Kamil Stoch piątym na Zakopane

  • 2025-01-13 11:05

Polski Związek Narciarski ogłosił w poniedziałkowe przedpołudnie nazwiska skoczków, powołanych na konkursy Pucharu Świata w Zakopanem. Podczas rywalizacji na Wielkiej Krokwi (HS140) zobaczymy m.in. powracającego do pucharowych zmagań Kamila Stocha.

Po sobotnich mistrzostwach Polski, zakończonych zwycięstwem Pawła Wąska, trener Thomas Thurnbichler podkreślał m.in. w rozmowie dla TVP Sport, że pewni miejsca w zespole na PŚ w Zakopanem są czterej zawodnicy. Obok wspomnianego Wąska byli to Aleksander Zniszczoł, Jakub Wolny oraz Dawid Kubacki. Wybór piątego skoczka pozostawał wciąż otwartą kwestią i miał zostać podjęty na początku tego tygodnia.

W poniedziałek Polski Związek Narciarski poinformował, że piątym zawodnikiem, który znalazł się w kadrze na PŚ w Zakopanem, został Kamil Stoch. W minioną sobotę trzykrotny mistrz olimpijski wywalczył w Zakopanem srebrny medal mistrzostw Polski, przegrywając tylko z Pawłem Wąskiem. Konkursy PŚ na Wielkiej Krokwi będą dla niego pierwszymi konkursami zimowego cyklu po blisko miesięcznej przerwie. Po raz ostatni w zawodach najwyższej rangi Stoch wystąpił 22 grudnia 2024 roku w Engelbergu, kiedy zajął 37. miejsce. Później postanowił on zrezygnować ze startu w Turnieju Czterech Skoczni, argumentując swoją decyzję m.in. tym, że nie czuje się gotowy na występ w tych zmaganiach.

W najbliższy weekend w Zakopanem odbędą się dwa konkursy PŚ. W sobotę o 16:15 rozpocznie się konkurs drużynowy, natomiast w niedzielę o 16:00 odbędzie się konkurs indywidualny.

Kadra reprezentacji Polski na PŚ w Zakopanem:

- Paweł Wąsek (13. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2024/2025);
- Aleksander Zniszczoł (20. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2024/2025);
- Jakub Wolny (30. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2024/2025);
- Dawid Kubacki (34. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2024/2025);
- Kamil Stoch (34. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2024/2025).

PROGRAM ZAWODÓW:

Piątek, 17.01.2025
11:00 - Odprawa techniczna
15:30 - Oficjalny trening
18:00 - Kwalifikacje

Sobota, 18.01.2025
15:00 - Seria próbna
16:15 - Konkurs drużynowy

Niedziela, 19.01.2025
15:00 - Seria próbna
16:00 - Konkurs indywidualny


Wojciech Skucha, źródło: PZN
oglądalność: (28597) komentarze: (191)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Arturion profesor

    A ten "piąty na Zakopane" wystąpi w drużynie...

  • Arturion profesor
    @rybolow1

    Bo zawala w konkursach głową. Formę ma.
    Wystarczy trochę więcej luzu.

  • rybolow1 weteran
    @Arturion

    Zniszczoł w obecnej formie ma problemy z wejściem do top 30

  • Arturion profesor
    @dervish

    Niekoniecznie długo. Myślę, że Wąsek i Zniszczoł podia mogą mieć i w tym sezonie, przy odrobinie szczęścia.
    Przy czym ten drugi musi "wyczyścić" głowę.

  • dervish profesor

    Trzeba pogodzic sie z tym, że złota era polskich skoków minęła. Rozpoczęła się nowa. I pod te nową erę nalezy skroic oczekiwania zamiast żyć przeszłością i marzeniami o laurach.
    Nastały czasy pionierskie tzn. zamiast walczyć na szczycie - od nowa ten szczyt zdobywamy. Na razie jesteśmy na początku wspinaczki, na etapie zdobywania miejsca w top 10.
    I takie powinny być oczekiwania w obecnym a w zależności od rozwoju sytuacji także w kolejnych sezonach. Nie medale, nie zwycięstwa ale zdobycie stałego miejsca w top 10. Później przyjdzie czas na marzenia o top 6, top 3 itd. Na te kolejne etapy możemy długo poczekać.

  • FJ doświadczony
    Czasem mam wrażenie

    że użytkownicy skijumping żyją w własnych światach.

    Fani Stocha chcieliby widzieć znaczną poprawę, a trudno powiedzieć, czy taka w ogóle nastąpiła, skoro w pierwszym skoku na MP pokonał Mizernycha o niecałe 4 punkty. Cokolwiek będzie można oceniać, jeśli warunki w nadchodzący weekend będą trochę równiejsze niż podczas krajowego czempionatu. Chociaż rywalizacja trzydniowa powinna przynieść pewne odpowiedzi.

    Inni bronią Thurnbichlera i zawadzała im decyzja o pozostawieniu pewnego miejsca dla Kubackiego. No, jak się skonstatuje, że Dawid był drugim najlepszym polskim zawodnikiem podczas TCS (sic!), to nie jest to aż takie dziwne. A o to, że był to wynik żałośnie - żałobny, to proszę już nie do mnie pretensje. Tylko o poziom przygotowania na jedną z docelowych imprez sezonu.

    A jeszcze inni jak King pchają tych juniorów do PŚ, chociaż przegrywają z cieniutkim Kotem, z którym nie aż taka sztuka wygrywać, bo na treningu w PK skoczyli po znośnym skoku w Engelbergu (niczym rodzynki w serniku), co uchroniłby ich przed utonięciem w morzu skokowego planktonu. Jak dla mnie juniorzy za tak beztreściowo skaczących starych, mogliby i skoczyć, ale wywołałoby to na pewno bunt wśród polskich mistrzów vel egocentryków, dwa sponsorzy ani publika nie byliby zadowoleni, trzy: spoza skokowej egzotyki, nikt takich praktyk nie uskutecznia. Ammann jest permanentnie na poziomie najpodlejszych skoków Kubackiego tej zimy.

    Tylko dlaczego mi się wydaje, że więcej w tym chciejstwa, niż realnych możliwości i jakości, przynajmniej NATENCZAS? Tak jak Zniszczoł miał zdobyć over 1000 punktów, tak jak zdaniem Tajnera zawsze wszystko było dobrze przed sezonami, nawet w czasach "najspokojniejszych" Kruczkowych wejść w sezon...

    Istny cyrk. To nic osobistego. Takie tam luźne obserwacje.

  • King profesor
    @dervish

    No i o tylko tyle i aż tyle mi chodziło. Po prostu domagam się ich startu, bo mam przeczucie, że jak już dostaną szansę w PŚ to ją wykorzystają. Na ogół takie bardziej długoterminowe przewidywania mam trafne. Dopóki nie ujrzymy ich w PŚ nie dowiemy się odnosząc się do tych Austriaków czy oni będą bardziej Ortnerem (w PŚ zyskają względem PK) czy może będą jakimś Wohlgenanntem/Schusterem (to wtedy w PŚ to byłby poziom klepania buli i ogonów w Q). Ja bym jednak obstawiał, że bliżej im będzie Ortnera, ale na weryfikację tego jeszcze przyjdzie poczekać, ale może nie tak długo. Weekend choćby w Lake Placid przed MŚJ to może być ten czas.

  • dervish profesor
    @King

    Gdyby jakims cudem nie było kim obsadzić dwóch miejsc to byłyby nieobsadzone bo Ami i Jona podobnie jak i zaplecza też by nie było. ;) Zawsze jest kim obsadzić.
    Rozumiem, że po prostu dywagujesz nad sytuacją w której jakis czarodziej zastosowałby czar "zniknięcia" w stosunku do trójki mistrzów i Kota. W takim przypadku automatycznie liderami zaplecza staliby się Jon i Ami. Staliby pierwsi w kolejce i oczywiste by było, że to oni zapełniliby wolne miejsca. Po prostu lepszych by nie było.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Wyjaśniałem to w jednym z poprzednich komentów. Jak Małysz ale na miarę swoich możliwości.
    Sytuacja o tyle podobna, że Wąsek podobnie jak swego czasu Małysz jest jedynym Polakiem w czołówce i podobnie jak Adam przekracza najśmielsze oczekiwania i wydaje sie, że na te chwilę mocno zbliżył się do maksimum swoich możliwości.

    Małyszem nie jest ale taki Małysz czy Stoch to jest cudo które zdarza się niezmiernie rzadko i kto wie czy limitu cudów polska nie wykorzystała na wiele dekad a nawet na cały wiek.

  • King profesor
    @dervish

    Czytałeś ze zrozumieniem co napisałem czy nie? Zadałem mu pytanie czy wystawiłby Amilkiewicza i Joniaka w momencie jakby jakimś cudem nie było kim obsadzić miejsc. Przecież nigdzie w żadnym moim wcześniejszym wpisie nawet nie sugerowałem nic odnośnie pozycji w hierarchii Amilkiewicza i Joniaka. Patrząc w klasyfikacje widać, że są to numery 8-9.

    Jest różnica między ewentualnym domaganiem się żeby ktoś otrzymał szansę (jeśli numery 5,6,7 w tym wypadku Kubacki, Żyła i Kot szału nie robią) i spróbowaniu zawodnika nr. 8, a twierdzeniem że zawodnik 8 to zawodnik nr. 5. Nigdzie czegoś takiego nie sugerowałem.
    @Kosa88 nawiązywał przecież do tego, że Stoch wówczas był powiedzmy w TOP4 hierarchii w polskich skokach no to zadałem mu przecież pytanie czy jakby doszło do sytuacji losowej, że nagle ta dwójka musiałaby zostać użyta do załatania miejsc 4-5 w kadrze (bo nie wiem nagle każdy inny się rozchoruje czy złapie chwilowe kontuzje).
    Ja bym oczywiście ich wystawił bez problemu (chyba, że potem by wyszło, że są zbyt słabi to można by było ich odstawić), gdyby już doszło do takiej sytuacji czysto teoretycznej.
    Zakładam może błędnie, ale ty pewnie byś zostawił miejsca puste nawet jakby nie było kim w takiej teoretycznej sytuacji obsadzić miejsc.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Jak Małysz? ;) To jak w tym memie "mamo, mamo, chce Małysza. Synku mamy Małysza w domu. A w domu siedzi smutny Pawełek 3 miejscami w 10tce w wieku 26 lat ;)"

  • dervish profesor
    @King

    Jak ty liczysz tę kolejkę, że kolejni w kolejce wychodzą ci Ami i Jon. Aby być kolejnymi to musieliby być numerami 6 i 7 w PL a oni zajmują miejsca co najwyzej 8 i 9.
    W przypadku zwolnienia dwoch miejsc kolejni w kolejce byliby: Kot i jeden z mistrzów który w danej chwili jest poza 5 na PŚ. W tym przypadku Żyła.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Dla mnie ten sezon nie jest stracony, Juz sam Wąsek go ratuje. Podobnie jak niegdyś Małysz.

  • King profesor
    @kosa88

    Wszystko w swojej skali. Ortner to była czołówka PK, ale raczej nikt nie spodziewał się, że gość nagle będzie tak o sobie skakać już na czołówkę PŚ.

    Miejsce w hierarchii przecież nie ma znaczenia wobec poziomu zawodnika. To może inaczej. Z przyczyn losowych mamy do dyspozycji np. Wąska, Zniszczoła i Wolnego. Zostają nam 2 miejsca. Powołujesz w to miejsce kolejnych w kolejce czyli Amilkiewicza i Joniaka żeby uzupełnić limit 5 miejsc? Sam stwierdziłeś, że Stoch jeździł na PŚ, bo nie było lepszych:

    "Ale z Ciebie niezły ignorant. Kamil Stoch w tym okresie był w top 4 polskich skoczków (Małysz, Mateja tylko lepsi) nasi aktualni Juniorzy nawet nie są w TOP 7 podajesz za przykład coś co kompletnie nie pasuje do aktualnej sytuacji. My jesteśmy za tym ze mają jeździć aktualnie najlepsi wtedy Stoch wśród nich był!"

    I bez żadnego odwracania kota ogonem. Swoje zdanie już wyrażałem, ty swoje również oczekuję od ciebie jedynie odpowiedzi na to co byś zrobił w takiej teoretycznej sytuacji, że najlepszą alternatywą w danym momencie na obsadzenie miejsc 4-5 są ci dwaj zawodnicy.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Oczywiście, że ten sezon jest stracony i jedynie medal MŚ może to zmienić. Choćbyś pisał nie wiem jak długie elaboraty to tego nie zmienisz. Wszystkie polskie kadry skaczą na poziomie dna, wyjątkiem jest Wąsek, ale to jak.pisalem wyjątek.

  • dervish profesor
    @Takanashi63

    "Sezon i tak już jest stracony."
    W jakim sensie sezon jest stracony? Że nie liczymy sie w walce o KK i nie liczylismy się w TCS?

    Sezon nie jest stracony. Stracony byłby gdybyśmy występowali w tym sezonie poniżej możliwości. Tak nie jest. Wąsek zalicza życiówkę i robi absolutnie powyżej oczekiwań. Zniszczoł nadal ma lepszy wynik niż miał o tej porze w poprzednim sezonie. Jego skoki nadal są dobre tyle, ze nie potrafi tego pokazać w konkursie.
    Wolny po wielu sezonach wrócił do PŚ i regularnie punktuje.
    Mistrzowie jak to mistrzowie powoli odchodzą...

    To ma być stracony sezon? A może to jest właśnie sezon na miarę naszych obecnych możliwości? Cały czas mamy o co walczyć. Chociażby Wąsek - nasz lider walczy o utrzymanie pozycji którą zdołał osiągnąć do tej pory a nawet o jej poprawienie. Jeden Wąsek niczym dawniej Małysz ratuje nam ten sezon. Oczywiście obaj na miarę swoich możliwości.

    To nie jest sezon na straty. Przynajmniej na razie bo nie wiadomo jak sie zakończy.
    W zeszłym roku sezon uratował nam Zniszczoł a w tym sezonie wiele wskazuje na to, że w rolę ratownika wcielił się Wąsek który być może robi to nawet w lepszym stylu (także w sensie dosłownym) niż Olo.

  • Kornuty początkujący
    Haha !

    Prezesunio, beton PZN i ten cały TT konsekwentni w promowaniu geriatczyków. Kiedy ten cyrk się wreszcie skończy ? Amerykanie dali szansę młodym i osiągneli sukces. Leją nas jak mokre żyto. Finowie coraz lepsi. A nasi młodzi ? Czy w tym sezonie zobaczymy ich skaczących w elicie ? Celebryta, beton geriatczyki kochają dutki a przyszłość polskich skoków maja w [***]. Do dymisji !

  • Janekx1 weteran
    @Bernat__Sola

    Nawet nie wiedziałem gdzie są te mistrzostwa, czyli jednak Frantz połączy krajowy PŚ z oboma czempionatami :)

  • gelsonek stały bywalec
    tak na szybko

    Na ten moment przy odrobinie szczęścia i optymalnych skokach jest szansa powalczyć z helmutami o 3 miejsce...

  • Smalcu bywalec
    @Mariusz_Lis

    Ale za to jacy jesteśmy mocni w portalach społecznościowych i mediach. Znajdź mi w Polsce sportowca, który nie ma konta na fb i nie wypisuje mądrości zwłaszcza jacy to "kibice są źli". Dla porównania w Holandii, która nas tak niemiłosiernie zbiła na Igrzyskach tylko ponoć 20 % sportowców używa tam komunikatorów i portali tego typu. Niestety polscy sportowcy w tym są ostatnio tylko mocni w pisaniu jacy kibice są źli i ogólnie w siedzeniu na fb czy x.
    Ogólnie polski sport leży i kwiczy i nawet w ukochanych skokach narciarskich też. Choć są ostatnio perełki jak Aleksandra Król, o której też zresztą nic się nie mówi a przecież ten sport podlega pod PZN.

  • Mariusz_Lis stały bywalec

    A tak jeszcze dodam że na yuotubie gdy byl coc Klingenthal to siedzieli sami Polacy mimo że u nas ta dyscyplina jest dopiero 6-7 na świecie, ależ my jesteśmy słabiutkim sportowo narodem.. zero tam Niemców Austriaków czy Norwegów na czacie sami Polacy. Takie myśli mnie wzięły, dramatycznie sportowo jesteśmy słabi. Dla Niemców to jest może 5-6 sport w ich kraju a u nas narodowy i sukces gdy ktoś zajmie miejsce 10-te z orderami odrodzenia od prezydenta ;] to świadczy o niesamowitej słabosci u nas niestety..

  • Mariusz_Lis stały bywalec

    Jednak wszyscy się tu zgadzamy że brakuje nam jednak świeżej krwi.. i chcemy żeby ktoś nowy się pojawił. Tu juz mysle ze nie ma nawet rozmowy bo jasne jak słońce..

  • Janusz11 stały bywalec
    @Bernat__Sola

    Dzięki za odkopanie tych komentarzy, to prawdziwa gratka dla koneserów twórczości januszy. Timing drugiego absolutnie wybitny - na niecałe 2 godziny przed pierwszym zwycięstwem Stocha w PŚ.

  • Bernat__Sola profesor

    Jedyna słuszna decyzja, która powinna była zapaść już wcześniej. Już lepsze wzięcie Kubackiego kosztem Żyły niż kosztem Stocha.

    W temacie sezonu 2004/05, to Kamil wywalczył wtedy miejsce w składzie na Pragelato dzięki... srebrnemu medalowi na MP :D. Wtedy Polacy nie pojechali na PŚ w Sapporo (który to weekend okazał się zresztą groteskowy) i w tym terminie zorganizowano mistrzostwa.
    https://www.skijumping.pl/wiadomosci/3381/znamy-sklad-polskiej-kadry-na-ms-w-oberstdorfie-oraz-pragelato/
    Inna sprawa, że brąz zdobył tam Skupień, którego Kuttin kompletnie pominął (o ile jeszcze nominację 8. na MP Rutkowskiego dało się jakoś wytłumaczyć tym, że chwilę wcześniej na PŚ w Zakopanem był dwukrotnie bliski punktów, o tyle czemu powołano "Diabełka", to wiedział pewnie tylko sam Heinz) i wybuchła "afera e-mailowa", która wbiła gwóźdź do trumny kariery Wojtka w skokach, później już cały czas miał na pieńku z "górą"...

    P.S. Ciekawy komentarz:

    wtorek, 8 lut 2005, 19:37anonim0
    Wydaje mi się że za wcześnie dopuszczono Kamila do startów.Jeżeli da mu się teraz startować w PŚ to może sodówka udeżyć mu do głowy, tak jak to było w przypadku Rutkowskiego

    Ale moim faworytem mimo wszystko pozostaje to:

    niedziela, 23 sty 2011, 15:46Greg1702 stały bywalec0
    Dajcie już spokój Adamowi. Weźcie się za Stocha, Hulę i resztę darmozjadów - buloklepów. Adam dla nas już dosyć zrobił. Cieszmy się, że mimo takiego wieku wciąż zajmuje takie lokaty. Reszta nawet mu do pięt nie dorasta. Na miejscu Adama zakończyłbym karierę po tym sezonie i powiedział do pozostałych skoczków: "Teraz Wy, weźcie się do roboty"

  • Bernat__Sola profesor
    @Janekx1

    MŚJ też są w Lake Placid, tuż po PŚ ;). Nie ma szans, żeby Frantz to odpuścił na rzecz PŚ w Sapporo.

  • alecko stały bywalec
    @Takanashi63

    Norwegowie nie mają w tym roku dobrych juniorów. Faworytem NR 1 na MŚ Juniorów jest Tate Frantz. Potem faworytami do podium wydają sie być Mizernych (KAZ) i Steinberger (AUT). Dalej jest obrońca tytułu Embacher, Jancar (SLO), Amilkiewicz i Joniak i kolejni Austriacy - Haagen i Humml.

  • Janekx1 weteran
    @Takanashi63

    Akurat myślę że Frantz na MŚJ tym razem nie wystartuje, jest w takim miejscu i takiej solidnej dyspozycji że powinien regularnie skakać na wysokim poziomie w PŚ oraz szykować się docelowo na Trondheim.

    No i chyba MŚJ równie wypadną w terminie Lake Placid więc mógłby skoczyć u siebie tym razem kosztem MŚJ.

  • kosa88 początkujący
    @King

    Tylko ze u nas zawodnik młodszy nie prezentuje tego samego poziomu jak zawodnik starszy i dobrze o tym wiesz i chyba tylko udajesz podobnie jak wcześniej ze startami Stocha na PŚ w 04/05 tak jakby on nie był wtedy w TOPie polskich skoczków.

    Wypisując ze prezentują poziom maksymalny na TOP 10 PK przy dobrych startach to tak samo można napisać o większości startujących poza egzotyką. Patrz na fakty a nie no właśnie na swoje wymysły, a fakty są takie ze na razie bliżej im do poziomu TOP 30 niż TOP 10PK. Chłopaki będą robić postępy to na PŚ pojadą bez problemu na ten moment tego nie pokazali co nie oznacza ze nie pokażą ze jakiś czas być może niedługo. Pchanie na siłę zawodnika niegotowego na PŚ nie ma sensu a co do Ortnera gość w PK już nie miał się czego uczyć i w sumie był pierwszy w kolejce do powołania więc pojechał bo ktoś wypadł ze składu ale był naturalnym wyborem jeśli tym lepszym wtedy byłby Wohlgenannt to i on był pojechał i nikt nie patrzyłby na wiek bo jeśli by patrzył to Fettnera w Kadrze by nie było a jest i jest powoływany i tak jest w każdej Kadrze.

  • andbal profesor
    @Janekx1

    Villumstad został razem z Johanssonem, Pedersenem i innymi skierowany na zawody PK w walce o miejscówkę na następny period PŚ. Byli w ten weekend w Klingenthal (nie brali udziału w Mistrzostwach Norwegii) i zapewne ta sama ekipa pojawi się w Bischofshofen (może nawet nie wracali do kraju). A n.w. piątka była najlepsza na MN,

  • Janekx1 weteran
    @Pavel

    Ok dzięki za informację, musiałem nie doczytać a Kwaku gdzieś pisał że Norwegowie nie wykorzystają limitu.

  • Takanashi63 bywalec
    Jednak to jest Zakopane

    Bądźmy szczerzy, Kamil Stoch jako Kamil Stoch przyciągnie więcej ludzi pod skocznię, do wszelkiego rodzaju loży itd. niż Kacper Juroszek czy Klemens Joniak. Jako że poziom jest u niego nawet lepszy niż u każdego członka kadry B i połowy kadry A, to w sumie nie rozumiem, czemu on miał nr 5. Jedynym błędem w selekcji było wzięcie 2x kwoty krajowej w Wiśle, kiedy kadra była chyba w najgorszym momencie sezonu, kosztem jednego konkursu w Zakopanem, gdzie i tak mamy 1 dzień indywidualnie, więc warto by było każdej skoczni dać po 1 konkursie, gdzie Polaków jest więcej i w 2 oddalonych od siebie momentach sezonu przetestować co i jak w składzie wygląda. Potem dopiero wprowadzić do składu najlepszego młodzika i ciągnąć go już do końca sezonu, niezależnie od wyników. Mistrzostwa Polski i fakt jak Mizernykh rozjechał, rozdeptał i na koniec jeszcze poskakał po Pilchu, Byrskim czy Tomasiaku pokazuje, że oskakanie w PŚ to nie jakiś mit, tylko ważny zasób doświadczenia, pozwalający nauczyć się radzenia z trudnymi warunkami i niskimi belkami startowymi. No ale żeby taki scenariusz się spełnił, potrzebujemy solidnego wyniku na MŚJ, a że tam będzie zapewne Frantz, Austriacy i Norwegowie, to prawdopodobieństwo zdobycia przez naszego skoczka medalu jest tak wysokie jak wygrana Małysza nad Pudzianem w ciągnięciu samolotu. Nikt nie wciśnie juniora za gwiazdę, kiedy ten nie przeskakuje go znacznie, bo kasa się musi zgadzać. Tak by było w każdej kadrze w sumie. Myślę że juniorzy już raczej powinni się nastawiać na walkę w sezonie letnim i liczyć że Żyła skończy karierę. Choć dziwi mnie takie zachowanie sztabu. Sezon i tak już jest stracony. Kruczek był jaki był, ale szukał optymalnego składu i nie wstydził się wprowadzać innych zawodników. Nie wiem czy Austriacy mają taki system pracy, ale kompletnie zamykają się na jakiekolwiek kombinowanie, a szkoda, bo zaczyna to zagrażać kolejnemu pokoleniu skoczków...

  • Pavel profesor
    @Janekx1

    Eliminuje go brak limitu Jasiu. Norwegia ma tylko 5 na ten period.

  • Janekx1 weteran
    @semion

    Stoch akurat był 3 tygodnie poza rywalizacją i wydaje się że skacze obecnie całkiem nieźle, bardziej oczekiwałbym absencji worka kartofli który nie wygląda na kogoś komu forma idzie w górę.

  • Janekx1 weteran
    @Kwakuu

    Absencja Villumstada zaskakująca, jak na siebie prezentuje solidną formę i jest takim spokojnym numerem 6 u Norwegów. No chyba że eliminują go względy zdrowotne.

  • dervish profesor
    @King

    "Juniorzy skończyliby jakiś konkurs w TOP10 PK to pewnie będziesz zaskoczony, ja nie bo to przewidywałem już wcześniej"
    Ja też nie będę zaskoczony - to są skoki. :)
    Jakiś konkurs to zawsze może wyjść, chodzi o to żeby to nie był pojedynczy wyskok tylko powtarzalna prawidłowość.

    Pozycji lidera zaplecza nie zdobywa się jednym bardzo dobrym występem w PK bo fuks podobnie jak i wypadek przy pracy w takiej dyscyplinie jak skoki może się zdarzyć każdemu. Żeby zdetronizować dotychczasowego lidera zaplecza (np. Żyłę) trzeba taki wyczyn powtarzać regularnie.

    Jedyne o czym na tę chwile powinna myśleć nasza młodzież to o podniesieniu poziomu. Staną się lepszymi skoczkami to awanse w hierarchii przyjdą automatycznie.
    Duży wzrost klasy sportowej w ramach sezonu także nie jest niemożliwy. Żywym dowodem w poprzednim sezonie był Zniszczoł a w obecnym Wąsek. Nic tylko brać z nich przykład. I nie obawiajmy się, że wzrost formy przejdzie niezauważony jeżeli od razu po dobrym konkursie w PK nie będzie nominacji do PŚ. Raz zdobyta klasa sportowa nie ginie po jednym czy dwóch konkursach. Jeżeli ktoś istotnie podniósł swój poziom to czas utrzymywania takiej formy liczy się w periodach a nie pojedynczych konkursach. Z nominacjami nie ma się co spieszyć. Jeden dobry występ w PK o niczym nie świadczy. Jeżeli istotnie nastąpił wzrost formy to skoczek potwierdzi to w kolejnych występach na innym obiekcie. Tak robił w zeszłym sezonie Zniszczoł i tak robi to w obecnym Wąsek.

  • Mariusz_Lis stały bywalec
    @Karpp

    dobra tam każdy ma prawo się pomylić ;]
    Myślałem że ten gosciu pisze powaznie i wie o składzie na coc. Mnie trzeba traktowac powaznie choć czasami naturalnie żartuje ;] ale mysle ze rozpoznacie kiedy żart a kiedy powaga

  • dervish profesor
    @King

    Powtórzę: przede wszystkim taki junior czy inny przedstawiciel zaplecza jeżeli chce na stałe startować w PŚ musi wbić się do polskiego top 5. Żeby mieć szanse na rotację musi stać się krajowym numerem 6 czyli liderem zaplecza, żeby mieć gwarancję startu w PŚ musi wywalczyć ekstra miejscówkę.
    Póki co naszej młodzieży (Amilkiewicz, Joniak itp) dużo brakuje do pozycji lidera zaplecza.Aktualnie ich miejsce w polskiej hierarchii to pozycje od 8 w dół. Przed nimi oprócz wiadomej szóstki która w tym sezonie już zdobywała punkty PŚ jest także Kot który na razie w sposób niezagrożony okupuje pozycję nr 7.
    Chcą startować w PŚ? Najpierw niech staną się lepsi od Kota to jest podstawa, a kolejnym ich celem powinna być pozycja lidera zaplecza czyli na tę chwile musieliby nie być gorsi od Żyły który stoi pierwszy w kolejce do rotacji.
    W kadrze Austrii nie ma awansów na piękne oczy. Do PŚ idą liderzy zaplecza, a rotacje są tylko wtedy gdy ci liderzy prezentują odpowiedni poziom. Jak z poziomem kiepsko to nawet ekstra miejscówka nie gwarantuje im startów - co uważam za niesprawiedliwe.

  • King profesor
    @dervish

    "Przykład Ortnera i w ogóle jakiegokolwiek AUT-a nijak ma sie do rzeczy."

    Rozumiem, że to normalne w takim razie, że czołówka PK = czołówka PŚ? Jedni jak Jonas Schuster czy Ulrich Wohlgenannt tracą względem poziomu PK, a inni w PŚ zyskują. Tyle lat oglądasz skoki i tego nie widzisz? Przywołuję najlepsze skoki juniorów, bo to pokazuje ich potencjalny poziom maksymalny w kontekście tego sezonu lub najbliższych konkursów, który może oznaczać, że jak wyjdą im 2 takie skoki to skończą konkurs w TOP10 PK. W aktualnej sytuacji limitowej TOP10 PK to pogranicze punktów PŚ.

    No i jest zasadnicza różnica między nami. Juniorzy skończyliby jakiś konkurs w TOP10 PK to pewnie będziesz zaskoczony, ja nie bo to przewidywałem już wcześniej na podstawie ich poszczególnych skoków co ty najlepiej byś ignorował.

    "W PŚ powinni wystepować według kryterium umiejetnosci a nie wieku."
    Przypominałem jedynie słowa bodajże samego Thurnbichlera. On sam wspominał, że jak zawodnik będzie prezentować równy poziom młodszy i starszy to jedzie młodszy. Co jest złego w podejściu, że jak zawodnik X i zawodnik Y (Y ten młodszy) będą prezentować taki sam poziom to pojedzie zawodnik Y?

  • nicoz weteran
    @Dama_Karmelowa

    Wielki sukces TuTu. Setki postów o niczym a wyniki sobie skaczą tu PŚ i tam PK.

  • Kwakuu stały bywalec
    @kibicsportu

    Po prostu Lanisek jest w gazie i na MŚ łapie brąz

  • kibicsportu profesor
    @Kwakuu

    Ale co ma do tego PN? Nawet w PN różnica duża nie jest(Oczywiście odliczę punkty za mikst, bo mówimy tu o męskich skokach). Chodziło mi o to, że różnice na Mistrzostwach Słowenii są większe niż na MP. Nawet patrząc na belkę z której startowali i bez praktycznie wiatru, to odległości takie sobie.

  • Kwakuu stały bywalec
    @kibicsportu

    Sobie zobacz PN kolego

  • kibicsportu profesor
    @ASJ_212

    U nich to wygląda gorzej niż u nas.

  • ASJ_212 doświadczony

    Mistrzostwa Słowenii w Planicy:
    1. Lanisek 301,8 (136 m/136 m)
    2. Zajc 269,7 (131,5/125)
    3. Prevc 263,6 (132,5/125)
    4. Kos 259,6 (130/122)
    5. Jancar 249,4 (128/124)
    6. Jelar 247,6 (129,5/121,5)

  • Kwakuu stały bywalec

    Skład Norwegii
    Johann Andre Forfang
    Kristoffer Eriksen Sundal
    Marius Lindvik
    Halvor Egner Granerud
    Benjamin Østvold

    Czesi: tylko Koudelka

  • andbal profesor
    @kibicsportu

    Inny cytat: "Obok Dawida Kubackiego, Kamila Stocha i Piotra Żyły zajęcia odbywała nasza kadra A (powinno być B), w tym czwórka zawodników, którzy zamiast w mistrzostwach Polski w weekend nie doczekali odpowiedniej pogody na Pucharze Kontynentalnym w Klingenthal. " Czyżby w dzisiejszym treningu brał udział Juroszek (wyzdrowiał?)

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    Czyli składu na PK nie ma jeszcze?
    To masz tu komentarz naszego Mariuszka, którego chyba już nie trzeba traktować poważnie. A później chłop się dziwi, że wielu uważa, że jeszcze podstawówki nie skończył.

    „Mariusz_Lis stały bywalec
    redakcja !!
    moze byście podali skład na coc bo krąży tutaj i w internecie Żyła ma tam skakać”

    I tu kolejny kłamczuszek:

    „Akwarium początkujący 3
    @alecko

    Jest decyzja jadą :
    - Kot
    -Żyła
    -Tomasiak
    -Byrski
    -Joniak
    -Pilch”

  • Pavel profesor
    @rybolow1

    Poszły na złom.

  • rybolow1 weteran
    @Karpp

    a co z obiektami w Pragelato?

  • ZKuba36 profesor
    @King tak, że czy także?

    1. Skoczyłem tak, że zakwalifikowałem się do konkursu.
    2. Wacek także skoczył wystarczająco dobrze, aby znaleźć się w konkursie.

  • Piotr S. weteran
    @kosa88

    Masz rację, powinni po kolei przechodzić przez kolejne etapy.

  • semion weteran

    stoch OUT!!!

  • dervish profesor
    @King

    W PŚ powinni wystepować według kryterium umiejetnosci a nie wieku. Owszem dużo mozemy stracić jezeli w miejsce mocniejszego i punktujacego starzyka wystawimy słabszego niepunktującego albo punktujacego sporadycznie młodziaka. Po prostu w ten sposób szybko mozemy utracic kwote w PŚ a to pociagnie za soba jeszcze wieksze ograniczenia dla młodzieży.

    I nie wiem dlaczego cały czas przypominasz sporadyczne przypadki niezłych skoków modzieży w PK jeżeli oni regularnie dostają tam baty od Kota czy Żyły (kiedy ten startuje)? Moze niech najpierw któryś z nich wybije sie na lidera zaplecza a potem zaczniemy myśleć o jakichś rotacjach?

    Przykład Ortnera i w ogóle jakiegokolwiek AUT-a nijak ma sie do rzeczy. To jest inny poziom niż nasze zaplecze. Ich trenerzy by ocenić jakość zawodnika nawet nie muszą patrzeć na rezultaty PK. Maja tyle punktów odniesienia, że wystarczy, ze zrobią sobie konfrontacje na jakimś ichnim mitycznym treningu w którym taki skoczek zmierzy się z kadra na PŚ i maja jasny obraz możliwości danego skoczka.

  • kosa88 początkujący
    @King

    Ale z Ciebie niezły ignorant. Kamil Stoch w tym okresie był w top 4 polskich skoczków (Małysz, Mateja tylko lepsi) nasi aktualni Juniorzy nawet nie są w TOP 7 podajesz za przykład coś co kompletnie nie pasuje do aktualnej sytuacji. My jesteśmy za tym ze mają jeździć aktualnie najlepsi wtedy Stoch wśród nich był! Juniorzy mają szanse być lepsi od naszych pozostałych zawodników ale na razie w żadnych zawodach niestety się nawet nie zbliżyli przykre ale to są fakty.

  • King profesor

    A no i jeszcze jak ktoś ma jakieś wątpliwości co do momentu kiedy należy stawiać na młodych to prześledźcie sobie wyniki Kamila Stocha w PK z sezonu 2004/05 kiedy to potem dostał kolejne szanse w PŚ po raz pierwszy poza Polską. Wyłączając jedno podium PK to same miejsca od 12-67 jednak z przewagą miejsc w drugiej i trzeciej dziesiątce.

  • kosa88 początkujący
    @Piotr S.

    Młodzież jest przygotowywana do startu w PŚ poprzez rywalizację w PK tylko na razie im daleko tu do czołówki a jeśli ktoś myśli ze ominięcie jednego szczebla coś da to się myli bo nie da nic i chłopaki bardzo szybko przestaną robić to co robią.

    Do Kinga poziom Juniorów w PK nigdy nie zbliżył się do TOP 10 treningi nie mają tu żadnego znaczenia bo dla większości to testy a nie skoki na poważnie. Jak można twierdzić ze gość co zajmuje odległe miejsce w PK w trzeciej dziesiątce będzie w PŚ 35-40 prędzej będzie 60 ostatni w kwalifikacjach. Taki Amilkiewicz częsciej w PK notuje bule z wysokiej belki niż oddaje naprawdę dobry skok naprawdę jak można bredzić o dobrych skokach naszych w PK skoro oni przez 6 startów nie zdobyli tam więcej punktów niż słaby Żyła w dwóch startach.

  • Piotr S. weteran
    @dervish

    Pamiętaj, że Kamil jest raczej w schyłkowym okresie kariery. Pewnie skończy skakać po najbliższych ZIO. Nie można go mocno eksploatować. Pokazały to jego starty do Engelbergu. Trzeba pamiętać, że on, Piotrek i Dawid mają być docelowo zastąpieni przez innych. Młodzież powinna być przygotowywana do Pucharu Świata.

  • King profesor
    @dervish

    Ortner z poziomu czołówki PK był w stanie momentalnie przebić się do czołówki PŚ. Czy ktokolwiek by posądzał go o to w momencie kiedy zastępował Hubera? Ostatni PK też już mieliśmy dość dawno, bo ponad 2 tygodnie temu. Jedyne co mieliśmy to jedną serię treningową w loteryjnych warunkach na bazie której nic nie można wysnuć. Wiemy jedynie tyle, że w ostatnich dniach grudnia poziom juniorów np. wahał się między skokami na TOP10 do miejsc poza TOP30 w PK uwzględniając wszystkie serie.

    Także ja napiszę już kolejny raz taką myśl. Czy to byłaby jakaś abstrakcyjna sytuacja jakby Amilkiewicz czy Joniak dostając szansę w PŚ otarliby się o punkty? Moim zdaniem nie. To nie jest jakiś wygórowany poziom. Realnie już wystarczą im lepsze skoki z tych co teraz potrafią oddawać. Tutaj nie trzeba nawet jakiegoś czynnika wyskoku tylko większej stabilizacji na już osiąganym przez nich poziomie.
    A gdy jesteśmy w sytuacji jakiej jesteśmy, czyli mamy dwóch zawodników w PŚ, których poziom waha się powiedzmy od miejsc 30-NQ z naciskiem większym na te miejsca 35-45 to dlaczego nie spróbować kogoś innego co jest w stanie w PK prezentować się na poziomie TOP15-25 realnie? Efekt byłby ten sam, a może i lepszy mając na uwadze przypadki takie jak Ortner. Absolutnie nic nie tracimy dając nawet raz szansę komuś młodszemu kiedy jedyne co stawiamy na szali to 40 miejsce jakiegoś Żyły czy Kubackiego w słabej dyspozycji.

  • qwerty doświadczony
    @kibicsportu

    Pierwszy raz na skokach w Zakopanem byłem na Letnim Grand Prix 2007, bilety kosztowały bodajże 50 zł na górne sektory. Pod koniec Małysza na zawody zimowe - jakieś +- 70 zł. W 2017 roku - również 70 zł. Spory wzrost zaczął się pandemią - z tego, co widzę, na górne sektory w 2020 trzeba było zapłacić już 100 zł. W 2022 płaciłem już chyba ponad 200 zł (edit: sprawdziłem, 250 za górne). Dziś jest tyle samo. Wzrost cen w latach 2017-22 jest dużo większy od inflacji. Ba, w relacji do zarobków jest chyba gorzej, niż w czasach Małyszomanii.

  • dervish profesor
    @King

    Bo myślę, że na zapleczu pomijając Zyłę aktualnie prawdopodobnie zdecydowanie najlepszy jest Kot a on i tak jest wyraźnie słabszy od Zyły i Kubackiego. Przekonaliśmy się o tym podczas ostatnich startów Żyły w PK i prawdopodobnie ten stan zostanie potwierdzony przy okazji kolejnych występów Piotra w 2 lidze.

    Powyzsze to ocena realisty.
    Jezeli mam być marzycielem to rzecz jasna marzę, o nagłym skoku formy któregoś z młodziaków, tak żeby z miejsca wybił sie na lidera zaplecza i zaczął w PK regularnie łoić skórę Piotrowi i Maciejowi. Wtedy otworzy sobie drogę do rotacji na miejsce w kadrze na PŚ.

  • King profesor
    @dervish

    Ale czemu ty z góry zakładasz wymianę tylko jednego zawodnika kiedy więcej niż jeden prezentuje mizerny poziom? Tutaj w takim wypadku trzeba uważniej monitorować zaplecze. Nie byłoby lepszych to wtedy można zostawać przy składzie, a nie już z góry betonować i wymieniać maksymalnie jednego jak ty uważasz.

    W ten sposób daleko nie zajedziemy, a wręcz kiedyś obudzimy się z ręką w nocniku jak trzeba będzie wystawiać i łatać skład jeszcze mniej przygotowanymi do PŚ zawodnikami niż obecnie.

  • dervish profesor
    @King

    Ale jaka walka? To była najzwyklejsza rotacja. Za najsłabszego w periodzie mial wejść teoretycznie najlepszy czyli pierwszy w kolejce Stoch. I w zasadzie jedyne czego TT powinien oczekiwać po MP to potwierdzenia formy Stocha (bo innych danych konkursowych odnośnie niego nie było). Tu nawet nie powinno być konfrontacji Stoch Żyła. A Żyła zamiast startowac na MP powinien być od razu desygnowany do PK albo na odpoczynek i spokojne treningi (w takim przypadku jego start w MP można by było potraktować jako element treningu a nie rywalizacji ze Stochem)

  • King profesor
    @dervish

    No właśnie gdyby uczciwie podejść do tematu to zapewniony start w Zakopanem przed MP mogłaby mieć maksymalnie trójka. Wolny z racji choroby (przez co spisał się poniżej możliwości w końcówce TCS) i mimo wszystko wieku, bo jest młodszy od Kubackiego, a prezentuje przynajmniej taki sam, a nawet lepszy poziom jak spojrzymy w klasyfikację.

    Natomiast walka o pozostałe 2 miejsca powinna się toczyć równolegle na MP i PK w Klingenthal (który ostatecznie się nie odbył). Jakby jedne i drugie zawody były niewystarczające (z uwagi np. na loterię) to mogliby drogą treningową zrobić dogrywkę i już. A tak cały ten przebieg tych nominacji to była farsa.

    Do tego dochodzi jeszcze kwestia motywacji. Zawody w Polsce może dla innych są bez większego znaczenia, ale dla zawodników takich jak Amilkiewicz czy Joniak potencjalny debiut w PŚ i to w Polsce to jeszcze większa motywacja niż kolejny z kolei występ dla bardziej doświadczonych zawodników w tej randze.

    Gdyby nie FIS i ich głupie zasady już dawno mieliby za sobą debiut w PŚ i już nie byłoby wątpliwości na co ich stać. Także brawo FIS.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Na podstawie niczego, czyli na podstawie wyników na podstawie dna, rozumiesz? ;) Zostawił dla Stocha maleńki margines tylko i wyłącznie dlatego, że Kubacki z Wolnym w 4 konkursach uciulali po 8 pkt. Starczyło, że Żyle by lepiej zawiało i Stoch by wypadł, nawet pomimo tego, że Kubacki zebrał łomot od Kazacha. To jest zwykle forsowanie swojej ekipy.

  • ASJ_212 doświadczony
    @kibicsportu

    Skład na PK ma być jutro po południu

  • kibicsportu profesor
    @Karpp

    ,,Gdy przed kamerą TVPSPORT.PL pytaliśmy o dalsze plany względem 38-latka, Thurnbichler nie zdradził daty powrotu. Ani czy wystąpi w weekend w drugiej lidze w Bischofshofen, bo wspomniał wyłącznie, że za tydzień Piotr – tak jak teraz tutaj – będzie najpewniej trenował w Wiśle. Horyzontem mają być wyłącznie mistrzostwa świata."

    Więc w tym momencie nie wiadomo czy wystąpi w Bischo. Kto podawał składy? Bo dopóki nie ma oficjalnych informacji o składzie od PZN, to reszta to tylko gdybanie.

  • Karpp profesor

    Tymczasem w Turynie zaczęła się uniwersjada. Mało znacząca impreza dla kibiców, ale tym razem bez skoków. Więc jak widać Włosi skoczni nie budują ;)

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    A ktoś tu dawał składy na Pk i Żyła tam był. Więc albo, ty źle zrozumiałeś albo jakieś kłamczuszki tu są ;)

  • kibicsportu profesor
    @Karpp

    No właśnie nie wiadomo czy Zyla wystartuje w Bischofshofen. Niby dopiero może wystartować w Willingen lub w PK Lillehammer, tak to wynika ze słów Thurnbichlera.
    W ogóle nie wyobrazam sobie Kubackiego w tym momencie na loty. Jego styl w locie jest antylotny. W tamtym roku w Oberstdorfie fatalnie sobie radził. Natomiast Kamil powinien zyskać na lotach w Oberstdorfie. W locie Kamil dobrze wyglądał w Zakopanem w porównaniu do Kubackiego.

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    Zdziwi mnie jak jego poziom będzie wyższy choć tego mu życzę. Czasem w konkursach jest tak, że ci z trzeciej dziesiątki w drugim skoku skaczą na poziomie tych z pierwszej i kilka miejsc awansują.

    Jak Żyła wypadnie dobrze w Bischo, to głupotą byłoby nie branie go na loty np. kosztem Kubackiego, który jak piszesz narazie dobre ma treningi jak nikt nie widzi a w konkursach przeszkadza mu wszystko. Na ten moment w drużynie widzę Stocha, choć to pewnie walka góra o 4 miejsce będzie.

  • dervish profesor

    Oby to nie było tak, że TT tylko szuka pretekstu by wywalić ze składu na PS Stocha. Jeżeli tak jest to Kamil ma dodatkowa presję, jeden nieudany skok w 1 serii konkursowej i ryzyko wypadnięcia z kadry.

  • kibicsportu profesor
    @Karpp

    ,,Stoch skakał w Zakopanem na swoim normalnym poziomie czyli w jednym skoku było to pewnie skakanie w Pś na 22 miejsce a w jednym na 35. Nie ma tu żadnej poprawy względem wcześniejszych konkursów. Tak naprawdę to Wolny pewnie miał pecha do warunków i stąd jego gorsze miejsce."

    To jest takie wróżenie z fusów. Ten drugi skok Stocha z drugiej serii był punktowo na poziomie Wąska bez też jakiegoś szczęścia do warunków. Nikt punktowo w drugiej serii nawet blisko ich nie był. Wąsek sam mówił, że oddał niezłe skoki. Więc Wąsek jest jakimś wyznacznikiem. W takim przypadku ten poziom maksymalny Kamila jest w tym momencie wyższy niż choćby w Engelbergu. Ale i tak zawody Pucharu Świata zweryfikują.

  • kibicsportu profesor

    Dzisiaj nasi trenowali na Wielkiej Krokwi.

    Niby najlepiej z trójki Stoch, Kubacki, Zyla skakał Kubacki

    ,,Thurnbichler był jednak zadowolony z tego, co zobaczył na skoczni. Skoczkowie jeździli z dość niskich rozbiegów, więc ważniejsze niż odległości było wypełnianie założeń technicznych.
    – Dawid skakał najdalej i najlepiej z tej trójki, ale to tylko trening. U niego chcieliśmy, aby wskakał się w nową wizję na technikę. Złapał rytm, nowe czucie, stabilność. I to zobaczyłem. Czuje się świeżo, jest wysportowany, mógł dziś się naskakać więcej – śmieje się Thomas."

    Gdy przed kamerą TVPSPORT.PL pytaliśmy o dalsze plany względem Zyły, Thurnbichler nie zdradził daty powrotu. Ani czy wystąpi w weekend w drugiej lidze w Bischofshofen, bo wspomniał wyłącznie, że za tydzień Piotr – tak jak teraz tutaj – będzie najpewniej trenował w Wiśle. Horyzontem mają być wyłącznie mistrzostwa świata.

    Później jednak trener opowiedział o datach szerzej Jakubowi Balcerskiemu ze sport.pl.

    – To plan A, który oczywiście może się zmienić. Ale weekend, w który celujemy z powrotem, to ten z PŚ w Willingen lub Pucharem Kontynentalnym w Lillehammer [31.1-2.2 – przyp. red.]. Do tego czasu będzie pracował fizycznie, ale głównym priorytetem jest oczywiście skakanie – powiedział Austriak.

    źródło: https://sport.tvp.pl/84517423/kadra-skoczkow-trenowala-w-zakopanem-thurnbichler-zdradza-co-dalej-z-odstawionym-zyla-ps-202425


    Ciekawe co z Kubackim, bo widać, że Thurn bardzo mocno go pcha. Jestem pewny, że jeśli w piątek na treningach i kwali Stoch z Kubackim będą mieli podobne wyniki, albo Stoch będzie minimalnie lepszy, to w drużynówce wystąpi Kubacki.

    Co do Żyły, to w sumie ciekawe jest to, że nie ma w planie wystapić w Oberstdorfie, tak na to wychodzi.

  • Karpp profesor
    @kosa88

    Niektóre związki sportowe w Polsce żyją od olimpiady do olimpiady. Bo wiadomo medal to zawsze spokój. Na rok przed olimpiadą PZN ma większe szanse na zdobycie medalu w snowboardzie niż w skokach. Jeśli nie będzie żadnego to zdarzy się to pierwszy raz od 1998, czyli roku w którym i tak nikt niczego nie oczekiwał.
    I Małysz mógłby się wybrać na jeden konkurs właśnie tam.

  • Karpp profesor

    Stoch skakał w Zakopanem na swoim normalnym poziomie czyli w jednym skoku było to pewnie skakanie w Pś na 22 miejsce a w jednym na 35. Nie ma tu żadnej poprawy względem wcześniejszych konkursów. Tak naprawdę to Wolny pewnie miał pecha do warunków i stąd jego gorsze miejsce. Pecha miał też pewnie Zniszczoł bo go miotało w powietrzu ale w jego przypadku ciężko cokolwiek powiedzieć zwłaszcza po tym jak skakał w TCS czy to problem mentalny czy jakiś inny.

    Wysnuwanie wniosków, że to niby Stoch jest tu lepszy po tym dziwacznym konkursie jest śmieszne. Tak naprawdę w weekend konkursowy poznamy prawdziwą hierarchie w kadrze, która pewnie przed MŚ zmieni się jeszcze ze 3 razy ;)

  • kosa88 początkujący
    @Mariusz_Lis

    Nie są sam Deschwanden to nie wszystko.

  • dervish profesor

    Nie ma co patrzec na wiek. O tym kto wystartuje w Ps powinna decydowac aktualna forma i mozliwosci a nie wiek.
    Nie ma co obrazac się na "emerytów", że zgarniają punkciki co najwyżej w drugiej dziesiątce konkursów, należy to doceniać. Są i tak o klasę albo dwie lepsi od młodzieży z zaplecza.
    Forowanie młodzieży kosztem wyraźnie od niej lepszej starszyzny to droga do samozaorania polskich skoków. To dzięki "staruszkom" ciągle utrzymujemy kwotę na poziomie 5.
    Obecne realia są takie, że gdyby wyrzucić z kadr na PŚ "staruszków" i wstawić tam np. Joniaka i Amilkiewicza to ci dwaj nie zdołaliby zdobyć punktów koniecznych na utrzymanie w PŚ kwoty na poziomie 5. Kwota by nam spadła bardzo szybko i w niedalekiej przyszłości młodym jeszcze trudniej byłoby zaistnieć w PŚ.

    Odmładzanie kadry na siłę bo"starzy mistrzowie" nie brylują? Nie tędy droga. Jedyna droga na odmłodzenie kadry to droga naturalna: mocniejszy wypiera słabszego. Aby tak się stało młodzi z zaplecza muszą wyraźne podnieść swój poziom (nie zstępować ze ścieżki rozwoju na której są) - tak żeby byli w stanie pokonać starzejących się mistrzów i punktować w PŚ przynajmniej na takim samym poziomie.
    P.S.
    I nasza młodzież powinna się pospieszyć z tym podnoszeniem swojego poziomu bo starzejący się mistrzowie nie są wieczni i nie będą w stanie w nieskończoność utrzymywać tak wysokiej kwoty dla Polski. Jeżeli kwota spadnie do 4 to przy założeniu, że Zniszczoł, Wolny i Wasek jeszcze przez kilka ładnych sezonów utrzymają swoje pozycje, może się okazać ze dla pokolenia Amilkiewicza,Joniaka, Byrskiego,Łukaszczyka i młodszych w kadrze na PŚ pozostanie dostępna tylko jedna miejscówka .

  • Mariusz_Lis stały bywalec
    @kosa88

    Japonia tak samo nas goni zawziecie zobaczysz że niedłuo nas przegoni ;] I ta potęga ze sponsorami wg Ciebie będzie tylko przed skromną Ameryką że swoimi nastolatkami w składzie ;] My to jestesmy nieudolni wyjatkowo. Trzepie się tu kasę taką na to ładuje a poziom okolic Ameryki gdzie skoki narciarskie są 1002 dyscyplina gdy u nas to sport traktowany jak narodowy ;]

  • Mariusz_Lis stały bywalec
    @kosa88

    No a nie są? patrz jakie notuje wyniki Szwajcaria w tym sezonie w Lidze Narodów (klasyfikacja)

  • Janusz11 stały bywalec
    @Pavel

    Reductio ad absurdum - odnosiłem się do wpisu @kosa88, z którego wynikało, że tylko emeryci się liczą.

    A swoją drogą jeśli sponsorów i januszy nie interesuje jakieś tam 7 miejsce Wąska, a posada Thurnbichlera jest tylko od tego zależna (nie sądzę, żeby tak było, jeśli wyniki będą zadowalające z punktu widzenia sportowego, ale zainteresowanie spadnie i przypływ kasy będzie mniejszy, to najwyżej okroi się budżet, wprowadzi jakieś oszczędności, np Engler zostanie konsultantem na 1/6 etatu, tak jak powinno być, a nie członkiem sztabu na pełny etat ze służbowym autem), to z punktu widzenia trenera bardziej sensowne byłoby postawienie wszystko na jedną kartę i próba zrobienia z Wąska zawodnika walczącego o podium.

    Jeszcze inna sprawa: to, że przyjdą kiedyś chude lata, w czasie których żaden Polak nie będzie zdolny do wygrywania, było pewne i nieuchronne, a PZN powinien być przygotowany na to, by dyscyplina te 2-3 słabsze sezony przetrwała (a mogą nie być, bo w związku lubią rozdawać pieniądze na prawo i lewo i marnować zasoby).

  • dervish profesor
    @Pavel

    "zapełnił prawie wszystkie możliwe miejsca na podstawie niczego"
    Pavel ja rozumiem, że jestes zawzietym krytykiem TT ale jak juz krytykujesz to opieraj sie na faktach a nie swoich urojeniach.

    Zacytowane zdanie to jest oczywista bujda.
    Jak zapełnił wszystkie miejsca na podstawie niczego? Wyniki i obserwacje TCS czyli 4 konkursów na różnych obiektach skondensowanych w krótkim czasie to jest według Ciebie nic?
    Rozumiem że wyniki MP rozegranych w realiach dalekich od realiów PŚ to jest według ciebie podstawa?
    Oczywiste jest, że nawet gdyby MP były rozegrane w realiach PŚ (belka, stawka uczestników) to i tak duzo sensowniej jest podejmowac decyzje personalne na podstawie kilku konkursów rozegranych na różnych obiektach niz na podstawie jednego.
    Skoki narciarskie to taka dyscyplina w której losowośc odgrywa duża rolę, wieksza liczba próbek konkursowych generuje bardziej wiarygodne dane. Zapomniałes o tym?
    TT wygenerował czwórkę na podstawie obserwacji z 4 konkursów a ty to nazywasz "wziął z niczego"?

    Gdyby uczciwie podejść do tematu to taka sama czwórka mogła by być wybrana na podstawie TCS+MP. Żyła na MP nie zaprezentował się na tle Kubackiego aż tak dobrze by przekreślić fakt że na TCS był beznadziejnie słaby.

  • kosa88 początkujący
    @Janusz11

    "Załóżmy hipotetycznie, że nie tylko Wąsek jest w top 10, Zniszczoł w top 15, ale i Juroszek nagle łapie dobrą formę i regularnie punktuje w PŚ, tak samo formę na bezproblemowe punkty w PŚ utrzymuje Wolny, za to emeryci skaczą dalej słabo, bo są, nomen omen, emerytami, i na zawodach pojawia się ich jeszcze mniej, bo przy 5 osobowym limicie łapie się tylko jeden.

    Też zwalniamy Thurnbichlera, choć w takiej sytuacji można już mówić o obiektywnie bardzo dobrych wynikach, bo sponsorom się nie podoba, że dziadki nie startują? Bo janusze przed telewizorem nie widzą swoich trzech pupili i nie mają ochoty oglądać?

    Rolą PZN w takiej sytuacji nie jest reanimacja emerytów za wszelką cenę, lecz dbanie o wysoki poziom sportowy - a jak januszom się nie podoba, że dziadki już nie dają rady, to niech z pomocą sponsorów wypromują marketingowo tego skaczącego na top 10 Wąska na przyszłą gwiazdę, by podtrzymać zainteresowanie januszy. Jeśli chłopak nie będzie stawał na podium, ale nie będzie od niego zbyt odległy, to janusze to kupią, janusze kupią wszystko. :)"

    Nadal to są mega słabe wyniki kibiców nie interesuje dowożenie miejsca w 10 czy nawet czterech punktujących zawodników. Ty chyba przespałeś ostatnie 25 lat ile mamy medali IO, MŚ zwycięstw w klasyfikacji generalnej PŚ czy samych zwycięstw pucharowych i chcesz kogoś przekonywać, przyciągać do zainteresowania za pomocą "bardzo dobrych" wyników które są co najwyżej przeciętne my nie mówimy o reprezentacji Włoch tylko Polski. Finlandia popadła w klęske bo nie ma sponsorów ale i nie będzie i nie przyciągneliby sponsorów na dobre finansowanie z takimi wynikami o jakich napisałeś chociaż u nich rzeczywiście można by było mówić o bardzo dobrych wynikach. Niestety sponsor jest jak jest zainteresowanie i wyniki a w Polsce zainteresowanie maleje a wyniki są słabe i przez najbliższe lata będą porównywane do największych sukcesów bo wszyscy "janusze" tym żyli przez lata i to pamiętają a nowy widz ma gdzieś skoki i Wąska, Amilkiewicza czy jakiegoś Cienciałe.

  • Pavel profesor
    @Janusz11

    Nie za dużo tych założeń? ;) Obecna sytuacja wygląda tak, Wąsek na TOP 10, a 4 pozostałych 20 punktów łącznie w całym TCSie, Juroszek, Habdas i Pilch bez formy, juniorzy marni. Jak mniemam trener decyzje podejmuje na podstawie aktualnej sytuacji, a nie hipotetycznej i to tak odjechanej ;)

  • Janusz11 stały bywalec
    @kosa88

    No jeśli stawiamy sprawę w ten sposób, to równie dobrze możemy natychmiast zaorać tę dyscyplinę w Polsce.

    Załóżmy hipotetycznie, że nie tylko Wąsek jest w top 10, Zniszczoł w top 15, ale i Juroszek nagle łapie dobrą formę i regularnie punktuje w PŚ, tak samo formę na bezproblemowe punkty w PŚ utrzymuje Wolny, za to emeryci skaczą dalej słabo, bo są, nomen omen, emerytami, i na zawodach pojawia się ich jeszcze mniej, bo przy 5 osobowym limicie łapie się tylko jeden.

    Też zwalniamy Thurnbichlera, choć w takiej sytuacji można już mówić o obiektywnie bardzo dobrych wynikach, bo sponsorom się nie podoba, że dziadki nie startują? Bo janusze przed telewizorem nie widzą swoich trzech pupili i nie mają ochoty oglądać?

    Rolą PZN w takiej sytuacji nie jest reanimacja emerytów za wszelką cenę, lecz dbanie o wysoki poziom sportowy - a jak januszom się nie podoba, że dziadki już nie dają rady, to niech z pomocą sponsorów wypromują marketingowo tego skaczącego na top 10 Wąska na przyszłą gwiazdę, by podtrzymać zainteresowanie januszy. Jeśli chłopak nie będzie stawał na podium, ale nie będzie od niego zbyt odległy, to janusze to kupią, janusze kupią wszystko. :)

  • Pavel profesor
    @Janusz11

    On walczy o stołek i ma gdzieś fanów na jakiś Xsach czy innych cudach. Miałeś ewidentną próbę przeforsowania swojej ekipy, przed MP zapełnił prawie wszystkie możliwe miejsca na podstawie niczego i pozostawił tylko jedno wolne. I jak myślisz co by się stało jakby Żyła był 2, a Stoch 3? ;)

    Wąsek jest strasznie chimeryczny i byle impuls może go z tego top 10 wyrzucić, tym bardziej że zaczynamy zabawę w loty, a Olo w tym sezonie robi w portki nawet w walce o 30-tkę, stawianie swojej posady na jego psychice jest mocno ryzykowne. TuTu za wszelką cenę maksymalizuje swoje szanse, a tu bardzo cenne jest obsadzenia PŚ swoimi zawodnikami.

    Tak na poważnie i bez grania pod publiczkę Małysz ma w dvpie miejsca Wąska w top 10, musi się martwić o zapewnienie finansowania, a sponsorów nie interesuje Wąsek na 7 czy 12 miejscu. Z resztą nawet sprzedaż biletów na Zakopiec jasno pokazuje, ze te wyniki nie kręcą publiczności.

  • kosa88 początkujący
    @Janusz11

    Zapominasz o jednym ze PZN i Skoki zależą od sponsorów a sponsorzy są dzięki trójce emerytów i każdy to wie. Polacy są przyzwyczajeni w skokach do wielkich sukcesów od prawie 25 lat i miejsce w TOP 10 Wąska czy TOP 15 Zniszczoła nie będzie nikogo interesowało bardziej to ze Żyła czy Stoch jeszcze skaczą bo oni są marką tego sportu. Jeśli sponsor zażąda zwolnienie Trenera to zostanie zwolniony a jeśli nie to przez te 10 czy 15 miejsca Wąska, Zniszczoła finansowanie będzie coraz mniejsze a więc i coraz trudniej będzie o sukces. Więc albo liczy się na to ze Wąsek będzie wygrywał albo na to ze trójka weteranów przynajmniej ktoś z nich będzie jeszcze kilka lat skakał na solidny poziomie gwarantującym starty w PŚ inaczej leżymy i kwiczymy. Sponsor zalezy od widza a widza młodego skoki już nie przyciągają bo oni ogólnie się już coraz mniej interesują oglądaniem imprez sportowych a widz starszy np w mojej miejscowości z rozmów wynika ze ogląda tylko dla Żyły, Stocha i Kubackiego a więc ich brak oznacza kolejną utratę widza a więc mniejsze zyski sponsora.

    Czy Małysz więc zaryzykuje brakiem zwolnienia TT gdy sponsor tego zażąda moim zdaniem nie więc tu sponsor będzie decyzyjny i dawał wymagania odnośnie TT a na razie fakty są takie wyników brak, starzy coraz słabsi, oglądalność coraz mniejsza itd.

  • Janusz11 stały bywalec
    @Pavel

    Absurdalna teoria z jednego prostego powodu: jakiekolwiek, najmniejsze podejrzenie o dyskryminację Stocha powoduje natychmiastowe wycie jego fanów (mały przedsmak mieliśmy w niedzielę) i domaganie się zwolnienia Thurnbichlera. Powód wczesnego powołania Kubackiego jest bardziej prozaiczny: dostał "nagrodę" za to, że w połowie TCS w końcu zaczął słuchać trenera (ta nagroda jest absurdalna, ale co począć).

    Czy Stoch zrobił jakiś trwały, znaczący postęp? Nie wiem, przekonamy się podczas kolejnych zawodów PŚ. Wiem natomiast, że i Kubacki i Żyła miewali w tym sezonie skoki i pojedyncze występy na poziomie Stocha z MP, a Thurnbichler nie potrzebuje Kubackiego do utrzymania posady, już teraz wydaje się bardziej bezpieczny niż kilka tygodni temu (wystarczy poczytać, co mówi Małysz zadowolony z występów Wąska) i jest o jednego Zniszczoła przekładającego chociaż w 80% skoki treningowe na konkursowe od bycia absolutnie pewnym utrzymania posady na kolejny sezon (top 10 Wąska i top 15 Zniszczoła i nikt nawet nie pomyśli o zwalnianiu Austriaka, co zresztą w takim przypadku uważam za słuszne, nawet mimo braku postępów np Juroszka, który już drugi sezon jest w kadrze A). Wyniki emerytów będą miały mniejsze znaczenie, a to, czy Stoch da radę być o 3 miejsca wyżej w generalce PŚ od ignorującego przez pół sezonu polecenia trenera Kubackiego nie będzie miało wpływu przy podejmowaniu decyzji o składzie sztabu.

  • kosa88 początkujący
    @Mariusz_Lis

    Szwajcaria to chyba lepsza w TVP ABC

  • Mixolo weteran
    @Pavel

    Po prostu tt nie lubi Stocha i Kruczka i Dolezala w sumie też mam nadzieję że Stoch będzie 2 najlepszym polakiem w Zakopanym i TT szczęka odpadnie

  • Pavel profesor

    Thurnbichler gra o stołek, widział, że ten stołek może mu zapewnić postęp czołgającego się w górę Kubackiego, wiec po TCSie przeforsował jego kandydaturę. Na MP miał rywalizować Stoch z Żyłą, TuTu zapewne liczył, że Żyła z wysokich belek ogra Stocha i na Zakopiec dowiezie swoją ekipę, a nie zawodnika, który trenuje z innym sztabem. Niestety dla treneiro Stoch ewidentnie jakiś postęp zrobił i rozjechał pełzającą ekipe TuTu, więc gra poszła o przeforsowanie jakiegoś randoma z PK, ale tam potrzebny był jakikolwiek wynik w top 10, konkurs odwołali i cały plan poszedł się walić.

    Teraz rodzi się pytanie dlaczego od Stocha byłby lepszy nawet random z PK, pewnie jakiś Kot? To jest dosyć proste, obecnie mamy narrację "emeryci starzy, więc słabi, nic się z nimi zrobić nie da, trener niewinny, on nie wiedzioł". Więc jeżeli ekipa "Dolezal pracujący zaocznie i Kruczek z 10 lat nie trenujący nikogo poważnego" nagle ze starego Stocha zrobi skoczka lepszego od całej ekipy TuTu pomijając Wąska, to cała narracja pójdzie się walić. Wtedy się zrodzi kolejna wątpliwość, skoro ze Stocha dało się coś wycisnąć, starczyło zmienić sztab, to może i z młodszych się da ;) Takie wątpliwości zasiane w głowie Małysza ;) A wątpliwości ma coraz większe bo sponsorzy są zawiedzeni poziomem kadry, a i proces sprzedaży biletów na Zakopiec zaczyna niepokoić prezesa w kontekście zainteresowania skokami, a co za tym idzie dalszego finansowania związku.

  • Karpp profesor
    @dervish

    Tylko, że te reguły są dziwaczne. TT widząc jak ma chwiejną kadrę powinien wiedzieć, że nie powołuje się składu na dwa tygodnie przed zawodami. Dla przykładu, Żyła zaczynał najlepiej treningi w Oberstdorfie a kończył najgorzej z naszych TCS.
    Ktoś dawał przykład Kota, że gdyby był na MP to skoczyłby na podium, mając stabilne w miarę dalekie skoki i co wtedy zrobiłby TT?

    Moja rada dla trenera jest taka, żeby sobie odpuścił już w tym sezonie tego niepokornego Kubackiego bo jego i tak nie da rady naprawić a skupił się na Zniszczole, Wolnym i Wąsku i właśnie Żyle.
    A dziennikarze (nawet ci z długim stażem w skokach) też niech się nie kompromitują bo akurat Piotrek na MŚ pojedzie bo ma tam zagwarantowany udział na normalnej skoczni. Podobna sytuacja była w biegach w 2021 w kadrze norweskiej, gdzie obrońca tytułu Sundby normalnie nie znalazłby się w kadrze ale bronił tytuł i w tych jednych zawodach wystąpił.

  • Mariusz_Lis stały bywalec
    @Slavko21

    Przypomnijcie sobie jak był Małysz nazywany w wieku Wąska na którego mowi się "baby" ;] Weteran i stary lis skoczni a Wąska nawet za 10 lat sie nie będzie nazywać ;] Bo Wąsek wciąż młody zdolny wg mediów
    Z drugiej strony Małysz zawsze miał poważny wygląd, stary tak naprawdę jak na swój wiek.. stąd pewnie tez tak go nazywano

  • Slavko21 początkujący
    @Lataj Marzenia ściętej głowy.

    Każdy awans polskiego skoczka na ojczystej ziemi będzie powodem do dumy. Pewny dobrego wyniku jest nasz nowy Adam Małysz, baby Stoch :)

  • Lataj profesor
    @Robertpz

    A kto by tego nie chciał? Niestety, nie samymi marzeniami człowiek żyje.

  • Mariusz_Lis stały bywalec

    7 miejsce wcale nie jest takie nierealne, Japonia i Szwajcaria poza zasięgiem. A i Amerykanie mogą nam dokopać bo mają mocny młody skład. Ale pewnie skonczy się na 6 miejscu choć nie zdziwie się jak jednak będą na 7 bo konkurencje mają i to nie małą. Do Szwajcarii nie mamy podjazdu i do Japonii mimo ze wyzej jestesmy to tez

  • Kwakuu stały bywalec
    @Robertpz

    40 wygrana nadejdzie w Sapporo w loteryjnym konkursie niedzielnym. Jak wiemy on ma tam niebotyczny rekord skoczni

  • Kwakuu stały bywalec
    @Tiquill

    Co ty bredzisz jakie 7 miejsce?
    Będziemy walczyć o podium, miejsce 7 byłoby kompromitacją

  • dervish profesor
    @Piotr S.

    ...a razie potrzeby powinien zostać zmieniony przez LEPSZEGO zawodnika. To samo zresztą powinno dotyczyć innych skoczków.

  • Lataj profesor

    Typy:
    Wąsek 5 (trochę życzeniowo, ale powinno być go stać)
    Stoch 15-25
    Wolny 20-30
    Zniszczoł 31-35
    Kubacki 35-45

  • Robertpz początkujący

    Serce chciałoby żeby Kamil wygrał ten 40 konkurs w karierze, i wskoczył chociażby do regularnego bycia w TOP 10 w konkursach. Każdy ma nadzieję że jest to możliwe, ale może być ciężko...

  • EkspertO stały bywalec
    @kibicsportu

    Zrozumiałe, bo PZN grzał się na sukcesach ile się dało, bo mieliśmy mocny skład i podium było praktycznie 100% pewniakiem. Stąd pewnie ta drużynówka.

  • equest profesor
    @kibicsportu

    To tym bardzie niezrozumiałe.
    Przecież na piątek sprzedają bilety tylko na kwali.
    A zawody mogły być bardziej atrakcyjne, kwali i indywidualne.

  • kibicsportu profesor
    @equest

    To nie FIS wciska drużynówke. To PZN zawsze chciał te konkursy drużynowe w Zakopanem. Dziwię się PZN, że nie zrobią 3 konkursów w Zakopanem. Tak jak piszesz piątek IND, sobota TEAM, niedziela IND.

  • equest profesor
    @Mucha125

    Też się zastanawiam. Jeżeli FIS wcisnął tą drużynówkę,
    to dlaczego nie wymuszono trzech dni zawodów?
    Piątek - kwali i indywidualny ( trzeba jakoś wyłonić skład na drużynówkę )
    Sobota - drużynówka
    Niedziela - kwali i indywidualny.

    Taki układ powtarza się wszędzie gdzie są mixty, duety, drużynówka w Planicy.
    Tylko Zakopane i Lahti w dwa dni.

  • Mucha125 profesor

    Czemu drużynówki nie zrobią w piątek po 19? A w sobotę i niedzielę indywidualne

  • equest profesor
    @Tiquill

    "Polacy nie lubią skakać na nowej Wielkiej Krokwi..."

    Tak, tak. A te 145 m Pawła w MP, a te 147 m w ubiegłym sezonie w PK?

  • Bwt bywalec
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Ja twierdzę że Wąsek zajmie 2, niech Ci będzie Stoch 1 choć wątpię xD

  • Tiquill bywalec

    Polacy nie lubią skakać na nowej Wielkiej Krokwi, do tego silna presja przed własną publicznością i pech do wiatru. W drużynówce 7 miejsce za Szwajcarią.

  • Tiquill bywalec

    Moje typy - Wąsek 16, Stoch 31, Wolny 34, Zniszczoł 39, Kubacki 44

  • Piotr S. weteran

    Rozumiem. Jeżeli Kamil jest w dobrej formie powinien startować Pucharze Świata, a razie potrzeby powinien zostać zmieniony przez młodszego zawodnika. To samo zresztą powinno dotyczyć innych skoczków.

  • semion weteran
    @TheDriger

    nie uznaję tego, bo nie startowali najlepsi - Joniak, Amilkiewicz itd. Oni by ZMIETLI emeryta!

  • TheDriger doświadczony
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    O kurde, wielkie dzięki stary za uświadomienie mi tego!!! Wlałeś we mnie strumień nadziei!
    Coś pięknego, lecimy w Zakopcu po #40!!!!!

  • TheDriger doświadczony
    @Piotr S.

    Nieno ja się nie odnosiłem przez użycie słowa emeryt. Tylko o całe jego zdanie, że Stoch jest obwożony po PŚ, kiedy młodzi skaczą w FIS Cup. Gdzie Kamil tych młodych miażdży

  • Filigranowy_japonczyk doświadczony

    Stało się to co powinno być ogłoszone tuż po MP.

  • KapitanGrawitacja weteran

    Żałosne zachowanie Thurna. Chciał pokazać Stochowi miejsce w szeregu, a gdyby go faktycznie nie powołał to by się kolejny raz skompromitował. Widać że nie potrafi zarządzać grupą i ma ciągle uraz do tego, że Kamil wybrał pracę z Doleżalem.

    Moje typy na Zakopane:
    W drużynówce 4 miejsce chyba, że Thurn do drużyny wystawi Kubackiego to wtedy 6 miejsce.

    Indywidualnie:
    Wąsek top 6
    Stoch 15-20
    Wolny 20-25
    Kubacki drobnica albo brak punktów
    Zniszczoł wygrane kwalifikacje, a w konkursie 40-50

    Wierzę w to że Wąsek stanie tu po raz pierwszy na podium ale wydaje mi się że łatwiej miałby gdyby zawody w Zakopanem były w miniony weekend. Teraz po takiej przerwie austriaccy kosmici pewnie odpoczęli już sobie nie tyle fizycznie co głównie psychicznie i na pewno znów będą bardzo mocni, więc nie będzie łatwo ich pokonać.

  • StochIO2014 stały bywalec

    Chyba nie mogło być inaczej.

  • Xander1 profesor
    @Mariusz_Lis

    Innych to znaczy kogo? Bo ja żadnych innych nie widzę. Chyba że mówisz o starym Kocie, który powalczy o 45 miejsce

  • Mariusz_Lis stały bywalec
    @Xander1

    Żyła to juz się przyda jedynie do szatni jako rozbawiacz a nie żadne loty ;] Mam nadzieje ze w PŚ juz go nie zobaczymy w tym sezonie, czas na innych

  • Xander1 profesor
    @cavalierjan19

    Średnio się broni? Hmm a kto miał skakać za niego? Zyla w TCS skakał jeszcze gorzej, a na MP wypadł nie wiele lepiej od Dawida. W sumie obaj są słabi. A ja wolę by Żyła nieco odbudował się w PK albo odpoczął bo przyda nam się na loty. Jedynie kontrowersyjne było danie pewności Dawidowi że jest w składzie przes MP i to mając na uwadze bardzo marne wyniki w turnieju.
    Zawodnicy z PK są jeszcze słabsi niestety

  • dervish profesor

    Skład na Zakopane jest dobry i jak dla mnie nie budzi większych kontrowersji. Kontrowersyjne są jedynie okoliczności i sposób ogłoszenia decyzji w tej sprawie.
    1. Jeżeli decyzję o tym kto będzie rywalizował ze Stochem o ostatnia miejscówkę podjęto na podstawie tego jak kto się spisywał i jaką dyspozycje prezentował podczas TCS (nie mylić z liczba zdobytych tam punktów) to powinno to być ogłoszone przed MP. Nie rozumiem dlaczego robiono z tego tajemnicę i nie podano nazwisk wybranej czwórki jeszcze przed rozpoczęciem MP?
    2. Powinny także być ogłoszone jasne reguły gry: lepszy z pary Żyła Stoch dostaje bilety na PŚ a słabszy szuka szczęścia w PK lub formy na spokojnych treningach. Ewentualnie, że na MP nie ma żadnej rywalizacji bo Stoch wraca do kadry na zasadzie rotacji w miejsce tego który by najsłabszy na TCS.

  • kunegundek stały bywalec
    @equest

    Joniak w sumie na inauguracje w krajówce powinien dostać szanse, ale teraz zdecydowanie nie.

  • Vainamoinen doświadczony

    Racjonalna decyzja - pominięcie Kamila gdy zajął drugie miejsce w MP byłoby dziwaczne. Problem w tym, że TT ma tak szczupłe siły do rotacji. Na ten moment to jak realnie na poziomie PŚ są Paweł, Jakub, Alek, Kamil. Dawid niestety wydaje się, że znów zrobił kruczek do tyłu. Ale TT nie ma na ten moment alternatywy, bo Piotr zupełnie działa po swojemu i to widać po reakcjach Thurna.

  • equest profesor

    Mistrz Polski Joniak, nie dostał szansy i wielu userów znajdywało
    dziesiątki argumentów potwierdzających taką decyzję.
    Wicemistrz Polski Stoch, także mógł nie dostać.

    Ale to tak żartem napisałem.

    Chyba dla wszystkich, oczywistym jest udział Kamila.

  • Konglomerat bywalec
    @majkiel

    Jak to co? Wysłaliby Kota i Stocha, kosztem Kubackiego. To są skoki, oni jedno paplą, drugie robią na co dzień. Zwykły komunikat typu: "Doszliśmy wspólnie do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem będzie jak Dawid pojedzie na PK do Austrii, a w Zakopanem skakać będą...". Zresztą i tak mam dziwne wrażenie, że ten skład po części ustala Małysz, który nie ma kompletnie pojęcia co się w kadrze dzieje, a nie TT.

    @kibicsportu porównanie z koncertami jest absurdalne. Tutaj odnośnikiem są inne lokalizacje oraz inne konkursy PŚ. Jeżeli u konika za 50 euro można było kupić bilety na TCS, czyli taniej niż na komiczny konkurs w Zakopcu w normalnej dystrybucji, to Polacy zwyczajnie robieni są w wała.

  • Lataj profesor

    Zupełnie nie rozumiem ruchu Thurnbichlera, jeśli chodzi o podanie składu. Lepiej już było utrzymać kibiców w niepewności co do ekipy na Zakopane niż wywoływać zbędny ruch w social mediach, który poskutkował g-burzą. Moim zdaniem uznanie, że srebrny medalista nie jest pewny, to śmiech na sali. Koniec końców jest tak, jak człowiek myślał.

  • equest profesor
    @Mariusz_Lis

    Przecież PZN zazwyczaj publikuje na Facebook`u.
    Po wpisie o starcie Kamila, żadnego info o składzie na PK.

  • rybolow1 weteran

    ciekawe jak na tle np Kubackiego pokaże się Stoch, zobaczymy ile były warte mityczne treningi. Na MP najrówniejszy z geriatrów

  • Mariusz_Lis stały bywalec
    @cavalierjan19

    obronil się dobrymi wynikami w turnieju 4 skoczni i lepszemu od Żyły ktory skakał tam piach kompletny ;]

  • Mariusz_Lis stały bywalec

    redakcja !!
    moze byście podali skład na coc bo krąży tutaj i w internecie Żyła ma tam skakać

  • Dawidqazwsx początkujący
    @majkiel Co do Kota

    szansa równa tego co wygrana w lotto :)

  • King profesor
    @cavalierjan19

    W kontekście PŚ to byłoby stanie w miejscu. Mam nadzieję (choć chyba pozostaje się łudzić), że w razie jak Kubacki nadal będzie skakał piach to ktokolwiek z PK go zastąpi nawet Kot jakby skakał możliwie.

  • cavalierjan19 profesor

    Kubacki to ma chyba teczki na Thurnbichlera, bo średnio się te jego powołanie broni.
    Chyba, że będzie jak na TCS- będzie można mówić o postępie, bo w tydzień od tragicznych skoków (nieprzejście kwalifikacji w Oberstdorfie, teraz przegranie z jednym z Kazachów) dojdzie do przeciętnych (punkty w austriackiej części TCS-u, w niedzielę może będzie 25. i odtrąbi sukces).

  • majkiel doświadczony
    @Kwakuu

    W drużynówce może być ciężko, ale jak nasi nic nie popsują, a Niemcy będą "bez błysku" albo Granerud "coś odwali", to szansa jest. Aczkolwiek jest wysokie prawdopodobieństwo, że nie oddamy 8-miu dobrych skoków. Kubacki/Wolny klepnie za szybko itp.
    Indywidualnie wszystko w nogach Pawła. Na chwilę obecną tylko on jest w stanie pogrozić najlepszym, a Aleksander czy Kamil są w stanie być wysoko, ale nie na podium.

  • majkiel doświadczony
    @Konglomerat

    Dajmy na to, że Kot zdeklasowałby resztę i wygrał dwa konkursy. I co? Nie powołanie go do konkursu w Zakopanem byłoby może nie skandalem, ale na pewno mocno nie fair. Również nie fair byłoby nie wystawienie srebrnego medalisty Mistrzostw Polski jak i odsunięcie Kubackiego, chociaż wcześniej trener mówił, że jest wśród pewniaków. Jak trener nie był pewien całego składu to mógł nic nie mówić, albo powiedzieć np. o dwóch najbardziej pewnych startu, albo po prostu bez nazwisk.

  • Adick27 doświadczony
    @kibicsportu

    Na koncert Depeche Mode w Warszawie masz bilety za 143 zł. Dodaj sobie do tego całą logistykę w ramach PŚ w Zakopanem, oczywiście można jechać na same kwalifikacje i powiedzieć, że byłeś na skokach za 107 zł, ale jednak jeżeli ktoś wybiera się na PŚ to raczej logistycznie musisz się tam wybrać na całe dwa dni. Do tego ceny za wszystko wokół jedzenie, picie, parking podniesione do maksimum aby zbić jak największy kapitał na przyjezdnych więc nie porównywałbym tutaj cen biletów za koncert do cen PŚ. O walorach artystycznych nie wspomnę bo nasi chłopcy będą odgrywać raczej drugoplanowe rolę. To trochę tak jakbyś wybrał się na koncert Depeche Mode, który występuje zdalnie :)

  • kibicsportu profesor
    @alecko

    No to się z tym zgodzę, bo w sumie masz rację, bo często to idą rodziny. Inaczej jak się idzie ze znajomym, że każdy za siebie płaci, a jednak skoki to rodzinny sport. Pewnie gdyby teraz te ceny były za 100 zł, to byłby komplet kibiców. Widziałem na portalu X, że niektórzy odpuścili, bo za drogo. A do tego trzeba doliczyć noclegi, które też tanie nie są. Sam jadę do Zakopanego, ale jadę tylko na konkurs indywidualny z jednym noclegiem niedziela-pon. Jedzenie w Zakopanem też tanie nie jest.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    A więc oficjalnie w niedzielę będziemy świadkami wielkiej historii. Kamil Stoch wygra 40 konkurs PŚ w karierze i tym samym wysunie się na samodzielne prowadzenie wśród Polaków. Liczby nie kłamią. Małysz swój ostatni konkurs wygrał w Zakopanem po czterech latach przerwy. W tym roku mijają 4 lata od ostatniego zwycięstwa Stocha w PŚ w Tittisee.

  • alecko stały bywalec
    @kibicsportu

    No ale na koncert to idzie mąż z żoną, a tutaj jak chce się wybrać cała rodzina to koszt jest masakryczny. Rok temu widziałem przed skocznią przed wejściem bardzo dużo rodzin w narodowych barwach, którzy kibicowali spod płota, bo nie bylo ich stać na wydatek 900 zł na 4 bilety.

  • kibicsportu profesor
    @alecko

    Trochę bawi mnie to narzekanie na te ceny biletów na skoki. Ludzie kupują bilety na różne koncerty, a te bilety wcale tańsze nie są, a są nawet droższe i nikt na to nie narzeka. Oczywiście zgodzę się, że te bilety na skoki mogłyby być tańsze. W 2020 roku na sektor C bilet kosztował chyba 90 zł. Wystarczy, żeby obniżyli do 100 zł za bilety na konkursy i tyle. Na kwali to powinna być cena około 30 zł. Jeden plus to przynajmniej nie będzie tak tłoczno na sektorach :)

  • Konglomerat bywalec
    @Pavel

    On jest na tyle oderwany od rzeczywistości, że może zakładał, iż ktoś odpali i wygra dwa konkursy, albo chociaż zaliczy dwa razy TOP3 (np. Kot). Dla mnie to jest trener kompletnie bez wyobraźni, którego wrzucono na zbyt głęboką wodę. Po jego mowie ciała i samych wypowiedziach widzę, że kompletnie sobie nie radzi z czymkolwiek i najchętniej by stąd spieprzył, tylko za dobrze płacą.

  • Piotr S. weteran
    @TheDriger

    Naprawdę uważasz, że słowo "emeryt" ma znaczenie pejoratywne? Weź pod uwagę, wiek Kamila. Urodził się w maju 1987 r. To jak na sportowca to dużo. (inna sprawa, że na Mistrzostwach Polski był lepszy od niego był tylko Paweł Wąsek)

  • rubinot42 bywalec
    @Janusz11

    W polszy sie ciagle patrzy na szkoly a nie na kompetencje, talent i ambicje. A w portugalii wiadomy pilkarski goat ma tylko podstawowke. Ale nie najlepiej by bylo aby kazdy sportowiec zamieszkujacy RP mial AWF bo "prestiz"

  • alecko stały bywalec
    @Adick27

    Teraz bilety online są bodaj 107 zł na kwali i 214 na konkurs. Nie ma zniżek na dzieci czy biletów rodzinnych. Idziesz z dzieckiem 10-letnim to płacisz za niego normalny bilet. Na Fani Skoków PL od dawna piszą, że mamy ceny biletów najdroższe ze wszystkich miejsc rozgrywania PŚ. Niemcy, Austria, Norwegia, Engelberg, Planica. Wszędzie bilety są tańsze i często są zniżki na dzieci. Zwykle na pojedyncze zawody w ostatnich latach za granicą bilety kosztują w granicach 25-30 Euro za konkurs, u nas 45 Euro. A zarabiamy trochę mniej niż Skandynawowie, Niemcy czy Austriacy.

  • Adick27 doświadczony
    @Konglomerat

    Zgadzam się, jeżeli miałbym wybrać tydzień w Egipcie czy kilka godzin na mrozie pod skocznią odliczając ilu musi zepsuć żeby przykładowy Kubacki zakwalifikował się do drugiej serii zdecydowanie wybieram to pierwsze.

  • Pavel profesor
    @Konglomerat

    Jaki układ w PK dawał awans komukolwiek z zaplecza na konkurs PŚ? ;) Cud w postaci top 5 plus kolejny cud, że ten z top 5 nie zostałby w tym PK, aby "robić limit"? ;)

  • Adick27 doświadczony
    @alecko

    No my wydaliśmy 1,5k na same bilety, w słoikach wziąłem gulasz, który mogliśmy sobie podgrzać w domku, który wynajęliśmy.
    Wiadomo, że całego weekendu nie obskoczysz na gulaszu:D więc też coś trzeba było zamówić. 50 ml wódki w cenie flaszki sklepowej też daje do myślenia. Dla zwykłego Kowalskiego, który cały rok zbiera kasę żeby zabrać rodzinę na wakacje taki koszt jest często nie do przyjęcia.

  • Konglomerat bywalec
    @Adick27

    Dopłacać? Bez problemu są teraz lasty do Egiptu/Turcji za 1-1,5 tys. zł/os. Hotele 5* z AI. https://www.pepper.pl/promocje/turcja-hotel-lub-all-inclusive-lub-hb-wyprzedaz-terminu-1101-1801-wylot-warszawa-lub-katowice-z-bagazem-rejestrowanym-w-cenie-969068
    PS. Ceny pod skocznią to pikuś, byłem przed weekendem na Gubałówce, rozcieńczony grzaniec 400ml za jedyne 55-60 zł. :D

  • Karpp profesor
    @alecko

    Jaka niespodzianka? Słowenia nieraz pokazywała, że skacze lepiej w Zakopanem niż w innych miejscach. Dlatego przy wpadce jakiegoś Niemca spokojnie może wbić na pudło. Oczywiście jeśli Kos skoczy dwa razy ponad 120.

  • alecko stały bywalec
    @Akwarium

    Ciekawe czemu nie biorą Juroszka i Amilkiewicza, którzy są na skraju TOP 50 rankingu FIS CRL Pucharu Kontynentalnego zapewniającego nam 6 miejscówek na COC. Wie ktoś?

  • alecko stały bywalec
    @Adick27 Bilety na Zakopane

    Rodzina 2+2 chcąca zobaczyć skoki w PŚ Zakopane przez cały weekend na same bilety musi wydać 2,5 tys. zł. Patologia Polskiego Związku Narciarskiego. Szkoda, że Dominik czy Tadeusz nie chcą poruszyć tego tematu.

  • Akwarium początkujący
    @alecko

    Jest decyzja jadą :
    - Kot
    -Żyła
    -Tomasiak
    -Byrski
    -Joniak
    -Pilch

  • Adick27 doświadczony

    Każda inna decyzja niż powołanie Stocha byłaby skandalem. Kamil pewnie dorzuci 5-10 pkt w PŚ za jeden konkurs w obecnej formie. Patrząc na MP stwierdzam, że nasi weterani mogą spokojnie skakać do 50 roku życia. Niestety większość młodszych skoczków ma problem żeby ułożyć się w locie po wybiciu a co dopiero myśleć o długości skoku.

    Jestem w stanie zrozumieć, że możemy nie mieć podjazdu do Austrii czy Norwegii, ale to że 17letni kazach lub 17letni słowak mają lepszą technikę skoku od wszystkich ich rówieśników z polskiego zaplecza tego nie jestem w stanie zrozumieć.

    O cenach biletów na to wydarzenie to szkoda strzępić zbytnio język. 2 lata temu wydałem na tę imprezę ponad 3 tyś zł. Wygórowane ceny biletów to jedno, do tego dojazd, zakwaterowanie. Jeżeli chcesz zjeść coś pod skocznią lub napić się musisz wydać kolejne miliony monet. Na skoczni jest tylko jeden punkt, gdzie serwują rozwodnione piwo oczywiście cenowo nieadekwatne do sytuacji. Jeżeli chcesz obejrzec 1 serie to dobrze jest się ustawić z godzinę przed startem zawodów bo kolejka sroga. Generalnie warunki jak dla bydła, ceny z kosmosu - jeżeli dostaniesz w zamian za to sportowe emocje to można przymknąć oko, ale w życiu bym na to nie pojechał by obserwować walkę naszych z kazachami o start w drugiej serii.

    Lepiej już niewiele dołożyć i jechać na all inclusive :D

  • alecko stały bywalec
    @Janusz11

    To jest nie do uwierzenia, że taki Tomasz Pilch - kiedyś wielki talent jako junior i teraz członek kadry A mający największe możliwe wsparcie techniczne przegrywa na Mistrzostwach Polski z hobbystycznie skaczącym Gruszką czy Krzakiem, który w wywiadzie sam przyznał, że do tej pory oddał w sezonie 20 skoków na śniegu na listopadowym zgrupowaniu w Eisenerz i na FIS Cup w Kanderstegu na początku grudnia. Krzak prawie przez miesiąc nie skakał w sezonie, bo nie miał gdzie. Żadna z polskich skoczni nie była gotowa na skoki.
    Obraz rozpaczy zaplecza dopełnia degrengolada Jana Habdasa (kadra A), Adama Niżnika i Marcina Wróbla (kadra B)

  • Kulas2468 stały bywalec

    Cele na PŚ w Zakopanem
    Paweł Wąsek TOP 5
    Aleksander Zniszczoł TOP 10
    Jakub Wolny, Kamil Stoch TOP 20
    Dawid Kubacki TOP 40

  • Konglomerat bywalec

    Bawią mnie te teksty, że TT robił coś na złość albo z premedytacją Stochowi i jego sztabowi. To jest nieopierzony, w dodatku słaby trener (może z dzieciakami i młodzieżą sobie radził w Austrii, ale na seniorskim etapie poległ). Po prostu w głowie miał wybraną czwórkę już przed MP, obojętnie jakie by nie były wyniki - chyba tylko totalna katastrofa któregoś z tej czwórki by coś zmieniła - i tego się trzymał. Piąte miejsce sobie zostawił żeby wybrać wg niego najlepszego. PK mu trochę rozwalił obraz wzięcia ew. kogoś z zaplecza, Żyła jest kompletnie niestabilny, więc wybór był prosty i wziął Stocha. A tu się ludzie doszukujecie nie wiadomo czego. Pewnie jeszcze rozrzuca skórki od banana pod nogi Doleżala.

  • TheDriger doświadczony
    @semion

    Licz się ze słowami kolego. Gadasz o aktualnym wicemistrzu Polski

  • TheDriger doświadczony
    @alecko

    Szczerze bez Ryoyu to USA może powalczyć z Japonią o 6 miejsce

  • Janusz11 stały bywalec

    Ta wiadomość to też dobra okazja, by zwrócić uwagę, że seniorska kadra B ostatecznie straciła rację bytu.

    Po słabych MP dla wielu Polaków, kilku rozczarowujących PK pojawiło się narzekanie na słabe zaplecze. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na to, KTO w obecnym sezonie to zaplecze stanowi.

    Podstawowa kadra to Wąsek, Zniszczoł, Wolny i trzech weteranów. Najlepsi zawodnicy z zeszłego sezonu nadal stanowią trzon, dołączył do nich odbudowany Jakub. Co jednak dzieje się za ich plecami w hierarchii? Jest Kot jako LIDER ZAPLECZA, jest Juroszek, ale dalej... starzejący się Stękała kontynuuje zjazd, Pilch jest lepszy niż w zeszłym sezonie, ale nadal słaby, Wróbel, Niżnik i Habdas są fatalni - kolejnymi zawodnikami w hierarchii na równi z Juroszkiem są Amilkiewicz i Joniak, a za nimi Byrski i Tomasiak i dopiero mniej więcej na równi z tą dwójką można postawić Pilcha. Napawa to pewnym optymizmem, bo zaplecze jako całość jest słabe, ale czołowi juniorzy są mocniejsi niż rok temu, teraz tylko niech dalej robią postępy.

    Oczywiście jest za wcześnie na rozdawanie nominacji do kadr, to wstępny pomysł, ale widzę to tak, że w przyszłym sezonie kadrę A powinna stanowić szóstka punktująca z PŚ + Amilkiewicz z Joniakiem na podobnej zasadzie co Pilch, Juroszek i Habdas w tym roku, zaś kadra B to powinna być kadra juniorska wsparta Kotem jako mentorem (jedyny ze starszych z zaplecza, który ma jakieś wyniki w PK) i Juroszkiem (za dobry na grupę bazową, ale za słaby na pozostanie w kadrze A) - Tomasiak, Byrski, Szozda. Pilchohabdasów widzę w grupie bazowej beskidzkiej, a Stękałę z Wróblem i Galicą w zakopiańskiej. Jojkokrzaki grzecznie zwalniają miejsce w bazie, nie widzę też tam Niżnika, który tak zjechał z formą, że na MP pewnie nie byłoby go w drugiej serii i ten sezon to już chyba ostateczny koniec złudzeń w kwestii tego skoczka. Tę kadrę B może prowadzić Kwiatkowski, a Topór na asystenta.

    Oczywiście to może się zmienić, jak któryś z zawodzących skoczków zacznie robić jakieś wyniki w tym sezonie, ale tak to widzę na ten moment. Czas, by najlepsi juniorzy przestali kiblować w SMS, bo "muszą skończyć szkołę zanim znajdą się w kadrze".

  • alecko stały bywalec
    Typy na drużynówkę (przeliczenia na podstawie TCS)

    1. AUT (Hoerl, Ortner, Kraft, Tschofenig) - 1218 pkt
    2. NOR (Granerud, Oestvold, Sundal, Forfang) - 1150 pkt.
    3. GER (Geiger, Raimund, Wellinger, Paschke) - 1129 pkt
    4. POL (Zniszczoł, Kubacki/Wolny, Stoch, Wąsek) - 1075 pkt
    5. SLO (Kos, Zajc, Prevc, Lanisek) - 1050 pkt.
    6. JPN (S. Kobayashi, Sato, Nakamura, Nikaido) - 1041 pkt

    Inna kolejność byłaby dużą niespodzianką.

  • Tomek88 profesor

    Zgodnie z oczekiwaniami. Nie mogło być tutaj innej decyzji. Liczę na przyzwoity występ Stocha i lokatę w top 20. Do drużynówki też raczej on zamiast Kubackiego, chyba że w piątek Dawid byłby wyraźnie lepszy ale na to się nie zanosi

  • Janusz11 stały bywalec

    Zero zaskoczenia, jest tak, jak mówiłem. Było oczywiste, że jako piąty zostanie powołany Stoch. Czwórka pewniaków miała to miejsce zapewnione jeszcze przed MP.

    Oczywiście te zapewnione miejsca po słabym TCS to absurd, jedynym pewniakiem powinien był być Wąsek, można ewentualnie zrozumieć jeszcze Zniszczoła za miejsce w PŚ i wysoki poziom maksymalny prezentowany na treningach, ale w żadnym wypadku pewniakiem nie powinien być Kubacki.

    Jego pewne miejsce zapewne wynikało z tego, że po GaPa złożył Thurnbichlerowi hołd lenny i w końcu raczył zastosować się do wskazówek trenera, ale nie powinno nagradzać się zawodnika za wykonywanie oczywistych obowiązków. Przecież nikt by nawet nie pomyślał o dawaniu Kubackiemu pewnego miejsca, gdyby miał wyniki, jakie ma, ale słuchał trenera cały czas.

    Martwi postawa fanów Stocha - zgodnie z moimi oczekiwaniami przed sezonem odejście Kamila z kadry Austriaka wygenerowało toksyczne zachowania i gdy nie ma od razu pewnego miejsca w składzie, pojawiają się oskarżenia o sekowanie Kamila.

    Czekamy jeszcze na skład na PK: oby trenerzy nie spełnili życzeń januszy i nie znaleźli się w nim Krzak z Gruszką - jak już ich "nagradzać", to wycieczką do Sapporo na zawody, w których na 90% nie wystartują przygotowujący się do MŚJ juniorzy.

  • Dama_Karmelowa profesor

    Stoch był mi do tej pory obojętny wynikowo, ale szczerze mu życzę żeby dokopał Kubackiemu i pokazał środkowy palec Thurnowi za tą próbę upokorzenia zawodnika i jego sztabu. Bo co to miało być innego jak nie to, chyba nikt w nic innego nie wierzy. U mnie to jest gwóźdź do trumny Tutu, że animozje były wazniejsze od wyniku sportowego.

  • semion weteran

    NOSZ japier....
    To jest jakiś koszmar.
    Młodzi kiszeni po fis cupach, a stoch emeryt w glorii chwały wożony na PŚ.

  • Piotr S. weteran
    @Kwakuu

    Kamil powinien być w drużynówce nie dlatego, że jest legendą tylko dlatego, że obecnie jego forma jest lepsza niż np. Dawida Kubackiego.

  • thestasiex12 stały bywalec
    @Kwakuu

    Ja w drużynówce liczę na TOP4 bo Austria wiadomo że poza zasięgiem będzie i wygrana dla nich zarezerwowana, o 2 miejsce powalczą Niemcy z Norwegami i szanse są 55/45 dla Niemców, my o 4 miejsce z Japonią i Słowenią. W indywidualnym liczę na TOP6 Wąska, TOP 10 Zniszczoła, TOP 15 Stocha, TOP 20 Wolnego TOP 25 Kubackiego.

  • alecko stały bywalec
    Kadra na COC

    Na COC do Bischofshofen pewnie pojadą: 1. Żyła, 2. Kot, 3. Juroszek, 4. Joniak, 5. Amilkiewicz i pytanie kto 6? Tomasiak, Pilch, Byrski, Krzak, Stękała, Sarniak, Gruszka?

  • ASJ_212 doświadczony

    Oczekiwania na Zakopane:
    Wąsek Top 10
    Zniszczoł Top 20
    Wolny Top 25
    Stoch Top 25
    Kubacki Top 30

  • Kornuty początkujący
    Haha !

    Thomasek zrozumiał swój błąd ? Nie miał wyjścia. Prezesunio od siedmiu boleści i beton PZN przestraszyli się konsekwencji ? Stoch to trzykrotny mistrz olimpijski. Był drugi w MP w Zakopanem. Doležala celebryta i beton PZN nie cierpi ale z Kamilem musi się liczyć. Ja bym jeszcze wyrzucił Kubackiego i dał szansę jednemu z młodych.

  • TheDriger doświadczony
    @Matrixun

    Zmiana wart owszem, ale skoro Stękała będąc w podobnej formie kiedyś co teraz Wąsek stanął na podium w Zakopanem i otarł się o zwycięstwo, to ja szczerze wierzę, że Paweł jest w stanie stanąć na podium tutaj i otrzec się o zwycięstwo.
    A Kamil jak odda 2 skoki takie jak ten drugi w mistrzostwach Polski to będzie miał top10, na pewno go na to stać jak psychika pozwoli

  • kosa88 początkujący
    @Smalcu

    Tylko ze on by nie wygrał na PK tylko co najwyżej załapałby się na II serię konkursu PK. Tak samo jak start na PŚ młodego zawodnika nie zbawi polskich skoków bo nic im nie da poza tym ze zawodnik który ma problemy z dobrym skakaniem na PK wystartuje na PŚ by przetrzeć tory nie ma z tego żadnych korzyści dla polskich skoków takie coś ma sens kiedy rzeczywiście nie ma już co się uczyć na PK

  • Radek95 doświadczony

    Ja bym Andrzeja Stekale dał, pewnie mu smutno teraz jest

  • Kwakuu stały bywalec
    @Xenkus

    Oczywiście, bo to legenda polskich skoków narciarskich

  • Kwakuu stały bywalec

    Licze na podium w drużynówce jak i w niedziele, mamy potencjał oraz dobrych skoczków szczególności Wąska w gazie

  • Xenkus profesor

    Ciekawe czy Kamil dostanie szansę występu w drużynówce.

  • Vitamin początkujący

    Widzę, że wyniki z PK odegrały tutaj kluczową rolę przed podjęciem decyzji xD

  • fraki doświadczony

    Wąsek wierzę w miejsce 4-5, Wolny jakoś 20-25, Stoch 25-30, Zniszczoł (już kompletnie skończony w tym sezonie) pewnie poza 30-tką, a Kubacki 40-50.

  • RejBen początkujący

    I po co była ta szopka? Żeby pokazać kto tu rządzi? Żeby zagrać na emocjach zawodnika? Słabe to, słabe.
    A Kamilowi - najlepszego!

  • Kwakuu stały bywalec
    @alecko

    Ja celuje w podium

  • alecko stały bywalec
    Typy na Zakopane

    - Wąsek 9
    - Zniszczoł 24
    - Stoch 26
    - Kubacki 36
    - Wolny 42

  • Pavel profesor
    @Smalcu

    Oni mieli takie same szanse stanąć na podium jak Jojkokrzaki. Z resztą nawet jakby któryś stanął to i tak by pojechał dalej na PK "robić limit". TuTu zwlekał z ogłoszeniem chyba tylko z samej chęci zrobienia na złość ekipie Stocha ;)

  • Mixolo weteran

    Drużyna na Zakopane
    Zniszczoł
    Wolny
    Stoch
    Wąsek

  • dervish profesor

    Herr TT nie można tak było od razu po zakończeniu MP?

  • Mariusz_Lis stały bywalec

    Trzeba się skupić na Wąsku i Zniszczołu.
    Oni będa jedynymi nadziejami na coś solidnego w Zakopanym. Reszta to tradycyjnie w okolicech 30-tki w najlepszym razie ;]

  • Maranek bywalec
    Typy na Zakopane

    - Wąsek 4
    - Stoch 13
    - Wolny 24
    - Zniszczoł 26
    - Kubacki 33

  • Mariusz_Lis stały bywalec
    @Karbit

    Żyła to na mamucie w tej formie to se krzywde może zrobić jedynie ;]

  • Smalcu bywalec
    @Nikt_ważny

    Nie wiadomo, gdyby np Joniak albo ktoś inny z tych co pojechali wygrał w PK bądz tam stanął na poidum więc możliwe że to byłby on, albo ktoś inny z tej grupy co pojechali na wycieczkę do Niemiec. Tak teoretycznie zakładano też.
    Nie ma się z czego cieszyć bo wszedł stary zawodnik, który już powinien być na emeryturze i nie zbawi polskich skoków narciarskich tak samo jak Kubacki. Dobrze że redakcja nie dała na końcu jak inne media trzech wykrzykników

  • Matrixun doświadczony
    @TheDriger

    Optymista z Ciebie. Wąsek jest w gazie, ale żeby od razu zwyciężać? Rozumiem, że to nawiązanie do 2011 roku, by nastąpiła kolejna zmiana warty, ale nie wierzę w tak dobre wyniki zarówno Wąska, jak i Stocha.

  • Karbit początkujący

    dobra decyzja. Piotr Żyła był niestety bardzo niestabilny :( Na jeden-dwa fajne skoki wpadały 4 niefajne. Mam nadzieję, że dadzą mu poskakać na PK i polatać na mamutach w tym sezonie.

  • Nikt_ważny profesor

    Od początku było wiadomo, że będzie Stoch.
    Zupełnie nie rozumiem po co ta szopka, która tylko sprowokuje dziennikarzy i kibiców do doszukiwania się sporów , które może i nawet są, ale nie powinny być w żaden sporów ujawniane.

  • Pavel profesor

    Trzeba było to ogłosić zaraz po MP zamiast bajdurzyć o czekaniu na wyniki PK czy cudzie odrodzenia Żyły ;)

  • TheDriger doświadczony

    Moje typy na Zakopane:
    Wąsek 1
    Stoch 10
    Kubacki 23
    Wolny 28
    Zniszczoł 37

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl