TCS w Innsbrucku: 62 skoczków na starcie piątkowych kwalifikacji

  • 2025-01-02 18:30

73. Turniej Czterech Skoczni jest na półmetku. Skoczkowie przenieśli się już z Niemiec do Austrii i w piątek wezmą udział w kwalifikacjach do konkursu na Bergisel (HS128) w Innsbrucku. Na starcie ujrzymy pięciu Polaków.

Daniel TschofenigDaniel Tschofenig
fot. Tadeusz Mieczyński
Jan HoerlJan Hoerl
fot. Tadeusz Mieczyński
Stefan KraftStefan Kraft
fot. Tadeusz Mieczyński
Złoty OrzełZłoty Orzeł
fot. Tadeusz Mieczyński
Turniej Czterech SkoczniTurniej Czterech Skoczni
fot. Vierschanzentournee.com

Za nami niemiecka połowa 72. Turnieju Czterech Skoczni. W Oberstdorfie najlepszy okazał się Stefan Kraft, który stanął na podium u boku swoich rodaków - Jana Hoerla i Daniela Tschofeniga. Ten ostatni zwyciężył w noworocznym konkursie w Garmisch-Partenkirchen, wyprzedzając Szwajcara Gregora Deschwandena oraz Michaela Hayboecka.

W klasyfikacji generalnej turnieju liderem jest Daniel Tschofenig z przewagą 7,9 punktu nad drugim Janem Hoerlem oraz 8,7 pkt. nad trzecim Stefanem Kraftem. Najlepszy z Polaków, Paweł Wąsek jest sklasyfikowany na jedenastej pozycji.

Zobacz aktualną klasyfikację 73. Turnieju Czterech Skoczni >>>

Środowy wieczór oraz czwartek służyły zawodnikom za dzień podróży z Niemiec do Austrii. Teraz na uczestników Turnieju Czterech Skoczni czeka trzeci przystanek imprezy - skocznia Bergisel (HS128) w Innsbrucku.

W piątek rozegrane zostaną treningi i kwalifikacje do sobotniego konkursu. Na liście startowej znajduje się 62 zawodników z osiemnastu reprezentacji narodowych, w tym pięciu Polaków - Piotr Żyła (nr 26), Dawid Kubacki (nr 33), Jakub Wolny (nr 35), Aleksander Zniszczoł (nr 43) i Paweł Wąsek (nr 47).

Podczas Turnieju Czterech Skoczni kwalifikacje mają dodatkowy wpływ na przebieg głównej rywalizacji. Na podstawie wyników eliminacji utworzonych zostanie 25 par zawodników, którzy w pierwszej serii konkursowej będą rywalizować między sobą o awans do finału. W drugiej rundzie wystąpi 25 zwycięzców par KO oraz pięciu najwyżej sklasyfikowanych zawodników spośród wszystkich przegranych.

W trakcie piątkowej serii wiatr na skoczni ma osiągać średnią prędkość 2 m/s, zaś temperatura powietrza ma oscylować w okolicach +1°C. Opady nie są przewidywane.

Oficjalnym rekordzistą skoczni Bergisel (HS128) jest Michael Hayboeck, który w 2015 roku uzyskał odległość 138 metrów. Austriak podparł swój skok, ale jego próba została zaliczona przez FIS jako rekord obiektu w Innsbrucku. Sędziowie w swoich ocenach nie dopatrzyli się bowiem przewinienia zawodnika.

O 10:45 ma rozpocząć się sesja treningowa przed zaplanowanymi na 13:30 kwalifikacjami.

Transmisję z kwalifikacji przeprowadzą Eurosport 1 (12:45) oraz platforma Max (13:20).

Wyniki "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>>

lub relacji LIVE FIS >>>

Program 73. Turnieju Czterech Skoczni:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Piątek, 03.01.2025 - INNSBRUCK (HS128)
10:45 Oficjalny trening  
13:30 Kwalifikacje Eurosport 1, Max
Sobota, 04.01.2025 - INNSBRUCK (HS128)
12:00 Seria próbna  
13:30 Konkurs (KO) TVN, Eurosport 1, Max
Niedziela, 05.01.2025 - BISCHOFSHOFEN (HS142)
14:00 Oficjalny trening  
16:30 Kwalifikacje Eurosport 1, Max
Poniedziałek, 06.01.2025 - BISCHOFSHOFEN (HS142)
15:00 Seria próbna  
16:30 Konkurs (KO) TVN, Eurosport 1, Max
Lista startowa kwalifikacji TCS w Innsbrucku (HS128); 03.01.2025
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1 LANDERER Hannes 2002
2 SCHUSTER Jonas 2003
3 AIGNER Clemens 1993
4 CECON Francesco 2001
5 URLAUB Andrew 2001
6 CHOI Heung Chul 1981
7 BEDIR Muhammed Ali 2000
8 NAITO Tomofumi 1993
9 INSAM Alex 1997
10 KOBAYASHI Sakutaro 2000
11 TRUNZ Felix 2006
12 DEAN Decker 2000
13 KOUDELKA Roman 1989
14 KALINICZENKO Witalij 1993
15 LARSON Casey 1998
16 SATO Keiichi 1997
17 JELAR Ziga 1997
18 HOFFMANN Felix 1997
19 MIZIERNYCH Ilja 2007
20 TITTEL Adrian 2004
21 IPCIOGLU Fatih Arda 1997
22 WASILJEW Danił 2004
23 BICKNER Kevin 1996
24 KOS Lovro 1999
25 KYTOSAHO Niko 1999
26 ŻYŁA Piotr 1987
27 EMBACHER Stephan 2006
28 MARUSIAK Jewhen 2000
29 PREVC Domen 1999
30 AALTO Antti 1995
31 NAKAMURA Naoki 1996
32 MUELLER Markus 2002
33 KUBACKI Dawid 1990
34 RAIMUND Philipp 2000
35 WOLNY Jakub 1995
36 ZOGRAFSKI Władimir 1993
37 OESTVOLD Benjamin 2001
38 PEIER Killian 1995
39 FOUBERT Valentin 2002
40 VILLUMSTAD Fredrik 1999
41 FRANTZ Tate 2005
42 AIGRO Artti 1999
43 ZNISZCZOŁ Aleksander 1994
44 GRANERUD Halvor Egner 1996
45 FETTNER Manuel 1985
46 KOBAYASHI Ryoyu 1996
47 WĄSEK Paweł 1999
48 NIKAIDO Ren 2001
49 ZAJC Timi 2000
50 LINDVIK Marius 1998
51 FORFANG Johann Andre 1995
52 LANISEK Anze 1996
53 HAYBOECK Michael 1991
54 ORTNER Maximilian 2002
55 GEIGER Karl 1993
56 SUNDAL Kristoffer Eriksen 2001
57 WELLINGER Andreas 1995
58 DESCHWANDEN Gregor 1991
59 KRAFT Stefan 1993
60 HOERL Jan 1998
61 PASCHKE Pius 1990
62 TSCHOFENIG Daniel 2002

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (33724) komentarze: (206)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • LewReteni stały bywalec
    @Fan_ekipy_pod_narty

    1.Nie wiem
    2. Bergiel nie ma rekordu letniego.
    3. Anssi Koivuranta
    4. Małysz, Stoch, Kubacki
    5. Toni Innauer
    6. Był skoczkiem narciarskim

  • Gerwazy doświadczony
    @Fan_ekipy_pod_narty

    1 w 2008 i 2022 roku. W 2008 z tego co pamiętam, już dzień przed zawodami podjęto decyzję o odwołaniu zawodów i przeniesieniudo Bischofshofen.
    2 Oj, tu nie wiem.
    3 Ansi Kouvoranta (nie wiem czy pisownia poprawna :p)
    4 Małysz, Stoch, Kubacki.
    5 Karl Schnabl
    Dodatkowe:
    Słyszałem o tej sytuacji. Czy chodzi o Waltera Steinera?

  • szczurnik doświadczony
    @pablito

    Przypadkiem natknąłem się na artykuł, że dla Reeda to ostatni sezon. Może już wygasza swoją obecność.

  • Mowik95 stały bywalec

    Wolny jest tragicznie.. wolny na progu, coś się u niego schrzaniło

  • Konglomerat bywalec
    @Bartosz2007

    90% ludzi nie zauważyłoby sarkazmu czy ironii nawet wtedy, gdyby te NAGLE! wyskoczyły z krzaków i kopnęły ich w D. :)

  • Stinger profesor
    @szczurnik

    339 pkt jeszcze Austrii z 13 marca 2024 roku z Trondheim.
    Myślę że Japończycy z dawniejszych lat ale jeszcze w tej punktacji PŚ na pewno znajdą się w TOP 10.

  • pablito weteran
    @Robert Johansson252

    ja to do dzisiaj nie rozumiem jakim cudem on dalej jest w FIS i ma tyle konkursów jako delegat techniczny a taki Zuelhke tylko 1 xd

  • pablito weteran
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    to chyba trzeba być Huberem z końcówki tamtego sezonu xd

  • Robert Johansson252 profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Gerger to chyba najgorszy belkowy w FiS-ie

    Do dziś nie rozumiem, jak to się stało, że na finale sezonu 2021/22, pozwalał rzeszy zawodników latać za 240 m

  • Adick27 doświadczony

    Dawid się pomału rozpędza, pachnie tutaj atakiem na KK w drugiej części sezonu.

  • szczurnik doświadczony
    @Stinger

    Przeklikałem się i znalazłem w raptem kilku sezonach takie wyniki:
    356 Słowenia 2022-03-25 Planica
    320 Austria 2024-12-22 Engelberg
    315 Niemcy 2023-02-18 Rasnov
    314 Austria 2024-12-29 Oberstdorf
    303 Słowenia 2014-01-25 Sapporo
    284 Austria 2024-11-24 Lillehammer
    283 Norwegia 2022-03-05 Oslo
    283 Austria 2024-11-23 Lillehammer
    282 Słowenia 2014-01-26 Sapporo
    281 Słowenia 2023-04-02 Planica
    i dopiero teraz
    280 Polska 2013-12-21 Engelberg
    !

    Jeszcze 25 sezonów tylko z przelicznikami, jeszcze wcześniejsze można przeliczyć. Top10 to pewnie same 300+.

  • FJ stały bywalec
    Austriacy

    skończyliście się. :p

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Delegatem technicznym jest dzisiaj Ivo Greger, ten sam który będzie w Planicy - zapowiada się taniec z belkami na finale sezonu

  • ASJ_212 doświadczony
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Kwali powinny się zacząć z 11 jak się warunki nie zmienią

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    5 belek w dół… może wogóle obniżajmy jak ktoś bule przeleci…

  • ASJ_212 doświadczony
    @CudnyAdas

    Fettner skacze z krajówki

  • Stinger profesor
    @pablito

    Zdaje sobie z tego sprawę ale, że za belki dają punkty to w wynikach Fettner ostatecznie będzie za Muellerem.

  • CudnyAdas bywalec

    Czy ktoś wie czy Austria dokonała zmiany w kadrze? Czy Fettner skacze z grupy krajowej?

  • Stinger profesor
    @Bartosz2007

    Zobacz na nazwę użytkownika i się nie dziw. On wszystko bierze na poważnie tym bardziej jeśli chodzi o trójkę weteranów bo ich nie lubi.

  • pablito weteran
    @Stinger

    no tylko że on skakał z 2 belek wyżej

  • FJ stały bywalec
    Foubert

    Zmienić go na Walenty Foberek, znaczy naturalizować, bo ma talent ten synek.

  • CudnyAdas bywalec

    Ogólnie to każdy dziennikarz wysnuwa teorię, że Stoekl prawdopodobnie zostanie głównym trenerem.

  • Stinger profesor

    Manuel Fettner o 0,3 za Muellerem, a więc 1-0 dla młodszego kolegi.

  • Alo2 doświadczony

    Nie jarajcie się tak naszymi bo przyjdą zawody i będzie jak zawsze jeden w top30

  • Bartosz2007 bywalec
    @Mariusz_Lis

    Jak można nie wyczuć sarkazmu :)

  • CudnyAdas bywalec

    https://www.sport.de/news/ne7376699/skispringen--nach-tournee-debakel-rufe-nach-stoeckl-knall-werden-laut/
    https://www.msn.com/de-at/sport/other/ex-%C3%B6sv-adler-als-coach-unter-druck-kommt-st%C3%B6ckl/ar-AA1wTbIK
    https://www.msn.com/de-de/sport/wintersport/trainerwechsel-nach-tournee-debakel/ar-AA1wRvmq

  • Mariusz_Lis stały bywalec
    @Bartosz2007

    Perspektywiczny to on był ale jakieś 15 lat temu ;] teraz jest weteranem. Jak można pisać o Kubackim że jest młody i perspektywiczny.. ;] Wielkim talentem to on był naywany ale 15 lat temu ;]

  • Lataj profesor

    Ładnie Zniszczoł. Byle tak dalej w konkursie.

  • Adick27 doświadczony
    @FJ

    Zgadzam się, zestawienie dołujące które dobrze oddaje z czym aktualnie sztab reprezentacji musi się mierzyć jeżeli chodzi o potencjał ludzki jakim dysponują.

  • catalan początkujący

    Nasi znowu w treningach i kwali dadzą z siebie wszystko, żeby potem totalnie skompromitować się w KO.

  • Robert Johansson252 profesor

    Lekko ich pogięło z tym obniżeniem belki po Peje

    Z drugiej strony w Garmisch też masakrycznie obniżali w próbnych seriach i kwali, a w konkursie trzymali jedną

  • Przyjaciel_nart bywalec
    @CudnyAdas

    Dałbyś linki do tych stron ?

  • FJ stały bywalec
    Polacy

    poza Żyłą zapomnieli się skompromitować. Są powody do radości.

  • Kwakuu stały bywalec
    @CudnyAdas

    Jaka burza

  • StochIO2014 stały bywalec

    Trochę to martwi, że w seriachpróbnych potrafią coś tam skoczyc, a w konkursie jest dużo gorzej.

  • Kwakuu stały bywalec
    @Lataj

    Odpali w Q w swoim stylu

  • kibicsportu profesor

    Wolny i Kubacki dobrze. Z tym, że pamiętajmy, że tutaj lot jest trochę mniej ważny i Kubacki czym mniejsza skocznia, tym będzie bardziej zyskiwał, ale z drugiej strony, to takie skoki mogą budować pewność siebie i będzie lepiej.

  • CudnyAdas bywalec

    Insbruck jest specyficzny, ale nie aż tak by z wiatrem pod narty latać przed punkt K. Z ciekawości przejrzałem strony sportowe z Austrii i Niemiec. Tworzy się tam większa burza odnośnie Turnbichlera niż u nas. XD

  • Lataj profesor
    @Kwakuu

    Poza Żyłą

  • Xenkus profesor

    Ale nasi skaczą tutaj no. Coś drgnęło

  • Kwakuu stały bywalec

    Optymistycznie wyglądają skoki naszych reprezentantów

  • ASJ_212 doświadczony

    Wolny też nieźle

  • Si3nka4 początkujący

    Patrząc na to co Kubacki prezentował dotychczas to był dobry skok w jego wykonaniu. I oby tak było dalej...

  • Bartosz2007 bywalec

    Kubacki pokazał klasę wielki talent perspektywiczny młodszy 3 lata od Żyły i Stocha to jest przyszłość!

  • Stinger profesor
    @szczurnik

    Pamiętam, że w poprzednim sezonie Austriacy w jednym z konkursów zdobyli około 340 pkt, a Słoweńcy 2-3 sezony temu (chyba jak Jelar wygrywał małą KK za loty) nawet więcej, coś w okolicach 350-360 pkt.

  • Robert Johansson252 profesor

    W końcu Kubacky coś skoczył

  • ASJ_212 doświadczony

    Kubacki :0

  • Kwakuu stały bywalec

    Petarda Kubackiego!

  • Stinger profesor

    Markus Mueller w pierwszym skoku dosyć wyraźnie odstawił Aignera. Ciekawe co pokaże Manuel Fettner.

  • Konglomerat bywalec
    @Roxor

    Patrząc na twoje wypowiedzi, to jesteś w ciągu od kilku lat. Stąd pewnie skojarzenia z alkoholem.

  • FJ stały bywalec
    Fatalny skok Żyły

    nazwijmy rzeczy po imieniu, z nim także pod kątem formy sportowej, jakby coraz gorzej.

  • Roxor profesor

    Raczej słaby niż przeciętny, z takim skokiem to awansu do konkursu by nie było.

  • Xenkus profesor

    Aj Przeciętny skok Piotra niestety

  • Kwakuu stały bywalec

    Przeciętny skok Piotra

  • FJ stały bywalec
    @Adick27

    Możesz zrobić, choć Wąsek dopiero teraz łykający Ziobrę, fakt, że punktowało raptem 18 Polaków przez kilkanaście lat, a niektórzy to wieczne talenty zmarnowane na zawsze, zaś inni jakby kroczą tą drogą - to jest to wyjątkowo dołujące zestawienie. No i Zniszczoł, którego dzielą lata punktowe od... M. Kota. Chociaż no niby człowiek wiedzioł...

  • MatiFan doświadczony
    @szczurnik

    Ciekawe jaki wynosi rekord, bo coś czuję że AUT-y mogą wykręcić jutro extra wynik.

  • Adick27 doświadczony
    @majkiel

    Z kilku powodów zestawienie jest od sezonu 2010/2011. Przede wszystkim wziąłem pod uwagę sezony w erze "przeliczników" z uwagi na to, że zmieniła się wówczas proporcja tzw. "przypadkowych zwycięzców". Drugim powodem jest to, że przed sezonem 2010/2011 punkty do PŚ w dużym nakładzie zdobywał jedynie Małysz, a my wówczas mieliśmy maksymalny limit 4 skoczków na PŚ. Co do punktowania wyjątkiem jest Stoch, który przed sezonem 2010/2011, trzykrotnie plasował się w klasyfikacji generalnej na 30 miejscu sezonu. No, ale też umówmy się nie były to jakieś duże wartości punktowe z jego strony.

    Ostatnim powodem jest to, że po zestawieniu 15 sezonów widać jaką zaporą nie do przejścia dla większości naszych zawodników jest ostatnia i tylko jedna kampania Małysza, gdzie zdobywa 1153 pkt. Warto dodać, że w tych latach często mieliśmy 6 lub nawet 7 slotów do PŚ. Może zrobię zestawienie ilu skoczków z Austrii, Niemiec czy Słowenii przebiło wynik punktowy Małysza z sezonu 2011 na przestrzeni 15 lat.

  • Czerwona_Latarnia początkujący
    @Robert Johansson252

    Z drugiej strony to Bergisel, więc może wszyscy lądują w tą słynną jedną dziurę, która jest w stanie nawet wyciągnąć Choia powyżej 100 metra.

  • szczurnik doświadczony
    @MatiFan

    Austria tylko w tym sezonie cyknęła 320, 314, 284, 283 - wątpliwe zatem, byśmy mieli szansę na pierwszą dziesiątkę czy dwudziestkę w tym rankingu.

  • Kwakuu stały bywalec
    @Robert Johansson252

    Bo to wielki talent

  • Robert Johansson252 profesor

    Ali Bedir 123 w Innsbrucku?

    Chyba faktycznie za wysoko ta belka

  • MatiFan doświadczony

    Swoją drogą nasz wynik z Engelbergu też pewnie jest wysoko w statystyce.

  • Karpp profesor
    @ASJ_212

    Przy takich warunkach czołówka będzie startować z 8 belki ;)

  • Kwakuu stały bywalec

    Czy Insam zaginął podczas lotu?

  • Xenkus profesor

    Belka za wysoko.

  • MatiFan doświadczony

    Dla zapalonych statystyków: czy ktoś wie jaki wynosi rekord punktowy jednej reprezentacji w jednym konkursie? Bo przy dobrych wiatrach to i 10 Austriaków może wejść do 2 serii. Natomiast nie chodzi mi o liczbę zawodników, ale liczbę zobytych punktów.

  • Kwakuu stały bywalec

    Ulalala petarda Choia, grubo przekroczony setny metr

  • Stinger profesor
    @rybolow1

    Też uważam, że wszyscy nie zapunktują aczkolwiek to też zależy od tego jakie będą mieli pary.
    Odrobinę szczęścia i w systemie KO można wejść nawet ze słabszym skokiem.

    Clemens Aigner pierwszy skok całkiem solidny. Już na starcie pokazuje, że nie ma zamiaru oddać tego miejsca na swoje ulubione Bischofshofen.
    Ale co ten skok da to za wcześnie by typować.

  • ASJ_212 doświadczony

    Belka powninna być minimum 13

  • Kwakuu stały bywalec

    Rekord na tej skoczni jest nie do pobicia tak samo jak w Sapporo przez Stocha

  • Karpp profesor

    Żeby Aigner był brany pod uwagę powołania do Pś to musi skakać zdecydowanie lepiej niż to pokazywał w ostatnich latach w styczniu.

  • Kwakuu stały bywalec

    Rozpoczynamy treningi na jednej z gorszych skoczni nie licząc Wisły Babulinki

  • Mariusz_Lis stały bywalec
    @Kwakuu

    Ale jest za to "JUJU KOBAJASZI" i on w kazdej chwili moze odpalic ;]

  • rybolow1 weteran
    @Stinger

    Do konkursu awansują wszyscy, ale Landerer i Embacher raczej skończą bez punktów

  • Kulas2468 stały bywalec
    @Fan_ekipy_pod_narty

    1.W 2008 roku
    2.Adam Małysz 2004 rok 136.0 m
    3.Nie Wiem
    4.Dawid Kubacki, Kamil Stoch, Adam Małysz
    5.Nie wiem
    Dodatkowe: Walter Steiner

  • Karpp profesor

    Mimo tego kryzysu i słabej formy w polskiej kadrze to jednak Zniszczoła i Wąska dalej stać na miejsca w top 10 w konkursach.

  • ASJ_212 doświadczony
    @Adis

    Chory jest

  • Adis początkujący
    @Kwakuu

    Jak to bez Nikaido

  • Kwakuu stały bywalec

    Bez Nikaido wiec dla nas dobra wiadomość w kontekście walki o 6 miejsce w PN i jedno miejsce więcej w konkursie

  • Mariusz_Lis stały bywalec

    to jest sensacja że takie prognozy ;] zawsze mi sie kojarzyło to z loteirą na tej skoczni i chyba pierwszy raz od dawna nie będzie loteryjnie ;]

  • Mariusz_Lis stały bywalec

    Z takiej ciekawostki wpiszę co do powiedzenia na temat skoków narciarskich ma Jan Pietrzak, który był gościem w tv republika parę dni temu. "Skoki narciarskie to ciekawa dyscyplina, ale mam wrażenie że już upadająca ogólnie, ogląda to kameralna rzesza ludzi ja życze polskim skoczkom jak najlepiej ale nie zmienia to faktu ze powoli ta dyscyplina sportu upada" coś w tym stylu powiedział ;] Ja republiki nie oglądam, ale przy pietrzaku się zatrzymałem w ich serwisie sportowym ;] W koncu legenda artysta ;] to tak w ramach ciekawostki. Jan Pietrzak to legenda satyry u nas w kraju i w republice jest dość częstym gościem. Choć ja nie oglądam tej telewizji zazwyczaj ;] Sądze ze Jan Pietrzak na pewno zna Żyłe może Kubackiego a wiec takie medialne osoby skokowe u nas i nie mówiąc o Małyszu bo ten to wszedzie bywa ;]

  • Stinger profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Moim zdaniem nie ma innej opcji niż awans do konkursu wszystkich Austriaków z listy startowej.
    Oczywiście pomijam takie kwestie jak DSQ i loterię bo ona może akurat każdego wykosić bez względu na flagę i nazwisko ale sportowo moim zdaniem żaden nie odpadnie w kwalifikacjach. Nawet Embacher, który ostatnio skacze raczej kiepsko czy Landerer, który nie licząc Embachera wydaje się najsłabszy z tej grupy.

  • Stinger profesor
    @Pavel

    W poprzednim sezonie także na Bergisel zajął miejsce w 10-tce. Jeśli dwa razy ukończyłby tak wysoko to wycofanie w tej sytuacji Aignera byłoby co najmniej dziwne ale patrząc na jego skoki po Bischofshofen w poprzednich sezonach to poza sezonem 22/23 nigdy większego szału nie było, a że wiekowo mimo iż nie stary to nie tak perspektywiczny jak choćby Markus Mueller więc nie zdziwi mnie jego wycofanie i powrót do PK.
    Mimo wszystko nie zdziwi mnie także wysłanie go np. na Zakopane, zrobi słabszy wynik i już będzie dobry pretekst żeby go wycofać z PŚ.

  • Lataj profesor

    Jest za nieco ponad godzinę. Żyła nie powinien zaspać :P

  • FJ stały bywalec
    @Karpp

    Wiadomo i to skaczącym w parze po sobie. Oprócz Oslo, chyba najbardziej "zakręcona" skocznia w PŚ.

  • FJ stały bywalec
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Eee, Panie dla przyjemności, to się można umówić dla przyjemność. A w zawodowym sporcie? Raczej to nie działa. Ktoś powie, że nie mnie oceniać Ammanna, a ja powiem, że rozmienianie się na atomy nie ma sensu. Dopóki był coś w stanie Szwajcar skoczyć w PŚ, jakiś sens to miało, ale teraz... Mnie tam na chłopski rozum wychodzi, że kwestią kluczową w sporcie i poza sportem, jest mieć jakiś cel, aby nadać temu wszystkiemu jakiś sens i rytm. W przeciwnym razie, zasypia się na trening, nie przechodzi kontroli z własnej winy. No i pamiętajmy, iż w pierwszej wersji Żyły na starcie tego sezonu w ogóle miało nie być. W związku z lukratywną walką w PatoMMA.

  • Karpp profesor
    @FJ

    Z drugiej strony na Bergisel nawet ten 1m/s potrafi tak zakręcić, że czasem sprawia ogromny problem zawodnikom.

  • Mesq2004 stały bywalec
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Może zobaczymy go w USA na zawodach, oby

  • FJ stały bywalec
    @Karpp

    Ooo, to ciekawe, bo w Bischo to już często najlepszy zawodnik turnieju stawia nieodwołalnie stempel na triumfie. Choć i tam się loteriady zdarzały, chociaż dużo rzadziej niż na Bergisel, gdzie jest to normą.

  • Roxor profesor
    @Konglomerat

    Wytrzeźwiej.

  • ASJ_212 doświadczony

    Ren Nikaido z powodu choroby nie wystąpi w Innsbrucku.

  • Pavel profesor
    @Konglomerat

    Jakbyś był ziomkiem pracującym sobie zdalnie z innego kraju to nie chciałbyś pracować 25 lat bez żadnych wymagań? ;)

  • zajac16 bywalec
    @Fan_ekipy_pod_narty

    1.2008
    2.Jan Hörl - 144 METRÓW
    3.Nie Wiem
    4.Adam Małysz Kamil Stoch Dawid Kubacki
    5.Karl Schnabl Austria
    Dodatkowe - Walter Steiner - Szwajcarski skoczek

  • majkiel doświadczony
    @Adick27

    Dlaczego zestawienie jest od roku 2010/2011? A nie na przykład 2009/2010. Nie masz może zestawienia od 2000/2001, czyli od początku wielkiego skakania Małysza albo od 94/95, kiedy to Adam zaczął starty w PŚ.

  • Konglomerat bywalec
    @Roxor

    Tja. Podobno jak w Mozambiku spadnie deszcz po godz. 17 lokalnego czasu, to wtedy skoczkowie (zwłaszcza ci bez formy) narzekają na katar sienny i nietolerancję laktozy. Skończmy te brednie o wiaterku/skoczni, bo jak ktoś jest w gazie, dobrze przepracował okres przygotowawczy i nie robi coming outów, to skacze swoje i jest w topie.

    PS. No i nie jest w ekipie TT/Stoeckla, bo ten drugi już odleciał całkowicie i mówił wczoraj, żeby Małysz dał mu spokój, bo on tu chce "pracować" w spokoju, a wyniki to będą za 5-10 lat, z racji że Polska jest zacofana technologicznie. Pewnie dlatego przez ostatnie 25 lat mieliśmy tyle sukcesów, zatrudniony jest niby master od sprzętu na życzenie austriackiego bajeranta, gdzie ja po tej wypowiedzi zwolniłbym austriackiego dziadka "pracującego" z Norwegii. Oczywiście też mailem.

  • Roxor profesor
    @Karpp

    Zależy wg jakich prognoz, niektóre pokazują 1m/s, a skocznia pewnie jest dodatkowo osłonięta.

    Z Bergisel jest taki problem, że ta skocznia jest bardzo czuła na warunki. Ktoś dostanie nieco słabszy wiatr i już może być problem.

  • Karpp profesor
    @FJ

    Co ciekawe wg prognoz większa loteria szykuje się obecnie w Bischo niż na Bergiesl

  • Konglomerat bywalec
    @Deschwinchenkocki

    Doskonale o tym wiem, pytanie było bardziej ogólne, dotyczy całości polskich skoków, a nie o matce Habdasa i nim samym. On zresztą błądzi od co najmniej trzech lat.

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran

    Ciekawostka:
    Mackenzie Boyd-Clowes poinformował na Twitterze iż ponownie jest chętny do startów

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran
    @Mariusz_Lis

    No brakuje ale patrząc na to na jak wspaniałym poziomie skaczą w COC to bym dał im puki co skakać tam (mówię o juniorach bo pokolenie z lat 90 musi jak najszybciej dać poziom pś)

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran
    @majkiel

    Poza Pawłem to tak.

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran

    Ahh Innsbruck.
    Szczerze?
    Moja ulubiona skocznia w TCSie wyglądowi piękna arena,podoba mi się ten najazd a te trybuny...
    Nawet mi tu warunki nie przeszkadzają a jak skacze się tam całkiem daleko to tym bardziej lubię Bergisel.
    Skocznia ma przetasowania i jeżeli Austriacy chcą strzelić triplet (mój neologizm :) chyba że takie słowo istnieje) nie mogą się dać temu obiektowi
    Od Polaków oczekuję dobrej postawy Wąska i lepszych skoków Żyły,Zniszczoła i Wolnego. Kubacki nie nadaje się do Pś.

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran
    @FJ

    Czy nie zdajesz se sprawy że Żyła skacze dla zabawy?
    Reszta zgadzam się.

  • Vainamoinen doświadczony

    Tak, 62 zawodników i kwali to już wg. mnie aberracja, to jakaś pozostałość z czasów większej ilości uczestników lub czasów przedtelewizyjnych. Obecnie to tylko wydłuża turniej o 8 serii (kwali plus próbna przed kwali) i 4 dni. W ten sposób zawody tracą na dynamice. A wszystko w celach finansowych. Odnośnie systemu KO to też nie jestem fanem bo choć interesujący dla nas jako widzów to jednak dopuszcza do przekłamania wyników w i tak już dość losowym sporcie. Kwali od 70 zawodników miałoby może już sens jeżeli już koniecznie muszą się odbywać. Taki manewr móglby też pomóc niszowym skokowo krajom/skoczkom, oglądalność konkursu a kwali jest przecież nieporównywalna i na skoczni i w tv, a relacja często odbywa się w otwartch kanałach, może łatwiej byłoby o wsparcie od sponsorów.

  • Introverder profesor
    @Bernat__Sola

    To mi się wydaje, że Daniela Tschofeniga będzie ciężko pokonać, bo jest w zonie/"gazie". Skacze z automatu, leci wysoko, daleko, dynamicznie.

  • kubilaj2 weteran
    @Arturion

    Synu, te "romantyczne" czasy skoków narciarskich minęły i już raczej nigdy nie powrócą.
    Ciesz się z tego co jest, bo zawsze może być gorzej.

  • Arturion profesor
    @Janekx1

    Dla mnie ten system jest chory. Wszystko.
    Chyba, żeby do PŚ liczyć tradycyjnie, a do konkursu wg regulaminu konkursu.
    I tu kwali moga być.

  • Janekx1 weteran
    @Arturion

    A jak inaczej chcesz skakać na TCS? Dopóki do rywalizacji zgłaszanych jest powyżej 50 zawodników to system KO jest nienaruszalny.

  • Bernat__Sola profesor
    @Fan_ekipy_pod_narty

    1. W 2008 i 2022.
    2. Nie wiem :).
    3. Anssi Koivuranta.
    4. Małysz, Stoch i Kubacki - nawet wszyscy z nich wygrywali.
    5. W 1976 złota zdobywali Hans-Georg Aschenbach i Karl Schnabl, ale nie wiem, który na której skoczni.
    Dodatkowe:
    Kiedyś chyba widziałem nagranie tego skoku na YT. Coś mi mówi, że to był Walter Steiner, ale nie mam pewności.

  • majkiel doświadczony
    @Alo2

    Na treningu to może przegrać nawet z Koreańczykiem ;) Grunt, żeby w sobotę był wypoczęty i skoczył w I serii tak, jak najlepiej potrafi. W przeciwieństwie do Dawida, pokazuje czasem że pamięta i potrafi jeszcze dobrze skakać.

  • majkiel doświadczony
    @Mucha125

    Jest szansa, że nasi zyskają ;) W sumie nie mają nic do stracenia

  • Adick27 doświadczony

    Wkład punktowy polskich skoczków w PŚ od sezonu 2010/2011:
    1.Kamil Stoch - 12864
    2.Piotr Żyła -7084
    3.Dawid Kubacki -6462
    4.Maciej Kot - 2501
    5.Adam Małysz - 1153
    6.Aleksander Zniszczoł - 1091
    7.Stefan Hula - 1001
    8.Jakub Wolny - 769
    9.Andrzej Stękała -597
    10.Paweł Wąsek - 541
    11.Jan Ziobro - 500
    12.Klemens Murańka - 455
    13.Krzysztof Miętus - 153
    14.Krzysztof Biegun - 145
    15.Jan Habdas - 48
    16.Tomasz Pilch -32
    17.Kacper Juroszek - 18
    18.Tomasz Byrt - 2

    Adam Małysz jest na piątym miejscu wśród punktujących mimo, że zestawienie uwzględnia tylko jeden jego sezon (ostatni). Żeby pobić Małysza i jednocześnie startować w każdym z tych sezonów, potrzeba by zdobywać średnio 77 pkt.

  • Arturion profesor
    @FJ

    Ja też. Ale czarna część mojej duszy sugeruje, że @Bernat może mieć rację, a on typuje Krafta.
    Oby nie! Mroczne Bogi Bergisel - nie dajcie Kraftowi złamać klątwy! ;-)

  • FJ stały bywalec
    @Bernat__Sola

    Ja tam obstawiam Tschofa. Jest młodszy od Krafta i wydaje się jednak równiejszy od Hoerla. A jak będzie, zobaczymy. Na Bergisel wiatr może ostro namieszać. Austriacy są piekielnie mocni, ale nominalnie nie mają jeszcze aż tak ogromnej przewagi punktowej w TCS-ie.

  • Arturion profesor
    @zimowy_komentator

    Kwalifikacje wprowadzono, by wyeliminować z udziału w zawodach skoczków w rodzaju Edwardsa. I to zabiło tzw. romantyzm skoków. Wystarczy, że nie każdy ma uprawnienia do skakania w PŚ.

    A co do par, to jestem i zawsze byłem przeciw. Bo to niesprawiedliwe.
    Chyba, żeby konkurs nie liczył się do PŚ, albo inaczej liczono do PŚ, a inaczej do T4S.
    Także dlatego jestem za likwidacją RawAir.

  • zimowy_komentator profesor
    @Introverder

    A jak wyznaczysz pary bez kwalifikacji?

  • Bernat__Sola profesor
    @Introverder

    Jeśli chodzi o podium, to myślę, że Austriacy powtórzą wyczyn sprzed 13 lat i zajmą całe pudło TCS-u. Bardzo bym chciał, żeby Deschwandenowi udało się któregoś zepchnąć, ale wydają się być piekelnie mocni.
    Trudniej jest za to wskazać triumfatora. Wiele osób mówi, że to będzie Hörl, bo ma najwyższy poziom maksymalny, ale mnie właśnie przeczucie podpowiada co innego - że to jednak Kraft wywalczy Orła drugi raz w karierze. W Ga-Pa może nie było super, ale zminimalizował straty. Dla niego TCS to chyba był cel nr 1 w tym sezonie (na MŚ zrobił już dużo) i ta determinacja może pozwolić mu na zwycięstwo w cyklu. Nie jest to jakiś stuprocentowy typ, mogę się zbłaźnić, ale przekonamy się :).
    Mnie osobiście rywalizacja 3 Austriaków aż tak nie razi, więc uważam tegoroczny Turniej za bardzo ciekawy.

    Bergisel oczywiście, że jest zdradliwa, i potrafi wywracać klasyfikację turniejową do góry nogami. Z naszych o awans pewnie drżeć będzie Kubacki, a reszta (poza Wąskiem) ostatnimi czasy w Q skacze lepiej niż w konkursie, więc myślę, że wejdą.

  • Kwakuu stały bywalec
    @Introverder

    odpocznij i połóż się spać :)

  • FJ stały bywalec
    Takie skojarzenie o Mistrzach Świata.

    Dawid Kubacki - nie wie, co tu robi

    Piotr Żyła - nie wie, po co to robi

    Kamil Stoch - nie wiadomo, co robi

  • Introverder profesor
    @rybolow1

    Wg mnie kwali mają sens, by odsiać tych najsłabszych.. - ale pod warunkiem, że jest odpowiednia ilość skoczków w nich startująca, inaczej jest to trochę "sztuka dla sztuki". No i jakaś emocja zawsze, że nawet Ci mocni muszą się trochę postarać i muszą się liczyć, że grozi im odpadnięcie.

    Powinien być może zapis, że kwali się odbywają, jeśli jest co najmniej 60 zawodników dopuszczonych do nich (zwł. że paru słabszych i tak Kathol odławia pozorując, że wszyscy mają się mieć na baczności i że dobrze wykonuje swoją pracę). Podczas Raw Air i ostatnich zawodów poszli już za daleko, ale tutaj dzięki obecnym zasadom kwali z zasady są po coś, z tym jednak problemem co mówiłem, że jak na starcie jest 50-55 zawodników, gdzie parę pionków Kathol i tak zbije, to właściwie i tak kto ma awansowac i tak awansuje - dlatego więc wymóg minimum 60+ uczestników, by tę serię rozgrywać jako kwalifikacje.

  • Introverder profesor
    @Kwakuu

    Polecam sprawdzić znaczenie słowa troll :). Ale w sumie to sam odpowiadam trollowi zapewne :) :P, skoro odpowiedź jedynie służy sprawieniu, by ktoś odpisał :).

  • zimowy_komentator profesor
    @Arturion

    Nie przesadzaj: 62 skoczków to nie tak mało, bywało, że na starcie meldowało się 51 skoczków, albo poniżej 50. Kwalifikacje mimo to się odbywały, a na TCS są potrzebne tym bardziej, bo trzeba wyłonić pary do KO.

  • Arturion profesor
    @rybolow1

    Kwali w ogóle nie mają sensu. Ale są, trudno.

  • rybolow1 weteran
    @Introverder

    Dlatego że TCS i KO to kwalifikacje mają sens, a tak to @vainamoinen ma rację, zawodników mało więc czemu nie dopuszczać wszystkich? W biegach czy biathlonie nie ma Q

  • Kwakuu stały bywalec
    @Introverder

    nie odpowiadaj trollom

  • Introverder profesor
    @Introverder

    I pomyłka 31 par - więc jeden zawodnik zwycięski z pary by wtedy odpadał w sensie, jakby miał być zachowany system KO.

  • pawelas2301 stały bywalec
    @Introverder

    62 zawodników to już jednak jakiejś grono jest do przeprowadzania kwalifikacji. 12 więcej to jest jednak 20 procent startujących opada. Można powiedzieć, że to nie jest mało.

  • Introverder profesor
    @Vainamoinen

    "Przeprowadzanie kwalifikacji gdy do zawodów chce przystąpić tak niewielu skoczków to czysta komercja - sensu sportowego to nie ma."

    A co zrobiłbyś z systemem KO? Jeszcze możnaby to rozważać jakby był normalny konkurs (bez KO), a tutaj co byłyby 32 pary i każdy przegrany z pary odpada + 2 z najgorszymi wynikami ze zwycięskich par? :) ;)

  • Skokownik weteran
    @Fan_ekipy_pod_narty Quiz Innsbruck - odpowiedzi

    1.2008 i 2021
    2.Sven Hannawald 131,5m
    3.Anssi Koivuranta
    4.Kubacki, Stoch, Małysz
    5.Toni Innauer

    pytanie dodatkowe: Stanisław Bobak(kompletny strzał)

  • zimowy_komentator profesor

    Tschofenig nie zdołał jednak zepchnąć Paschke z fotela lidera listy płac w tym sezonie:

    1. Paschke - 124 200 CHF
    2. Tschofenig - 120 900 CHF
    3. Hoerl - 113 000 CHF

    Jeśli jednak Austriak wygra TCS to dostanie 100 000 CHF i tym samym Paschke już nie zdoła go doścignąć.

    Polacy:

    16. Wąsek - 23.600 CHF
    19. Zniszczoł - 19 950 CHF
    28. Wolny - 7 900 CHF
    29. Stoch - 7 700 CHF
    35. Kubacki - 5 800 CHF
    41. Żyła - 3 500 CHF

  • Introverder profesor
    @Bernat__Sola

    Na naszych te 19% to i tak może być za dużo. Widzę u nas paru kandydatów by się zmieścić w gronie nieawansujących, zwł. że Bergisel jest dosyć zdradliwa można rzec chyba.

  • Mucha125 profesor
    @Vainamoinen

    Za niedługo będzie większy sens jak ogranicza do 30 zawodników jak u kobiet

  • Introverder profesor
    @Bernat__Sola

    A tak swoją drogą co Ci podpowiada przeczucie - kto wygra T4S i jak widzisz podium tej imprezy?

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran
    @ms_

    Nie no koleś nie daję takich trudnych pytań jak jakiś rekord z mistrzostw Niemiec xD
    Ja to już bym to dał jako dodatkowe.
    A tak po za tym to staram się dobierać pytania na które ja sam umiem odpowiedzieć poza dodatkowym :)

  • Introverder profesor
    @Bernat__Sola

    Ok, więc 2. najstarszym. Nie zauważyłem Fettnera.

  • Bernat__Sola profesor
    @Introverder

    Przecież wraca Fettner.
    Ale Żyła był najstarszym zawodnikiem konkursu i w Engelbergu, i w niemieckiej części TCS-u - bo rocznik 1981 przepadał w Q.

  • Bernat__Sola profesor
    @Vainamoinen

    Odpadnie 19% zawodników, rzeczywiście, strasznie mało...

  • Arturion profesor
    @Rawianek

    Podejrzewam, że to była zgrywa na kształt @semiona.

  • Introverder profesor

    Stało się - Żyła najstarszym skoczkiem na starcie. Nie liczę tego Koreańczyka CHOI Heung Chula - bo to egzotyka skoków.

  • Xenkus profesor
    @Vainamoinen

    Jakbyś chciał wyłonić pary systemu KO bez kwalifikacji i z 62 zawodnikami?

  • Rawianek profesor
    @Alo2

    Malarz jest z rocznika 2010 w zawodach rangi FC i w górę w tym sezonie mogą startować zawodnicy najwcześniej urodzeni w 2009.

  • Mariusz_Lis stały bywalec
    @catalan

    Mi tez juz brakuje świezej krwi.. a widze kibicom też.
    Kubacki powinien w COCu wyladowac choć z drugiej strony czemu ma zabierać miejsce tam Byrskiemu ktory robi postępy i punktuje. I tak źle i tak niedobrze.

  • maciek0932 weteran
    @Deschwinchenkocki

    Moim zdaniem jeśli ktoś z krajówki będzie tu w TOP20 to jedzie też do Bischofshofen.

  • andbal profesor
    @Kwakuu

    On jego nie liczy bo mu wyszło, że 11 odpada.

  • Pavel profesor
    @Vainamoinen

    O czym ty piszesz w ogóle? ;) 62 to całkiem sporo, poza tym masz tu KO i musisz mieć okrągłą 50.

  • Mucha125 profesor

    Czas na kluczową skocznie pod względem zwycięstwa w T4S. Na niej można tylko stracić

  • catalan początkujący

    Obecność Kubackiego to skandaliczna decyzja. Nie rozumiem, dlaczego święte krowy bez formy blokują miejsce młodym. Czekam na wielką rewolucję w polskich skokach. Od najwyższego do najniższego szczebla. Chociaż to pewnie tylko czcze marzenia.

  • Vainamoinen doświadczony

    Przeprowadzanie kwalifikacji gdy do zawodów chce przystąpić tak niewielu skoczków to czysta komercja - sensu sportowego to nie ma.

  • rybolow1 weteran
    @semion

    AMILKIEWICZA!?

  • Alo2 doświadczony
    @semion

    Malarza dawać !

  • Kwakuu stały bywalec
    @dejw

    zapomniałeś dodać o legendarnym Choiu który nie ma z kim przegrać walki o ostatnie miejsce, nie licząc DSQ😎

  • ms_ weteran
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Ale pewnie większość tak robi. Na część tych trudniejszych pytań ciężko jest odpowiedzieć z głowy, np. na pytanie typu jaki jest najdalszy oficjalny skok oddany latem w zawodach na danej skoczni, no z pamięci raczej się takich rzeczy nie pamięta, że np. jakiś Neumayer skoczył w Oberstdorfie w letnich mistrzostwach Niemiec w 2012 roku załóżmy 146 metrów xd

  • dejw profesor
    @andbal

    Ja wiem, jak wyglądają ostatnio Tittel, Kubacki, czy też Kaliniczenko, Bedir w przekroju całego sezonu, ale jednak liczę mimo wszystko zawodników pełnosprawnych.

  • Deschwinchenkocki bywalec
    @Konglomerat

    Jan pewnie przeżywa śmierć mamy, na razie daj mu spokój.

  • andbal profesor
    @dejw

    A ta 11 to skąd się wzięło??

  • Kwakuu stały bywalec
    @znawca_francuskiego

    nic nie szkodzi

  • Deschwinchenkocki bywalec

    Znając Austriaków, jednym z krajówki dadzą szansę w Innsbrucku, a w Bischofschofen będzie zupełnie odmieniona.

  • znawca_francuskiego weteran
    @Kwakuu

    OK to w takim razie nie zauważyłem twojego komentarza że Campregher jednak nie wystartuje.

  • Janekx1 weteran
    @Karpp

    Myślę że na spokojnie zapunktują Kraft, Tschofenig, Hoerl, Hayboeck, Fettner, Ortner, Mueller, Aigner i Schuster, raczej nie wróżę Hannesowi tego gdyż znacznie odstaje formą od Clemensa i Jonasa oraz mimo wszystko bardzo posypanemu Embacherowi. Jeżeli moje przypuszczenia się sprawdzą to Widhoelzl oprócz podmianki na Wohlgennanta (która jest wkalkulowana) powinien wymienić Stephana na Steinbergera który skakał bardzo dobrze na PK w Engelbergu.

  • Janekx1 weteran
    @Filigranowy_japonczyk

    Za Landerera zapewne wejdzie Wohlgennant w Bischofshofen a faktycznie jeśli Embacher wypadnie równie fatalnie na Bergisel to jego miejscówkę powinien dostać Steinberger.

  • Filigranowy_japonczyk doświadczony
    @Karpp

    Nie no ja myślę że o ile realne jest że zapunktuje 10 (choć stawiam że ktoś złapie DSQ plus dojdzie presją to do 30 wejdzie maks 8) tak w TOP 20 będzie 6 maks 7.

  • Janekx1 weteran

    Wreszcie racjonalny wybór Horngachera z odsunięciem Leyhe i nominacją zasłużoną dla Hoffmanna skaczącego o wiele lepiej. U Austriaków zaskoczenie bo Landerer był gorszy od Ulricha ale mniemam że nastąpi oczywista podmianka na Bischofshofen jak co roku.

  • dejw profesor

    -5 względem GaPa, no ale chociaż odpadł sam plankton, bez żadnej wartości dla widowiska. A i nawet dla fanów zabawy, (której fenomenu nie jestem w stanie zrozumieć) pt: kto da mniej, został nieśmiertelny avengers.
    11 odpadających, których można wytypować bez większego problemu, począwszy od dwóch Amerykanów, Kaliniczenki, Bedira, kończąc na Tittelu i Kubackim, ale że to Innsbruck, to zawsze może się coś odwalić i wyciąć kogoś nawet z szerokiej czołówki Turnieju, już na etapie samych kwali.

    Krajówka gospodarzy jednak wzięta z klucza generalki PK, ale na Bischo jestem w stanie sobie wyobrazić spokojnie ze 2, 3 zmiany.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Może i tak, dla mnie jest 50/50, nie do oceny. U Małysza widać jak śnieg się wzbija po zetknięciu z ręką, a Stoch ma mokre dvpsko, a tu zeskok jest ładnie przygotowany ;) Tak czy siak na rekord skoczni mu klepnęli (tak jak Stocha czy Małysza).

  • dervish profesor
    @Pavel

    Swego czasu juz była tu taka dyskusja wtedy obejrzałem sobie ten skok podobnie jak i skok Małysza klatka po klatce i w skoku Krafta nie udalo się doszukać podpórki.

  • Filigranowy_japonczyk doświadczony
    @zimowy_komentator

    Tittel korzysta też na tym że nie konkurencji wśród Niemieckich juniorów. Żaden nie zdobył punktu PK w tym sezonie, ba nikt nawet nie otrzymał szansy występu. Natomiast Steinberger podczas PK w Engelbergu wypadł lepiej niż obecny w Insbrucku Landerer zajmując nawet raz 6 miejsce. Oczywiście mogą go wystawić w krajówce w Bischo ale po co skoro tracą na tym jedno miejsce. Embacher się w tym sezonie męczy dlatego jak na Bergisel wydanie równie słabo co w Niemczech to Steinberger może dostać szansę.

  • Karpp profesor

    Aż 10 skoczków z Austrii możemy mieć w konkursie w drugiej serii, (Embacher raczej bez szans) czyli co 3 zawodnik będzie Austriakiem.

    A może 10 zmieści się w top20?

  • semion weteran

    Emeryci do wylotki!
    Dawać młodych NATYCHMIAST!

  • Pavel profesor
    @dervish

    Ten Kraft jest na granicy, nie ocenię tego, ale jedno można stwierdzić, Austriacy mają niesamowite umiejętności czysto narciarskie ;)

    https:// www.youtube.com/watch?v=4-btPx6MuVE

    59 sek, prędkość 0,25 i można oceniać ;)

  • zimowy_komentator profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Embacher gdyby miał wylecieć to wyleciałby już dawno. Tu chodzi o coś więcej - zarówno Tittel jak i on mimo słabych skoków nadal jeżdżą na Puchary Świata, zatem może taka jest polityka miejscówkowa, że medalista ponad wszystko jeździ.

  • Rawianek profesor
    @dervish

    Bez limitu.

  • Rawianek profesor
    @Konglomerat

    Habdasowi zmarła w dniu wczorajszym mama.

  • Przyjaciel_nart bywalec

    Czyli Rumunii robią pauzę i szlifują formę ? :)

  • dervish profesor
    @Pavel

    Stoch w Planicy i Małysz w Willingen to oczywiste podpórki. Natomiast Kraft na pewno wtedy nie podparł.

  • dervish profesor
    @Rawianek

    A ile chcesz? :)

  • Pavel profesor
    @dejw

    Stoch to jeszcze co gorsza nawet powtórki w TV nie potrzebował bo zarył dvpskiem i zmoczył kombinezon ;)

  • Alo2 doświadczony
    @dejw

    No rekord Stocha też jakby się uprzeć nie powinien był być uznany. Też nie wiemy czy 253,5 m Krafta nie było przejechane moim zdaniem było

  • Filigranowy_japonczyk doświadczony
    @Rawianek

    Ja myślę że jeśli Embacher znowu wypadnie słabo to jego miejscówkę dla juniora na Bischofschofen zajmie Steinberger.

  • Alo2 doświadczony
    @FJ

    Jak nie zaśpi to będzie skakał na śpiąco może skoczy za 110 metr.. :D

  • dejw profesor
    @Alo2

    Albo rekord Małysza w Wilingen (niemal identyczny przypadek), lub Stocha w Planicy.
    A nie zaraz, Polaków nie bierzemy pewnie pod uwagę, bo to niedobra tak mówić?

  • Konglomerat bywalec

    Jak myślicie, pytanie bez cienia ironii tym razem, czy nasi po tej medialnej szopce (wypowiedzi Zniszczoła/Kubackiego, teksty Balcerskiego, zabawne odpowiedzi Stoeckla prosto z Norwegii, gdzie gość nie ma zielonego pojęcia co się w naszej kadrze dzieje, foszek tatuażysty, bajania Małysza), gdzie dziś jeszcze Habdas daje do pieca tekstami: "Moje wyniki są niezadowalające, a ja błądzę". Czy cokolwiek z tego jeszcze będzie?

  • Avengers123456msciciel weteran
    @znawca_francuskiego

    Mówił, że go nie będzie.

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran
    @ms_

    Założeniem quizów nie jest ściąganie z neta ;D

  • Filigranowy_japonczyk doświadczony

    Ciekawe ilu Austriaków przejdzie kwalifikacje stawiam że jednak ktoś odpadnie lub dostanie DSQ.
    Natomiast ograniczenia liczebności krajówki to chyba najgłupszy pomysł na jaki wpadł Dzbantille. Aż strach myśleć co nam ugotuje z krajowkami na sezon 26/27 jak niby znowu ma zmniejszyć limity. Znowu zostaną zmniejszone? Organiczone do jednej w sezonie? Czy może całkiem z nich zrezygnują. Znając FIS to żadnej z tych opcji nie można wykluczyć.

  • Alo2 doświadczony

    Ten rekord Hayboecka to też wałek jakich mało. Równie dobrze można byłoby uznać lot Vassilyeva jako rekord świata 254 m

  • Pavel profesor
    @Stinger

    Ciekawi mnie co zrobią z Aignerem, który pewnie w Bischo wykręci tradycyjnie miejsce w top 10 ;)

  • FJ stały bywalec
    @Gerwazy

    Jeżeli nie wprowadzą nagród za PK, to większe niż obecnie tabuny młodych będą kończyły kariery. Zwłaszcza, jeśli jeszcze obetną limit. Za coś trzeba żyć. Nie każdy, nawet utalentowany zawodnik, będzie chciał żyć marzeniami o byciu Kraftem albo choćby i Wellingerem czy Stochem. Zbyt drogi sport dla rodziców. I zbyt wymagający dla samego zawodnika, by się bawić w wiecznego studenta. Chociaż są i "JojkoKrzaki", lecz niewiele to zmienia.

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Szkoda, że zmienili liczebność tych krajówek..

  • Rawianek profesor
    @Gerwazy

    W zasadzie w FC tak powinno być, że gospodarz może wystawić tyle ile chcę.

  • Kwakuu stały bywalec
    @Gerwazy

    dla mnie dobrze jest jak jest, nadal odpada trochę zawodników, większa za to jest walka w PK.
    Polsce więcej zawodników nie potrzeba, wiec i tak cud ze skaczemy i kompromitujemy się dalej w tym samym składzie od TSC, bo dla mnie mógłby i sam Wąsek startować .
    A kwalifikacje i tak będą trudne do przejścia, to ze nie ma buloklepów z Rumunii, czy kiepskich Francuzow nie znaczy ze straciły Q na jakości

  • Stinger profesor
    @Pavel

    W sumie moim zdaniem to dobra decyzja. Problemem jest tylko, że to przez to taki Manuel Fettner stracił miejsce w PŚ mimo iż formę miał na TOP 15 ale wiek ma taki, że trzeba szukać młodszych bo inaczej zmarnują kolejne utalentowane pokolenie, a tacy jak Fettner czy Hayboeck młodsi już nie będą choć wciąż skaczą na wysokim poziomie.

  • Gerwazy doświadczony

    Tak jak zdaje się większość użytkowników tej strony, jestem sceptyczny co do nowych limitów startowych. Limity przed sezonem 2023/2024 były dobre a IMO zmniejszenie wyjdzie na złe całej dyscyplinie.
    Ale największym skandale jest obcięcie limitów dla krajowi z 6 skoczków do 4. Osobiscie uważam, że na krajówkę nie powinno być limitów. Gospodarz dwa razy w sezonie powniniem wystawić tyłu zawodników ile chce (zachowując prawo do startu w PŚ)

  • Kwakuu stały bywalec
    @znawca_francuskiego

    bo miał dojść i mogę nawet pokazać Ci na to dowód ze tak miało być i w planach przed TCS związek włoski miał zrobić, ale pisałem już w południe ze nie będzie Andrei bo sam nie chce startować ze względu na słaba formę, wiec nie powielaj dezinformacji
    A co do Francuzów to pisałem po Obersfordie ze maja dojść i doszedł jeden w Ga-Pa ale po wynikach dali sobie spokój z dalszym skakaniem

    skii.italy po przeglądaj posty z poprzedniego tygodnia gdzie informowano o składzie Włoch i o tym ze dołączy Andrea w Innsburcku, s południe już informowałem ze bez niego i Valto z FIN

  • Rawianek profesor
    @Stinger

    Chodziło mi bardziej, że za Schustera, Landerera mogą kogoś innego wystawić w drugim konkursie.

  • znawca_francuskiego weteran
    @Mikicar

    I jeszcze pisał że dojdzie Campregher ;)

  • Stinger profesor
    @Mikicar

    Oczywiście także uważam, że krajówka w dalszym ciągu mogła i powinna wynosić 6 miejsc. Trochę szkoda, że także tutaj ucięli aż dwa miejsca.

  • ms_ weteran
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Tak z pamięci to mogę odpowiedzieć teraz tylko na trzecie pytanie, oczywiście Anssi Koivuranta. A kto stał z Polaków na podium, Stoch, Małysz, Kubacki, może Żyła? A kiedy nie było zawodów w Innsbrucku, 2008 jeśli dobrze pamiętam no i jakoś niedawno, 2022? To z głowy wszystko odpowiadam, nie chce mi się szukać w necie odpowiedzi na te pytania.

  • Pavel profesor
    @Stinger

    Austriacy chyba zaczynają odgruzowywać byłych juniorów w wieku tych 22-23 lat kosztem starszych. Mamy już Mullera i Ortnera, a w krajówkę wrzucili 2 kolejnych.

  • Mikicar bywalec

    Kwaku pisał że na Austrię mają dojść Francuzi a ich nie ma :(
    A do tego uboga lista startowa, niepotrzebnie ucinali limity krajówek, moim zdaniem 6 skoczków było okej

  • ms_ weteran
    @Rawianek

    Chervet to chyba tylko po to się pojawił w Ga-Pa, żeby oddać skok kwalifikacyjny w swoje urodziny i następnie usłyszeć "Happy Birthday to you" xd

  • Fan_ekipy_pod_narty weteran

    No dobra.
    Bergisel. Quiz. Lecim
    1 Najpierw łatwe. Kiedy zawody w Innsbrucku nie organizowały tcsu od roku 1953?
    2 Kto jest oficjalnym letnim rekordzistą skoczni oraz ile wynosi owy dystans?
    3 Jak nazywał fiński kombinator norweski który jedyny tryumf swojej karierze odnotował właśnie tu,podczas loteriadu wietrznej (jedno seryjnej)?
    4 Polscy podiumiści pś w Innsbrucku.
    5 Kto był mistrzem olimpijskim na dużej skoczni w tym mieście w 1976 roku?
    Dodatkowe:
    Podczas jednego z konkursów tcsu w Innsbrucku w latach 70 doszło do naprawdę nie miłego wypadku. Jeden z zawodników wywrócił się na najeździe lecz dał radę wyjść z progu skacząc oczywiście krótko.
    Pytanie jest jedno. Kim on był?

    PS
    Postanowiłem że daję wam drugą szansę i możecie znowu odpowiadać na quiz o Garmisch jak chcecie mogę go tu wysłaś ale wolałbym żebyście po prostu odpisali na quiz pod artykułem o liście startowej kwali w garmisch

  • Stinger profesor
    @Rawianek

    Nie widzę możliwości wycofania Manuela Fettnera czy Clemensa Aignera jeśli będą punktować tym bardziej na niezłych miejscach żeby zastąpić ich zawodnikami słabszymi.

    Oczywiście przy braku punktów takie zmiany mogą nastąpić ale nie bardzo widzę Fettnera (szczególnie) i Aignera poza 30-stką tym bardziej teraz kiedy Markus Mueller nie zapunktował w ostatnim konkursie.
    Jego (Fettnera) szanse by pokazać, że jest lepszy od Muellera wzrastają i albo teraz albo cały sezon skończy w PK.

  • Rawianek profesor

    Względem Ga- Pa ubyli Valto, Cacina, Spulber, Chervet, Vagul i niemiecka krajówka.

  • Rawianek profesor
    @Stinger

    Ja czuję, że grupa krajowa Austriaków w obu konkursach będzie inna.

  • Stinger profesor

    Hannes Landerer zamiast Ulricha Wohlgennanta. To chyba jedyna jako tako niespodzianka choć oczywiście tego pierwszego także można było się spodziewać. Myślę że jeśli Landerer nie dojedzie to na Bischofshofen będzie zmiana chyba, że Wohlgennant pojedzie na FIS Cup do Falun ale nie widzę w tym większego sensu.

  • FJ stały bywalec
    Pytanie dnia.

    Czy Żyła zaśpi na pierwszy trening? Bo coś wcześnie jest...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl