Japończycy ogłosili skład na MŚ w Trondheim

  • 2025-02-17 15:00

Po zakończeniu weekendu z zawodami Pucharu Świata w Sapporo, sztab reprezentacji Japonii ogłosił skład kadry na zbliżające się mistrzostwa świata w Trondheim. W Norwegii ujrzymy łącznie dziesięcioro przedstawicieli Kraju Kwitnącej Wiśni.

Zgodnie z wytycznymi Japońskiego Związku Narciarskiego. W męskiej kadrze na czempionat w Trondheim miało znaleźć się miejsce dla pięciu najwyżej sklasyfikowanych zawodników w Pucharze Świata po konkursach w Sapporo. Tym samym szansę występu w Norwegii otrzymali Ryoyu Kobayashi, Ren Nikaido, Naoki Nakamura, Sakutaro Kobayashi oraz Yukiya Sato.

U pań selekcja do kadry na MŚ w Trondheim nastąpiła 9 lutego. W pięcioosobowym składzie na główną imprezę sezonu znalazły się Sara Takanashi, Yuki Ito, Yuka Seto, Nozomi Maruyama oraz Kurumi Ichinohe.

Na poprzednich mistrzostwach świata, rozegranych w 2023 roku w Planicy, reprezentanci Japonii wywalczyli jeden medal w skokach narciarskich. Srebro w konkursie indywidualnym na dużej skoczni zdobył Ryoyu Kobayashi, ustępując jedynie Timiemu Zajcowi.

Kadra Japonii na MŚ w Trondheim (HS102/HS138):

- Ryoyu Kobayashi (11. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2024/2025);

- Ren Nikaido (18. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2024/2025);

- Naoki Nakamura (26. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2024/2025);

- Sakutaro Kobayashi (46. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2024/2025);

- Yukiya Sato (50. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2024/2025).

Kadra pań Japonii na MŚ w Trondheim (HS102/HS138):

- Sara Takanashi (13. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ Pań 2024/2025);

- Yuki Ito (14. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ Pań 2024/2025);

- Yuka Seto (17. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ Pań 2024/2025);

- Nozomi Maruyama (20. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ Pań 2024/2025);

- Kurumi Ichinohe (24. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ Pań 2024/2025).

PROGRAM MŚ TRONDHEIM 2025:

Wtorek, 25.02.2025
20:00 - Odprawa techniczna kobiet

Środa, 26.02.2025
14:00 - Oficjalny trening kobiet HS102

Czwartek, 27.02.2025
19:30 - Seria próbna kobiet HS102
20:30 - Kwalifikacje kobiet HS102

Piątek, 28.02.2025
11:00 - Odprawa techniczna mężczyzn
13:00 - Seria próbna kobiet HS102
14:00 - Konkurs indywidualny kobiet HS102

17:00 - Oficjalny trening mężczyzn HS102

Sobota, 01.03.2025
16:00 - Seria próbna kobiet HS102
17:00 - Konkurs drużynowy kobiet HS102

19:15 - Seria próbna mężczyzn HS102
20:30 - Kwalifikacje mężczyzn HS102

Niedziela, 02.03.2025
16:00 - Seria próbna mężczyzn HS102
17:00 - Konkurs indywidualny mężczyzn HS102

Wtorek, 04.03.2025
8:30 - Odprawa techniczna kobiet
9:00 - Odprawa techniczna mężczyzn
13:30 - Oficjalny trening kobiet HS138
17:00 - Oficjalny trening mężczyzn HS138

Środa, 05.03.2025
15:00 - Seria próbna drużyn mieszanych HS138
16:00 - Konkurs drużyn mieszanych HS138

Czwartek, 06.03.2025
15:20 - Seria próbna mężczyzn HS138
16:20 - Konkurs drużynowy mężczyzn HS138
19:30 - Seria próbna kobiet HS138
20:30 - Kwalifikacje kobiet HS138

Piątek, 07.03.2025
11:00 - Seria próbna mężczyzn HS138
12:15 - Kwalifikacje mężczyzn HS138
15:15 - Seria próbna kobiet HS138
16:15 - Konkurs indywidualny kobiet HS138

Sobota, 08.03.2025
14:45 - Seria próbna mężczyzn HS138
15:45 - Konkurs indywidualny mężczyzn HS138


Adam Bucholz, źródło: Ski Association of Japan
oglądalność: (12586) komentarze: (36)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Bernat__Sola profesor

    Tym razem "japońskie kryteria" wybrały sprawiedliwie :). Skład zgodny z formą.
    Warto tutaj dodać tylko jedno: mam nadzieję, że Yuzuki Satō będzie jeździła na PŚ po MŚ (albo nawet już w Hinzenbach niech się pojawi), bo głupio tak występować w piątkę, skoro dziewczyna ma talent i papiery na punkty.

  • PabloEscobar bywalec

    Ufffff nareszcie koniec obwożenia Keiichiego

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Ryoyu w Sapporo dominował, ale wiemy, że ta skocznia mu wyjątkowo pasuje i na innych obiektach niekoniecznie musi skakać aż tak dobrze. Ale i tak wierzę w Japończyka i liczę na to, że w Trondheim zdobędzie złoty medal. Większe szanse na to upatrywałbym na normalnym obiekcie, wygrał tam rok temu konkurs w ramach PŚ, jest też mistrzem olimpijskim z takowego obiektu, mam nadzieję, że po Trondheim będziemy mówili o nim, że jest mistrzem świata.

  • DomenPrevcFan bywalec
    @Filigranowy_japonczyk

    Nie zapomniałam, aczkolwiek uważam że ma mała szansę żeby pojechać. Punktów nie ma, co z tego że jest lepszy od Oblaka, już dawno był, a do PŚ nie jeździł. Coś mi mówi że nie będą chcieli brać juniora. W Lake Placid też był w zasadzie tylko dlatego że Zajc się wycofał i były tam MŚJ. Dlatego myślę że pojadą jednak Oblak i Mogel. Obym się myliła.

  • Filigranowy_japonczyk weteran
    @DomenPrevcFan

    Nie zapominaj o Jancarze, on przy mizerii jaką prezentują wszyscy Słoweńcy od Kosa w dół też może się załapać.

  • DomenPrevcFan bywalec
    @Arturion

    Patrząc czysto sportowo nie powinni zdobyć medalu. Ale oni zawsze jakoś się znajdą na tym podium albo wygrają mikst... wygrali przecież w LP... Najchętniej bym ich nie widziała na tymnpodium, ale doświadczenie mi mówi że się wslizgna...

  • Arturion profesor
    @Klimov

    "Musisz ocenić cały sezon tak jak ja, a nie tylko pojedynczy etap."
    Nie sądzę. Liczy się obecna dyspozycja. Pius formy z początku sezonu nie odzyska. Reszta ostatnio coraz słabiej. Jeden Geiger to niewiadoma.
    A Japończycy? Też uważam, że są słabsi od Słoweńców.

  • Klimov początkujący

    apończycy są tutaj przereklamowani. To wszystko dzięki Sapporo i ich 3 skoczkom w 1 konkursie znalazło się w pierwszej dziesiątce. Moim zdaniem to nie Japończycy, ale fakt, że skakali u siebie.
    Dla mnie Polska jest silniejsza od Japonii. W jakiś sposób Polacy wyglądają bardziej przyzwoicie.
    Widać, że Polska ma przeciętny skład, za wyjątkiem lidera. Tak, może się zdarzyć, że ktoś zawiedzie, ale moim zdaniem jest to bardziej niezawodne.
    Nawiasem mówiąc, Słowenia ma 4 normalnych skoczków. Szczególnie pierwsza trójka. A Kos jest normalny.
    Swoją drogą tu pytanie kogo wezmą, moim zdaniem Oblak i Janchar. Dlaczego ten ostatni i jego imię? I jest dobry w normalnych skokach, bo dla mnie Mogel czy Jelar nie są od niego silniejsi. Ja wziąłbym młodą.
    W Niemczech skład, który tu piszą, nie jest zbyt dobry, ale dlaczego Wellinger, Geiger i Raimund nie są dla ciebie odpowiednie, a Pashke potrafi dobrze skakać. Nie wiem, ale moim zdaniem Niemcy mają dobry skład. Gorsza jest Japonia, Polska i USA.
    Musisz ocenić cały sezon tak jak ja, a nie tylko pojedynczy etap.

  • Arturion profesor
    @DomenPrevcFan

    Mikst Niemcom położą panowie.

    I ogólnie dziwi mnie wiara w możliwość medalu Niemców w drużynówce.
    W tej chwili mają zawodników równych, ale słabych.

    (choć przed MŚJ też tak wyglądało...)

  • zimowy_komentator profesor

    "Srebro w konkursie indywidualnym na dużej skoczni zdobył Ryoyu Kobayashi, ustępując jedynie Timiemu Zajcowi".

    Przyznam, że gdyby ktoś zapytał mnie kto wtedy zdobył złoto, to o Zajcu bym nie pomyślał. A przecież oglądałem ten konkurs zapewne od deski do deski. Cóż, starość nie radość... :o

  • DomenPrevcFan bywalec
    @Filigranowy_japonczyk

    Też coś czuję, że Austriacy mogą wcale nie wywieźć tak dużo medali jak można się było spodziewać... Nie takie rzeczy już się na MŚ przecież działy. Jakoś ciężko mi uwierzyć że i Sakutaro i Sato skoczą maksa. Już prędzej taki Kos. No ale na MŚ wszystko zdarzyć się może.
    Swoją drogą jestem ciekawa, kogo wezmą Słoweńcy. Pewnie wezmą 6, myślę że rówieśników - Oblaka i Mogela oprócz pewnej czwórki. Problem jest taki że poza tą czwórką to tam już jest naprawdę słabo.

  • Filigranowy_japonczyk weteran
    @DomenPrevcFan

    Jeśli chodzi o mnie to mam dziwne przeczucie że w którymś konkursie zabraknie Austriaka na podium (stawiam na NH) natomiast w przypadku Ryoyu liczę na to że w końcu zdobędzie złoto, osobiście myślę że większe szanse ma na NH w końcu rok temu wygrał tam konkurs. Natomiast co do drużynówki to żeby Japonia zdobyła medal to trzeba liczyć że Sakutaro/Yukiya skoczą swojego maksa.

  • marro profesor
    @Klimov

    Nikt oprócz Austrii nie ma 4 równych zawodników, Japonia szybciej zdobędzie medal w drużynie niż Polska, a na pewno nie mają mniejszych szans niż Słowenia i Niemcy.

  • Klimov początkujący

    Japonia nie będzie miała żadnych medali w drużynie mężczyzn. Nie mają 4 numerów, mają kilka punktów w Pucharze Świata i co drugi raz dostają się do czołowej 30-tki.
    Japonia ma niestabilnego Nakamurę, a Nikaido z reguły nie wykonuje 2 dobrych skoków.
    Generalnie wielu wyciąga wnioski na podstawie skoków w Sapporo, ale Japończycy byli u siebie. To jest domowa odskocznia.
    W wyścigu o medale uczestniczą Austria i Norwegia, a w wyścigu o medale są Niemcy i Słowenia. Polska, Japonia i USA (być może) będą ze sobą walczyć. Finlandia i Szwajcaria zajęły 8. miejsce i zakwalifikowały się do 2. próby.

  • DomenPrevcFan bywalec
    @Tomek88

    Ja się powaznie obawiam zwycięstwa Niemców w mikście. 2 lata temu przed MŚ bym ich nie obstawiała a tu nagle zaczęli świetnie wszyscy skakać i 5. złoto. Domen raczej nie będzie walczył o medal ale na 99% będą to jego pierwsze MŚ na których weźmie udział w więcej niż jednym konkursie.
    W ogole obstawiłam sobie dzis tak na luźno podia i wyglądają tam (zmienię je pewnie po treningach):
    NH: 1. Ryoyu 2. Forfang 3. Tschofenig LH: 1. Tschofenig 2. Hörl 3. Lanisek Mikst: 1. SLO (życzeniowo trochę) 2. NOR 3. AUT Druz: 1. AUT 2. NOR 3. SLO
    Nie jestem przywiązana do tych typow ale zabawne by było gdybym coś trafiła:)

  • rybolow1 weteran
    @DomenPrevcFan

    tak, literówka, dzięki za wyłapanie. Stawiam że złoto padnie łupem Ryoyu i któregoś z Norwegów, a Austrii zostanie złoto w drużynie (choć Wikingów skreślać nie można), a o brąz potoczy się walka SLO/JPN

  • Tomek88 profesor
    @DomenPrevcFan

    Zgadzam się z typami typami drużynowi, właśnie o to mi chodzi, poza Austrią i Norwegią reszta nie błyszczy a to jest idealne pole pod niespodzianki. Kraft i Ryoyu ze złotymi medalami? Możliwe ale też chyba bardziej stawiałbym na Tschofeniga na NH, na dużej przede wszystkim Tschofenig, Hoerl, Ryoyu i Forfang. Chociaż znając życie po treningach wyskoczą jeszcze jacyś inni kandydaci do medali. U Słoweńców najprędzej Lanisek (na obu obiektach), Domen jeśli ma powalczyć to raczej tylko na dużym obiekcie.

    A co do miksta no to wygrana Niemców mnie nie zdziwi. Mam w pamięci ostatni konkurs w Lake Placid gdzie wyskoczyli jak królik z kapelusza i całkowicie niespodziewanie zgarnęli tam zwycięstwo. Powtórka na MŚ? Niewykluczone

  • DomenPrevcFan bywalec
    @Tomek88

    Myślę, że Austria i Norwegia są pewniakami, a Słowenia i Niemcy ewentualnie powalczą o brąz. Chociaż jeśli taki Kos skoczy słabo, Japończycy oddadzą najlepsze swoje skoki, a Niemcy będą skakać taką mizerię jak ostatnio, to kto wie...? Przedsezonowo obstawiałam, że złoto zgarną Ryoyu i Kraft, i w sumie uważam, że ciągle jest to możliwe (ale jeśli warunki będą sprawiedliwe, to na LH bardziej bym widziała Tschofeniga). Bardzo liczę na medal Laniska, bo w Zajca średnio wierzę, Domen już skacze od niego lepiej, traci punkt do niego w generalnej, a warto pamiętać o serii niefortunnych zdarzeń, któe mu się przytrafiały w 1. periodzie.
    Ja niespecjalnie kibicuję Ryoyu, ale naprawdę wydaje się, że wycelował z formą na MŚ. Drużynowo Austria, a jak Niemcy wygrają mikst 6. raz z rzędu to znowu stracę wiarę w ludzkość. Ale jeśli Ema Klinec skoczy słabo, Norwegowie będą osłabieni bez Bjorseth, a Austriakom też coś nie wyjdzie, to znowu to mogą przypadkiem wygrać:(
    @rybolow1
    Nie miałeś na myśli NH 2019? To był, ekhem, dziwny konkurs.

  • lucca87 stały bywalec
    @rybolow1

    Jasne choć ja szczerze liczę na dublet:) i skoro to słabszy sezon niech zwieńczy go chociaż pięknym dubletem złotych medali MŚ:) wg mnie jest w gronie faworytów ale jak będzie się okaże

    Fajnie jakby medal zdobył też Lindvik i Sloweńcy - Lanisek, Domen Prevc

  • Tomek88 profesor
    @DomenPrevcFan

    A ja właśnie zgadzam się z @King, moim zdaniem Japonia może powalczyć w tej drużynówce. Pewniakami do medali są Austriacy i Norwegowie ale dalej robi się coraz ciekawiej. Słoweńcy niby skaczą coraz lepiej ale jednak mocno nierówno, Niemcy pod formą, chyba, że w Trondheim się trochę ogarną (wykluczyć nie można pamiętając poprzednie lata) no i Polska, która też szans na medal w tym konkursie raczej nie ma (musiałoby się naprawdę wiele zdarzyć, żebyśmy coś ugrali). Dla Japonii jest miejsce, żeby tam powalczyć

  • rybolow1 weteran
    @obeznany pan

    Japonia i Szwajcaria mają bardzo jasne zasady, to się ceni

  • rybolow1 weteran
    @lucca87

    2019 LH to wszyscy wiemy, że była parodia a nie sport. Tutaj nie musi być dubletu, byle 1 złoto do gablotki z trofeami. Wiadomo, że MŚ to nie taki prestiż co IO czy KK ale jednak się liczy w rankingu zawodnika wszechczasów

  • lucca87 stały bywalec
    @rybolow1

    Trochę szkoda tego 2019 bo już tam powinien mieć 1 złoty medal.
    Fajnie jakby udało mu się wywalczyć 2 złote medale:) mocno w to wierzę że złapał formę jak przed IO 2022 (tylko wtedy cały sezon miał mega), gdzie oprócz jednego skoku Lindvika miał same najlepsze skoki patrząc nawet na nieoficjalna klasyfikację drużynową.
    Co prawda MŚ to dla mnie turniej po PŚ, IO i w sumie na równi z TCS ale taki skoczek fajnie jakby miał te złote medale na tej imprezie też.

  • obeznany pan bywalec

    Jasne zasady, których się trzymają - pięciu najlepszych z Pucharu Świata w tym sezonie jedzie na Mistrzostwa Świata. Drużyna teoretycznie mocna, mogą sprawić niespodziankę w drużynie oraz powalczyć w mikście o medal. Trzymam kciuki

  • rybolow1 weteran
    @DomenPrevcFan

    Ryoyu wycelował z formą na Sapporo i MŚ, wpadnie cn 1 złoto. W drużynie pewne medale mają Austriacy i Norwegowie, a Japończycy jakby skoczyli jak na Okurayamie by mieli pewny medal. Ale tak naprawdę Słoweńcy, Niemcy czy nawet Polacy mogą zaskoczyć (choć w przypadku 2 ostatnich krajów to mało prawdopodobne)

  • rybolow1 weteran

    Dobry skład. 4 była wiadoma, a w zasadzie najlepszy z Sapporo mógł jechać jako 5. Keiichi, Naito i Junshiro zawiedli więc pojedzie Yukiya

  • Xenkus profesor

    Z innych ciekawostek to Simon Ammann jedzie na MŚ!

  • King profesor

    A jeśli chodzi o nasz skład to ma być on ogłoszony jutro.

  • Lataj profesor

    Dokładnie jak powinno być. Nie ma nikogo wykolegowanego, chociaż oszukaństwo na Naito mogło wpłynąć na to, jak po występach w PK skakał. A Sapporo niewiele zabrakło, a Deschwi i Pius nie pomogli mu wejść ten upragniony raz do finału. Niemniej Tomofumi może już latem zapewnić sobie miejsce na PŚ za sprawą WRL.

  • Karpp profesor
    @King

    Też coraz bardziej myśle o tym medalu dla Japonii w drużynie. Na obecną chwile jest tak, że Austria pewna złota, Norwegowie raczej srebrni a o brązowy medal powalczą Słoweńcy z Niemcami. Biorąc pod uwagę to, że jedni i drudzy mają czasem problemy z 1-2 zawodnikami to przy równej dyspozycji Samurajów, świetnych Ryoyu i Nikaido zdobędą ten medal.

    Wydaje się, że tym razem drużynówka zapowiada się najmniej ciekawie (bardziej przewidywalnie) niż to bywało na ostatnich MŚ.

  • DomenPrevcFan bywalec

    Dokładnie takiego składu się spodziewałam. Myślę, że Ryoyu powalczy o medale, może skoro w 2019 rządził w PŚ A na MŚ nie błyszczał, teraz będzie odwrotnie? Zobaczymy. Na medal drużynowy szans raczej nie ma.

  • Xenkus profesor

    Dziwne, że na dużej najpierw drużynówka, a potem na koniec indywidualny.

  • Karpp profesor

    Czyli na MŚ będzie 2-3 serie w piątek i trzeba będzie kogoś skreślić?
    Jeszcze ciekawiej jest na dużej skoczni, przed drużynówką. Tam po wtorkowych treningach trzeba już wybrać od razu dwójkę na mikst w środę i 4 na czwartek do drużyny, oraz na piątkowe kwalifikacje. Ewentualnie kogoś zmienić na „czuja”. Przy naszej chwiejności formą będzie to naprawdę ciekawe.

  • Klimov początkujący

    Kompozycja Japonii została przeze mnie natychmiast przeczytana. Znajdziesz go pod postami o Kasai. Naprawdę wzięli, jak dla mnie, najsilniejszego. Moim zdaniem szanse na medale są minimalne, takie szanse może mieć tylko Kobayashi Rei.
    W drużynie szanse mogą mieć tylko mężczyźni i kobiety, choć to również jest wątpliwe.

  • Filipinczyk bywalec

    Oczywisty Skład

  • King profesor

    Nie będę zaskoczony jak Japończycy jeszcze wywalczą brązowy medal. Zdecydowanie wyżej oceniam ich szanse od nas.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl