieniuteńko

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl