Żyła vs Wolny, Kubacki vs Hayboeck - pary KO konkursu TCS w Ga-Pa

  • 2024-12-31 14:46

Sylwestrowe kwalifikacje na Grosse Olympiaschanze (HS142) wyłoniły komplet 25 par KO noworocznego konkursu 73. Turnieju Czterech Skoczni w Garmisch-Partenkirchen. Piotr Żyła zmierzy się w bratobójczym pojedynku z Jakubem Wolnym, z kolei rywalem Dawida Kubackiego będzie Austriak Michael Hayboeck.

W pierwszej serii konkursowej wystąpi pięciu reprezentantów Polski. Aleksander Zniszczoł zmierzy się z Niemcem Felixem Hoffmannem. Jakub Wolny stoczy bratobójczy pojedynek z Piotrem Żyłą. Rywalem Pawła Wąska będzie Japończyk Naoki Nakamura. Dawid Kubacki powalczy z kolei z Austriakiem Michaelem Hayboeckiem.

Zwycięzca kwalifikacji, Austriak Jan Hoerl powalczy ze Szwajcarem Felixem Trunzem. Lider Pucharu Świata, Niemiec Pius Paschke będzie miał za rywala Amerykanina Tate'a Frantza. Z kolei lider klasyfikacji Turnieju Czterech Skoczni, Austriak Stefan Kraft zmierzy się z Niemcem Constantinem Schmidem.

Z innych ciekawszych pojedynków, Markus Mueller zmierzy się z Halvorem Egnerem Granerudem, Markus Eisenbichler z Arttim Aigro, Marius Lindvik z Domenem Prevcem, zaś Timi Zajc z Ryoyu Kobayashim.

Początek noworocznego konkursu w Garmisch-Partenkirchen zaplanowano na 14:00. Z kolei o 12:30 rozpocznie się seria próbna.

Lista startowa konkursu TCS w Ga-Pa (HS142); 01.01.2025
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
26 MUELLER Markus 2002
25 GRANERUD Halvor Egner 1996
27 EISENBICHLER Markus 1991
24 AIGRO Artti 1999
28 HOFFMANN Felix 1997
23 ZNISZCZOŁ Aleksander 1994
29 LEYHE Stephan 1992
22 SUNDAL Kristoffer Eriksen 2001
30 WOLNY Jakub 1995
21 ŻYŁA Piotr 1987
31 LINDVIK Marius 1998
20 PREVC Domen 1999
32 KYTOSAHO Niko 1999
19 VILLUMSTAD Fredrik 1999
33 NAKAMURA Naoki 1996
18 WĄSEK Paweł 1999
34 BICKNER Kevin 1996
17 RAIMUND Philipp 2000
35 OESTVOLD Benjamin 2001
16 FOUBERT Valentin 2002
36 KOS Lovro 1999
15 PEIER Killian 1995
37 SATO Keiichi 1997
14 ZOGRAFSKI Władimir 1993
38 ZAJC Timi 2000
13 KOBAYASHI Ryoyu 1996
39 KOUDELKA Roman 1989
12 WELLINGER Andreas 1995
40 SCHMID Constantin 1999
11 KRAFT Stefan 1993
41 LARSON Casey 1998
10 ORTNER Maximilian 2002
42 FRANTZ Tate 2005
9 PASCHKE Pius 1990
43 KOBAYASHI Sakutaro 2000
8 NIKAIDO Ren 2001
44 JELAR Ziga 1997
7 GEIGER Karl 1993
45 MARUSIAK Jewhen 2000
6 LANISEK Anze 1996
46 IPCIOGLU Fatih Arda 1997
5 FORFANG Johann Andre 1995
47 EMBACHER Stephan 2006
4 DESCHWANDEN Gregor 1991
48 KUBACKI Dawid 1990
3 HAYBOECK Michael 1991
49 ROTH Luca 2000
2 TSCHOFENIG Daniel 2002
50 TRUNZ Felix 2006
1 HOERL Jan 1998

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (27367) komentarze: (49)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jma profesor
    @jma

    Poprawiam tutaj, jak słusznie zauważył Hiszpan, najmłodsza para to Hoerl-Trunz - 22 lata. A dziś licząc rocznikowo - 23 lata :)

  • LewReteni stały bywalec
    Typy w parach Polaków

    Hoffman-Zniszczoł 65%-35%
    Hoffman jest u siebie, dodatkowo jest w gazie po wygranej w PK. Po za tym Zniszczoł złapał zadyszkę formy i nie skacze już tak jak na początku sezonu.
    Wolny-Żyła 50%-50%
    Tutaj może się zdarzyć wszystko. Gdyby obaj skoczyli wedle swoich możliwości to wygrałby Żyła ale...obaj również mogą skoczyć beznadziejnie, a wtedy awansuje ten, który mniej zepsuje. Oczywiście obaj mogą również skoczyć po 135m. Jedno jest pewne: tę parę wygra Polak.
    Nakamura-Wąsek 45%-55%
    Z tej pary może być LL. Obaj potrafią skoczyć świetnie (jedna próba każdego z nich w Oberstdorfie). Jednak na korzyść Wąska przemawia tutaj sposób w jaki ostatnio pokonał Geigera.
    Kubacki-Hayboeck 5%-95%
    Hayboeck jest jednym z najłatwiejszych do pokonania Austriaków. Oczywiście radę by mu dali tylko Paschke, Sundal, Deschwanden i koledzy z kadry. No, ale nowy rok, nowa forma i moża Kubacki przypomni sobie jak tutaj skakał kilka lat temu.

  • Bernat__Sola profesor

    Najstarsza para to Kubacki vs Hayböck (łącznie 67 lat), a najmłodsza to Trunz vs Hörl (łącznie 44 lata) - @jma, w tej drugiej kwestii się pomyliłeś.

  • rybolow1 profesor

    Müller
    Aigro
    Hoffmann
    Sundal
    Wolny
    Lindvik
    Villumstad
    Nakamura
    Bickner
    Østvold
    Peier
    Zografski
    Ryoyu
    Wellinger
    Kraft
    Ortner
    Paschke
    Nikaido
    Geiger
    Lanisek
    Forfang
    Deschwanden
    Hayböck
    Tschofenig
    Hörl
    LL: Foubert, Wąsek, Granerud, Zajc, Frantz

  • jma profesor

    Średni wiek par:
    Najmłodsza: Foubert-Oestvold 23,5
    Najstarsza: Hayboeck-Kubacki 33,5
    Największa różnica wieku Deschwanden - Embacher i Paschke - Frantz - 15 lat

  • placek08 doświadczony

    Przypominam o zawodach w typowaniu :)

    Mueller 55%
    Aigro 60%
    Zniszczoł 70%
    Sundal 90%
    Żyła 80%
    Lindvik 65%
    Villlumstad 80%
    Wąsek 75%
    Raimund 55%
    Foubert 75%
    Peier 85%
    Zografski 90%
    Kobayashi R. 70%
    Wellinger 97%
    Kraft 90%
    Ortner 95%
    Paschke 92%
    Nikaido 95%
    Geiger 99%
    Lanisek 98%
    Forfang 99%
    Deschwanden 98%
    Hayboeck 99%
    Tschofenig 99%
    Hoerl 99%

    LL: Frantz, Schmid, Zajc, Granerud, Wolny

  • Arturion profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Jak na taki wieczór, to coś bez entuzjazmu przystajesz, ale dobra. :-)
    Aby Nowy Rok był dla nas wszystkich lepszy.

    Także dla Dawida! :-)

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Arturion

    Zgadzam się z Tobą. Wkońcu jutro jest nowy rok a więc nowe otwarcie, może relacja wiatru z Dawidem obróci się o 180° i zacznie wspomagać Polaka rodaka.

  • Vow_Me_Ibrzu weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    Jeżeli za rok jeszcze będzie „team Stoch”. Bo przecież celem jego powołania nie jest druga, a nawet pierwsza dycha, tylko kolejne wygrane, a co najmniej podia Kamila — tak żeby można było myśleć o pożegnalnym choćby brązie na IO. Niestety, ale tylko to jest warte pieniędzy i pewnego rozbicia kadry A. Miejsce 14 jako szczyt w tym sezonie nie daje nic ani Kamilowi, ani kadrze. Jeżeli nie zdarzy się coś na pograniczu cudu, nie sądzę, żeby sam Stoch to jeszcze ciągnął, chyba że na zasadzie wyciśnięcia ze sponsorów paru złotych jeszcze z tego ostatniego sezonu samej obecności na skoczniach, już bez względu na wyniki. A jeżeli takiego cudu nie będzie, to i „team Kubacki” (pomijając już pewną różnicę rang obu) odziedziczony po koledze będzie miał takie same perspektywy, bo zaistnieje jasny dowód, że problemem jest nieodwracalne minięcie prime time'u zawodnika, nie TT.

  • Arturion profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Dobra, załóżmy - Hayboeck nie daje jutro ciała.
    Ale może być i tak, że wreszcie wiatr pomoże Dawidowi i LL jak się patrzy!

    W końcu mówimy o zawodniku z sukcesami większymi niż Hayboeck... :-) *

    *) bo ten złota nie ma! :-)

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Arturion

    Jest taka opcja, niezbyt prawdopodobna ale zawsze możliwa, że za dużo wypije i nie stawi się na starcie innej opcji na zwycięstwo Dawida nie widzę.

  • Arturion profesor

    Tyle tu pomyj na Dawida się leje... A przecież Haybockowi też może nie wyjść skok, np. jutro. :-)

  • kunegundek doświadczony
    @Filigranowy_japonczyk

    Też tak myślę i z całym szacunkiem do Dawida dla Polskich skoków to nawet lepiej. Nawet jakby Piotrek również chciał pójść tą drogą - spoko. Wtedy by się sprawdziło to, co tutaj pisałem na koniec zeszłego sezonu (ale co oczywiście było daleko od spełnienia wtedy) - pisałem że spoko jakby przyszedł Doleżal do naszej trójcy prowadzić ich, skoro chcieli z nim dalej pracować, a Thurn miałby odblokowaną przestrzeń na młodszych skoczków, z którymi jest spora szansa, że będzie mu się lepiej współpracować i którzy to będą już budowani na najbliższą przyszłość.
    Może nasze złote pokolenie jest zmarnowane (i mówię to nawet biorąc pod uwagę potencjalne "Paschke'owanie" Olka i Kuby w kolejnych latach), ale bardzo chciałbym, aby nasze kolejne pokolenie, które teraz jest w kluczowej fazie rozwoju nie zostało zmarnowane. Mamy tam kilka dobrych talentów w tym może się znaleźć ktoś na prawdę genialny, czas pokaże, ale na pewno potrzeba prowadzenia kogoś, kto ogarnia temat.

  • kunegundek doświadczony
    @Lataj

    oby, bo jak miałby to być przytyk, że sie zepsuła wtedy kiedy Thurn objął kadrę, to ma widocznie pamięć złotej rybki i nie pamięta z kim osiągnął swój prime :')

  • kunegundek doświadczony
    No i swoją drogą

    Thurn jest specjalistą, to na pewno, udowodnił to nawet już tym co robił w Austrii, wydaje mi się jednak, że jego NA TEN MOMENT trochę przerasta rola głowy kadry. Daje sobie wchodzić chłopakom niestety na głowę, nie ma też doświadczenia tak dużego w przede wszystkim w prowadzeniu kadry tuż przed sezonem jak i w trakcie sezonu i tak szczerze?
    Jeśli miałyby zajść jakieś zmiany kadrowe, to na pewno nie na zasadzie wywalenia Thurna, on powinien zostać i powinien budować zaplecze, może powinien być asystentem kogoś z twardszą ręką, może powinien po prostu być trenerem młodszych zawodników na razie, przydałby się nam ktoś kto ma do tego rękę.
    W takim wypadku na głównego szkoleniowca wziąłbym Stoeckla skoro i tak już jest w naszych strukturach, troche jako eksperyment, bo odszedł w dosyć złej atmosferze, a jak nie na trenera kadry, to po prostu niech dalej siedzi u nas i buduje struktury. U norwegów to się sprawdziło, to że Norwegia ma tak szerokie zaplecze i że jest drugą po Austrii nacją, która tak naprawdę co roku ma kogoś nowego ciekawego, kto przyszedł z PK, to jest jego zasługa.

  • Filigranowy_japonczyk weteran
    @kunegundek

    "mógł się dogadać z Kamilem, aby Doleżal i jego prowadził."
    No i pewnie tak zrobi przed kolejnym sezonem. Między Dawidem a TT jest tak duży kwas że nie sądzę że będą dalej razem pracować po sezonie.

  • Lataj profesor
    @kunegundek

    Skąd 2,5 roku wziął? Stracił poczucie czasu i miał na myśli, że latem 2023 coś się zaczęło walić?

  • Filigranowy_japonczyk weteran
    @Bernat__Sola

    Pamiętam że w Insbrucku w 2017 w jednej parze skakali Freud i Hayboeck ale obaj nie wystąpili w konkursie z powodu choroby i wtedy punkty zdobyło 6 Lucky Loserow. (Swoją drogą niezły numer, taki hitowy wtedy pojedynek a obaj zachorowali) z resztą tamten TCS 16/17 to był chyba najlepszy jaki miałem okazję oglądać i nie chodzi tylko o Polaków bo dramaturgia w tym TCS była bardzo duża. Absurdalny konkurs w Insbrucku, choroba Krafta przez którą odpadł z walki o wygraną, upadek Stocha na Bergisel przez który było ryzyko że nie wystartuje w Bischofschofen no i jeszcze emocjonująca walka z Tande o zwycięstwo gdzie Norweg stracił szansę po awarii wiązania (?) w ostatnim skoku turnieju (z resztą to jedyny przypadek w 21 wieku że TCS nie wygrał zawodnik który prowadził przed ostatnim konkursem)

  • kunegundek doświadczony
    Nie ma jeszcze wywiadu z Dawidem

    Nie widziałem go też na żywo, ale widziałem gdzieś, że powiedział, że forma polaków zepsuła się 2,5 roku temu. Jak go lubię, tak na prawdę wkur*ia mnie takie gadanie na maksa, tak samo jak przedsezonowe "ufam, ale kontroluje", sorry można myśleć o Thurnie co się chce, na pewno rok temu popełnił jakieś błędy, teraz pewnie też, ale ostatecznie jak nie ufa trenerowi, to mógł się dogadać z Kamilem, aby Doleżal i jego prowadził, słabo. No i przede wszystkim 2,5 roku temu się forma polaków zepsuła? A to nie przypadkiem Dawid zaliczył 2,5 roku temu życiowy sezon, który (niestety) tylko przez problemy osobiste nie skończył na podium generalki PŚ, a tak zaliczył na prawdę bodajże 6 wygranych, mase podiów, medal MŚ? Och, wait... :)

  • Janekx1 weteran

    Granerud
    Aigro
    Zniszczoł
    Sundal
    Żyła
    Prevc
    Villumstad
    Wąsek
    Raimund
    Oestvold
    Peier
    Zografski
    R. Kobayashi
    Wellinger
    Kraft
    Ortner
    Paschke
    Nikaido
    Geiger
    Lanisek
    Forfang
    Deschwanden
    Hayboeck
    Tschofenig
    Hoerl

    LL:

    Mueller
    Hoffmann
    Wolny
    Bickner
    Foubert

  • Avengers123456msciciel weteran
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Chodziło mi, o tych co mają zagranicznych rywali Zniszczoł- Hoffmann, Nakamura- Wąsek i Kubacki- Hayboeck, że nie przejdą.

  • Avengers123456msciciel weteran

    Śmieszą mnie te wasze typy, że ktoś ma wejść do drugiej serii.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Avengers123456msciciel

    To wkońcu żaden czy Wolny albo Żyła? Sam sobie zaprzeczyłeś w jednym zdaniu.

  • Bernat__Sola profesor
    @marro

    Właśnie ciekawe, co wtedy. Zamiast nich awansuje 6. LL, czy po prostu ten, który był wyżej w kwalifikacjach (w tym przypadku Piotrek)?

  • Avengers123456msciciel weteran
    @Robert Johansson252

    Żaden z Polaków nie wejdzie jutro do drugiej serii, tylko albo Wolny, albo Żyła.

  • Bartosz2007 bywalec
    @szczurnik

    Ten który był wyżej w kwalifikacjach

  • Kulas2468 stały bywalec
    @wikidajlo

    Uwielbiam dużo pisać na telefonie:)
    @Nicoz
    Następnym razem tak zrobię:)

  • szczurnik doświadczony

    Potrzebna mi powtórka z reguł - w przypadku remisu, który skoczek jest uznawany za zwycięzcę pary?

  • Kulas2468 stały bywalec
    @nicoz

    A ja mam życzenie że jeśli Dawid Kubacki skoczy podobnie lub gorzej ,żeby go zastąpił Klemens Joniak.

  • dejw profesor

    Jak dla mnie, nawet pomimo intrygujących zestawień trzech pierwszych par, bezsprzecznie najciekawszym pojedynkiem będzie rywalizacja tuż przed przerwą techniczną, w momencie w którym belkowi mogą już zacząć jakieś niespokojne ruchy, jeszcze na dokładkę związane z tym, że tuż przedtem będą wypuszczani Rjoju, oraz Wellinger.
    Lider Turnieju trafił zdecydowanie NAJGORZEJ, jak tylko mógł - każdy bliżej siedzący w temacie kibic wie, jakie wspomnienia ma Kraft z GaPa, zaś Schmidowi ten obiekt zwykle leżał, szczególnie patrząc choćby na sam miniony sezon, czy też nawet na treningi z dzisiaj.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    LL: Mueller, Aigro, Hoffmann, Frantz, Zajc

  • Podhalanin stały bywalec

    Typy:

    Mueller 60%
    Aigro 60%
    Zniszczoł 75%
    Sundal 80%
    Żyła 65%
    Lindvik 60%
    Villumstad 65%
    Wąsek 70%
    Raimund 60%
    Foubert 70%
    Peier 70%
    Zografski 80%
    R.Kobayashi 70%
    Wellinger 90%
    Kraft 90%
    Ortner 90%
    Pashke 85%
    Nikaido 90%
    Geiger 90%
    Lanisek 95%
    Forfang 95%
    Deschwanden 98%
    Hayboeck 98%
    Tschofenig 98%
    Hoerl 99%

    LL: Granerud, Hoffmann, D.Prevc, Bickner, Zajc

  • nicoz weteran
    @Kulas2468

    Duży plus za podawanie imion i nazwisk skoczka. Jeszcze flaga by się przydała.

  • Kwakuu doświadczony
    @Lataj

    Gratuluje nowego profilowego, bardzo ładne. Szanuje za Ranczo.

  • Lataj profesor

    Jakich my czasów dożyli? Za sukces uznaje się, że już na pewno będzie jeden Polak w finale konkursu TCS-u. Bez trójcy, a później Zniszczoła, a jeszcze potem Wąska będziemy większymi przegrywami, o ile młodzi nie odnajdą się w austriackim systemie szkolenia.

  • nicoz weteran
    @pp91

    To komentarz o zerowej wartości bo już znane są pary i jest jedna para składająca się z dwóch Polaków. Ja mam życzenie by pięciu Polaków było w serii finałowej. Może Jury będzie pomagać dalej i dyskwalifikować najsłabszych zawodników. Dzisiejsze dyskwalifikacje pomogły Dawidowi. W systemie KO to ekwilibrystyka.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    Prawda Skoczni

    1. Granerud 52%
    2. Eisenbichler 51%
    3. Zniszczoł 65%
    4. Sundal 90%
    5. Żyła 58%
    6. Prevc 60%
    7. Villumstad 65%
    8. Wąsek 60%
    9. Raimund 55%
    10. Foubert 55%
    11. Peier 60%
    12. Zografski 90%
    13. Kobayashi 55%
    14. Wellinger 100%
    15. Kraft 100%
    16. Ortner 100%
    17. Paschke 90%
    18. Nikaido 90%
    19. Geiger 100%
    20. Lanisek 90%
    21. Forfang 90%
    22. Deschwanden 100%
    23. Hayboeck 100%
    24. Tschofi 100%
    25. Hoerli 100%

  • Kwakuu doświadczony

    Fatalne pary dla egzotyki.

  • Sympatyczny_Wąsacz stały bywalec

    Typy:

    Müller
    Aigro
    Zniszczoł
    Sundal
    Żyła
    Prevc
    Villumstad
    Wąsek
    Bickner
    Foubert
    Peier
    Zografski
    R. Kobayashi
    Wellinger
    Kraft
    Ortner
    Paschke
    Nikaido
    Geiger
    Lanišek
    Forfang
    Deschwanden
    Hayböck
    Tschofenig
    Hörl

    LL : Granerud, Lindvik, Nakamura, Hoffmann, Frantz

  • StochIO2014 stały bywalec
    @andbal

    Trzeba też wziąć pod uwagę, że w 1 treningu nie skakali Hoerl, Tschofenig i Embacher, więc najprawdopodobniej też by był 9. Nie mniej zgadzam się z Tobą, że serie próbną mógłby raz dla testu odpuścić.

  • andbal profesor

    Zniszczoł powinien odpuścić jutro serię próbną. Dziś najlepszy miał pierwszy skok a najgorszy trzeci.
    1 seria treningowa 7 miejsce 136,5 m
    2 seria treningowa 10 miejsce 135 m
    Kwalifikacje 23 miejsce 131,5 m

  • wikidajlo doświadczony
    @Kulas2468

    ze tez ci sie chcialo tyle pisac...

  • Robert Johansson252 profesor

    Typy:

    1. Granerud 60%
    2. Eisenbichler 60%
    3. Zniszczoł 75%
    4. Sundal 85%
    5. Żyła 70%
    6. Prevc 60%
    7. Kytosaho 55%
    8. Wąsek 65%
    9. Raimund 55%
    10. Foubert 60%
    11. Peier 65%
    12. Zografski 75%
    13. Kobayashi 65%
    14. Wellinger 75%
    15. Kraft 80%
    16. Ortner 90%
    17. Paschke 90%
    18. Nikaido 80%
    19. Geiger 90%
    20. Laniszek 80%
    21. Forfang 80%
    22. Deschwanden 90%
    23. Hayboeck 85%
    24. Tschofi 95%
    25. Hoerli 95%
    LL: Mueller, Lindvik, Zajc, Nakamura, Aigro

  • indianski stały bywalec

    czyli dwóch Polaków przejdzie

  • marro profesor
    @pp91

    Na 100 procent to nie, może być podwójne DSQ:)

  • Kulas2468 stały bywalec

    Typy par KO na TCS w Ga-Pa
    Halvor Egner Granerud
    Artti Aigro
    Aleksander Zniszczoł
    Kristofer Eriksen Sundal
    Piotr Żyła
    Domen Prevc
    Fredrik Vilumstadt
    Paweł Wąsek
    Kevin Bickner
    Benjamin Oestvold
    Kilian Peier
    Władimir Zografski
    Ryoyu Kobayashi
    Andreas Welinger
    Stefan Kraft
    Maximilian Ortner
    Pius Paschke
    Ren Nikaido
    Karl Geiger
    Anze Lanisek
    Johan Andre Forfang
    Gregor Deschwanden
    Michael Haybocek
    Daniel Tschofenig
    Jan Hoerl
    LL:Valentin Foubert, Sakutaro Kobayashi, Tate Frantz, Felix Hoffman, Markus Muller.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Czyli na pewno nasz zawodnik w 2 serii ;)
    Od Zniszczoła i Wąska trzeba oczekiwać wygranych w swoich parach - to nie są rywale z najwyższej półki

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor

    Sporo ciekawych, wyrównanych par. Trzecia para od końca to prawdziwy szlagier. A nie czekaj...

  • pp91 początkujący

    Jeden z naszych na 100% będzie w 2. serii.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl