Eisenbichler za burtą. Niemcy bez grupy krajowej w Oberstdorfie

  • 2024-12-26 10:45

Trener Stefan Horngacher nominował sześciu zawodników, którzy w Oberstdorfie staną do walki o Złotego Orła w sezonie 2024/25. Jak informuje Niemiecki Związek Narciarski, gospodarze skorzystają z grupy krajowej dopiero przy okazji sylwestrowych kwalifikacji w Garmisch-Partenkirchen.

55-letni szkoleniowiec pochodzący z Tyrolu podjął decyzję, że w najbliższą sobotę na Orlen Arenie (HS137) w Oberstdorfie pokażą się Karl Geiger, Stephan Leyhe, Pius Paschke, Philipp Raimund, Adrian Tittel i Andreas Wellinger. Stefan Horngacher, który stracił jedno miejsce startowe względem przedświątecznego okresu Pucharu Świata, postanowił skreślić ze składu Markusa Eisenbichlera, który od początku sezonu był czwartą siłą swojej reprezentacji – zerkając na klasyfikację generalną Pucharu Świata 2024/25.

– Niestety, musieliśmy zmniejszyć naszą kadrę z siedmiu do sześciu zawodników. Markus Eisenbichler, który w wewnętrznych eliminacjach podczas Pucharu Świata w Engelbergu przegrał z Philippem Raimundem, powróci do rywalizacji w Garmisch-Partenkirchen, startując w ramach kwoty krajowej – informuje Horngacher w czwartkowym komunikacie Niemieckiego Związku Narciarskiego.

Oczekiwania wobec współgospodarzy imprezy są ogromne. Wszystko za sprawą dotychczasowego sezonu w wykonaniu Piusa Paschkego, który pojedzie do Oberstdorfu jako lider wyścigu o Kryształową Kulę w sezonie 2024/25.

– Świetnie rozpoczęliśmy sezon, a Pius Paschke zdobył żółtą koszulkę lidera Pucharu Świata, co czyni go obecnie najlepszym skoczkiem w klasyfikacji generalnej. Andreas Wellinger i Karl Geiger również znajdują się w czołowej dziesiątce, co dodatkowo podkreśla dobrą formę naszego zespołu. Atmosfera w drużynie jest bardzo pozytywna i wszyscy z niecierpliwością czekamy na pierwszy szczytowy moment sezonu – zapewnia były trener reprezentacji Polski.

– Andreas Wellinger również jest w dobrym położeniu przed Turniejem Czterech Skoczni. Andi pokazuje bardzo dobre skoki, choć brakuje mu jeszcze odrobiny stabilności, aby regularnie znajdować się wśród najlepszych. Pracujemy nad tym i jesteśmy pewni, że będziemy w stanie pomóc mu poprawić tę kwestię w trakcie Turnieju – kontynuuje Horngacher.

– W przypadku Karla Geigera i Stephana Leyhe wystawiamy dwóch doświadczonych zawodników, którzy doskonale wiedzą, jak radzić sobie w tak dużej imprezie.Philipp Raimund, którego forma była dotychczas nierówna, zaliczył bardzo wartościowy trening po Pucharze Świata w Titisee-Neustadt. Jesteśmy przekonani, że Philipp odzyska formę na Turnieju Czterech Skoczni – mówi szkoleniowiec naszych zachodnich sąsiadów, argumentując kolejne powołania.

– Adrian Tittel, nasz junior, ma przede wszystkim zdobywać doświadczenie podczas Turnieju, podobnie jak dotychczas. Adrian radzi sobie bardzo dobrze, a my cieszymy się, że jest częścią zespołu. Decyzja FIS o przyznaniu medalistom mistrzostw świata juniorów dodatkowego miejsca startowego w Pucharze Świata była bardzo trafiona – wskazuje Horngacher, który od początku zimy jest beneficjentem nowych zasad FIS, obok Austrii i Stanów Zjednoczonych.

– Nie możemy się doczekać pierwszego wielkiego wydarzenia w sezonie i pełnych stadionów. To dla nas i dla naszej dyscypliny wielki przywilej, że możemy cieszyć się tak dużym zainteresowaniem. Chcemy czerpać inspirację z tych pozytywnych emocji i zaprezentować się na najwyższym poziomie – kończy Horngacher przed sobotnimi kwalifikacjami w Oberstdorfie.

Program 73. Turnieju Czterech Skoczni

Oberstdorf (HS137)
Piątek, 27.12.2024
17:30 - Odprawa techniczna

Sobota, 28.12.2024
14:00 - Oficjalny trening
16:30 - Kwalifikacje

Niedziela, 29.12.2024
15:00 - Seria próbna
16:30 - Pierwsza seria konkursowa (KO)

Garmisch-Partenkirchen (HS142)
Poniedziałek, 30.12.2024
20:00 - Odprawa techniczna

Wtorek, 31.12.2024
11:30 - Oficjalny trening
13:30 - Kwalifikacje

Środa, 01.01.2025
12:30 - Seria próbna
14:00 - Pierwsza seria konkursowa (KO)

Innsbruck (HS128)
Czwartek, 02.01.2025
18:00 - Odprawa techniczna

Piątek, 03.01.2025
10:45 - Oficjalny trening
13:30 - Kwalifikacje

Sobota, 04.01.2025
12:00 - Seria próbna
13:30 - Pierwsza seria konkursowa (KO)

Bischofshofen (HS142)
Niedziela, 05.01.2025
11:00 - Odprawa techniczna
14:00 - Oficjalny trening
16:30 - Kwalifikacje

Poniedziałek, 06.01.2025
15:00 - Seria próbna
16:30 - Pierwsza seria konkursowa (KO)


Dominik Formela, źródło: deutscherskiverband.de
oglądalność: (15214) komentarze: (93)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • TheDriger doświadczony
    @Lataj

    Nieno to nie tak że go nie lubię, on jest taki nijaki że szczerze nie da się go lubić czy nie lubić za bardzo xD
    Po prostu dla mnie ta decyzja jest kuriozalna, Markus to jest mistrz świata jednak. Ma potencjał żeby eksplodować w każdym momencie.
    Leyhe masz rację, miał jedną zimę gdzie wybił się poza przeciętność i skończył wtedy w generalce na 6 miejscu. Natomiast no to jest chyba jego maksimum

  • Lataj profesor
    @rybolow1

    Markus nie lubi zbytnio skoczni w Engelbergu, a raz stanął tam na podium, ale jak był w takiej formie, że profil nie przeszkadzał. Tylko rezultaty z tej skoczni zadecydowały, że z podstawowego składu (czyli bez medalisty MŚJ) wypadnie właśnie on, a skoczni nie brali pod uwagę. Dziwię się jednak, że w Wiśle tak słabował, choć na starej Malince wygrał.

  • Lataj profesor
    @TheDriger

    Chyba musisz go nie lubić. Wiadomo, że nie jest doskonały. Wyniki ma przeciętne, ale miał skoki choćby na top 15. Tylko miejsca w konkursach są słabe. Historycznie też takim przeciętniakiem nie był. Po sezonie z sensacyjnym podium w Wiśle była najlepsza zima w karierze, która skończyła się paroma podiami oraz zwycięstwem w konkursie PŚ.

  • TheDriger doświadczony
    @Lataj

    No daj spokój, Leyhe to najbardziej przecietny średniak jakiego można se wyobrazić

  • Lataj profesor
    @TheDriger

    Pamiętam, jak Leyhe spaprał na całej linii szansę na wysokie miejsce w Titisee. To był największy spadek w konkursie, bo paliwa na drugi skok zabrakło.

  • TAMM profesor
    @Arturion

    >"Wam", znaczy komu?
    To pluralis maiestatis/modestiae może ^^

  • rybolow1 weteran

    Nie rozumiem czemu odstawiany jest Markus a nie Leyhe czy Raimund

  • TheDriger doświadczony

    Jak? Przecież Biśla zdobył więcej pkt niż Leyhe i Raimund. Raimund ok, jest młody. Natomiast Leyhe jest stary i jego potencjał maksymalny jest niższy niż Eisenbichlera. Nie stać go na żadne przebłyski...to taki Georg Spaeth

  • Arturion profesor
    @dejw

    "Wam", znaczy komu?
    Jeśli psychologa i melisy nie potrzebujesz, to może z psychiatrą pogadaj.
    Ale skoro wolisz ze mną, to służę.

  • dejw profesor
    @Arturion

    Psychologa i melisy nie potrzebuję :*
    I bardzo dobrze, że przestałeś, chociaż w tej kwestii zachowujesz się jak względnie kumaty człowiek.
    Zrób krok dalej, święta dopiero co się skończyły, zrób nam ten ostatni prezent, nie daj się prosić.

  • Arturion profesor
    @dejw

    Patrz niżej.

  • dejw profesor
    @Arturion

    Pytam grzecznie, czy nie chciałbyś swojego "ciętego" humoru i obcowania z twoimi "błyskotliwymi" opiniami prezentować w innym miejscu? Masz wybitny talent, marnujesz się tutaj.

  • Arturion profesor
    @dejw

    O co ci się rozchodzi? Kompleksy jakieś?
    Już przestałem komentować Twoje wpisy, ale- widać mało.
    Jak melisa nie pomaga, to to dobry psycholog może.

  • dejw profesor
    @Arturion

    haha, co za humor.
    Nie chciałbyś go może szerzyć na innym portalu? A ten opuścić?
    Najlepiej na zawsze?

  • Arturion profesor
    @Lataj

    Decyzja Horna była słuszna.
    A krzyczy na zdjęciu: "gunvo!" Właśnie widać jak "a" przeciąga! ;-)

  • Lataj profesor

    Czyli chyba pod kątem treningów do krajówki w Ga-Pa nie tylko walkę w Oberku mu odpuścili, ale jeszcze w PK. To tak, jakby raz się nie zakwalifikował do konkursu TCS-u, ale zobaczymy jeszcze, co będzie w Nowym Roku. Ale można się kłócić, czy Raimund i Leyhe byli lepsi. Ten drugi miał przebłyski, ale w czystych konkursach tym bardziej nie spełniał swoich oczekiwań, za to Philipp jest młodszy, ma potencjał na karierę, a raz jedynie miał fajny sezon.

  • Arturion profesor
    @marro

    Może, ale nie zgarnie, bo się skończył. :-)))

  • Mucha125 profesor
    @dejw

    Tego bym się nie spodziewał, byłem pewny że dostanie zadanie wywalczenie limitów. I jak pisałem komentarz myślałem że dopiero jutro pojawi się lista na PK.
    Czyli Horn powtarza scenariusz jak z polskim zapleczem, gratuluje dla niego. I niech się nie zdziwi że za parę lat zaplecza nie będzie

  • dervish profesor
    @Mucha125

    Z Bisla to jest taka sprawa, że on ma chyba jakąś ansę z Hornim. I stąd te nielogiczne ruchy takie jak na przykład rezygnacja ze zdawałoby sie oczywistego w tej sytuacji startu w PK w Engelbergu.

    Trudno to zrozumieć bo logicznie i logistycznie to by była dla Bisli najlepsza opcja rychłego powrotu do PŚ. Jedynym wytłumaczeniem jest, ze Bisla tak jak Stoch chce sobie potrenować by wypracować super formę na GaPa by tam tryumfalnie wrócić do krajowego top 5. Jeżeli to się nie uda to tak czy siak czekają go zapewne dwa kolejne periody zesłania do PK.

  • Marek85 początkujący
    @Mucha125

    Markus nie będzie startował w Engelbergu.

  • dejw profesor
    @Mucha125

    Fajne to "jasne" zadanie.
    Takie niezbyt możliwe do zrealizowania, bo jego w Engelbergu nie ma.

  • Mucha125 profesor

    Markus ma jedno zadanie wywalcza limit i pewnie znowu wróci podczas krajówki aż do końca kolejnego periodu. Albo Horn na nim postawił już krzyżyk i iluzoryczne szanse daje na dalsze starty i tylko i wyłącznie w miejscu 6.

  • dervish profesor
    @StaryEmil

    Zawsze mogą kogoś sensownego (aktualny numer 6) oddelegować do PK by walczył o ekstra miejscówkę. Robili już tak w przeszłości więc mogą zrobić i teraz. Występ w krajówce to tylko jeden konkurs a ekstra miejscówka to kilka konkursów.

    Poza tym ten ktoś "sensowny" bez wzg;edu na to czy wystąpi w krajówce czy nie i tak resztę periodu zapewne spędzi w PK (a jezeli w krajówce wypadnie bardzo dobrze to jakis inny "sensowny" wypadnie ze składu by startować w PK ale juz z małymi szansami na walkę o ekstra miejscówkę) wiec logicznym rozwiązaniem jest nie odpuszczać w tamtej fazie sezonu walki o ekstra miejscówkę i po prostu z góry przeznaczyć kogoś do tego zadania zresztą z korzyścią dla wyznaczonego zakładając, że osiągnie cel.

  • marro profesor
    @Kulas2468

    A niech wygra, ja mu nie zabraniam:)

  • Kulas2468 stały bywalec
    @marro

    Gregor Deschwanden wygra TCS!!!

  • marro profesor
    @Arturion

    Nie ma kto to chce, tylko tak jak ma być:) a Kraft to jest lis, który może zgarnąć to co chce:)

  • dejw profesor
    @dervish

    Aha.

  • Arturion profesor
    @marro

    Kraft nie, to już lepiej Niemiec! :-)

  • Arturion profesor
    @Luk

    Nie jestem politykiem.
    Uważam, że kto zaczął wojnę, to on powinien skończyć. I jeszcze zapłacić za agresję.
    A kwestia terytoriów okupowanych też jest istotna.

    A w ogóle to nie Ukraina zaatakowała Rosję. Także w 2014.

  • StaryEmil stały bywalec
    @dervish

    Jak Niemcy wystawią krajówkę na loty, a pewnie to zrobią, to odpuszczą walkę o limit na znacznie dłuższy period.

  • Luk profesor
    @Arturion

    "Tylko niech najpierw zakończą tą brudną wojnę."

    Ukraina również musi tego chcieć. I tak nie mają szans na wygraną, a z każdym kolejnym tygodniem ponoszą coraz większe straty. Muszą się pogodzić z utratą Krymu i Donbasu.

  • Luk profesor
    @Rawianek

    Ciekawe, jaka byłaby reakcja naszych kibiców, gdyby Klimow wygrał we Wiśle nie w 2018 roku, tylko np. w 2024 roku... ;)
    Gdyby doszło do jakiejś rozróby, to od razu byśmy byli oskarżani o "rusofobię"...

    PS. Oczywiście to tylko gdybanie - np. gdyby FIS nie zbanował reprezentantów Rosji.

  • Tomek88 profesor
    @Kwakuu

    Największy talent 21 wieku? Bez przesady. Schlirenzauer, Morgenstern a nawet Murańka czy Domen Prevc tutaj w niczym mu nie ustępują

  • dervish profesor
    @dejw

    "W ogóle, to odpuszczenie krajówki w Oberstdorfie, kosztem walki o limit na całe trzy indywidualne konkursy w kolejnym periodzie, to "wybitny" pomysł. "

    Jak dla mnie powyższe zdanie jest rebusem do rozszyfrowania. Użycie określenia "koszt" całkowicie błędne co czyni, że bez deszyfrażu cała teza jest bez sensu. ;)
    1. Odpuszczenie krajówki w Oberst nie może być "kosztem" walki o limit tylko wręcz przeciwnie. Wystawienie krajówki w Oberst byłoby kosztem walki o limit. Tu sie kłania zrozumienie definicji określenia "koszt"
    2. Przyjmując, że po prostu się przejęzyczyłeś i w rzeczywistości chodziło ci o to, ze wystawiono zaplecze do walki w PK o ekstra miejscówkę kosztem wystawienia krajówki w Oberst tylko po to by wywalczyć trzy dodatkowe miejsca startowe w przyszłym periodzie to "wybitny" pomysł - bo zapewne to chciałeś tu powiedzieć to jest to decyzja o tyle "wybitna" , ze Niemcy zrezygnowali z wysłania na PK swojej teoretycznie najsilniejszej wolnej karty którą jest Biśla. Tym samym ryzykują, ze jednak tej ekstra miejscówki nie wywalczą. Oby, bo w takiej sytuacji rosną szanse Kota. :)

    Moim zdaniem przy założeniu, ze jednak uda się Niemcom wywalczyć ekstra miejscówkę - niewystawienie krajówki w Oberst jest żadną albo prawie żadną stratą (przynajmniej wizerunkową) dla niemieckich skoków bo tę drugą krajówkę i tak mogą sobie wystawić w Willingen gdzie również przychodzą na skocznię tłumy - co mogłoby odbyć się kosztem walki o ekstra miejscówkę na ostatni period zimy (ale niekoniecznie bo bo zawsze mogą kogoś sensownego (w przeszłości w takiej roli występował m.innymi Leyhe) oddelegować do wojaży po USA i JPN) gdzie będzie walka de facto o 4-5 miejsc startowych w 7 periodzie - raczej o 4 ze względu na regulamin RAW AIR który zdaje się nie daje gwarancji zwłaszcza numerom 6 a więc teoretycznie najsłabszym skoczkom w poszczególnych kadrach startów we wszystkich konkursach a zwłaszcza w finale turnieju.
    I w tamtym periodzie to już raczej Biśla czy w zależności od sytuacji Rajmund/Leyhe z walki o miejscówkę z puli PK nie zrezygnują bo period PK długi i sporo w nim startów które szkoda by było odpuścić i przedwcześnie zakończyć sezon tylko po to by wystąpić w krajówce w Wilingen, a nagroda zakładając sukces w PK w postaci ewentualnych startów w RAW AIR i Planicy nie do pogardzenia.

  • marro profesor
    @Arturion

    Chyba jednak po 10 latach przerwy, któryś z Austriaków zdobędzie złotego orła, a być może nawet sam Kraft.

  • Arturion profesor
    @marro

    Ja akurat widzę, że i Wellinger i Geiger mają szanse, Pocieszam się tym, że rok temu też Niemcy mieli poważne szanse. :-)

  • wesolbrd bywalec
    @zimowy_komentator

    Ale odjeżdżasz, gosc nie zdobył tej miejscówki a Ty wiesz co by było gdyby zdobył medal...

  • marro profesor

    Markus jest pod formą i Raimund jest pod formą, więc bez znaczenia kto na TCS. Gorzej, że ogólnie Niemcy na TCS raczej znowu bez wygranej. Chyba, że Pashke miał chwilowy zanik formy, a jak nie miał to raczej Wellinger ani Geiger jego nie zastąpią.

  • Arturion profesor
    @ASJ_212

    OK. Zagubił mi się. Ale dla potencjalnej miejscówki Kota nic to nie zmienia.

  • ASJ_212 doświadczony
    @Arturion

    Fettner jest przecież

  • dejw profesor
    @Arturion

    Tak tak, nie ma. Ten zawodnik z nr 22 przypadkowo nosi to samo nazwisko i jest z tego samego rocznika.

  • dejw profesor

    Mocno kontrowersyjna decyzja, Eisenbichler był typowym Eisenbichlerem w I periodzie, ale nawet pomimo ogólnie niezbyt dobrego wyniku punktowego w generalce był wyżej i od Leyhe i przede wszystkim, od bardzo rozczarowującego w tym okresie Raimunda.
    W ogóle, to odpuszczenie krajówki w Oberstdorfie, kosztem walki o limit na całe trzy indywidualne konkursy w kolejnym periodzie, to "wybitny" pomysł. Widać już zresztą, że Eisenbichler w tej walce brać udziału nie będzie, super się to klei.

  • Arturion profesor
    @Kwakuu

    Czyli Fettnera też nie ma.
    Kot ma pewne szanse, jak pokona Niemców. A łatwo nie będzie - lecz jest to możliwe. Zakładam, że SLO i JPN pokona.

  • Arturion profesor
    @ms_

    "Zdecydowanie za długo, moim zdaniem Rosjanie powinni wrócić i to pod swoją flagą, a nie neutralną."
    Jasne. Tylko niech najpierw zakończą tą brudną wojnę.

  • Janekx1 weteran
    @ASJ_212

    Czyli Jelar mimo wciąż fatalnej dyspozycji musi być lepszy od Mogela.

    Zaplecze słoweńskie szwankuje

  • Kwakuu stały bywalec

    https://medias3.fis-ski.com/pdf/2025/JP/3050/2025JP3050SLT.pdf
    52 skoczków na jutrzejsze treningi w Engelbergu

  • ASJ_212 doświadczony

    Skład Słoweńców na TCS w Oberstdorfie:
    Anze Lanisek
    Timi Zajc
    Domen Prevc
    Lovro Kos
    Ziga Jelar
    PK w Engelbergu:
    Zak Mogel
    Maksim Bartolj
    Rok Masle
    Ziga Jancar
    Rok Oblak
    Taj Ekart
    Nejc Toporis

  • ms_ weteran
    @Kwakuu

    Ciężko stwierdzić w którym miejscu by byli obecnie. Ale raczej spokojnie by punktowali w PŚ, częściej lub rzadziej, ale mogliby zagrozić takiemu Kubackiemu czy innemu Stochowi.

    Zdecydowanie za długo, moim zdaniem Rosjanie powinni wrócić i to pod swoją flagą, a nie neutralną.

  • Rawianek profesor
    @ASJ_212

    Pewnie treningi i będzie w drugim konkursie w TCS.

  • Rawianek profesor
    @Kwakuu

    Jeżeli w jakimś stopniu podobnie zachowują się do Klimova to jak dla mnie nie ma absolutnie żadnej mowy o ich powrocie.

  • ASJ_212 doświadczony

    Eisenbichler nie wystąpi w PK w Engelbergu

  • Rawianek profesor
    @King

    Ale w sumie w tym sezonie szansę mają spore Joniak i Amilkiewicz.

  • Kwakuu stały bywalec
    @Arturion

    Sadreev, wiadomo o kogo się rozchodzi, jesteś niemiły. Ale na 90% to byłby teraz czołowy skoczek PŚ

  • Pavel profesor
    @Arturion

    Tworzą te angielskie cudaki i się gubią w nadmiarze literek, które dla nas są zbędne ;)

  • Arturion profesor
    @Kwakuu

    Powiadasz... A nawet jego nazwiska nie znasz. ;-)

  • Kwakuu stały bywalec
    @Arturion

    Zmarnował się być może największy talent 21 wieku w postaci D.Sandreeva
    Chciałbym by wrócił

  • Arturion profesor
    @Kwakuu

    1. Mogliby być w top-25.
    2. Nie powinni.

  • Kwakuu stały bywalec

    Witam. Mam do Was pytanie, gdzie według was byliby teraz Sadreev i Mankov gdyby nie ban przez FIS za wojne?
    I drugie pytanie, czy nie powinni wrócić pod neutralną flagą? Długo to trwa...

  • Tomek88 profesor

    Teoretycznie ta decyzja nie dziwi bo Eisenbichler był najsłabszym punktem kadry w Engelbergu ale z drugiej strony w pojedynczych konkursach pokazywał wyższy poziom maksymalny od Leyhe czy Raimunda więc może się czuć lekko pokrzywdzony

  • Mariusz_Lis stały bywalec

    A po trzecie to ja mam dziś zly humor przez Kubackiego.

  • jma profesor
    @TheDriger

    To tak na argumenty.

    Po pierwsze Niemcy mają sporo konkursów i rzadko biorą 2 krajówki na TCS. Najczęściej jest to Ga Pa i Willingen. Taka tradycja.

    Po drugie nie ma mowy o mniejszej liczbie kibiców. Są święta, ludzie mają wolne a dostanie biletów na Orlen Arenę graniczy z cudem. Będzie jak zawsze komplet.

  • King profesor
    @zimowy_komentator

    "A Tymoteusz Amilkiewicz gdyby zajął miejsce na podium (był piąty), raczej nie byłby obwożony tylko zaraz jakieś polskie kombinacje by odchodziły."

    Już skończmy z tym bezsensownym pisaniem, bo gdyby nadal była taka polityka startowa to Byrskiego byśmy nie oglądali na PK w Ruce, a dziwnym trafem 16 latek wystąpił na tym jakże strasznym obiekcie i punktował.

  • zimowy_komentator profesor

    I widzicie - każdy z juniorów jeździ na swojej miejscówce nawet mimo słabych występów. A Tymoteusz Amilkiewicz gdyby zajął miejsce na podium (był piąty), raczej nie byłby obwożony tylko zaraz jakieś polskie kombinacje by odchodziły.

  • Karpp profesor
    @TheDriger

    A cóż by zmienili ci czterej dodatkowi skoczkowie nie mający nawet szans na punkty? ;)
    Przecież tu chodzi o jednego ale za to porządnego, który im ten TCS w końcu wygra. Wtedy ci kibice będą bardziej zadowoleni.

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @Mlodyzdolny

    Spokojnie, Grzegorz Deszwandowski jako jedyny będzie w topce w każdej serii i wygra dla Polski kolejny TCS

  • TheDriger doświadczony

    Ale idiotycznie oni postępują. Przecież to święto Niemieckich skoków, 30tys ludzi skocznią i miliony przed TV. Takimi decyzjami właśnie za 5/10 lat Niemcy nie będą mieli juniorów, bo nie będą chcieli trenować po to żeby skakać w COC, jak cała ich rodzina liczy na ich występ w TCS. Porażka.
    Doprowadzi to w końcu to zmniejszania się liczy kibiców pod skocznią

  • Bula początkujący

    Patrząc na to, że jego ostanie miejsca to 44 i 47 to raczej było to łatwe do przewidzenia.

  • Karpp profesor
    @dervish

    Jeśli Paschke zleciał do poziomu powiedzmy z tego sezonu Geigera, to Niemcom na dobrą sprawę zostaje tylko Wellinger i też wcale aż tak nie zachwycający. Jeśli tak będzie to szykuje się dla Horniego trzeci taki sobie sezon, jak na te oczekiwania, takie plany, tyle kasy, całe to profesjonalne zaplecze, i to, że można było go określić najlepszym trenerem w historii.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Przykład Wolnego pokazuje, że zawodnicy jakiś tam potencjał mają, nawet jak TuTu czy inny czeski wynalazek nie są w stanie go wykrzesać ;)

  • INOFUN99 profesor
    Do redakcji

    Proszę, nie zmieniajcie tego zdjęcia :)
    Pokazuje ono reakcję Markusa na brak powołania na zawody w Oberstdorfie.
    Ciekawe, czy Niemiec mówi "Nein", czy "Scheisse".

  • dervish profesor
    @Karpp

    Ech ci trenerzy, sami dyletanci - zwłaszcza ci z Austrii. ;)

  • Karpp profesor
    @dervish

    A to nie tak samo jak z Kubackim i TT? ;))))
    Choć tu jeszcze happy end (w co wątpię) może być.

  • dervish profesor
    @Karpp

    Idac logiką tych którzy krytykuja trenerow naszej kadry za złe wyniki ze skoczkami którzy nie robią postępów (moim zdaniem nie z winy trenera) Biśla to kolejna porażka trenerska Horna. Najpierw go popsuł a w zasadzie patrząc jak nisko upadł zniszczył, a później nie potrafił naprawić. ;)

  • Karpp profesor

    Myślałem, że jednak zrezygnują z tego limitu, ale odkąd Horn przeszedł do Niemiec ma na tym punkcie obsesje.
    Co do Biślera to strasznie dziwna sprawa, niby pokazywał nam w treningach, że jego poziom maksymalny jest większy od Leyhe i Raimunda, ale w konkursach właściwie tego nie było widać. I pewnie Horn odstrzelił najsłabszego po Engelbergu.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Domyśliłem sie ;)

  • Pavel profesor
    @dervish

    Napisałem głvpotę w komentarzu ;) Myślałem o Norwegii ;)

    Czyli dominacja Norwegii i Austrii, plus brak Niemców bo krajówka, mogło nam dac to 3 miejsce ;)

  • dervish profesor
    @Pavel

    A co ci ten Biśla przeszkadza? Jezeli liczyłes na dominację GER-AUT to Bisla tylko może pomóc. Dominacja jest pomocna pod warunkiem, że te dwie nacje zbierają prawie wszystkie duże punkty pozostałym i wtedy istotnie Kot kręcąc się w okolicy 10 miejsca miałby szanse załapać się na trzecią miejscówkę.

  • Kwakuu stały bywalec
    @Pavel

    Jeszcze są JPN, którzy zaczęli poważnie traktować PK. Nie byłoby tak łatwo dla M.Kota

  • Alo2 doświadczony

    Z dwojga złego wolę żeby Austriacy zdobyli Orła. Osobiście liczę na wzrost formy Ryoyu że popsuje szyki

  • Vainamoinen doświadczony

    Eisen wypada - tutaj bez zaskoczenia. Natomiast dziwi nieco, że pozostawiono Raimunda. Albo z braku laku albo podłapał formę na treningach. Raczej to pierwsze, w normalnych okolicznościach Tittela też nie byłoby w składzie. Generalnie Niemcy są słabsi względem poprzednich sezonów - wyłączając Jego Świątobliwość.

  • Bwt bywalec
    @Mlodyzdolny

    Ja liczę na Wellingera, w Engelbergu się powoli rozpędzał to może teraz na T4S odpali.

  • Pavel profesor

    Niemcy mają durną politykę startową, rezygnują z krajówki w najbardziej prestiżowym cyklu, aby powalczyć o limit na 3 konkursy ;)

    Co gorsza, masakrują moje kalkulacje walki o 3 miejsce z PK. Liczyłem, że jakiś Kot w stawce zdominowanej przez Austrię i Niemcy będzie 2x w 10-tce co da limit, niestety Eisenbichler wjechał na białym koniu ;)

  • Kwakuu stały bywalec
    @HAZARD

    typowy syndrom sztokholmski, ciekawa sprawa :>

  • HAZARD weteran
    @Kwakuu

    To jedyny noob z tej strony, którego lubię, nie mam zablokowanego i nawet czasem mu odpiszę. :D Mam słabość do niego sam nie wiem dlaczego.

  • Mlodyzdolny bywalec

    Oby Pijus wygrał bo jak nie on to AUTy zdominują ten turniej

  • HAZARD weteran
    @dervish

    Nie zgadzam się, biorąc pod uwagę jak krótki jest następny period. Jasne, 3 konkursy, to więcej niż 1, ale jednak T4S to T4S, a każdy z tych 4 Niemców, których wymieniłem w komentarzu poniżej ma całkiem realne szanse na wygryzienie Raimunda, który skacze jak drewno, czy nawet nierównego Leyhe. Tym samym mogliby przeskakać cały turniej.

  • Kwakuu stały bywalec
    @HAZARD

    Po co odpisujesz trollowi? On ma kompleks Niemców i Austriaków. Dostanie bolesnego rozwolnienia jak w Austrii krajówka +7 skoczków skończy w II serii, a 5 w top 10 :D

  • HAZARD weteran
    @Kolos

    Co Ty chłopie wygadujesz, Roth, Schmid, Hoffmann, czyli ścisła czołówka PK + punktujący w PŚ Eisenbichler, po Ga-Pa będziesz przepraszał za swoje kocopoły.

  • dervish profesor
    @HAZARD

    Ja bym nie nazwał tego pazernościa tylko racjonalną reakcją na obcięcie kwot przez FIS. Od zeszłego sezonu każda ekstra miejscówka jest na wagę złota.

  • HAZARD weteran

    I oby ta pazerność na powiększenie limitu na króciutki period kosztem tradycyjnej krajówki na T4S (kolejny rok z rzędu z resztą) odbiła się im czkawką. Życzę im, by najlepszemu Niemcowi zabrakło 1 punktu do wywalczenia EXXXXXXXXXXXTRAAA! miejscówki w Engelbergu. Krajówki na turnieju to zawsze była świetna sprawa i to we wszystkich konkursach, a nie wybranych. Poczynając od Horlacherów, Bognerów, przez Wenigów, Quecków, Shoftów, na Sellach i Winterach kończąc.

  • Kwakuu stały bywalec

    Dla Polski to zła wiadomość, dla egzotyki bardzo dobra bo w Q mniej niż 60 skoczkow. Minimum 57 maks 59

  • dervish profesor

    Oczywiste rozwiązanie. Wystawienie krajówki w Oberst kolidowałoby z PK w Engelbergu. Tym sposobem nie odpuszczają walki o ekstra miejscówkę na kolejny period.

  • Kolos profesor

    W sumie trudno się dziwić. Niemcy i tak nie mają kogo sensownego wystawić.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl